Skocz do zawartości

KogucikDoroty

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    103
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Szymon
  • Skąd
    Żuławy

Ostatnie wizyty

758 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika KogucikDoroty

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

16

Reputacja

  1. Chyba przy wyprostowanej pozycji i takiej samej długości nóg, nie ma to znaczenia? Raczej nie będę kolanami obijał. Ewentualnie można przesunąć siodło na jażemku trochę do tyłu.
  2. A jaką masz długość nogi? Też chcę kupić rower gazelle populair. Ogólnie facet ze sklepu mi napisał, że 61 też będzie dobra. Mam małe obawy, że przy mojej nodze będzie trudniej wsiadać na ramę 66. Wszystkie kalkulatory wyliczają mi rozmiar 59-60
  3. Witam. Jaki rozmiar ramy dobrać do roweru holenderskiego - pozycja wyprostowana i rama męska? Mam do wyboru ramę 61 cm i 66 cm Wzrost 193cm Długość nogi 88 cm Wg. wzorów na necie: 88cm*0.68~60cm wg. obrazka A konsultant w sklepie internetowym stwierdził, że idealna rama pod mój wzrost to 66 cm. To który rozmiar mam wybrać?
  4. Nie cackaj się z tym. Stal rozciągniesz i nawet 10 mm, jeśli jest to zrobione z głową. Włóż między widły spory drewniany klocek czy klin i z czuciem wal w niego młotkiem - nic na chama i siłę. Oś możesz sprawdzić, doczepiając nitkę z ciężarkiem (ja mam na środku widelca otwór na mocowanie oświetlenia i hamulców i na nim się bazowałem). +/- 1 milimetr w osi nie robi różnicy.
  5. https://www.olx.pl/oferta/suporty-korby-pedaly-ural-ukraina-komplet-oryginal-CID767-IDmAKG0.html#a36d5d9944 Zapytaj tego sprzedawcy
  6. Jak najbardziej odnawiać. Wyszorować, wypolerować, wymalować samemu. Satysfakcja z samodzielnej renowacji bezcenna, no i kolejny klasyk zostanie uratowany przed wsadem do huty.
  7. Jeszcze zależy jaką zębatkę założysz z tyłu i blat z przodu. Możesz wybrać przełożenie "miękkie", aby łatwiej poruszać się w terenie. Myślę że 20 zębów z tyłu i 46 z przodu będzie ok, ale sam zrób testy i dobierz taką konfigurację, która będzie Ci odpowiadała. Jeśli nie odpowiadają ci te piasty, które ci podałem, oraz oryginalną piastę z 1 biegiem, to bierz tradycyjnego nexusa 3-biegowego.
  8. Ja bym się zastanowił, czy takiego rarytasa odrestaurować w oryginale. Miałby większą wartość sentymentalną. Co do pytań: 1. Tylko torpedo - szpecić kilkoma linkami takiego roweru po prostu nie wypada. Jak już, to można dołożyć piastę z hamulcem bębnowym na przód z krótką linką. 2. Zachowałbym oryginalną piastę jednobiegową. Odpadają kolejne linki i manetki, oraz wspomniane systemy prowadzenia linek. Jak już musi być piasta z biegami to polecam: https://www.rowerystylowe.pl/p-4096/piasta-biegowa-sram-automatix tej nie testowałem, ale też fajna opcja: https://www.rowerystylowe.pl/p-5987/piasta-biegowa-sturmey-archer-s2-duomatic/w-10104/torpedo-srebrna 3. Chodzi ci o takie zabezpieczenie przed rozwarstwianiem linki? 4. Przerzutki w piaście i 3-rzędowa korba?? Z przodu musi być 1 blat. Kwestia doboru zębatek, to kwestia indywidualna. Zależy czy chcesz osiągać większe prędkości, czy lekko pedałować bez większych obciążeń.
  9. Fajny klasyk. Ja bym tylko wypolerował co się da i zostawiłbym oryginalny lakier (o ile nie ma ubytków, korozji, pęknięć). Ewentualnie wymienił zużyte części. Nie wyrzucaj dynama. Niektórych rowerów nie wypada szpecić chińską elektroniką i plastikiem. Ale to Twój rower, Ty decyduj
  10. Ciekawy pomysł na wykorzystanie starych spodni rowerowych z wkładką. Zdjęcie zrobiłem na szybkiego.
  11. Całkiem możliwe Zdecydowana większość ludzi szuka roweru do 2K, więc dla korporacji, dla której liczy się tylko zysk i słupki w zestawieniach - to będzie idealny target. Domyślam się, że Tourney jest najlepiej sprzedającą się grupą i Shimano pewnie coś wymyśli do makrokeshy? Jak ludzie rzucają się na slogany 'oryginalny osprzęt Shimano', 'Full', '2xTarcze', '2xAmor' - to jak dojdzie jeszcze 'ORYGINALNY elektroniczny napęd Shimano', to ludzie rzucą się na makrokeshe jak muchy do g...na Wg. mnie, elektronika w napędzie to nieporozumienie - zaraz na zawodach ktoś poczęstuje Cię impulsem elektromagnetycznym i odpadasz
  12. Ale perełka - nic tylko wyczyścić, polerować i cieszyć oko
  13. KogucikDoroty

    Rower 2016-04-02

    Rower na wypadzie po okolicy.
  14. Ładny klasyk. Pozostaje papier ścierny, pasta, szczotka polerska i polerować, szukać po bazarach, aukcjach starych części. V-ki popsuły by charakter roweru. Jak już miałbym uprzeć się na przedni hamulec, to bym poszukał starego hamulca bębnowego.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...