Skocz do zawartości

iwanthome

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Michał
  • Skąd
    Zamość/Lublin

Osiągnięcia użytkownika iwanthome

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. po dogłębnych namysłach i wymysłach doszedłem do wniosku że nie ma sensu go odnawiać, jak na razie wszystko z nim idzie pod górkę może gdyby rura ramy miała normalną średnicę to bym coś modził, ale z tego co widzę to będzie z nim zaaaaaaa dużo zabawy. do tego korby od pedałów nie wyjmę, bo śruby tak zardzewiały że na *uja nie da się ich odkręcić a w jednej zjechałem gwint już, nie licząc rozwalonego imbusa. no i nie mam też do niego sentymentu to porzucenie go nie jest dla mnie problemem. co do przedniej piasty, wydaje mi się że brat jakoś tak ujowo skręcił że coś musiało się przetrzeć/zniszczyć, nie wiem, bo po wymianie kulek i porządnym nasmarowaniu kręci się co prawda gładziej, ale odczuwalne są otarcia. dzięki wielkie za pomoc i porady. dowiedziałem się sporo rzeczy i jak będę składał nowy na pewno się przydadzą jak znacie kogoś kto chce kupić tylne koło 20', kierownicę, mostek wpuszczany, korbę przednią lub siodełko to wysyłajcie go do mnie --edit-- a co do ściągacza, uważajcie czy śruba która wypycha ramię nie ma za małej średnicy, w moim chyba była tak mała że zjechałem gwint wewnętrzny korby, i tak miałem ją wymienić to straty jakiejś większej nie ma
  2. czyli tak jakby tam rama jest tak jakby wyłącznie do mostków wpuszczanych? to kurde, to mam problem. nigdzie nie znalazłem widelca na mostek wpuszczony :/ a są jakieś przejściówki, nie wiem np grubsze kołnierze, da się to jakoś obejść? jeszcze trochę i wyjdzie że będę musiał ramę wymienić
  3. Wielkie dzięki za odpowiedź sporo mi to podpowiedziało nawet o rzeczach o których nie miałem pojęcia. Zmierzyłem średnicę otworu w ramie i wyszło mi dokładnie 32,5mm a stery z tej strony co podałeś mają wartości 30 albo 34, i teraz mam zagwozdkę które będą odpowiednie,
  4. O, nie wiedziałem o tym. Ale próba młotkiem też się odbyła ^^ ale głównie dlatego że na jednym filmiku gościu po prostu ściągnął ramiona i sądziłem że u mnie też tak będzie. Ale nie waliłem młotkiem prosto w ramie tylko przez klocek drewna. W sumie i tak te ramiona idą na wymianę bo jak pisałem wcześniej poszedł gwint i nie chce mi się bawić w lewe nagwintowanie. Dzięki za info ze ściągaczem popytam się może ktoś ma, a jak nie to skoczę do rowerowego. Albo wykorzystam zwykłą śrubę
  5. Dzięki z rady ;] Zdjęcia mostka i kierownicy jak mówiłem http://imgur.com/i20Ab2a http://imgur.com/OouVaO8 Na olx'ie znalazłem takie widelce http://olx.pl/oferta/widelec-bmx-macneil-id-mozliwa-zamiana-tanio-CID767-IDbQuiW.html#a826ed2455 http://olx.pl/oferta/widelec-bmx-rant-CID767-IDbRBsB.html#a826ed2455 http://olx.pl/oferta/widelec-haro-z-piowatami-bmx-CID767-IDbg5lN.html#1afe17f075 Dowiedziałem się też że nie mam sterów i szczerze nie mam pojęcia czym się kierować wybierając stery. jest różnica między mostkiem wkładanym a zamocowanym na rurze od widelca? Przednią piastę wstępnie odkręciłem, zobaczyć jak to wygląda. Zauważyłem że kółka łożyskowe są luzem, nie wiem czy tak powinno być zawsze łożyska widziałem w pierścieniach. Na internetowych sklepach rowerowych zauważyłem że można kupić samą oś, i nie wiem czy jak ze swoją mi się nie uda nic zrobić to nie wiem czy na takie wyjście nie pójdę. #Edit jak tak sobie pomyślałem to chyba wymienie mostek na ahead, z tego co zauważyłem to teraz prawie wszystkie widelce są robione na ten model # Edit 2 Wykręciłem ośkę i wszystko wyczyściłem, nie zdążyłem już pojechać do sklepu rowerowego to smary dopiero jutro ogarnę i się dowiem czy po prostu źle skręcona była. Wygięta nie jest, gwint też jest w dobrym stanie, a konusa nie mogłem odkręcić bo mocno skontrowany był z inną śrubą. Dopiero imadło pomogło. Na łożyskach też nie zauważyłem jakiegoś mocnego zużycia Jakieś porady jak skręcić ośkę będącą zwykłą śrubą? Jest jakiś patent na skręcenie konusów? Czy po prostu zrobić to na oko? A jeśli się okaże że wyczyszczenie i nowe nasmarowanie nic nie pomogło próbować z wymianą ośki czy od razu zbierać na nową piastę? Po wyczyszczeniu ośki chciałem zdjąć ramiona korby ale no za *uja się nie dało, nie wiem czy coś robię źle czy może się zakleszczyły ale zdjąć nie mogę. Zdjęcia http://imgur.com/xcioIYM http://imgur.com/aK8AAY9 http://imgur.com/2Sjev3o
  6. Witajcie, Zaczniemy od krótkiej historii sprzętu W garażu znalazłem części bmx'a którym jeździł mój brat. Kupił go od znajomego, złożył, dokupił części, trochę pojeździł, rozebrał i wsadził do garażu. No to sobie pomyślałem że go przygarnę i odnowię, zawsze rozmyślałem nad zakupem bmx'a a skoro on nie chce to nawet lepiej Dowiedziałem się że ogólnie jest ok ale trzeba parę rzeczy wymienić, dokupić, no i wyczyścić. Nie jest to jakiś pro sprzęt, jest ciężki i pancerny, więc bardziej kierowałbym się ku budżetowym wyjściom. Z czasem jak napawam do bmx'ow większą miłością to bardziej w niego zainwestuję. Do wymiany byłoby: -przednia piasta (bardzo ciężko chodzi), -ramiona do pedałów, no chyba że jest sens wymienić tylko jedną, albo znaleźć lewą gwintownicę, bo w tej z lewym gwintem wyrobił się właśnie gwint. W sumie to śmieszna opowiastka jest ramiona do pedałów założył odwrotnie ale pedały już poprawnie próbował wciskać i tylko z jednej strony poszedł, gdzie powinny pójść oba, wygląda tak jakby miał dwa lewe pedały, -możliwe że mostek i kierownica, technicznie na oko kogoś kto w renowację rowerów się nie bawi wygląda ok, ale jutro zrobię kolejne zdjęcia i wstawię później bo im zapomniałem zrobić zdjęcie do oględzin, Z napraw które chciałem wykonać to na pewno wyczyścić i wymienić smary, rower długo leżał nieużywany i dosyć porządnie się zakurzył. W sumie to nawet nie wiem jak miałbym się za czyszczenie zająć. Dlatego mam parę pytań: -czy wyczyścić czymś wcześniejsze smary? np przy użyciu niktro czy innej benzyny ekstrakcyjnej? -albo może nie ma sensu czyszczenie smarów bo oprócz przednie piasty wszystko ładnie się kręci, -bawić się w nowe nagwintowanie lewego ramienia? z wujem wpadliśmy na pomysł aby naspawać od środka i zrobić na nowo gwint (w sumie cholery kosztowały z 350PLN a braciej pojeździł tylko z 3 miesiące). czy zostawić to w cholerę i sprawić nowe, a jeśli tak to jakie? nie zamierzam wydać na niego za dużo więc budżetówki mile widziane -co dalej... a tak, szprychy na końcówkach jest widoczna rdza (zdjęcie), myślałem aby pobawić się watą stalową albo jakąś szczoteczką i czymś zabezpieczyć, farbą, taśmą, nie wiem, -na jaką przednią piastę wymienić? czy jest to zależne od rodzaju koła, wykorzystywania roweru, średnicy? -jaki widelec? na allegro są albo za 40pln albo za 300 pln, ani jedna ani druga cena mi nie odpowiada, myślałem dać tak do 200pln No i to w sumie tyle, pedały i siodełko mam więc z tym problemu nie ma, dętki też mam na stanie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...