TomekSw
Użytkownik-
Liczba zawartości
92 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Dodatkowe informacje
-
Imię
Tomek
-
Skąd
Łódź
Ostatnie wizyty
3 055 wyświetleń profilu
Osiągnięcia użytkownika TomekSw
-
TomekSw obserwuje zawartość → [shimano] Problem z redukcją przełożenia , [Merino] Co założyć jako drugą warstwę na bieliznę merino? , [Zabezpieczenie] po próbie kradzieży i 3 innych
-
[Merino] Co założyć jako drugą warstwę na bieliznę merino?
TomekSw odpowiedział spicylemon → na temat → Pytania i porady odzieżowe
Tak na szybko: https://www.decathlon.pl/p/kurtka-rowerowa-szosowa-van-rysel-racer-zimowa-dlugi-rekaw/_/R-p-311996?srsltid=AfmBOoq9znkan8p5wiQBJYthun5WUJcR3SdD6YjDB-mGMUKP8lwD50at mam i polecam. Ogólnie ja to zmarzluch jestem, zatem na taką kurtkę zakładam jeszcze kamizelkę wiatrówkę. Jak jest jeszcze zimniej to dorzucam pod kurtkę jakąś bluzę rowerową. Jeżdżę w takiej kurtce zarówno na szosie jak i mtb. Z czego na mtb zazwyczaj ubieram się lżej niż gdybym miał jechać szosą. -
[Zabezpieczenie] po próbie kradzieży
TomekSw odpowiedział SmartCheetah → na temat → Akcesoria rowerowe
Heh. Ciekawe czy byłoby Ci do śmiechu jakbyś nawet tej przeciętej linki na miejscu nie zastał. Uwierz mi nie jest fajnie jak zakoszą Ci rower - sam tego doświadczyłem i o dziwo był to dość leciwy sprzęt. U mnie prawdopodobnie linka z gównolitu (pewnie gorsza niż Twoja) musiała po prostu zachęcić potencjalnego złodzieja żeby spróbował. Takie linki stosuje się jak chcesz na chwilę zostawić rower, a i tak jest ryzyko, że ktoś jednym cięciem ją zdejmie. -
[Zabezpieczenie] po próbie kradzieży
TomekSw odpowiedział SmartCheetah → na temat → Akcesoria rowerowe
Tak. Bo chyba to ktoś jakimś nożem piłował. Takie linki są do ogarnięcia nożycami do metalu do kupienia w każdym markecie budowlanym za niewielkie pieniądze. -
[ostateczne starcie] Ochraniacze kontra Buty Zimowe
TomekSw odpowiedział TheJW → na temat → Odzież dolna
Mam xlc do mtb i szosy (2 pary) od zeszłego roku. Jako zmarzluch jestem zadowolony. Są trwałe, tanie (jak się dobrze postarasz to jedynie dwukrotnie droższe od sensownych ochraniaczy), nieprzemakalne. Noga z tego co pamiętam potrafi się nieco w nich zapocić, ale ja chyba z tym nie miałem większych problemów. Do szosy potrafię je już założyć jak jest poniżej 10 stopni, a do MTB poniżej 3-4 stopni. Powyżej tego korzystam jeszcze z samych nakładek na przód buta i dobrych skarpet. Ważne aby w bucie nie było Ci ciasno. Jeśli zdecydujesz się na xlc to tam ludzie polecają wziąć rozmiar większy niż ten w którym się jeździ - u mnie to się sprawdziło (jakby zaniżona rozmiarówka). -
Z tym, że na pierwszym, który przywołałeś jest jakiś błędny odczyt co do mocy zauważ. A drugi może i jest ok, ale dla mnie jest zbyt krótki. Niemniej nie będę się tutaj spierał. seba8121 - zerknij jaki masz zapis danych w swoim garminie. Jeśli jest to zapis inteligentny to wyłącz go i przestaw na zapis co 1 sekundę.
-
Sęk w tym, że na tej aktywności to tak średnio ma to przełożenie, bo tam jest jedynie kilka mocniejszych zaciągnięć i są one na tyle krótkie, że bałbym się z tego estymować FTP - ale możliwe, że Garmin coś na tym polu poszedł do przodu. Maksymalna średnia watów z 5m 272w, z 20m 191w (to wartości z 0), jak z tego wyszło FTP 307 to ja naprawdę nie wem 😆
-
[Trenażer] Chwilowe zaniki połączenia z trenażerem - ant+
TomekSw odpowiedział Michal2008 → na temat → Trening rowerowy
Jaki trenażer? Mam tak z suito i też nie do końca udało mi się ustalić, mam podejrzenie, że przyczyną może być generowany ruch przez wifi, ale to tylko podejrzenie. Antena u mnie była podłączana po kablu i stawiana blisko trenażera i problem również występował. -
Będąc szczerym, nie wiem jak to Garmin wyliczył 😆. Póki co potraktowałbym to jako jakiś błąd, na szczęście zmiana w samym FTP jedynie symboliczna.
-
[trening dla 40 latka na początek] Czy tylko wytrzymałościowy?
TomekSw odpowiedział Arek_Perla → na temat → Trening rowerowy
Co do głównego wątku autora tematu, to z rzeczy które mogły pójść źle (tych najistotniejszych) to: ustawienie roweru, dieta, trening, który nie jest treningiem a jazdą z dupy. Ustawienie roweru. Upewnij się, że jesteś dość prawidłowo ustawiony na rowerze - jest sporo poradników w necie, jak ustawić wysokość, wysunięcie, pochylenie siodełka itp. Sprawdź również, że ram jest pod Twój wzrost. Scott speedster to taki endurance, więc jeśli ktoś nie pokusił się o przycięcie rury sterowej i zakładając, że rama tj. jej wielkość jest odpowiednia do Twojego wzrostu - temat ten powinieneś sobie szybko ogarnąć. Dieta. Jak już trochę się ruszasz, to powinieneś zadbać o odpowiednią ilość węglowodanów oraz białka. Tyczy się to nie tylko okresu potreningowego, ale również przed i w trakcie wysiłku. Jeśli Twoje jazdy są czasowo dłuższe niż1,5h - 2h warto byłoby coś zjeść (węglowodany). U siebie zauważyłem, że mała ilość białka, albo pomijanie go w diecie po treningu właśnie skutkowała silniejszymi i dłuższymi bólami mięśni (a rocznie robię kilkanaście tys. km). Pisząc o diecie nie zapominaj o nawadnianiu (ogólnie - nie tylko podczas treningu). Trening. Napisałeś, że jeździłeś treningowo. A ja bym się zapytał w oparciu o co robiłeś te interwały? 😀 Jaki był ich punkt odniesienia? Puls, waty? Czym są te Twoje przejazdy wytrzymałościowe? Jak monitorujesz progres? Ogólnie to widzę to tak. Chcesz się rozwijać - super, ale zrób to z jakimś minimum racjonalności jakim będzie zakup pulsometru. Dzięki niemu poznasz z czasem swoje maksimum, co pozwoli Ci również ustawić się dość precyzyjnie treningowo, tzn. umożliwi Ci zapewnienie, że jazda wytrzymałościowa, jest faktycznie jazdą wytrzymałościową, a nie ponad to. Możliwe, że wydaje Ci się, że jeździsz wytrzymałościowo, a są to np. przejazdy w strefie tempo, tego nie wiemy i ciężko wywnioskować ze średniej bo na nią wpływ ma ukształtowanie terenu, wiatr, pozycja na rowerze i szereg innych czynników. Dość powiedzieć, że u mnie zdarzają się jazdy w drugiej strefie ze średnią pod 34 km/h. Poza tym po każdym treningu warto się trochę porozciągać. Możliwe, że masz kilka rzeczy do ogarnięcia, ja bym na początek ogarnął te 3. Poza tym zalecałbym jednak 4 intensywności w tygodniu. I tak, powinieneś dogłębnie przeanalizować także ich intensywność, bo trening po którym odpoczywasz te przykładowe 4 dni do niczego Cię nie doprowadzi, albo szybko zatrzymasz się w miejscu. Poza tym, po 4 miesiącach dość fajnej objętości, uważam osobiście, że można myśleć o jakimś tam treningu, ale podstawą jest tutaj punkt wyjścia, czyli dobrze przepracowany okres bez większych problemów m.in. takich które Ty obecnie masz. -
Trochę nie bardzo potrafię się do tego odnieść, za mało danych. M.in. brakuje czasu przejazdu i informacji z jakich wartości bazowych do jakich oszacowanych z garmina nastąpił wzrost/spadek FTP czy tętna na progu. No i też nie wiem o jakim parametrze teraz piszesz, chodzi o FTP czy próg mleczanowych. Na marginesie, albo coś tam się źle policzyło, albo np. pulsometr zrobił psikusa, albo faktycznie były sekcje gdzie mocniej zakręciłeś - wskazuje na to parametr "beztlenowy", a także sama informacja na temat podstawowej korzyści.
-
W czerwonej to jedynie na krótko i to na koniec mikrocyklu (jeśli takowy jest) po którym następuje kilka dni regeneracyjnych. Osobiście jednak w sezonie w tym roku nie wszedłem do strefy czerwonej według intervals (choć było kilka dni gdzie byłem dość blisko), a mam już blisko 12 tys. km najechane. Tylko kluczowa rzecz, że ja dane wejściowe do intervals mam dość precyzyjnie policzone przez siebie, zatem sam wykres dość dobrze prezentuje moją formę. U Ciebie może być problem, że dane do wykresu są niedoszacowane lub przeszacowane - weź to pod uwagę. Jeśli idzie o roztrenowanie to ja osobiście nie jestem jego zwolennikiem w przypadku osób, które nie jeżdżą sezon w trybie treningowym oraz nie mają jakiejś tam sensownej objętości (dajmy tu na przykład na chwilę obecną te 10 tys. km - choć jest to umowne i często indywidualna wartość). Często wystarczy dobrze wykonany tydzień regeneracyjny by dość fajnie dać organizmowi odpocząć. U mnie to działa, bo często jest to połączone z dość wyraźnym zmniejszeniem objętości na zimę.
-
[shimano] Problem z redukcją przełożenia
TomekSw odpowiedział sivesgaard → na temat → Napęd rowerowy
Tu może być kwestia aby odkręcić śrubę przytrzymującą linkę i naciągnąć nieco bardziej linkę tj. wyżej przykręcić linkę. -
[shimano] Problem z redukcją przełożenia
TomekSw odpowiedział sivesgaard → na temat → Napęd rowerowy
Linka z czasem delikatnie się wydłuża, trzeba kontrować naciąg śrubą baryłkową. Druga rzecz, to może również ślizgi w pancerzach się zużyły/zabrudziły i stawiają lince większy opór. -
To zależy😀. Ogólnie warto jeśli trenujesz z wykorzystaniem przycisku lap na liczniku i w trakcie kolejnych okrążeń masz osobną stronę wskazującą m.in. moc średnią. Wyłączenie 0 daje większą świadomość i czucie tego jakie waty masz pojechać.
-
Niekoniecznie. Jeśli masz włączoną opcję, aby nie zliczał Ci wartości 0, to bieg nie będzie miał w tym przypadku wpływu.