Skocz do zawartości

jgx

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    58
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

353 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika jgx

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Reaktywny
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Cześc od niedawna jezdze na zelektryfikowanym przez siebie rowerze 700c z silnikiem jak w tytule z baterią 14A 48V czyli silnik na niecałe 350W. Sterownik teoretycznie powinien być do niego ok. 15A ja kupiłem 20A i parametrem C5 na 05 obniżyłem do ok. 14.5A (chyba). Kilka pytań: 1 - czy dobrze rozumuje że jak nie mam amperomierza to mogę się zorientować na ile mam obcięty sterownik w ten sposób że: mierze napięcie aku i jest np 50V na manetce na maxa wyświetlacz pokazuje mi poboru ok. 720W czyli 720/50 czyli sterownik mam obcięty do 14,4A? (oczywiście wszystko w przybliżeniu) - tak to jest? 2 - jaka temperatura silnika jest bezpieczna dla takiej przekładniówki - gdzieś tu czytałem że do 120 st ale to mi się wydaje dość dużo - możecie coś podpowiedzieć? 3 - na ile mogę sobie pozwolić na takim małym silniku z prądem. Gdzieś tu czytałem że prąd silnika nie zabije tylko temperatura. W takim razie czy np ustawiając mój sterownik na 100% czyli 20A i ładując w silnik ok 1KW (20x50V) teoretycznie mogę jechać cały czas dopóki temperatura silnika nie osiągnie granicznych bezpiecznych wartości np 100st.C a pózniej odpuszczam i jade spokojnie albo nawet wyłączam wspomaganie ? Czy to tak nie działa i taki przewymiarowany prąd (20 zamiast 14-15) zabije silnik nawet jeśli nie będę go przegrzewał?
  2. dla potomnych jakby ktoś podłączał te lampki (Busch&Müller) na dynamo pod DC z e-bika. Przednia lampa ma dwie pary przewodów - 1 z dynama zasilanie AC drugi idzie do tylnej lampi - obydwie są włą/wy przyciskiem w przedniej lampce. Jak podłączyłem jak sugerowaliście 6VDC zamiast dynama nie świeciły. Ale coś mnie tknęło i podłączyłem DC pod przewody które idą z przedniej na tył i świeci normalnie wszystko. Włączają się przyciskiem obydwie normalnie, podtrzymanie działa normalnie choć to już zbędne na baterii. Dzięki za pomoc. Przy okazji - lepiej podłączyć to oświetlenie: pod sterownik? Jest wyjście ale coś gdzieś czytałem że tam bardzo małe prądy można a nie wiem ile te ledy w tych lampkach ciągną czy lepiej bezpośrednio pod baterie - oczywiście i tu i tu będę musiał dać przetwornice na 6V (chyba że ze sterownika wychodzi już 6V ale musze to sprawdzić jak przyjdzie)
  3. Witam kompletuje podzespoły do elektryfikacji - obecnie jestem na etapie koła. Silnik to XF07 z napięciem 48V przód. Opona będzie przełożona z oryginalnego koła Schwalbe Marathon Mondial, Kevlar, 42x622 rower Cube Travel SL jazda asfalt, ścieżki leśne raczej spokojna, chciałbym sam wykonać zaplatanie: 1 Czy taka obręcz https://allegro.pl/oferta/obrecz-rowero ... 2868218626 wystarczy na taki mały silnik czy musze jednak kupić coś droższego/mocniejszego? Może coś zaproponujecie do 100PLN?
  4. beznadziejne to forum - nie można edytować swoich postów - dopiero tera zauważyłem jak pomieszałem z prądami - oczywiście mam lampki na prąd zmienny AC a chce je zasilić prądem stałym DC - tak jak piałem po podpięciu prądu stałego DC napięciem ok 5.5V lampki nie święcą - trzeba będzie otwierać i grzebać w elektronice.
  5. Witam chce kupić silnik Bafang w koło przód 250W (tylko taki może być) - fotki. Chciałbym dokupić do niego najtańszy sterownik jaki można 15-17A i wyświetlacz. Troszkę pytałem i jedni mówią że do tego silnika będzie pasował zwykły tani np https://pl.aliexpress.com/item/1005003826220297.html?gatewayAdapt=glo2pol tu ze zmianą wtyczek albo jakiś KT z gniazdem higo z wyświetlaczem w komplecie a inni mówią że musi być kontroler bafang z dedykowanym wyświetlaczem a to już ceny trosze większe. Czy mógłby się ktoś wypowiedzieć? Wtyczka w tym silniku 6pin jest standardowa czyli 3 wtyki fazowe i 3 czujników hala? Mógłby ktoś podać który najtańszy sterownik by pasował
  6. Niestety bezpośrednie podłączenie 6V AC nie uruchamia lampek - trzeba będzie je przerabiać ew. zdemontować i założyć inne oświetlenie na prąd stały ale szkoda by było.
  7. PiotrWie na pewno masz racje jeśli chodzi o odczucia jazdy na midzie i hubie w przednim gdzie hub w przednim nie ma startu do mida. Midem jeździłem troszkę i jest super na przednim nigdy ale na pewno jest gorzej. Z tym że koszty jednak też odgrywają niestety dla mnie role, ale największym problemem jest chyba problem techniczny - po prostu nie znalazłem nigdzie tsdz (bo tylko taki silnik wchodził by w grę) z korbą (zębatką) na pasek a bardzo prawdopodobne że nie da się zrobić konwersji z zębatki łańcuchowej na pasek w tym silnikuno i w ramie mam naciąg paska zrobiony na mimośrodzie w którym jest suport więc tam fizycznie nie da rady mida założyć.. Mam już praktycznie Bafanga 250W, do tego chce kupić tani sterownik 15A z podstawowym wyświetlaczem z ali (tzn kupie od naszego pośrednika z olx bo na miejscu w razie problemów), czujnik pas taki zintegrowany na lewą stronę suportu a baterie najprawdopodobniej będę składał sam (ale to jeszcze do skalkulowania kosztów) Nie wiem jak z tymi czujnikami na klamkę czy to potrzebne - jak to działa w praktyce - załóżmy kręcę korbą, silnik pracuje, potrzebuje zahamować więc przestaje pedałować i wtedy pas wyłącza silnik czy tak? Wiec po co te czujniki na klamkach, chyba ze to działa inaczej i pas odcina z jakimś opóźnieniem? Mógłby się jakiś praktyk wypowiedzieć?
  8. Kettler nie wiem o co Ci chodzi - chodzi mi o silniku tego typu silnik z wbudowanym pas edit - już wszystko wiadomo dzwoniłem do firmy - wiec niestety na przód takich silników z wbudowanym pas nie ma, tylko tył i wtedy faktycznie nie ma pas w suporcie i czujników na klamkach, w tym na przednie kolo pas musi być na suporcie ale co mnie zaskoczyło (ale niewiele wiem o ebajkach) też nie ma czujników na klamkach - silnik ma czujni prędkości który zastępuje czujniki klamek - ma również wbudowane zabezpieczenie które uruchamia silnik dopiero po ok 6km/h ma to spowodować żeby rower nie odjechał np. na parkingu po niechcącym ruszeniu pedałami. Nie wiem czy to jest standard teraz z ze nie ma juz czujników na klamkach i to zabezpieczanie od 6km/h czy to oni tylko stosują?
  9. jak to jak sterowany? Normalnie, sterownikiem i manetką - tylko że mi nie chodziło o manipulator jako taki tylko o manetkę gazu, po prostu silnik tylko na wspomaganie a nie jako skuter. Tzn generalnie ma to być normalna instalacja e-bika tylko chodzi mi o ten czujnik pas wbudowany w silnik żeby wyeliminować pas na suporcie i czujniki hamowania na klamkach. Reszta bez zmian. Ale może coś pokręciłem i nic takiego nie ma?
  10. Cześć jeżdze od niedawna na cube travel z piastą alfine i paskiem. Po mieście na codzień przeważnie na drugim mtb 26" natomiast tego cube bardziej na dłuższe traski - mam domek niecałe 33 km i szczerze mówiąc bez wspomagania brak trochę sił już z powrotem (wiek 56 niestety . Do rzeczy - chciałbym zakupić silnik na przód (z racji alfine tylko to wchodzi w gre) , z racji tego że nie lubię mieć problemów prawnych i nie zależy mi na osiągach mega (ma mi po prostu być łatwiej dojechać do domku letniskowego) silnik max 250W z przekładnią (wiem że na dłuzsze trasy lepszy chyba by był bez ale na miasto chciałbym mieć tą przekładnie), bateria 36V (ma być najmniejsza jak się da - ma starczyć max na 70km do domku i z powrotem na wspomaganiu nie za dużym) , żadnych manetek (tylko wspomaganie) i teraz: 1 - chciałbym uniknąć plątaniny kabli, wiem że są silniki które mają czujnik prędkości wbudowany w niego dzięki czemu nie trzeba zakładać pas-a na suporcie i czujników hamowania na klamkach (mam hydrauliczne hample). Czy to jest prawda? 2 - wyczytałem również że że taki silnik działa troszkę inaczej niż z pas-em na suporcie tzn. reaguje później (od 5-6km/h??) i odcina sam przy 25 max - czy to jest prawda? 3 - czy są takie silniki (z wbudowanym czujnikiem) na przednie koło? 4 - czy to jest dobre rozwiązanie (plusy i minusy) w porównaniu do pas na suporcie, czy jeździcie na takich? 5 - co ogólnie sadzicie o konwersji pod te konkretne potrzeby na takim rowerze jak mam (cube travel sl na pasku i alfine) Podzespoły będę kupował osobno, montował całość sam
  11. dzięki - wiele mi wyjaśniliście, sprawdzę dopinając stałe 5v i dam znać, resztę już wiem co i jak pozdro
  12. dzięki, ale jeśli bym się zdecydował na silniejsze aku 48V to rozumiem że już nie będzie takiej możliwości bo nie znalazłem tych przetwornic z 48 na 6 - są z 48 ale na 12 wiec lipa, czyli gdybym chciał przystosować oświetlenie muszę iść na kompromis i zdecydować się na 36V tak? Znasz się trochę na elektronice? Co dokładnie powoduje że lamka jest na DC - wiadomo sama dioda jest na na AC, lampki które mam są te same modele i na AC i DC w zalezności kto co ma w rowerze, co dokładnie tam jest w wersji DC - tzn chodzi mi co tam będzie do wywalenia/przerobienia żeby była AC?
  13. cyt - "przy kupionym rowerze to wypadało aby sprawdzić czy mleko ciągle tam jest no chyba że wyraźnie "chlupie" w oponie." no własnie moglibyście mi to wyjaśnić bo jak pisałem jestem całkowitym laikiem jeśli chodzi o mleczko - czy ono jest tylko po to żeby uszczelnić ew. dziure którą złapiemy w oponie czy jest w ogóle niezbędne aby jeździć bez dętki tzn, czy np. składając koło kiedy mam felgę i oponę z wentylem przystosowane do jazdy bez dętki to mogę to złożyć wszystko bez mleczka i będzie Ok (oczywiście do momentu jak złapie dziurę) i tak może być czy mleczko jest niezbędne żeby to w ogóle uszczelnić wszystko i nie da się bez niego jeździć na systemie bezdętkowym (abstrahując od łatwości złapanie flaka bez mleczka)
  14. Kolejny na dziś problem warsztatowy. W rowerze mam dynamo w piaście przedniej Shimano DH-3D37 i oświetlenie Busch&Müller. Przymierzam się do przerobienia roweru na elektryka. Z racji tego że rower jest na pasku i piaście alfine pozostaje mi jedynie opcja z silnikiem na przód (wiem ze to nie jest za dobre rozwiązanie ale innej opcji nie mam, centralny ze względu na koszty odpada) Jak wiadomo dynamo daje AC 6V, czy jest jakiś sposób żeby z baterii e bike gdzie mamy DC 36/48V uzyskać te AC 6V potrzebne do zasilanie lampek - oczywiście mówimy o rozwiązaniach kompaktowych możliwych do zastosowanie w rowerze dzięki i pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...