Skocz do zawartości

braythe

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    34
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Starachowice

Ostatnie wizyty

366 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika braythe

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

3

Reputacja

  1. Chiński carbon na pewno sobie odpuść, szkoda zdrowia. https://www.youtube.com/watch?v=VZHWi2Ou5U8&ab_channel=JoeDamois
  2. Również zaliczyłem pęknięcie Peaka, zaraz potem szybko zamówiłem kolejnego tylko w standardzie Boost. Nie założysz do Peak Boosta napędu 2 na X, bo ta rama jest skonstruowana pod napędy jednoblatowe. Rura podsiodłowa jest profilowana w taki sposób, że montaż przedniej przerzutki nie jest możliwy. Jeśli masz dobry napęd i długo to jeszcze pojeździ to nie pchałbym się w ramę Peak Boost, bo wymagałaby ona przejście na 1x. Dystanse ze 142 na 148 dałyby radę, musiałbyś to dobrze ustawić żeby zachować spoko linię łańcucha z dwom blatami na przodzie. Czy warto? Nie wiem, jeździłem na osi QR, sztywnej osi 142, 148. Jedyna różnica w sztywności, którą mocno odczułem to przesiadka z QR na sztywną oś. Teoretycznie 148 jest jeszcze sztywniejsze aniżeli 142. Jak chcesz wydać jak najmniej, to kupiłbym Peaka TA. Jak masz budżet trochę większy to kupiłbym Boosta, przeplótł koło na piastę 148 + bębenek microspline, założył tam napęd deore M6100(12s) lub M5100(11s), w zależności od tego w jakim terenie jeździsz. (Jeżdżę na 1x12 od 2 miesięcy, 1300km przejechane po Górach Świętokrzyskich, 12 zębatkę wrzuciłem dosłownie parę razy. Jeśli masz płasko to kupiłbym 1x11 bo jest tańsze i lżejsze.)
  3. Co zatem byłoby lepszym rozwiązaniem, trzymając wagę mniej więcej na poziomie 11kg i budżecie 6500? Nie ukrywam, że opłacalność również do mnie bardzo przemawia.
  4. Zwracam honor, mea culpa, jest to prawda co napisałeś @bogus92, nie uwzględniłem amortyzatora. Opony: Rocket Ron 550g x 2 https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-rocket-ron-evolution-pd17495/?v_Id=139697 stery: 74g https://www.rowertour.com/p/83983/accent-hsi-exe-stery-zintegrowane-1-1815-taper-czarne kierownica: 280g https://www.pro-bikegear.com/uk/mtb/handlebars/lt-flat-alloy-handlebar sztyca : 280g https://velo.pl/czesci/wsporniki-siodla/wsporniki-siodla-sztywne/accent/exe gripy: 50g siodło: 178g wg sprzedawcy, nie mogę dotrzeć do strony producenta. mostek: 129g https://velo.pl/czesci/wsporniki-kierownicy/wsporniki-kierownicy-sztywne/accent/execute Kokpit sumuje się do 991g, opony do 1100g. Tarcze to dodatkowe 400g. Nie mam pojęcia ile może ważyć mleczko w oponach , jednak waga bez pedałów powinna wynieść około 10.9kg
  5. 10,5kg wynikło z sumy wag podzespołów podawanych przez producentów, dokładnie 10 462g. Teraz widzę, że przeoczyłem wagę dwóch tarcz, więc +400gram. Ponadto w wagę niewliczone są pancerze/linki, dętki (zamierzam zalać opony mleczkiem), zacisk sztycy, pedały i śrubki oczywiście. Nie mam pojęcia ile mogą ważyć te pominięte elementy, ale czy aby na pewno aż 1100g, że wyjdzie 12kg? Amortyzator zgodnie z sugestiami zmienię na Markhora. Pomysł składania bierze się z tego, że obecnie ciężko kupić nowy rower z rocznika 2021 od ręki, a zależy mi na czasie.
  6. Cześć, jako że mój poprzedni Accent Peak popękał po 5 latach katowania, jestem zmuszony złożyć nowy rower. Wykoncypowałem to w ten sposób: Rama: Accent Peak Boost S Kokpit: stery: Accent Exe kierownica: Pro Lt flat 31.8 660mm sztyca : Accent Execute gripy: Esi racer siodło: Vertu spyder mostek: Accent execute 100mm Napęd: suport: Shimano BB52 przerzutka: Shimano SLX M7100, SGS, 12-speed łańcuch: Shimano Deore M6100, 12-speed kaseta: Shimano Deore M6100, 12-speed, 10-51t korby: Shimano Deore M6100 manetka: Shimano Deore, M6100, 12-speed Koła: gotowy zestaw: DT SWISS X 1900, 25mm, boost, MicroSpline opony: Rapid Rob 29x2.20 Amortyzator: RockShox Judy Gold, Solo Air, 15x110, 100mm skok / Manitou Markhor 15x110, 100mm Hamulce: komplet: Shimano M6100 Całość wyjdzie kosztowo w okolicach 6500PLN, wagowo w okolicach 10,5kg bez pedałów. Pytanie do Was, jaki amortyzator byście tu wsadzili w podobnym budżecie (~1200zł) i na czym ewentualnie samemu zbudować koła, jeśli nie brać gotowego zestawu, tak by waga zamknęła się w okolicach 1800g.
  7. Witam, poszukuje amortyzatora, budżet około 1600 zł. Oczekuję, że będzie dość lekki 1700-1800 gram, sterówka taper, skok 100 koło 29". Zwróciłem uwagę na Manitou Tower i Rebę Rl, macie jakieś propozycje?
  8. 19 cali, według rozmiarówki Krossa M
  9. Cześć, chciałbym wiedzieć ile jest warta rama Krossa lvl b4 rocznik 2015, praktycznie nowa, jeszcze na gwarancji do lipca. Myślałem o kwocie około 400 zł, co uważacie?
  10. braythe

    [Rower] Kross level b4

    Posiadam krossa level b4 2015, planuję na dniach zmianę suportu i mechanizmu korbowego, gdyż amortyzator to jednak większe koszty, lecz będzie on następny do zmiany. Chcę zejść trochę z wagi, bo ten rower jest okrutnie ciężki - 15,1kg.
  11. braythe

    [rama] Kross level B4 2015

    @@Gehemones, to prawda, problem dostrzegłem późno, bowiem zanim zamontowałem pedały zatrzaskowe, wszystko wydawało się być ok. Wstyd się przyznać, ale zaufałem sprzedawcy w sklepie, który mówił że rama ok, a ja wtedy jeszcze kompletnie zielony uznałem, że faktycznie ok, bo tak też się wydawało - nic bardziej mylnego! Postaram się wymienić tą ramę na mniejszą, S powinno być w sam raz. Dalsza jazda na tym gigancie, jest niebezpieczna jak wspominał @@Miki74
  12. Witam wszystkich, posiadam Krossa level B4, w rozmiarze 19 cali. Mam 175 cm wzrostu 60kg i po przejechaniu 2500km doszedłem do wniosku, że ta rama jest na mnie za duża, nie mogę wyciągnąć siodełka znacznie ponad kierownicę, co wcześniej w przypadku roweru 26 cali i ramie M było całkiem normalne. Ustawienie tak siodełka w tym rowerze 29 cali, wydaje się niemożliwe, wywołuje ból kolan (jeżdżę w zatrzaskach). Stąd moje pytanie, powinienem jeździć na mniejszej ramie, czy to M jest odpowiednim rozmiarem?
  13. Witam, posiadam aktualnie amortyzator SR Suntour XCM, rozmiar koła 29 cali, hamulce tarczowe. Nie zaobserwowałem jak dotąd, po przejechaniu około 1000km, chciałbym go jednak wymienić na coś lepszego, firma nie ma dla mnie znaczenia. Budżet to około 500 zł, czy w tej cenie można kupić coś przyzwoitego? Przyznam, iż jestem kompletnym laikiem w kwestii amortyzatorów i byłbym wdzięczny za porady.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...