Skocz do zawartości

michalj2

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    225
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Łódź

Ostatnie wizyty

850 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika michalj2

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

47

Reputacja

  1. Krótki reaserch i wyglada, że są ambasadormi tej marki. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/robert-anna-lewandowscy-rowery-storm-reklama
  2. Przy takiej cenie za HT warto kupić coś co się podoba a nie kupować to co się opłaca(chyba że jest jakaś kolosalna różnica cenowa za podobny osprzęt/ramę). Dla mnie najważniejsza jest rama o idealnej geometrii(w przypadku Stoica i nowego Roscoe nic bym nie zmieniał) i później amor, który jest prawdopodobnie najdroższy w całym rowerze HT(2-3 koła PLN vs 1,5k za ramę). Przerzutki i napęd można zmienić lub zniszczyć jak się jakiś patyk wkręci.
  3. Mnie się nie do końca podoba geo nowgo Primala 29 z dość płaską podsiodłówką. Wolałbym bardziej stromą podsiodłówke ala 75 stopni. Nowy Trek Roscoe i Stoic mają własnie taką i powinno się na nich lepiej podjeżdżać. Ale nie mówie że ten Dartmoor jest zły.
  4. Nie podales źadnych kryteriów gdzie bedziesz jeździć, wzrostu, wagi. Ja wybrałbym Canyon Stoic(jeśli wolisz coś agresyniejszego) albo Marin Team(jeśli coś bardziej uniwesalnego). W dobrej cenie jest też powszechnie uwzględniany w rankingach Polygon Xtrada i ma dość dobrą geometrię.
  5. Nie ma na niego typowej gwarancji ale dostajesz rachunek i możesz go zwrócić lub reklamować na zasadach ogólnych lub na zasadach w Allegro. Amor przychodzi w prostym kartonie z opakowania zbiorczego bo był przeznaczony do montowni rowerów a nie do sprzedaży na sztuki w sklapie w pudełku(BOX). PS. Tak kupowalem i zawsze dostawałem paragon. Chroni cię też Allegro jakbyś miał jakieś problemy i możesz równiez zwrócić jeśli ci nie odpowiada.
  6. Uważam w tej cenie ciężko o coś lepszego. Czasami jest sprzedawany nawet ponizej 700zł w okolicach 660-670 ale to może po sezonie. Na Olx ten sam sprzedawca ma taniej. Ten amor może chyba nawet przyjąć koło 29 o czym wiele osob nie wie. Suntour ma przeważnie wiecej miejsca na opone od inncyh marek oraz można mu łatwo przestawić skok. Jest taki tani bo 27,7 są passe i wszysko jest na wyprzedażach do tego koła ... Co do trwałości to uważam że jest to lepszy amor niż RS 35, Judy, Recon w wersji silver (czarne golenie ale wykonane ze stali i pokryta jakimś prześwitjącym słabej jakości lakierem). Trzeba go cześciej serwisować bo pracuje na smarach a nie na oleju w dolnych lagach.
  7. Schwalbe marathon winter, mają mniej kolców wyglądaja jak opona trekingowa z pewną ilością kolców bardziej po bokach. Mniejsza przyczepność ale większa prędkosć na zwyłej ścieżce odśnieżonej. Są też Continentale contact spike, Rubbeny i jakieś Nokiany. Nigdy nie używałem sam ale są recenzje na necie i yt.
  8. Jest fajny filmik na necie na ile sobie można pozwolić z opona kolcowaną Schwalbe Ice Spiker. Ogólnie działa to nieźle na lodzie ale nie można robić zbyt ostrych skrętów bo wszystko ma swoje granice. Są też inne filmiki z bardziej typowych terenowych i miejskich jazd jak poszukasz. Jeden taki filmik działa lepiej na wyobraźnie niż tysiąć słów. Sam też używam Ice Spikerów bo robią robotę na lodzie ale najlepiej mieć też dość grube żeby nie zapadać sie w sniegu jeślu jeździsz po lesie. Główna wada jest inna, opony są bardzo ciężkie i stawiają duży opór podczas jazdy. Bardziej chodzi o sam fakt jechania i zabawę na swieżym powietrzu rowerem zimą niż szybkość dlatego wiele osób rezygnuje z kolców w dojazdówkach bo są poprostu męczące i drogie Sam wyszdlem na rower może ze 2-3 razy zimą bo albo była chlapa, wietrzysko, mgła, noc to sama zima trwała 3 tygodnie. Schwalbe również zaleca lekko pojedzić oponą tak z 20-40km po asfalcie żeby poprawnie osadzić kolce zanim będziemy je mocniej używać. Kolce można dokupić ze specjalnym narzędziem do osadzania ich jakby któryś się wyrwał. Ich zużycie jest niewielki na asfalcie a same kolce nie są bardzo drogie. Pozdro. Kolce i narzędzie: https://formicki-bike.pl/pl/p/Zapasowe-kolce-Schwalbe-Ice-Spikes-50szt-narzedzie/1354
  9. Ja go nie używałem i ale o problemach z trzeszczenie słyszałem i to właśnie powinna rozwiązać gwarancja ... nowy amor co pół rok OK No i nie wiemy czy trzeszczenie to jest problem w tym przypadku.
  10. Według mnie zmiana Crest34 na amor tylko z tłumikiem motion control nie będzie specjalnie odczuwalna. To co włożył tam Giant jest zupełnie przyzwoite. Amor posiada oś boost, powietrzną spreżyne podbna do rockshox'ów, alu lagi 34 z lepszego gatunku stopu niz 6061, krótki offset 44, magnezowe dolne golenie, ustawialne tłumienie powrotu, ustawienie wolnej kompresji/3 pozycje i blokada a sam amor jest dopasowany pod względem wytrzymałości i typu do reszty roweru i jego komponentów i go nie ogranicza. Nie bardzo rozumiem co znaczy że nie nadaje się do ostrzejszej jazdy ponieważ ponieważ ten rower nie nadaje się do takiej jazdy jeśli ta ostrzejsza jazda oznacza dużo skoków, dropów(powyżej 30cm moze 50cm) i jakieś super duże prędkości na trasie ala dh(ale praktycznie żaden hardtail się do tego nie nadaje bo tył odlatuje). Wedłu mnie jesli zmieniać to na coś już wartościowego bo amor ze średniej półki już masz i ogolnie jest na poziome revelation/yari albo niewiele gorszy ... jeśli działa tak sobie to zrób mu przegląd bo to czyni cuda jeśli chodzi o czułośc(najlepiej nie dłużej niż co 25h jazdy) cecha amorka : Koła: 27,5”, 29” Skok (mm): 100mm, 130mm Sprężyna: Sprężyna powietrzna z otwartą kąpielą Amortyzator: Regulowany tłumik tylko w modelach Giant Regulacje: Zewnętrzny powrót, kompresja przy niskiej prędkości od blokady do otwarcia Rura sterowa: 1/8” X 1.5” alloy, zwężana Korona: Kuta, drążone aluminium 6069 Golenie: Aluminium, 34 mm Golenie dolne: Stop magnezu, odlew z tiksoformowaniem < - jakies ekstra nowe słowo którego nie rozumiem Oś: 15 x 110 Boost Zdalne sterowanie: Opcjonalnie Offset (mm): 44mm (27.5”) 44mm (29”)
  11. według mnie spoko opcja: https://www.olx.pl/d/oferta/amortyzator-rowerowy-rock-shox-pike-select-29-150-mm-boost-p-12-CID767-IDRFTLL.html?reason=seller_profile jeśli nie przypasuje ci 150mm skoku to możesz obniżyć zmieniając szaft przy kolejnym pelnym serwisie amorka.
  12. Ustawiłbym sobie filtr z powiadomieniem na olx: rama 142. Ogólnie standard boost stał sie dominujący już 5-6 lat temu. Jedną z ram, która była długo pod piastę 142x12 i ma nowoczesną geometrię jest Blackbird 27,5 do roku 2021, w 2022 stał sie również zboostowany. Np taki: https://www.olx.pl/d/oferta/dartmoor-blackbird-l-zestaw-z-korbami-i-sztyca-CID767-IDRoid0.html Najlepsze Blackbirdy mają mają wspawke w okolicach suportu(chyba od 2019r, ten powyższy jej nie ma i się troche ceni za dużo). Jednak warto rozważyć kupno nowego tylniego koła boost lub przelot i kupic to na co ma się ochotę. Komplet za 450zł to pewnie tylne bedzie dużo taniej https://www.olx.pl/d/oferta/komplet-kol-black-jack-27-5-boost-szeroka-obrecz-nowe-CID767-IDRqUC8.html
  13. W fullu to nawet długości przewodów hamulca i przerzutek, długość łańcucha bedą inne(dłuższy chainstay + wydłużenie przy kompresji), ale w dłuższej ramie ht też możesz mieć problem bez odpowiedniego zapasu.
  14. W Surge Evo jest na piastę 135x10 jeśli masz piastę np dt swiss to może i są adaptery aż do boosta 148x12 ale większości piast nie ma adpaterów mieżdzy piastą na szpilke a sztywną osią. Z pozytywów są jakieś przeceny i wyprzedaże w tym roku bo dostępność też się poprawiła.
  15. Wszystkie te ramy mają praktycznie taką samą geometrie a dlugość ramy można dobrać rozmiarem i będą się prowadzić podobnie. Primal jest najtańszy(i ma najgorszy lakier), Eccentric najładniejszy(według mnie), Eccentric cromo najdroższy i najcięższy, Scout pomiędzy nimi ale ma najniżej położony suport względem ziemi(dla mnie to zbyt nisko i jest do kupienia tylko z zaganicy). Jesteś już pewien co do wyboru rozmiaru koła? Bierzesz pod uwage fakt że tylna oś obecnego koła nie bedzie pasowąć do nowej ramy z boostem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...