Skocz do zawartości

triper

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    150
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Artur
  • Skąd
    kujawsko-pomorskie

Osiągnięcia użytkownika triper

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca
  • Od roku

Ostatnio zdobyte

10

Reputacja

  1. rowerowy.com tam kupisz wszystko do Tory.
  2. 300 zł ? To co było zepsute ? Bo to sporo kasy poszło.
  3. Jestem tego samego zdania, jednak jeśli coś jest ukryte to na zdjęciu tego nie zobaczymy :-)
  4. Nie powiedział bym że na tej ramie jest dużo błota. Zresztą rowerem MTB mało kto jeździ po szosie, kupując amortyzator tego typu raczej to oczywiste :-)
  5. Oring ? Gdzie był ? Odkręć tą śrubkę i pokaz co jest pod nią. Ale idziemy w totalny off top, omawiając tutaj Epicona czy co tam jest na tym zdjęciu Pokaż co pod śrubką.
  6. Miałem się już nie wypowiadać, ale znowu nie ma precyzji... Ja akurat nie namawiam do ingerencji w IFP, proponowałem tylko sprawdzić ciśnienie i jeśli takowe będzie za małe to wtedy środki zaradcze, a powody zbyt niskiego ciśnienia w IFP są dwa: zużycie oringa na IFP i powietrze migrowało do oleju lub nieszczelny zawór - w Rock Shoxie łatwo go wymienić, tyle że do pompowania trzeba mieć adapter za około 80 zł. Wracając do tego co proponowałem to po prostu zrobić serwis. A najlepiej sprawdzić czy w ogóle ten damper jest odpowiedni do ramy, skoro ktoś go wymieniał to różnie z tym może być. Jeśli damper jest odpowiedni i po usunięciu strat ciśnienia nadal będzie przelatywał przez skok, to zrobił bym prosty manewr ze zmniejszeniem komory powietrznej zwanej główną przez niektórych. To jedyna droga, ponieważ zmiania głębokości IFP wpłynier na inne parametry i niekoniecznie ten wpływ może być pozytywny. To co proponuję to proste rozwiązanie, a żeby nie chlapał olej w trakcei podłączanie pompki wystarczy dodać smar stały, z powodzeniem tak robiłem w RP23 Foxa, nie wiem dlaczdgo miało by się nie sprawdzić z RS ? Uwagi kolegi @ssij na temat ingerencji w IFP nie mają racji bytu w tym wypadku, wszystkie te zabiegi to doświadczenia z damperami zupełnie inaczej zbudowanymi - po pierwsze sprężyna stalowa, po drugie dodatkowy rezerwuar oleju, po trzecie możliwość pompowania IFP zwykłą pompką. Komorę ustawia się tak żeby tłok nie uderzał, przed jej demontażem trzeba zmierzyć na jakiej głębokości jest osadzona i tyle, albo sprawdzić w manualach. Ilość oleju nie jest ważna bo po prostu leje się go do pełna... jak ktoś chce to może sobie potem odlać i zmierzyć ile mu weszło
  7. Boże... właśnie o tym piszę że nie ma możliwości napompowania IFP bo jest to tak zrobione jak w Foxie czyli musisz mieć igłę, w nowych też np durolux ma port do igły i pompujesz azotem. Dlatego napisałem że lepiej użyć wypełniacza z tworzywa... widzę że to nie ma sensu bo nie czytasz dokładnie tego co napisane, a rozmowa polega tylko na przewalaniu się argumentami w pośpiechu... No a co ja napisałem ? Że mniejsze ciśnienie oleju, i chodzi mi o ciśnienie jakie wywiera IFP na olej... mniejsze ciśnienie w IFP - mniej ściśnięty olej... F**k to takie trudne ? dyskusja nie ma sensu bo nie rozumiesz co ja piszę... nie ważne, wysiadam z tego wątku bo mnie krew zaraz zaleje. Pa pa.
  8. Ja piszę o damperach które są zbudowane jak przedmiotowy Rock Shox czy Fox serii RP, ty podajesz przykłady damperów sprężynowych z piggy backiem, co nie ma żadnego sensu. Choćby dlatego że jest w nich więcej oleju można zmieniać objętość komory IFP. Większy rezerwuar stwarza inne możliwości. Nie ta bajka, nie ten czas. Wszystko co piszesz jest prawdą, ale nie w odniesieniu do Monarcha z tego wątku. Tak, chcę np fox wypuszcza specjalne kity do zmniejszania komory, rozbrajasz mnie tym że podejmujesz dyskusję ale nie znasz faktów. Poczytaj o tym w necie, google nie boli. Porównanie ze zwojami gumy jest absurdalne. No właśnie... w sprężynowym, w dodatku mając do dyspozycji możliwość zmiany ciśnienia w IFP przez zwykły wentyl umieszczony na piggy backu. Wytłumacz mi, jaki ma sens porównanie skrajnie różnych modeli dampera ? Skoroś taki mądry to powiedz mi jak sobie zmienisz objętość komory IFP w damperze sprężynowym bez piggy backa jakim jest Fox Vanilla Coil ? Nie ma tam możliwości zmian o jakich piszesz, chyba że serwisowo, ale jeśli się nieco orientujesz w serwisie damperów to wiesz że ta czynność jest dość upierdliwa i trwa trochę czasu.
  9. Nie ma takiego dampera marzocchi vanila, poza tym bez ciśnienia w komorze IFP tłumienie nadal działa. Piszesz że damper w którym stwierdziłeś zero PSI w komorze IFP to epicon 1 generacji. Nie wiem jak tego dokonałeś, ale Epicon ma IFP pompowaną tak samo jak Fox serii RP, przez port w którym zamiast klasycznego wentyla, jest bardzo upierdliwe roziwązanie w postaci kawałka gumy ściśniętego przelotową śrubką. Chcąc napompować lub sprawdzić ciśnienie trzeba mieć specjalną igłę z adapterem do pompki. Rozumiem że sam wykonałeś taką igłę ? Bo inaczej się nie da, chyba że Ty masz coś innego na myśli pod pojęciem komory IFP i może się nie zrozumieliśmy ? Czy poziomo czy pionowo to w sumie nie ma większego znaczenia, dampery są przecież względnie szczelne bo inaczej nie utrzymały by ciśnienia znajdującego się w środku, tak więc wlanie oleju jest dość dobrym sposobem, lepszym jest jednak zastosowanie wypełniacza w postaci krążków z tworzywa, do Foxa można coś takiego dokupić lub dorobić z opakowania po płytach CD, do Rock Shoxa zapewne też się da przy odrobinie pomyślunku. http://www.forumrowerowe.org/topic/118364-serwis-dampera-fox-float-rp23-rp2/ Obejrzyjcie ten wątek, poczytajcie, są też zdjęcia i widać komorę IFP, to tak przestrzeń po lewej stronie oddzielona od komory olejowej białym krążkiem z oringiem, widać doskonale na "przeciętym damperze. Właśnie że aby zwiększyć progresję dampera to należy zmniejszyć komorę powietrzną - czyli główną, SAG ustawia się ciśnieniem w komorze głównej, IFP nie ma z tym nic wspólnego, kolega wie że dzwoni, ale nie wie w którym kościele. Zmniejszenie komory IFP w zasadzie jest niedopuszczalne bo prowadzi to do zupełnie innej pracy tłoka, można w pewnym zakresie wpływać na ciśnienie w IFP, należy się jednak liczyć z diametralną zmianą pracy dampera. Piszesz bardzo nieprecyzyjnie, jak wiadomo mamy do czynienia z dwoma rodzajami tłumienia: 1. tłumienie kompresji, 2. tłumienie odbicia, więc które masz na myśli to w tym momencie nie wiadomo. Wiadomo jednak że ciśnienie w komorze IFP ma wpływ na czułość samej pracy dampera, mniejsze ciśnienie powoduje że tłok z shimami swobodniej przemieszcza się w oleju, bo ten jest mniej ściśnięty przez przeponę. Generalnie, to temat niesamowicie rozległy a wszystkie parametry mają ze sobą ścisłe powiązanie, do innego ciśnienia IFP wypadało by zmienić lepkość oleju tłumiącego, zatem zmieni się też tłumienie kompresji i odbicia. Panowie, myślę że nie ma sensu się wgłębiać w to, żeby to ująć to trzeba by napisać z 10 stron. Bawi mnie że ktoś w ogóle sili się na sformułowania tego typu jak zacytowałem. Są mało precyzyjne i mogą wyrządzić tylko szkody. Abstrahując od tego co się dzieje z damperem. Ty nie masz za małej ramy ? Jak patrzę na wspornik siodła to mam nieodparte wrażenie że jest wysunięty w kosmos.
  10. triper

    [RST First Air 30] - problem

    Prawdopodobnie tak, ale zrobiłeś to z olejem w tłumiku i tym elementem między tłokiem a korkiem. Ja bym jeszcze się pokusił o wywalenie tego właśnie i zlanie oleju i sprawdzenie ile się schowa. Prawdopodobnie pozostanie ten 1 cm ale mnie by korciło dla 100 % pewności, taki już jestem
  11. Ale o czym piszesz ? W komorze IFP Było 0 Psi ? Jaki to był damper ?
  12. triper

    [RST First Air 30] - problem

    Może tak być, aby to sprawdzić spuść całkiem powietrze i skompresuj widelec. Jak się schowa cały to znaczy że ilość oleju jest ok. Niektóre widelce pomimo prawidłowej ilości oleju i całkowicie pustej komorze powietrznej nie chowają się całkiem. Pozostaje około 0,5-1,0 cm. Nie wiem czy RST Jest w tej grupie.
  13. Nie tylko. Np ramy do enduro są jeszcze bardziej wyżyłowane. Nie dość że mają podjeżdżać jak XC to mają zjeżdżać jak DH. Jeśli chodzi o komorę IFP to zmniejszenie ciśnienia grozi właśnie przelatywaniem przez skok. W sytuacji skrajnego deficytu ciśnienia w tej komorze dochodzi do efektu kawitacji który jest przyczyną fizycznego zniszczenia shimów na tłoku w komorze olejowej.
  14. Moim zdaniem należy sprawdzić ciśnienie w komorze IFP. Prawdopodobnie jest tam za małe ciśnienie dlatego przy prawidłowym sagu damper przelatuje przez skok. Trzeba zrobić pełen serwis i tyle, nie ma co gdybać. Poza tym może i owszem damper nowy, ale nie dostosowany do kinematyki ramy. Gość kupił nowy damper ale może kupił ze złym tunem. Co to za rama ? Jaki tune dampera ? Zobacz w katalogach tego roweru jakie fabrycznie wykładane były dampery.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...