@michalr75 Dowodzi jedynie tego, że ten konkrety ramiak, o którym rozmawiasz, nie miał w środku rudej, i to w tych widocznych rurkach
Znaczenie ma to, jak był użytkowany przez te lata, jak przechowywany, jak zabezpieczone były rurki przez producenta (niektórzy pokrywają środek ramy jakimiś powłokami). Też miałem Kuwaharę z '88, która nie wymagała niczego poza przetarciem podsiodłówki szmatą Ale mam też NSa, który wyhodował sobie w podsiodłowej tak grubą warstwę rudej, że bez obróbki mechanicznej sztyca w odpowiednim rozmiarze nie wchodziła. Znane są przypadki Salsy, którym pękały chainstaye przez zbyt cienkie rurki, które doprawione rudą nie wytrzymywały naprężeń. Wiele ram szlachetnie orurkowanych poszło do krainy wiecznych łowów, bo okazało się że po wypiaskowaniu starego lakieru przez ścianki głównych rur przenika światło
Pociąłem już też kilka stalowych ram i uwierz mi, stan głównych rurek nie odzwierciedla tego, co dzieje się w chainstayu na przykład
Także może Ty, w Twojej nie potrzebujesz zabezpieczenia, ale to nie znaczy, że inni nie potrzebują.
In rust we trust, peace 🕊️