Czy ktoś robiący bardzo dużo kilometrów sprawdzał już może praktyczną wytrzymałość kaset linkglide w porównaniu ze zwykłymi, na jednym łańcuchu albo rotujac np 3lańcuchy?
Producent teoretycznie mówi o trzykrotnie większej wytrzymałości, tylko że tyczy się to pewnie idealnych warunków w stylu jazda na nie rozciągniętym łańcuchu, bo wydaje mi się jeśli weźmiemy przykładowo napęd deore 11s i linkglide 11, będziemy jeździć cały czas na jednym przeciętnej jakości łańcuchu, łańcuch powiedzmy wyciągnie się o 1procent po 3000km jazdy, w takiej sytuacji taki rozciągnięty łańcuch "łapiący już wyżej na zębach kasety", powiedzmy wykończy kasetę deore już bardzo szybko, a kaseta Linkglide ze względu na większą grubość i wytrzymałość zębów może przejedzie trochę dalej (zanim łańcuch zacznie przeskakiwać), ale na pewno nie będzie to nawet 2x tyle co w przypadku kasety deore. Przynajmniej mi się tak wydaje, nie wiem jak jest w praktyce.
Tak samo jeśli na przykład weźmiemy 10łańcuchow i będziemy nimi rotować co 800 km. Kaseta deore wytrzyma powiedzmy 10tyś km w takim układzie i już zęby będą wykończone mimo że łańcuchy na których jeździła nawet nie osiągną tych przykładowo 0,7% wyciągnięcia. A jeśli weźmiemy kasetę linkglide to jest w takim przypadku szansa że faktycznie wykaże się ona około trzykrotnie większą wytrzymałością zanim łańcuchy zaczną przeskakiwać przez zużycie zębów?