Skocz do zawartości

pand0ra

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    157
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

548 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika pand0ra

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

11

Reputacja

  1. No właśnie w tym modelu M to jest dokładnie 17.3" 440mm, a L 18.5" 470mm, chociaż Kross czasem podaje całkiem inne wartości. 🤔 Chyba nie ogarniają do końca zamiast podać zgodnie z prawdą. Możesz rozwinąć dlaczego fitting inaczej by powiedział, jest ok, wygodnie, ale musiałeś dużo dostosować sztycą, mostkiem itd., czy nie wprowadziłeś za dużo zmian, a mimo to lepiej Ci się jeździ na 17,3".
  2. No to tak, w A5 mam (mocno zmienionym zresztą) płaską kierownicę 680mm z delikatnym gięciem do kierującego. Fabryczny mostek 90mm ustawiony na minus oraz jedną wysoką podkładkę jak tutaj: https://www.forumrowerowe.org/topic/138822-mostekstery-wyjęcie-podkładki-spod-mostka/ od dołu główki mam redukcję na taper od cane creek czyli +1cm do główki. Sztyca fabryczna i siodełko dość mocno do tyłu. Z moich wyliczeń wynika, że sztyca w levelu 13 wystawałaby tak na +/-26cm z dostępnych 40cm, a główka ramy powinna być ok. 1cm niżej niż w A5 (parametr stack). Pozycję mam bardziej sportową i na takiej mi zależy. Racja, na różnych stronach Kross inaczej podaje, bo raz ta ich rama 440mm jest jako 18", a gdzie indziej jako 17,5" albo 17". Ale z wyliczeń to właśnie 17,5" jest najbliżej, tylko czy to nie jest za mało dla kogoś 178cm, gdzie zawsze 18"-19" było jeżdżone, no ale jednak na małym kole.
  3. No właśnie się zastanawiałem dlaczego sztyca miałaby być niżej skoro odległość siodełko-pedał zawsze będzie taka sama. Wracając do głównego wątku to doradzi ktoś co do rozmiaru. Gdzieś widziałem na YT recenzję Level Tokyo i autor zaznaczał, że dla osób do 180cm to jedynie M, a to chyba identyczna rama.
  4. Witam, mam okazję kupić w dobrej cenie Kross'a Level 13.0 2020. Mój wzrost to 178cm i dość długie nogi do reszty ciała. Zastanawiam się pomiędzy rozmiarem M, a L. Kross do tego wzrostu zaleca M. Teraz mam Krossa Level A5 2014 rozmiar M(19') podsiodłowa 483mm, górna efektywnie 595mm. Jeździ się bardzo dobrze. W przypadku 13.0 rozmiar M stack jest ok. 1-2cm większy, reach prawie taki sam, jedynie podsiodłowa znacznie krótsza bo tylko 440mm. Teraz sztyca wystaje na 22cm, tam pewnie musiała by wyjść z te 4cm więcej. L znów ma podsiodłową 470mm, czyli bliżej tego co jest teraz. Link do geometrii A5: https://zdjecia.bikeworld.pl/produkty/large/rowery_gorskie_26_sztywne_kross_level_a5_18587.jpg 13.0 zakładka dobierz rozmiar: https://kross.eu/pl/poprzednie-kolekcje/level-13-0-czarny-niebieski-grafitowy-polysk Jak myślicie co będzie lepsze w przypadku koła 29? Pozdrawiam.
  5. Nie polecam kół zaplatanych przez ten sklep. Mam tylne fabrycznie zaplatane dt x1600 oraz przednie na tej samej obręczy, ale szprychach 1.8, zaplatane w bikestacji. To z bikestacji zaledwie po kilkuset km lata na wszystkie strony, a nawet większego terenu jeszcze nie widziało. Tylne trzyma się dobrze, choć jest bardziej obciążone, dodam, że ważę tylko 72kg! Z innymi zakupami u nich nigdy nie miałem problemów.
  6. pand0ra

    [serwis] Suntour XCR

    Rozebrałeś w ogóle ten amortyzator? Nie ma rdzy na goleniach? Nie ma luzów na śligach? Jeżeli w środku wszystko wygląda ok to kup "smar wapniowy" Orlen Greasen STP, bo do XCR'a nie ma co ładować drogich smarów i zrób serwis, powinno pomóc. Choć i tak może być już za późno i masz zatarte/zardzewiałe lagi i tu już nic za bardzo nie pomoże poza częstym smarowaniem, żeby w ogóle to jakoś chodziło. Gąbki namocz w gęstym oleju silnikowym albo do amortyzatorów, smar dajesz normalnie. Ile ważysz? Jak jest zimo to sprężyna/elastomery stają się sztywniejsze i amor gorzej chodzi, ale 16 stopni to już nie tak mało.
  7. @PiterCK I jak te chwyty, dalej dają radę? Nie kręcą się na kierownicy? Da się jeździć bez rękawiczek z lekko spoconymi dłońmi?
  8. Jak masz główkę ramy taką jak na tym foto to na 100% da się zamontować - https://www.forumrowerowe.org/uploads/gallery/album_3036/gallery_148193_3036_508994.jpg co widać na zdjęciu. Potrzebujesz takie stery (w zasadzie potrzebujesz tylko dolą miskę) - http://www.rowerowyraj.pl/stery/1076-stery-cloud-perform-f7-4444-mm-tapered.html Przód podniesie się o 1,3cm, ale może się okazać, że po ustawieniu sagu geometria ramy jest taka sama, jak przy tym XCT. Najtańsze markowe stery tego typu jakie znalazłem to NECO H151S, ale różnie z dostępnością, musisz poszukać. Z tym, że neco mogą wymagać piłowania kołnierza, żeby wszedł do ramy, chyba że dostaniesz krótszą wersję - https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1wByaQVXXXXc.XXXXq6xXFXXXn/222182588/HTB1wByaQVXXXXc.XXXXq6xXFXXXn.jpg?size=46435&height=565&width=646&hash=77e11313bfd8fd023fde390324e66bc3 W tej ramie głębokość osadzania powinna wynosić 8,5mm, możesz potwierdzić u Kross'a. Stery Cloud F7 mają dolny kołnierz 8mm. Raidon to będzie duża różnica na plus.
  9. pand0ra

    [epicon] zasysa skok

    To co oni pod 100kg chłopa te sprężyny dają, do amorka XC/AM?! Jest gdzieś tabelka z rodzajami dostępnych sprężyn do wagi użytkownika, jak u RS?
  10. pand0ra

    [epicon] zasysa skok

    Pod jaką wagę są przewidziane fabryczne sprężyny?
  11. Pytanie 1: Czy korby na 3x9s i 3x10s po ściągnięciu zębatek mają identyczny pająk, tzn. czy np. korby na 10s nie mają węższego pająka, żeby zębatki były bliżej siebie. Wydaje mi się, że powinny być identyczne, bo są korby jak m660/590 i m660-10/590-10, jednak nigdzie nie znalazłem na 100% potwierdzenia, jakiegoś pomiaru suwmiarką czy coś. Jedni piszą, że pająk jest minimalnie inny, a drudzy, że to zębatki mają inny offset. Pytanie 2: Do których z tych korb m590/660/770 oraz m610/670/780 da się bez piłowani itp. założyć stalowe zębatki (44/32/22) alivio z korby m430 octalink?
  12. Oczywiści nie o skoki mi chodzi Zresztą po co blokować amorek do skakania?
  13. @ACTIVIA W żadnym amorku od Suntour's nie ma otwarcia blokady? To nawet w zwykłym tłumiku TurnKey od RS jest i działa.
  14. Odpowiadając na część swoich pytań, może ktoś skorzysta. Według dystrybutora tłumik w modelu Aeris PRO jest w pełni rozbieralny i jest to system półotwartej kąpieli olejowej. Wersja pro waży trochę więcej właśnie ze względu na bardziej rozbudowany tłumik. Sam tłumik jest dostępny do kupienia jako całość. Inne części do amortyzatora też są dostępne. Możliwości tłumika, które kryją się pod nazwą "platform adjustable + treshold" pozwalają ustawić jak mocno może pracować amorek w trybie zablokowanym. Opisane jest to tutaj T-Spul System : Lockout & Threshold Adjustable System i pokazane w praktyce na tym filmie Aeris 320 PRO blokada.
  15. Dzięki, ale te strony nie są zbyt pomocne. Na bluepill jest wymieniony tylko jeden model 27.5, a po za tym nie ma tam za dużo informacji. Na stronie Spinner'a tylko 2 modele z 2017. Na szczęście w katalogach .pdf jest już trochę lepiej. Wygląda na to, że PRO (2013-2017) > PLUS (2013-2015) > RLC (2013- 2017). Tylko czemu PRO jest najcięższy? Ten tłumik T-Spul w PRO to też jest zamknięty, nierozbieralny kartridż? Co oznacza "platform adjustable + treshold", to coś jak regulacja kompresji i floodgate w RockShox'ie? Aeris 320-100 (2011-2012) to starszy model, którego należy unikać? Czytałem tu na forum, że w starszych modelach lubią padać tłumiki, które roczniki dokładnie i czy dotyczy to też wersji pro?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...