Skocz do zawartości

saphrii

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    89
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

498 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika saphrii

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

5

Reputacja

  1. m6000. Same blachy wózka są proste, ale kółko dolne nie jest współosiowe, postaram się cyknąć fotę
  2. ok, dziękuję edit: tylko tutaj jest GS, jeśli to ma jakieś znaczenie
  3. Hej, nowa Deorka doszła, ale mam z nią pewien... problem. Patrząc na kółka na wózku, to one są ustawione nierównolegle osiowo wzgledem siebie - dolne kółko celuje lekko w bok górnego kółka. Same wózki są proste. Jak dla mnie kółka powinny mieć osie rownoległe wzgledem siebie, ale może to jest jakiś celowy zabieg konstrukcyjny, aby łańcuch lepiej obierać z korby? Moze ma ktoś dostęp do nowych i mógłby zerknąć jak jest?
  4. Przekonaliscie mnie, wezmę Deorkę, a jak kółka zajadę, to wtedy zmienię dzięki!
  5. @Dokumosa Pytałem w sumie o kółka, ale napisałeś "przerzutka". Mówisz, że RD-M8000 zagra bez problemu z manetką i kasetą 10rz? hmm!
  6. Cześć Napęd 1x10, z tyłu największa koronka 42z, wózek GS. Przerzutka ze sprzęgłem do ograniczenia drgań łańcucha 1. Znalazłem dwie przerzutki: Deore RD-M6000 i SLX M7000. Czy istnieje między nimi różnica w ułożyskowaniu kółek in plus dla SLX? Jakie są generalnie między nimi różnice i czy warto dopłacać do SLX? Chciałem XT, ale M8000 jest dla 11rz. kasety, a XT M786 ogarnia kasety z max 36z - odpada. 2. Druga opcja, biorę Deorkę i kupuję zestaw dobrych kółek do M8000. No ale są pod 11rz. Ogarną łańcuch 10rz? ktoś stosował w praktyce?
  7. Hej Co się dzieje z lampkami Bontrager / Trek? ION 200 RT / Flare RT coraz ciężej dostać, a jak gdzieś są, to rozchodzą się jak ciepłe bułeczki, bo i przeceny spore (tak nawiasem mówiąc powiało przyzwoitością). Na stronie treka niemal wszystkie są oznaczone jako WYPRZEDAŻ - no ok, mają trochę lat. Ale żeby Commuter Pro RT też? Toż to świeży model. https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/części-rowerowe/akcesoria-do-rowerów/lampki-rowerowe/c/E312/ Czyżby szykował się jakiś upgrade? Nowy model? Jakieś ploteczki, wycieki? Ktoś coś?
  8. Hej, kupilem nową pompke SKS airworx 10.0. Pompować pompuje, ale tłok nie jest szczelny, syczenie słychac zwlaszcza przy wyższym (2 bar) ciśnienieniu jak uchodzi tłokiem, az praktycz ie do zera pod tłokiem. Zawor zwrotny, czy główka są ok bo na manometrze spadku nie ma, ale to przepuszczanie pod cisnieniem mi się nie podoba, zwlaszcza ze stara pompka Pro takiej przypadlosci nie ma. Reklamować, czy ten typ tak ma?
  9. W poszukiwaniu ideału o niewielkich wymiarach, dobrym rozkładzie światła iw wersji 2w1, czyli światła na ulicę z odcięciem oraz na bezdroże, odwiedziłem po dłuższym czasie Busch-Mullera i dostrzegłem, że lampki dla e-bików, seria IQ XL/XM/XS - E mają tryb świateł drogowych (High beam). Niestety oficjalnie w sprzedaży w wersji "na akumulator" jest tylko XM. Uwagę moją przykuł model XL https://www.bumm.de/en/products/e-bike-scheinwerfer/parent/169/produkt/169u65ts-01.html? Nawiasem wszystkie z serii (jaki i wiele innych) są świetnie zrecenzowane tutaj: https://fahrradbeleuchtung-info.de/fernlicht-e-bike-vergleich-busch-mueller-iq-xl-iq-xm-iq-xs-high-beam Naszło mnie, czy nie dało by rady uruchomić tego na byle pakiecie li-ion 4S? Wymagania zasilania: 11~48V DC min. 16W Czy ktoś przerabiał temat i dorabiał zasilanie do takiej lampki? Może jakieś gotowe rozwiązania z ładowaniem pakietu przez USB + opcja powerbank?
  10. Jak przestawiasz taką lampkę bez odcięcia na ulicy świadomie w dół, nie ma problemu, a jak świecisz nią na tak jak do jazdy w terenie, walisz ludziom po oczach. Ustaw rower w nocy z 10-15m przed jakimś murem, zaświeć i ustaw lampkę tak żeby widoczna góra wiązki nie była wyżej jak wys. zamocowanej lampki. I nagle wychodzi, że po takim zabiegu lampka świeci centralnie 5m przed koło... (przykładowo).
  11. Knog Blinder 200lm do wyboru modele z wyświetlanymi wzorami X, Square, Skull, Grid. Świetnie widoczna, łatwo odpinana i niewielka, więc w plecak łatwo schować i zapewne ucieszy dziecko wyświetlanymi wzorami. A co do pamiętania - łatwiej będzie wyrobić nawyk regularnego podpinania po szkole, niż raz na kilka dni ładować rozładowaną do zera. edit: sorki pomyliłem z Knog Frogv3 ładowanie przez USB-C. Ta jest wpinana bezpośrednio w gniazdo typu A
  12. @Roballinho Pojemność ogniwa idzie w parze z oferowaną mocą lampki, oraz przekłada się na wielkość. Ciężko o samą pozycyjną z pojemnym ogniwem. Jak jest istotna jest wielkość lampki i jaki oczekiwany czas działania? Bo może wystarczy "latarkowa" na niskim trybie, np. Sigma Sport Buster 800, Prox Vesta 400, Prox Spika 1100 itp...
  13. @Thomass13 nie tak idealny to wątek raczej skupiający się na przednim oświetleniu. Jak przetrawiałem wątek, to z zapytaniem o tył chyba jesteś pierwszy. Z tyłem jest nieporównywalnie prościej - tutaj jak weźmiesz cokolwiek bardziej znanego/firmowego w tej cenie, to będzie dobrze, bo ani tym drogi nie oświetlasz, ani nie musisz się martwić o oślepianie. Przyjrzyj się Sigmom. Nawet najprostszy Nugget dobrze świeci; albo Cubic, który jest na dwa paluszki AAA i w razie awarii na trasie można kupić baterie na byle stacji benzynowej. Osobiście gustuję w lampkach, które mają wyprofilowaną obejmę z kątem niwelującym kąt sztycy, ale może chciałbyś montowaną do prętów siodła?
  14. W opisach nie ma słowa o różnych kształtach wiązki światła dla różnych trybów świecenia, bełkot o nieoślepianiu, bzdurne filmiki, rzetelność bliska zeru. Wzmianka o trybie High Beam wieje bełkotem totalnym: Ignite the full path, trail, or road with a bright, 1000 lumen high beam setting — perfect for using as an MTB light. a załączony film na którym absolutnie nie widać o co chodzi i jaka jest różnica, tylko ten bełkot uwydatnia. Ja z tego wywnioskowałem jedynie to, że w trybie High Beam lampka świecić będzie pełną mocą, stąd też wzmianka o miłym zaskoczeniu w poście wyżej. Na wersji US strony można znaleźć dodatkowe komentarze: https://www.trekbikes.com/us/en_US/equipment/bike-accessories/bike-lights/bike-front-lights/trek-commuter-pro-rt-front-bike-light/p/34037/?colorCode=black gdzie czytamy m.in.: Battery life is a little shorter than hopes at nearly three hours in low mode (more than bright enough), the unit cannot be charged during use with power bank or Dynamo which is a big shame. Czyli w stosunku do innych lampek Bontragera mamy krok wstecz. Mój ION 200 RT, czy ION Pro RT można podłączyć w czasie jazdy do powerbanka i kontynuować jazdę. Komentarze o kłopotach z parowaniem przemilczę, bo to już chyba smutna tradycja. Commuter Pro RT ma wg mnie bardzo fajnie dopracowany strumień światła, i nawet rozważałbym sięgnięcie głębiej do kieszeni gdyby tylko miała możliwość pracy na powerbanku, jak inne modele Bontragera, albo chociaż wymienne ogniwo.
  15. Przedwczoraj z ciekawości wziąłem do rąk lampkę Trek Commuter Pro RT Jako, że to względnie nowy produkt i prócz marketingowego bełkotu w sieci rzetelnych testów niewiele, postanowiłem obadać coś co opisują, że nada się zarówno na miasto, jak i w teren. I otóż spotkało mnie miłe zaskoczenie! Lampka świeci niczym światła w samochodzie, o czym nigdzie nie jest wspomniane. Ma tryb typowo miejskich świateł mijania z ładnym odcięciem (tu ustawione na wysokości przejścia z chodnika na mur budynku, mogłem poświecić ciut wyżej...), przełączenie się w tryb świateł drogowych poszerza wiązkę światła w górę - jak widać na zdjęciu mamy około 2m wyżej na dystansie (strzelam) około 25m. Podkreślę, że nie zmieniałem poziomu lampki w ręce. Ogólna jasność w trybie drogowym niewiele się zwiększa. Odnośnie pociemnienia / zaniku światła na kostce w okolicy zaparkowanych białych samochodów - jest to spowodowane lekkim opadaniem chodnika w kierunku ściany budynku na który świeciłem, niestety w okolicy brak lepszych warunków. Światło świeci wystarczająco szeroko tuż przed koło, dodatkowo na boki rzucają się pomarańczowe plamy z bocznych okienek, druga strefa zaczyna się zółto-zielonkawym przejściem, co mnie osobiście nie przeszkadza i jest bardzo równomierna dla wzroku niemalże do końca. Czy tryb świateł drogowych jest wystarczająco wysoki, by oświetlić gałęzie, ciężko ocenić.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...