
StRaDiVaRiUs
Użytkownik-
Liczba zawartości
31 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Osiągnięcia użytkownika StRaDiVaRiUs
-
[wyprawowy] XL dla wysokiego, sztywne osie, co polecacie?
StRaDiVaRiUs odpowiedział StRaDiVaRiUs → na temat → Miejskie i trekkingowe
Na tą chwilę udało mi się znaleźć 3 pozycje, które mają sztywne boostowe osie i geometrię, która być może będzie dla mnie ok. Co możecie o nich powiedzieć i czy znacie jakieś inne propozycje? Salsa Fargo XL Cinelli Hobootleg Geo XL Tumbleweed Stargazer XL -
W osobnym temacie rowerów cross/fitness napisałem czego szukam, więc mocno skrócę. Szukam drugiego roweru, do jazdy na co dzień, wysoki STACK niski REACH, czyli wyprostowana pozycja. Ponieważ wyprawówki mają sztywne boostowe osie, patrzę w ich kierunku. Udało mi się przymierzyć w Decathlonie Touringa 520 XL i jest spoko. Co polecacie, co ma dobry stosunek cena jakość i po zdjęciu bagażników i innego szpeju będzie względnie lekkie? Biorę pod uwagę kompletny rower, nowy lub używany, może być też sama rama, bo mam 2 zestawy pancernych kół do enduro. Osprzęt 1x miło by zaskoczył. Lubię jakość pracy Shimano Deore wzwyż, ale najważniejsza jest geometria i wygląd roweru, resztę mogę zmienić. Co polecacie, bo nie mam zielonego pojęcia o wyprawowych maszynach.
-
Hejka Temat może będzie trochę zawiły, ale możecie przyczynić się do zbudowania idealnego roweru dla wielkoluda, który potrzebuje drugiego rumaka na codzień do budowania jakiejkolwiek formy i jazdy rodzinnej z małym dziecku w foteliku. Generalnie czerpię radość z emocji i adrenaliny na rowerze, a nie kilometrów, asfalt mnie nudzi. Drugi rower ma pozwolić mi wrócić do łatwiej eksploracji wiosek, lasków, wygonienia się z samochodu. zabrania na rower żony z dzieckiem, zwiększenia ilości pochłananego świeżego powietrza nie tylko pracując przy domu i powrotu do uczucia spełnienia, gdy przypieka mnie poranne słońce, a ja jestem mokry jak po basenie Na endurówce latam do bike parków, bo mam to co najlepsze w jednym, a tym klocem eksplorować po prostu nie lubię, on ma zapier**** po wszystkim na co wjedzie. Rzeczy których nie mogę zmienić to: - waga 105-115kg -wzrost 193 cm - nogi jak dla 200 cm -ręce jak dla 200 cm Pierwszy rower enduro, który posiadam - Wciąż ujeżdzam endurówkę Scott Ransom 930 2020 z dodatkami pod siebie (Charger 2.1 RC2 do Yariego, SLX 1x12, heble SLX z tarczami 203mm, manetka XT, przerzutka SLX, pierwsze koła koła DT Swiss E532 z piastami Novatec D791sb Boost 15x110 i Novatec D462sb Boost 12x148 bębenek MicroSpline, kaseta SLX 10-45, drugie koła standardowe z oponami Maxxis Ikon, kierownica Dartmoor Nitro H-Hi 800/31,8 ze wzniosem 2,5" czyli 63,5mm, mostek Cube RFR 50mm +35' wzniosu.) Reszta jak w standardowym modelu tutaj: https://www.scott.pl/produkt/1046/6514/Rower-Ransom-930/ Jeśli chcecie spytać dlaczgo kupiłem być może za mały rower, odpowiadam: - bo chyba nie ma znacząco większych - bo kupowałem go na początku 2020 roku (jeśli ktoś nie pamięta czasów gdzie zamykali las, ale kościoły nie ) - bo poprzedni zamówiony rower utknął na Tajwanie - bo miałem 20% rabatu na ostatnią sztukę XL, która była w Europie. - bo mi się podobał i dalej uwielbiam ten kolor lakieru i do tego jest w matowy. Jakie mam problemy przy jeździe na endurówce? Bolą mnie lędźwie, nadgarstki, kolana i łydki. Jestem też niestety mocno pospinany od pracy przy kompie. Tak, wiem co to rehabilitant i fizjo, to inny temat. Drugi poszukiwany rower hybrydowy (cross) lub rama/rower do modyfikacji: - konieczne: wysoki stack i prosta/wygodna pozycja - konieczne: rower ma być lekki w ogólności tego znaczenia (9-13 kg) i stosunku cena/jakość bez kombinowania - nie będę się ścigał i robił po 200km ( a jeśli będę to też wolę wygodną pozycję) - jeśli jest to możliwe to chciałbym móc zamontować swoje istniejące koła pod sztywne osie Boost 15x110 i 12x148. Widziałem cuda typu DT Swiss RWS i jakieś adaptery, ale nie wiem czy fizycznie jest możliwe podpięcie takich kół które mają piastę MicroSpline, kasetę 1x12 SLX 10-45 i przy adapterach pod tarcze 203mm z rowerem/ramą, która normalnie obsługuje co najwyżej szybkozamykacz i cienkie 700c. - preferowany napęd 1x11/12 Shimano (to raczej będzie do zmiany w każdym), może być inna marka tej jakości - hamulce tarczowe hydrauliczne Shimano od MT200 wzwyż, moze być inna marka tej jakości - dodatkowym atutem jest jakakolwiek jakościowa amortyzacja ( nie mam o niej wiedzy w tego typu rowerach) - jeśli będzie można założyć myk-myka też byłoby super. - game change'rem będzie rama w formie MID-STEP jak w Canyonie Pathlite 7 mid-step, bo na rowerze będzie mogła okazjonalnie jeździć też zona. - za ideał zapłacę ile będzie trzeba, lub kupię coś taniego i wymienię co mogę. A jeśli nie... to zamówię ramę w Hultaju lub LOCA pod swoje wymagania. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Do tej pory mierzyłem i jeździłem na Marinie Kentfield 1 (XL Stack 685,3 mm). Jest wielkościowo spoko, ale trzeba podnieść kierę "kominkiem". Znalazłem też Meridę Crossway (XL Stack 695). Niestety Kentfield 1 jest brzydki jak noc, a do tego czarne malowanie, którego nie lubię i jakiś srebrny widelec. Nie podoba mi się, nawet jak będzie wygodny, to będe musiał go przemalować. Kentfield 2 w srebrnym kolorze jeszcze ujdzie, ale dopłacać 600 zł za malowanie i tak brzydkiego roweru... Niestety, z rowerami zwykle łączą mnie jakieś uczucia i emocje, brzydala pokocham, ale tylko jak będzie stał w piwnicy Estetyka: Podobają mi się rowery typu Trek Dual Sport 3 Gen 5, Giant Roam, Scott Metrix, Canyon Pathlite 7 Mid-step, Orbea Vector 10 czy Elops 900, ale mają za mały stack (max 652 dla Elopsa). Jeśli nie będę miał wyboru nie będę wybrzydzał i niestety wezmę Kentfielda lub sporo ładniejszą Meridę w najtańszej wersji, w której będę musiał wymienić chyba wszystko łącznie z widelcem. Jeśli nie to sprzedaje nerkę i jadę do Hultaja i mówię: Chcę tak i taki, how much is the fish? Znacie coś, macie doświadczenia, pomożecie? Na wszystkie pytania i sugestie odpowiem Marin Kentfield 1: https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2024-kentfield-1-2 Merida Crossway: https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bikefinder/tag/crossway-50/root/bikes-subcategory
-
Drzonos, a jak porównujesz geometrię obu rowerów?
-
Ale może być osobą, która o tym sprzęcie wie najwięcej. W przypadku rowerów ciężko kierować się obiektywizmem. Dla jednego może być za sztywny, dla innego za wiotki. Taki człowiek, jeśli ma opinię od kilku osób i wyrobioną swoją, może powiedzieć więcej niż ktokolwiek inny.
-
Myślałem że dodali łącznik między górną rurą a podsiodłówką. Ale faktycznie w 2020 też tak było (pewnie zależne od wielkości ramy)
-
Widać, że nie miałeś styczności z SX - kółeczka nic nie dadzą jeśli przerzutka nie trzyma regulacji. Jeśli była minimum 3 razy ustawiana (co ok. 100km) i dalej można było zgubić zęby bo spadał łańcuch, i nie jest to odosobniony przypadek, a w niższej cenie możesz kupić Shimano Deore 6100, nie mówiąc o 5100... Tu nie chodzi o Fordy i Mercedesy (uwielbiam porównania do samochodów, które kompletnie nie mają znaczenia) - SX jest po po prostu do dupy i jest drogi. Zrobisz to dużo lepiej w tych samych pieniądzach (Shimano). Nie rozumiem też wrzucania hamulców 2-tłoczkowych do roweru Trailowego - wystarczyłyby budżetowe Shimano MT420, chociaż na przód, do których zamontujesz sobie metaliki. Do dampera nic nie mam - nie znam go, ale widelec ma kluczowe znaczenie przy jeździe "All Mountain" - Sektor/Revelation/35 lub jakiś odpowiednik Manitou/X-Fusion byłoby dużo lepsze. Z resztą zobacz na AM100s, tam komponenty są odpowiednia dla taniej Trailówki - 35/levelT. No i opony 2.1 do roweru AM...
-
No jednak rama wygląda też inaczej
-
Sprostuję - czekam na nowe wersje I właśnie znalazłem AM100s 2021, oby nie przesadzili z ceną: https://off.road.cc/content/news/first-look-2021-rockrider-am-100s-new-all-mountain-trail-bike-7241
-
Zrobili rower z pogranicza XC i Trail - nie zasługuje na nazwę AM. Hehe - nie tak prosto. Napęd: SX miałem u siebie, sprzedałem bo rozregulowuje się i działa źle. Co można wrzucić na jego miejsce? Jeśli chcesz zostawić kasetę to tylko Sram NX (który podobno dużo lepszy nie jest). Więc albo idziesz w 11x i wymieniasz kasetę, przerzutkę, łańcuch i manetkę na Shimano (np. Deore 5100), albo wymieniasz piastę na xD i wrzucasz przerzutkę GX. Hamulce: Nie znam tych leveli, ale to podstawowe dwutłoki, cudów więc raczej nie będzie jeśli rower ma być do AM. Amortyzacja: Dali Recona -> powinien być minimum Sektor/35, a najlepiej Revelation/Pike. Wiem, że to nie ta cena, ale Recon w AM niet Czekam na AM 100s i 500s - oby były normalne,
-
Znalazłem temat przez przypadek i pozwolę sobie sprostować. W rowerach Trail montowany jest Pike/Fox 34 oraz Yari/Lyrik/35/Fox 36 W rowerach Enduro montowany jest Yari/Lyrik/35/Fox36 oraz Zeb/Fox 38. Zasadniczą różnicą jest skok - w Pike 120-160mm, ale najczęściej spotykany to 150mm, w Yarim i Lyriku do 100 do 180mm, najczęściej spotykane to 160 i 170mm. Yari to biedny Lyrik, od 2020 roku nie można go kupić z Chargerem, w 2019 były jeszcze tylko z Chargerem RC. Bez problemu można wrzucić do Yariego Chargera RC2 lub RCT3, zmienić Debonaira i ma się praktycznie Lyrika (inna jest podobno korona - cięższa). 35 to już inna konstrukcja - taki biedny Yari, z którym nic nie zrobisz. Revelation to biedny Pike, ale sytuacja wygląda tak samo jak Yarim i Lyriku. Reasumując - odpowiednikiem Pike jest 34, a odpowiednikiem Yari/Lyrik jest 36. Potem w zależności od wersji porównujesz Fit i Grip do Motion Control, Charger RC, RC2, RCT3 i oczywiście wersji 1, 2, 2.1. Ciekawe porównanie RS masz tu: https://roweroweporady.pl/rockshox-modele-przednich-amortyzatorow/
-
Ale tylko jeden rozmiar do wyboru....
-
Będzie spoko rower za normalne pieniądze (na pewno droższy od zeszłorocznego ze względu na wyposażenie).
-
[zakup] rower 29 Full (FS) nowy lub używany do 4000 zł, mongoose salvo 29
StRaDiVaRiUs odpowiedział StRaDiVaRiUs → na temat → 29er
Ok, więc nowe raczej odpadają, ale przyjmę też opinię innych. Co do koła 26" to nie chcę, jeździłem i chcę spróbować 29", bo wydaje mi się że te koło jest właśnie dla mnie stworzone (193 wzrostu, wieczne problemy na podjazdach przez wielką ramę, brak stabilności przy stromych zjazdach). Co więc polecacie używanego w tych pieniądzach?? -
Witam Szukam dla siebie koła 29" pod wzrost 193 cm. Mój budżet to max 4000 zł, koniecznie potrzebuje fulla (główne trasy to Karkonosze, Góry Izerskie). Znalazłem kilka ciekawych opcji w necie, m.in: Mongoose Salvo Comp 29, mogę wziąć nowy za ok. 3200 zł, co o nim sadzicie? http://www.mongoose.com/usa/salvo-comp-29 W zeszłym roku po 3700 była też Kona Hei Hei 29, ale nie wiadomo czy w tym roku będzie można też ją kupić za taką kasę. Opcją jest także składanie samemu, ale nie mogę znaleźć przystępnej cenowo ramy. Jeśli macie jakieś ciekawe propozycje to poproszę