Skocz do zawartości

Kuba95

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    118
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Kuba
  • Skąd
    Małopolska

Ostatnie wizyty

1 645 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Kuba95

Znachor

Znachor (6/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

16

Reputacja

  1. Czy ktoś robiący bardzo dużo kilometrów sprawdzał już może praktyczną wytrzymałość kaset linkglide w porównaniu ze zwykłymi, na jednym łańcuchu albo rotujac np 3lańcuchy? Producent teoretycznie mówi o trzykrotnie większej wytrzymałości, tylko że tyczy się to pewnie idealnych warunków w stylu jazda na nie rozciągniętym łańcuchu, bo wydaje mi się jeśli weźmiemy przykładowo napęd deore 11s i linkglide 11, będziemy jeździć cały czas na jednym przeciętnej jakości łańcuchu, łańcuch powiedzmy wyciągnie się o 1procent po 3000km jazdy, w takiej sytuacji taki rozciągnięty łańcuch "łapiący już wyżej na zębach kasety", powiedzmy wykończy kasetę deore już bardzo szybko, a kaseta Linkglide ze względu na większą grubość i wytrzymałość zębów może przejedzie trochę dalej (zanim łańcuch zacznie przeskakiwać), ale na pewno nie będzie to nawet 2x tyle co w przypadku kasety deore. Przynajmniej mi się tak wydaje, nie wiem jak jest w praktyce. Tak samo jeśli na przykład weźmiemy 10łańcuchow i będziemy nimi rotować co 800 km. Kaseta deore wytrzyma powiedzmy 10tyś km w takim układzie i już zęby będą wykończone mimo że łańcuchy na których jeździła nawet nie osiągną tych przykładowo 0,7% wyciągnięcia. A jeśli weźmiemy kasetę linkglide to jest w takim przypadku szansa że faktycznie wykaże się ona około trzykrotnie większą wytrzymałością zanim łańcuchy zaczną przeskakiwać przez zużycie zębów?
  2. Ta tabelka z przełożeniem przerzutek jest z grubsza dobra? Z tego co wiem Shimano dynasys 10s 11s 12s ma faktycznie identyczny ciąg linki 1:1.12, a co w przypadku sram MTB 10s 11s 12s bo tutaj informacje w sieci są już sprzeczne, jedynie co mogę potwierdzić że przerzutka sram gx 12s współpracuje tak samo dobrze z manetka Shimano m8100 12s jak dedykowana przerzutka Shimano m8100 12s.
  3. Tak z ciekawości, czy kaseta sram nx 12rz pod bębenek hg ma taką samą szerokość jak kaseta Shimano 11rz? Chodzi mi o to czy zębatki są jeszcze gęściej upakowane, czy może największa zębatka jest przesunięta jeszcze bliżej szprych na pałąku?
  4. Nie zadziała z tego co wiem przerzutka sram X5 będzie zrzucać po dwa biegi naraz, bo Shimano 9s ma ciąg linki 2:1 a sram 1:1. Pytanie próbował ktoś moze sparować kasetę linkglide 11s z manetka np shimano m5100 11s albo inna kompatybilna niby tylko z systemem hyperglide? Szerokość kasety linkglide 11s jest podobno niemal identyczna jak szerokość kasety 11s hyperglide, więc powinno to dzialac całkiem dobrze?
  5. Może być przerzutka np 9s do napędu 8s, będzie działać
  6. Zwróć uwagę że przy przełożeniu 22 korba, 34 kaseta już jedziesz wolniej niż ludzie idący spacerkiem, już nie mówić jak wrzucisz kasetę np, 11-40, jeśli chcesz potesrowac, to na aliexpress masz kasety do wyboru do koloru z szerokim zakresem 9rzedowe. Do zwykłej przerzutki raczej max co się daje to 11-42, jak chcesz np 11-50 to przerzutka do wymiany np na Shimano m5100 do kupienia poniżej 100zł
  7. Założyłem na przód na próbę slx 4tloczkowe z nowymi klockami żywicznymi i po dotarciu siła taka sama jak w magurach. Więc winne muszą być tarcze bo co innego. Zauważył ktoś ze tarcze posiadające więcej nacięć słabiej hamują? Miał ktoś taki przypadek, że po wymianie tarcz na jakieś markowe hamulce zaczęły wreszcie poprawnie hamować?
  8. Sprawdziłem i kaseta linkglide 9s 11-46, z przerzutką sram gx i manetką sram gx gripshift 12s działa o dziwo poprawnie, podmienię manetkę na sram gripshift 11s i powinno być idealnie. Jak ktoś by się zastanawiał po co taka konfiguracja to ma to tą zaletę że kaseta linkglide powinna mieć znacznie dłuższą żywotność, linia łańcucha wreszcie wygląda w miarę normalnie na skrajnych zębatkach (przy napędzie 12s jest pod tym względem tragedia), równocześnie jestem fanem manetek gripshift więc jak działa poprawnie to tak zostawie prawdopodobnie. Przerzutka sram gx ma taki szeroki zakres regulacji że bez problemu można ograniczyć wychył przerzutki w stronę szprych.
  9. Nie ma jeszcze praktycznie żadnych tematów o łańcuchu Linkglide Shimano LG500 więc zakładam. Testował ktoś na dystansie rzędu paru tyś km? Jak z trwałością, lepiej dopłacić np do KMC E11? Wiem że można jeszcze kupić w cenie tego kmc aż trzy łańcuchy sram pc1110 (co pewnie byłoby lepszym wyborem, na pewno dłużej by wytrzymały niż jeden łańcuch) ale one mają max po 118ogniw co dla wielu rowerów jest już za małą liczbą. Shimano lg500 kosztuję 80zł, kmc e11 130zł, sram pc1100 od 40zł
  10. Pytanie czy kasety cues (linkglide) 9s 10s 11s mają taką samą odległość zębatek od siebie? Czyli można zastosować np manetkę cues 11s do kasety cues 9s? I czy manetka linkglide XT m8130 ma funkcję multirelase czyli możliwość zrzucenia o 2przelozenia na raz?
  11. Pytanie do znawców. Na zjeździe słyszę jak jakiś kamień spot kół uderza mocno w szpyche. Zatrzymuje się i widzę że jedna szprycha jest całkiem luźna, dokręcam ją (gwint w nyplu nie jest zerwany)i jadę dalej. Jak to się dzieje że szprycha zrobiła się luźna mimo że gwint w nyplu jest cały? Rozciągnęła się od uderzenia, aż tyle? Drugie pytanie, zauważyłem że co kolejne szprychy mają całkiem różny naciąg, czuć to wyraźnie pod palcem, przyrząd do pomiaru też pokazuje całkiem różne wartości, mimo to koło proste. Warto podociągać szprychy do podobnych wartości według tabeli wartości naciągu? Niektóre wydają się bardzo słabo naciągniete.
  12. Można aktualnie kupić komplet takich hamulców czterotłoczkowych za 390zł, https://www.bikestacja.pl/zestaw-hamulcow-sram-db8-4-tloczkowe-przodtyl-1800mm1800mm-p-24297.html?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwsuSzBhCLARIsAIcdLm7YcceHhLY78PWoIeaJmKsusZ-zcLMrADXfJODWpRaFW6kguCKNBpsaAlC1EALw_wcB Jakością pracy, siłą hamowania do czego można to porównać? Jak z awaryjnoscia? Mało opini jest o tych hamulcach
  13. Założyłem nowe hamulce Magura mt5 (czterotloczkowe), moc hamowania jest całkowicie do niczego (dziwi mnie to bo opinie mają bardzo dobre). Oczywiście klocki dotarłem, troszkę się poprawiło ale dalej tragedia, odpowietrzony prawidłowo nie zatłuszczone itp, klocki wymieniłem na inne i to samo. Nawet tylny hamulec jest zdecydowanie za słaby mimo tarczy 180mm. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? W testach te Magury są bardzo zachwalane, podobno mocy im nie brakuje, sam ważę 65kg. U znajomych w rowerach nawet z jakimiś najtańszymi Shimano moc hamowania jest taka jak trzeba. Chcę wymienić np na slx (do kupienia aktualnie za ok 600zł) tylko dwutłoczkowe. Czy 4 tłoczkowe dają coś poza nieco większa siłą hamowania? Mają dużo większą pojemność cieplną? Aktualne Magury po dłuższym zjeździe w Beskidach tylny hamulec wysiada już z przegrzania.
  14. A nie da się wysłać wiadomości czy co?
  15. Łańcuch Shimano m6100 (jak założyłem przez przypadek na odwrót to działało tak samo słabo), już doczytałem że kaseta Shimano 12s ma minimalnie inne dystanse między koronkami niż kaseta sram 12s więc sprawdzę jeszcze z manetka sram 12s. Zrobiłem takie połączenie bo w innym rowerze zakładałem kasetę Shimano 11s i manetkę gripshift sram nx 11s i działało w miarę dobrze, być może przy 12s już się tak nie da.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...