Skocz do zawartości

zusia

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    18
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    arek
  • Skąd
    strzelce opolskie

Ostatnie wizyty

225 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika zusia

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Dzięki za info. Rozumiem , że na Boschu CX Performance smart system, ver.1. jeszcze jedno...czy możesz sprawdzić na jakiej wersji oprogramowania jest silnik ? p.s. odnosnie wpisów Tyfona79. Trochę cie ponosi. Nie obrażaj ludzi. Nie każdy kto chce stosować moduł po półgłówek. Napisałem o tym wcześniej i nie będę się powtarzał. Genaralnie : uważam , że na ścieżce 25 to jest max i nie powinno być wiecej bo to niebezpieczne. Ale zwykła droga gdzie nie ma ścieżki to inna sprawa. Zrozum , że nie wszyscy rowerzyści mieszkają w miastach.
  2. Pytanie do IgoraCz. Kupiłeś? Zamontowałeś ? Akurat jestem zainteresowany tym volspeedem V2. czy jest tak , że działa wyłacznie z wersją silnika smart bez magnesu na tylnej obręczy ? ( gdzieś przeczytałem , ze również ABS jest niedopuszczalny ). może wiesz , jakich modeli szukać ( chodzi mi o fule) które współpracują ? p.s. odnośnie sztywnego światopoglądu...zgadzam sie z tobo i marcina. Wrzucanie ikonek motocykli to dziecinada i brak szacunku. Ludzie maja różne preferencje i potrzeby i trzeba to szanować. To , że ktoś chce przyśpieszyć swój rower bo może mu się to przydać to jego sprawa. Żadne ograniczenia formalne nie będą w stanie zastąpić zdrowego rozsądku. Zgadzam sie , że na ścieżce rowerowej, która często jest połaczona z pieszą , wypadek z szybkościa 35 km moze powodować dużo wieksze konsekwencje niż z prędkościa 25 km. Czas reakcji też jest inny. Jednak nie cała Polska jest usłana ścieżkami rowerowymi. Wiele osób jeździ zwykłymi drogami. Czy tam zwiekszenie szybkosci o 10 km bedzie jakąś różnicą. Moim zdaniem , generalnie , nie. Dlatego darujmy sobie te komentarze o motorowerach....
  3. Dzieki. Rower ma byc uniwersalny. Do raczej spokojnego wjeżdżania najróżniejszymi trasami, czasami do zjazdów singlami, ale przede wszystkim do turystyki rowerowej typu alpejskiego. Generalnie na rowerach jeżdżę od lat, nie mialem jeszcze fula. Zrobiłem sobie konversa na Krosie Levelu 4 z silnikiem Bafanga. Czas iść do przodu. Troche zastanawiam sie nad lekkim elektrykiem ale odstręczają mnie aku rzędu 400i i 500 kw. chociaż lubię sie zmęczyć na rowerze. Robie rocznie na konversie i klasyku ok. 4000km tak po połowie. Chciałbym jednak mieć coś pod nogą gdybym musiał pojechać szybciej. Tak.....czuje ,że będę musiał z czegoś zrezygnować...ale wzmianka o braku oporu w nowym boshu jest obiecująca. nikt jeszcze nie napisał o Panasonicu GX ultimate. Być może bede mógł go sprawdzić . dam znać
  4. Witajcie . Po rozważaniach zdecydowałem sie na te 4 silniki. Chcę mieć w rowerze funkcję Auto . Czytałem o niej wiele dobrego. Teraz do rzeczy...odwołuję sie do waszego doswiadczenia bo ja nie mam żadnego...który z tych silników po przekroczeniu szybkosci 25 km będzie stawiał najmniejszy opór? Zakładam , że będe chciał jeździć szybciej..stąd moje pytanie. oczywiście sa jeszcze spped boxy ale....czy faktycznie po jego załozeniu stracę gwarancje na silnik ? pozdrawiam
  5. dzięki za podpowiedź. nie miałem pojcia. hyperglide jest lepsze , gorsze czy poprostu inne ?
  6. Przepraszam , ze odzywam się dopiero teraz....cały dzień byłem poza netem. Bardzo dziękuje za wszystkie uwagi , które w większości sprowadzały się do tego aby wybrać inny typ roweru. moja zona chce jednak taki a nie "babcia -rower". Do tej pory jeździła na Krosie Levelu special edition ( z Martesa - osprzęt Deore XT ), który przerobiłem na elektryka przy pomocy zestawu czyli silnik w kole +bateria + osprzęt. Nie mam zdjęcia jej dotychczasowego roweru ale jest podobny do mojego, którego zdjęcie przedstawiam ( Kross Level 4 ) - to moja duma. W moim i w jej rowerze pracuje silnik Bafanga. Dodam , że na moim przejechałem od tamtego roku ponad 7000 km. Silnik sprawuje się bez zastrzeżeń. Nie był nigdy naprawiany. W tym czasie rowery 3 moich kolegów ( Cuby za 25000 - 30000 zł każdy z silnikami Bosha) były w serwisie przynajmniej po 3 razy. Być może przypadek ale uważam silniki Bafanga za bardzo dobre. To praktycznie jeden z liderów w tym segmencie na runku azjatyckim. Rower żony z kołami 29 muszę wymienić z uwagi na geometrię ramy oraz właśnie duże koła. Po prostu schodząc z siodełka uderza o ramę. Rower jest ciut za duży. Gdyby był na kołach 27.5 być może byłoby lepiej. Rower z mniejsza ramą powoduje problemy z umiejscowieniem baterii na szynie i sterownika ( proszę zerknąć na mój czyli na L- ke. Żona musiałaby mieć S ). Nie stać mnie na takie pieniądze jak moich kolegów dlatego zwróciłem uwagę na CTM - a w dobrym osprzęcie , jak uważam , za tę cenę oraz fajną sylwetkę. Liczę , że odezwie się jeszcze jakiś użytkownik tego roweru z praktycznymi uwagami odnoście użytkowania. Pozdrawiam
  7. https://katalog.bikeworld.pl/2022/web/produkt/rowery_gorskie/xc_maraton/ctm/81903/ruby_pro powyżej link do specyfikacji Przymierzam sie do kupna tego roweru dla małżonki. Trasy to tylko szutr i asfalt. Żadnych hopków. Czy macie jakies doświadczenia z tą marka. Wiem , że hamulce do wymiany. Rower podoba sie mojej małżowince a to przecież najważniejsze...hmmm. Równiez cena gra role, na kilka wyjazdów w roku nie bardzo chce wydawać wiecej niż 10-11 tys. liczę na zyczliwe opinie. Dziękuję tym , którzy będą mnie przekonywac aby dołozyć 10 patoli do czegos lepszego. Nie stać mnie i uważam , że nie ma to sensu. Pozdrawiam
  8. Dzięki. To cenna wskazówka...faktycznie powoli skłaniam się ku silnikowi 500 watt. . Tylko że, kiedy ostatni raz jechałem na silniku 36volt 350 watt pod naprawdę stromą górę ( myśle , że 10 - 12 % , podjazd miał około 200 metrów ) to niestety nie dałem rady i musiałem w połowie zejść. O ile ten silnik ( 48 volt 500 watt ) będzie mocniejszy ? Szukałem na to odpowiedzi w necie ale jakoś nie umiałem nic odnaleźć. Liczę na wasze doświadczenie. Od razu mówię , ze swoje możliwości oceniam jako średni amator a na klasycznym rowerze na pewno bym tego podjazdu nie zaliczył do połowy, może do 1/4 ? Jako Kupując nie chciałbym popełnić błędu i nie chciałbym na takim podjeździe znowu schodzić z roweru. Myślę też sobie , że nie chciałbym aby silnik jechał za mnie.
  9. To ten silnik Specyfikacja silnika: Model: BFSWX02 48V 500W Model Bafang: G020.500.DC/G020.500.D Średnica koła (Cal): 20 "/26"/27.5 "/700C --- opcjonalnie Budowy: przekładnia zębata Napięcie znamionowe (DCV): 48 Moc znamionowa (W): 500 Maksymalny moment obrotowy: 45 nm Wydajność (%)≥ 80 Kolor: czarny Waga (kg): 3.3kg Stopień hałasu (dB)< 55 Temperatura pracy: -20-45 ℃ Specyfikacja kontrolera: Napięcie: 48V Moc: 500W Prąd: 18± 1 Rozmiar: 4.33 "* 2.4" * 1.37" Trochę szkoda , że przekładniowy. Jest wprawdzie lżejszy ale chyba głosniejszy
  10. Jeździłem na tylnym silniku i nie miałem żadnych problemów. Kawałek silnika wystający z mufy ewidentnie mi przeszkadza - oczywiście wizualnie , bo zgadzam się z tym że być może jest pod jakimś względem lepszy. Tak czy inaczej nie pomogłeś mi w żaden sposób...
  11. Krótko. Zamierzam zelektryfikować rower górski krossa levela 4 ( koło 29 ) na kasecie 10 rzędowej, korba 2 blatowa. Silnik do tylnego koła. Mam 85 kg. od razu powiem...jeżeli ktoś będzie chciał mnie nawracać na silnik środkowy to niech sobie da spokój z poradami. Dziękuje. teraz do rzeczy...do tej pory zastanawiałem się tylko nad zestawem z silnikiem 500 watt 48 volt. Pojawiła się jednak opcja zestawu z silnikiem 750 watt na napięciu 52 volty. W przypadku silnika 48 volt byłaby bateria 19 aH a w przypadku silnika 52 volt 14 aH . Większe napięcie równa się wyższemu momentowi obrotowemu i większej szybkości. To wiem. Jednocześnie wyższy moment obrotowy, tak sobie wyobrażam, bardziej "szkodzi " napędowi czyli generalnie łańcuchowi i przerzutce. Na rekordach szybkości mi nie zależy, chyba bardziej na mocy silnika przy stromych podjazdach oraz na odległościach. Co waszym zdaniem byłoby dla mnie lepszym wyborem ?
  12. szkoda. myślałem , ze da się poprzez wymianę piasty. dziękuje za pomoc
  13. Cześc. W zasadzie wszystko co chciałbym wiedzieć jest zawarte w tytule. Ale precyzując...czy da się w tylnym kole z zaplecionym silnikiem z wolnobiegiem zrobić coś ( no właśnie co ? ) aby silnik miał bebenek na kasetę ? Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...