Skocz do zawartości

mike78

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    385
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Michal
  • Skąd
    Poznan

Ostatnie wizyty

697 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika mike78

Stały bywalec

Stały bywalec (7/13)

  • Reaktywny
  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

8

Reputacja

  1. nie widzialem ram o gorszych geometriach niz te z kandsa
  2. czesc sprzedam dwie opony Michelin Power Adventure 700x36c, 2024 fajne do gravela lub crossa https://allegrolokalnie.pl/oferta/opony-michelin-power-adventure-700x30c-i-700x36c-gravel-tubeless-2szt-pozna 250zł za komplet
  3. dzięki, mam pojęcie o oponach i masie rotującej koła. Kenda to kilowy kloc, ktorego w zyciu bym nie kupił. Jezdzę na Michelin Protek Cross 35c (to ten rower z problemem), a koło z kulkami jest na schwalbe smart sam 1,6 (i tak ma wieksze opory z opony)
  4. opony podobne... pozycja podobna.. na jednym (z maszynowymi novatec) się namacham zeby to 30/h przekroczyc, na drugim (gownianym, produkt decathlona na noname kulkach) lekko mam 40/h. najgorsze ze 4 lata temu jak te kola na novatecach byly nowe, to pamietam że śmigały. serwisy patrzą, kręcą kolem i mowią ze sie kręci to ok i spadaj pan. "albo jednak hamulce gdzieś ocierają pod obciążeniem".. no to sprawdzę, ale zero odgłosow z hamulcow jak jadę.
  5. Czesc oryginalnie mialem napęd 10 rzędowy na kasecie z zębatkami 11-40 -tarcza przód: 36 T na lancuchu 110 ogniw +spinka teraz zmieniam -tarcza przód: 40 T - łancuch ma miec 114 ogniw +spinka? Wiem że mozna przymierzać, ale od ilu byście szacowali ze będzie ok?
  6. no kurczę puszczony hamulec tarczowy jak trzymam rower to nie ociera.... to bylo pierwsze co sprawdzilem a motam się z tematem juz jakis czas. nie scigam się, ale na tym rowerze nie mam sily zeby podjechać .. a kiedys było inaczej. i nie, nagle nie stracilem mocy. mam drugi rower w ktorym lekko do 40/h sie rozpędzę. a na tym max 30 i to w bolach. obydwa rowery to crossy, nie roznią sie zbytnio wagą. no kręci się, ale gorzej niz stare kulki shimano podczas jazdy.. mogę wtedy dlzuej nie pedałowac na plaskim. na kole z 792sb muszę to robic ciągle. stad latwiej rozpędzic rower na starych kulkach i myslę co jest tego przyczyną 'przeciez maszynowe mialy byc lekiem na całe zło' . dzieki za odpowiedzi w temacie... ja juz nie mam siły
  7. dzięki, pokazywalem to koło gosciowi z serwisu, ktory sam sobie wymieniał łozyska w novatekach i stwierdzil ze moje sie dobrze kręci.. to było zanim zmieniłem koło znow na kulki. a czy zmiana bębenka na 54 piny cos mi poprawi? Ktos na YT wstawil filmik z wymiany bębenka "Fabryczny bębenek zazębiał się 27 razy, a podmieniony 54 razy na jeden obrót koła. Im szybsze zazębianie bębenka, tym szybciej koło "ciągnie" po naciśnięciu korby (korba wykona mniej jałowego obrotu zanim zazębi się bębenek)."
  8. Cześć od 4 lat na tylnim kole mam piastę Novatec D792SB (4 lozyska). Nie zrobiłem na niej 10.000 km, ale czuję że pod obciążeniem (czyli kiedy jadę), nie kręci się samoistnie i ciągle trzeba dokręcać. Puszczona na postoju, owszem kręci się ładnie i długo, ale co z tego Zamontowałem testowo poprzednie koło na łożyskach kulkowych i tam wygląda to inaczej - rozpędzony rower sam się toczy , mozna dopedałować celem zwiększenia prędkosci, ale nie wyhamowuje samoczynnie jak na tych Novatec. Pytanie - jak to się serwisuje i ktoś miał z tym styczność?
  9. i jak tam dętki TPU podczas jeżdzenia a nie stania miesiącami?
  10. Czesc Mam w rowerze Zębatka 36t 104mm BCD. Napęd 1x10. Producent roweru Decathlon podaje że mogę zmienić max na 38T (sprzedają wymienne tarcze sami). Jednak te 2 zęby nie dadzą mi większej różnicy prędkości na asfalcie, więc pomyślałem o 40T.. Jest szansa że to bedzie dzialac? czy sprobować z tym 38T. Będę musiał mieć dłuższy łancuch po zmianie na 40T ? w sumie pytanie dotyczy tego samego roweru: ale nie wiadomo czy to autorowi wyszło
  11. >Wtedy przykręcam bloki w możliwie max miejscu jak w innych trzewikach co znaczy 'w możliwie max miejscu jak w innych trzewikach" ?
  12. no ok, ale pozycje siodelka miedzy rowerami sie roznią, wiec wg Was bloki maja byc bez zmian miedzy rowerami z roznymi geometriami ramy?
  13. czesc pytanie jak w temacie - chcę zamontować SPD do drugiego roweru, ale jednocześnie chcę zachować ustawienia bloków na butach z pierwszego.. długo mi zajęło ustalenie tej pozycji. Na pewno będą się różnić - inna geometria ram, pozycje i długość korby. Wpadlem że mogę obrysować markerem ten blok, ale może alternatywne rozwiązania?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...