Skocz do zawartości

Budensyn

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    149
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Krzysztof
  • Skąd
    Słupsk

Osiągnięcia użytkownika Budensyn

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

15

Reputacja

  1. Witam. Dołączę się do tematu, wydaje mi się, że odpowiedni dział. Jakie są wasze przemyślenia / doświadczenia z różnokołowcami i zmianą geometrii ramy? Czy wygładzenie kątu główki ramy może mieć aż tak destruktywny wpływ na tą część ramy? Mam różnokołowca zbudowanego na ramie accent peak 27,5. Z przodu siedzi amortyzator i koło 29 cali. Do tej pory jeździłem na skoku 80mm, czyli biorąc pod uwagę wymiary przedniego koła i amortyzatora, to tak jakbym jeździł z kołem 27,5 i amortyzatorem o skoku 114mm. Ostatnio w ramach eksperymentu zmieniłem skok na 100mm i... rower odżył. Niby niewielka różnica, ale przy wejściu na rower mam ten "uczuć", że to jest to. Z tym, że teraz przód podniósł się tak, jakbym jeździł z amorkiem 134mm... nie jeżdżę w górach, tylko na pomorzu. Góra, dół, góra, dół a z przeszkód terenowych co najwyżej korzenie i wyboje. Jestem z tych co dużo ważą (93kg) i lubią powalczyć pod górę. Jak myślicie - jeździć tak dalej, czy może poszukać ramy pod amortyzator około 140mm i zbliżonej geometrii do tego co mi teraz wyszło? Pozdrawiam
  2. Proszę o zamknięcie tematu. Projekt roweru będzie dyskontynuowany. Niestety przez ciągnącą się za mną kontuzją nadgarstka, nie mogę dalej jeździć na sztywniaku. Ostatecznie osiągnąłem wagę 9964 g po małych poprawkach pancerza hamulca i musiałem wrócić do amortyzatora. Zostałem przy koncepcji hybrydy (79er) zarówno z braku środków na przeplatanie koła jak i z powodu tego... że po prostu przy amortyzatorze o skoku 80mm jeździ to wyśmienicie. Nie ma najmniejszej potrzeby zmieniać obu kół na 27,5 cala lub 29 cali i ramy. W tej chwili wszedł nie za lekki RST First, waga podskoczyła o praktycznie 1kg w górę, do tego wróciłem do pedałów Shimano. Waga trochę ponad 11kg nie jest kosmicznie wielka ani też piórkowa, ale nie widzę dalszego sensu jej zbijania. Powody są trzy: kasa, obniżenie wytrzymałości roweru oraz byłaby to po prostu hipokryzja z mojej strony. Trenuje także sporty siłowe i od momentu jak zacząłem odchudzać rower, sam przytyłem 10kg... Idąc tym tropem, jak chcę mieć lżej na rowerze, powinienem zacząć od siebie... Pozdrawiam wszystkich, którzy śledzili ten temat.
  3. Na tylnych widełkach na pancerzu od przerzutki już takie rozwiązanie stosuję. Jeżeli chodzi o hamulec pod górną rurą, to faktycznie mógłbym coś takiego wyczarować, wykorzystując wolne przelotki od przedniej przerzutki, której nie mam. Także faktycznie mogę urwać z ~20g zerowym kosztem. Dzięki za podpowiedź. Zastanowię się także nad mlekiem. Dzięki.
  4. Niestety nie mam dostępu do wagi wiszącej. Jeżeli chodzi o złamanie granicy 10kg to oczywiście, że nie złamał! Żeby być całkowicie uczciwym, to musiałbym doliczyć do wagi roweru wszystkie akcesoria z którymi jeżdżę, tj. dzwonek, pompka, torba podsiodłowa i oświetlenie. No i wagę brudu Ale jakoś nie zauważyłem, żeby ktokolwiek na tym forum to robił Ba, producenci często podają wagę rowerów bez pedałów! Piona za avka z Thorgala @Durnykot Nie ma bata żebym wydał 300zł na kasetę. Moje motto brzmi - tanio i dobrze. Na opony mogę wydać 300zł, to samo na ramę czy widelec, bo bezpośrednio to odczuje. Ale nie na kasetę. 240 zł więcej za 80g mniej. Pozdro. Jeżeli chodzi o mleko myślałem już o tym. Fajna sprawa. Opony i felgi także mam przystosowane. Obawiam się tylko, że może mi mleko zaschnąć w oponach i będę miał problem. Niestety nie jeżdżę już tyle co rok czy dwa lata temu (czytaj codziennie). Rower powisi trochę na ścianie i kiszka gotowa :/ Ale wciąż gdzieś mi to siedzi w głowie, więc kto wie. Jaki produkt ew. byś polecił? Sprawdzony i w rozsądnej cenie. Jeżeli chodzi o pancerze, nie wiem o jakie odcinki konkretnie ci chodzi. I nie wiem także jak miałoby to wyglądać. Pozdrawiam
  5. SPECYFIKACJA: ~~(Hamulec przedni) Tektro Aquila - 209g ~~(Hamulec tylny) Tektro Aquila - 211g ~~(Klamki Hamulcowe) Avid FR5 - 150g ~~(Pancerze i linki) pancerze Jagwire LEX-SL / CGX-SL + linki Niro Glide - 190g ~~(Kaseta) Sunrace CSM96 9sp 11-34- 350g ~~(Łańcuch) KMC x9.93 9sp - 280g ~~(Korby) Shimano SLX FC-M660 584g + zębatka owalna narrow wide HCC Components 36t 58g + kominy Reverse 8g ~~(Przerzutka tylna) Shimano Deore XT RD-M772 GS - 227g ~~(Widelec) Force 29er - 836g ~~(Gwiazdka sterów) - 10g ~~(Top Cap + Śruba) - 12g ~~(Rama) Accent Peak 27,5 rozmiar L / 21' - 1750g ~~(Gripy) Accent Fusion - 40g ~~(Kierownica) Funn FlameOn 710mm - 202g ~~(Korki kierownicy) Accent - 4g ~~(Stery) Accent HSI-SPRO Tapered - 108g ~~Crank Brothers Candy - 275g ~~(Siodło) WTB Rocket Race "STORCK" - 262g ~~(Sztyca) Accent SP-408 31,6 - 295g ~~(Zacisk sztycy) Accent Execute 34,9 - 12g ~~(Manetki) Shimano XTR Sl-M970 9sp, tylko prawa- 110g ~~(Zaciski kół) Accent Bolt - 68g ~~(Mostek) PRO LT 120mm - 144g ~~(Opona przednia) Continental Race King Race Sport 2.2x29' - 528g ~~(Opona tylna) Continental Race King Race Sport 2.2x27,5' - 492g ~~(Dętki) Maxxis Welterweight - 370g ~~(Koło przednie) - 827g -Piasta DT Swiss 370 -Obręcz DT Swiss M442 -Szprychy DT Swiss Competition Race -Nyple DT Swiss mosiężne -Opaska taśma izolacyjna ~~(Koło tylne) - 1015g -Piasta DT Swiss 370 -Obręcz DT Swiss M442 -Szprychy Pillar PSR -Nyple DT Swiss mosiężne -Opaska taśma izolacyjna ~~(Tarcze hamulcowe) 160mm Tektro + śruby stalowe - 255g ~~(Suport) Accent BB-EX PRO - 103g WAGA ROWERU - 9985 g Aktualne zdjęcia: https://drive.google.com/file/d/0BwVr4XpEjXZPRlVTcnFWN0FrV3M/view https://drive.google.com/file/d/0BwVr4XpEjXZPTDVuS1NwU2tzbGs/view https://drive.google.com/file/d/0BwVr4XpEjXZPeVgxU0FOVF9Bbzg/view Proszę o poprawę łącznej wagi. Wcześniej źle policzyłem i podałem złą wagę! Pozdrawiam
  6. Oczywiście. Nie mam na razie warunków by zrobić dobre zdjęcie kozy. Jak tylko je zrobię to dodam też pełną rozpiskę.
  7. No i nadszedł czas na finalne zmiany o jakich myślałem już od jakiegoś czasu. Zmiana opon na większy balon to pierwsza z nich. Weszły Race Kingi 2,2 w wersji race sport. Musze przyznać, że czuć różnicę w stosunku do podstawowych zwijanek. I nie chodzi mi tutaj bynajmniej o komfort a bardziej o przyczepność opony oraz przewidywalność i czucie roweru. Oprócz tego wjechały nowe pedały - Crank Brothers Candy 1. Również tutaj odczuwam różnicę na plus. Fajny system wpięcia, przemyślana konstrukcja, BANALNY serwis, powszechnie dostępne i tanie łożyska. No i ta waga. Oprócz tego zerwałem naklejki z felg, zyskałem dodatkowe 6 gram No i nadszedł raczej koniec modyfikacji. Kompletnie nie mam pomysłu na czym mógłbym jeszcze zbić wagę bez: - wydawania tysięcy na drogie części - osłabiania wytrzymałości roweru Może śrubkowy tuning? Aczkolwiek tutaj za wiele nie urwię. Jakieś inne sugestie? Zmiany: (Opony) ~~(Opona przednia) Continental X-King 2.0x29' - 655g ~~(Opona tylna) Continental Race King 2.0x27,5' - 583g NA ~~(Opona przednia) Continental Race King Race Sport 2.2x29' - 528g ~~(Opona tylna) Continental Race King Race Sport 2.2x27,5' - 492g --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- (Pedały) ~~Shimano PD-M520 - 376g NA ~~Crank Brothers Candy - 275g --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- -6g naklejki na felgach AKTUALNA WAGA ROWERU - 9967 g Ledwo ledwo, ale udało się osiągnąć cel, czyli zejść poniżej 10kg Zdjęcia: https://drive.google.com/file/d/0BwVr4XpEjXZPTVBrV2VQN19DazA/view https://drive.google.com/file/d/0BwVr4XpEjXZPNHJydk5Lcm01OTA/view https://drive.google.com/file/d/0BwVr4XpEjXZPMWRDR3BPYzVibGs/view
  8. Wydaje mi się, że to błąd w opisie. Gdzie na necie nie patrzę to wersja z alu 7050-T73 waży w granicach 205g a przeważnie mniej. Zawsze możesz poprosić sklep o zważenie. Na oponkach nie ma co oszczędzać, różnice wagowe są duże, do tego dochodzi komfort, przyczepność, wytrzymałość. Przeciętny użytkownik zmienia opony co 2 - 3 sezony. 300zł co 2 lata to nie kokosy. No chyba, że latasz maratony albo robisz powyżej 6 tysięcy km rocznie. Wtedy rozumiem twój wybór. Jak nie zależy ci tak bardzo na wadze, pomyśl o Crossmarkach.
  9. Też wahałem się pomiędzy Funn, Aerozine i karbonem ale w ostateczności karbon odpadł dokładnie z tych samych powodów co u ciebie a Funn wybrałem ze względu na cenę. 60zł w kieszeni piechotą nie chodzi a wagę mamy podobną (o ile nie taką samą). Z oponami dokładnie ta sama przygoda - latałem na 2.1 oraz 2.25 Smart Samach, 2.1 Crossmarkach oraz epizodycznie na 2.0 Race Kingach i 2.25 Racing Ralphach. Jeżdżąc na 2.0 RK niby nie odczułem takiej dużej różnicy w stosunku do opon z większym balonem, ale kiedy polatałem na RK 2.0 dłużej (już na swoim własnym rowerze) to niestety czuję, że 2.0 to nie jest to. Najchętniej wróciłbym do Crossmarków, najbardziej uniwersalna opona ever, ale nie produkują lekkich wersji, więc zostaje druga najfajniejsza opona czyli Race King.
  10. Priv. Jeszcze myślę o zmianie opon na 2,2. Zawsze jeździłem na 2,1 - 2,2 i jednak przesiadka na 2,0 to był średni pomysł. Muszę tylko kase uzbierać, bo chcę kupić race sporty
  11. Pora na mały update. Biorąc pod uwagę sugestie forumowiczów oraz moje własne przemyślenia, wziąłem się za kierownicę. Plan był kupić szerszą z mocniejszym gięciem w tył. Padło na kiere Funn FlameOn. Skusiła mnie w miarę rozsądna cena oraz waga. 710mm kiery waży 202g. Moim zdaniem bomba za taką kasę. Przeskok z 620mm z rogami jest ogromny, zupełnie inny rower. Krótszej kierownicy niż 700mm nie brałem pod uwagę, bo za mała różnica by była, a zawsze można dociąć jeżeli będzie potrzeba. Zastanawiam się jeszcze czy nie zamontować rogów. Ręce podczas jazdy błądzą i szukają ich Ale może się przyzwyczaję. Wymiana kierownicy pociągnęła naturalnie za sobą wymianę mostka. Kąt pozostał ten sam, zmieniła się długość. Z 120mm na 100mm. Pod nóż poszły również pancerze. Wymiana ich, to nie są kokosy, więc postanowiłem zamówić je z resztą części. Tym razem postawiłem na sprawdzone pancerze Jagwire SL w kolorze czarnym i szlifowane linki Niro Glide. Zestaw spisuje się wyśmienicie i zyskałem trochę na wadze. Przy okazji uszczelniłem także odcinek linki przerzutkowej przy tylnym widelcu (najbardziej narażony na syf i zatarcie). Żegnaj różowy pancerzu Zmiany: (Kierownica) Amoeba SCUD 620mm - 187g NA Funn FlameOn 710mm - 202g (Mostek) PRO LT 120mm - 144g NA Accent Accent Twister 100mm - 126g (Rogi) Ritchey WCS (przemalowane) - 98g NA NULL - 0g (Pancerze i linki) hamulca Clark's - 120g + przerzutki Shimano SP41 - 50g + linki 40g + końcówki linek i pancerzy - 11g NA pancerze Jagwire LEX-SL / CGX-SL + linki Niro Glide - 190g AKTUALNA WAGA ROWERU - 10292 g ZDJĘCIA: https://drive.google.com/file/d/0BwVr4XpEjXZPWlNTa3hDMU1hbTg/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/0BwVr4XpEjXZPU1Z5WHhoNEFDakU/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/0BwVr4XpEjXZPMVZ4R1VEWkZlM0k/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/0BwVr4XpEjXZPNzhWRjk3dHotVWM/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/0BwVr4XpEjXZPSEsxTVZxZHlSVUU/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/0BwVr4XpEjXZPMmpRZDBqaGZzeE0/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/0BwVr4XpEjXZPS3UyeUhpQVRjZHM/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/0BwVr4XpEjXZPbVBCa2N4eHBqbVE/view?usp=sharing
  12. Gravel / przełaj zdecydowanie nie. KOMPLETNIE nie trawie kierownicy typu baranek. Do tego wolę komponenty MTB. Uchodzą zwyczajnie za wytrzymalsze a swoje ważę (ponad 90kg mięsa). Wziąłem pod uwagę wasze sugestie co do kierownicy i rzeczywiście wychodzi na to, że to co obecnie posiadam, jest za wąskie. 74cm to już masakra (kij od szczotki), 68cm z rogami wydawało mi się jeszcze ciut zbyt wąskie. Największy komfort czułem na kierownicy 70cm z gięciem 9 stopni. Gdyby to wypaliło, to wywaliłbym rogi i zyskałbym z 50g wagi. Myślę też nad zmianą laczków na większy balon i wyższy (i lżejszy) model. Co do pancerzy, to hamulcowy trochę wyblakł, i przez to różnica w odcieniu jest. Jak się zatrą, to pomyślę o jakimś konkretnym zestawie, na razie zostawiam jak jest. Pancerze przy główce ramy są rzeczywiście za długie, ten od hamulca przedniego można skrócić o dobre 15cm! Jaką kierownicę polecacie o szerokości 70cm i gięciu około 9 stopni? Musi być prosta, z alu, w miarę lekka i w rozsądnym budżecie. Dziękuję wszystkim za sugestie!
  13. Witam wszystkich i dziękuję za sugestie i odpowiedzi. Warto by było bym odniósł się do nich. Pancerze są puszczone po jak najłagodniejszym łuku. Trochę eksperymentowałem i krócej nie zawsze znaczy lepiej. Jeżeli chodzi o przedni hamulec rzeczywiście może coś tam da radę zrobić. Dzięki za sugestię. A jaki kolor pancerzy byś zasugerował? Jeżeli chodzi o mostek i kierę. Po pierwsze nie trawię szerokich kierownic. Źle się czuję trzymając coś długości kija od szczotki. Wcześniej jeździłem nawet na kierownicy 580mm z rogami! Wymieniłem z powodu ciasnoty na kierownicy i zbyt małego kąta gięcia. Teraz jest ok. Mostek - lubię wyciągnięta pozycje na rowerze, do tego jestem wysoki i mam długi tułów. Swojego czasu eksperymentowałem z różnymi mostkami, testowałem 60mm, 80mm, 90mm, 100mm i 120mm. Przy 60mm i 80mm myślałem, że wyłamie mi nadgarstki, do tego rower był strasznie nerwowy. Przy 90mm było niewiele lepiej. 100mm już było w miarę ok ale byłem za mało wyciągnięty do przodu. 120mm przypasowało idealnie. Pamiętajcie, że to co jest dobre dla was i waszej sylwetki, nie musi być też dobre dla innych. Każdy człowiek jest inny. @Lumperator (nie wiem czemu nie mogę zacytować twojej wypowiedzi). Różnokołowiec to nie taka nowa koncepcja a jeździ się na tym wyśmienicie. Jeżeli chodzi o przełożenia - w góry zakres może byłby ograniczony. Na pomorze i pomorskie "górkipagórki" wystarcza aż nadto. Owal jeszcze dodatkowo pomaga mi młócić co stromsze podjazdy. Sztywny widelec... To się lubi albo nie lubi. Koniec kropka. MTB to broń Boże nie jest i nigdzie tak nie piszę i pisać nigdy nie będę!!! To po prostu ścieżkowieć, na asfalt, miasto, szutry. Po delikatnym błocie, piachach czy korzonkach też sobie nieźle radzi, chociaż czasami wytelepie. Przede wszystkim używam go do szybkiego przemieszczania się z punktu A do punktu B po zróżnicowanym terenie z naciskiem na drogi utwardzane i raczej dosyć równe. Pozdrawiam
  14. Każdy na swoją ulubioną estetykę Mi się podoba i nie zmieniłbym tego koloru na żaden inny Pozdrawiam
  15. Zmiany: WTB RocketV Comp - 324g NA WTB Rocket Race "STORCK" - 262g PRO XLT 120mm - 144g NA PRO LT 120mm - 144g Zmiana mostka była podyktowana pozycja na rowerze. Akurat ten mostek miałem w zapasie i przypasował idealnie. Całe szczęście rower nie przytył i tak oto PRO LT zagościł u mnie na stałe. Kolejne zmiany jakie mam w planach - wymiana śrub na lżejsze, zakupienie widelca CR-MO (tutaj chciałbym za wiele nie utyć, niestety carbon nie wchodzi w grę), oraz wymiana pedałów na lżejsze (prawdopodobnie polecą XTeki). AKTUALNA WAGA ROWERU - 10424 g ZDJĘCIA: https://drive.google.com/file/d/0BwVr4XpEjXZPNnBWaVdvTDBTNkk/view https://drive.google.com/file/d/0BwVr4XpEjXZPdC1HSjZST0lCRHc/view aktualny wygląd roweru ->> https://drive.google.com/file/d/0BwVr4XpEjXZPVFVUUGY1clpETGs/view
×
×
  • Dodaj nową pozycję...