Próbowałem sf6 i b8.
Różnica w wadze jest moim zdaniem pomijalna i nie powinieneś się nią przejmować. Jeżeli będziesz jeździł po nizinach to spokojnie 1x11 wystarczy.
Trek ma sprawdzoną i porządną gwarancję, Kross miał pare wpadek, z tego powodu rozważałem dorzucenie 1k do sf6. Gx vs SLX to tak naprawdę kwestia indywidualna, oba systemy świetne. Trek chyba miał blokadę z manetki, fajna sprawa, trochę mi tego brakuje.
Od 2 miesięcy jeżdżę na Kross-ie i nie żałuję. Jakieś 1200km w różnym terenie i bez usterek, nie licząc lekkiego cykania, chyba w sterach po najechaniu na przeszkodę, raczej nic poważnego.
Co do UC, to ogrom marketingowego bełkotu mnie do tego człowiek zraził, ale cena niezła, ja znalazłem za 4500.