Skocz do zawartości

ctm

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    21
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Romek
  • Skąd
    Piekary Śląskie

Ostatnie wizyty

502 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika ctm

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Hej, Kupię korek do RS Reba SA, który ma gwint umożliwiający montaż tokena. Proszę o info na PW.
  2. Hej, według mnie nie będzie pasować, to raczej tłumik do RS Recon Gold (jest węższy w dolnej części). Do silvera pasuje tylko MC z RS Argyle, ale one chyba też są bez blokady, a z regulacją kompresji na goleni oraz gate'em.
  3. Dzięki! Śmiga jak złoto. Ciekawe za jaki czas znowu się zapowietrzy...
  4. Z tego filmiku wynika, że gość zakłada i skręca amor przy napompowanej komorze powietrznej. Może coś źle kojarzę, ale ktoś tłumaczył, że odpowietrza się na spuszczonym powietrzu i wciśniętych lagach, tak by powietrza na dole było jak najmniej. Scenariuszy może być kilka i czułość widelca w zależności od wybranej kolejności też jest różna. Próbował ktoś z Was różnej kolejności przy składaniu amora i zauważył, że amor inaczej działa / zmienia się jego czułość przy takim samym ciśnieniu?
  5. Czołem, Czytałem o tym kiedyś w kilku miejscach, przypadkiem i teraz jak potrzebuję, to nie potrafię znaleźć. Gdyby ktoś z Was był tak uprzejmy i raz jeszcze opisał w punktach jak prawidłowo odpowietrzyć RS Solo Air. Nie chodzi mi o wpychanie try-tytek pod uszczelki kurzowe, tylko odpowietrzanie przez dolne śruby (rower stoi kołami do góry). Robiłem to kilka razy i za każdym razem amor inaczej pracuje. Ważę ok 84 kg, początkowo pompowałem ok 75-80 psi, amor pracował znośnie, jak dołożyłem do 100 psi, to był twardy jak skała. Po jednym z serwisów, "udało mi się" zachować (tak mi się wydaje) dobrą kolejność, idealnie odpowietrzyć i przy 80 psi amor był tak miękki, że zapadał się, a przy 100 psi, było idealnie. Niestety, nie potrafię tego powtórzyć. Mam wrażenie, że każda kolejna próba powoduje, że w dolnych lagach wytwarza się podciśnienie i całkowicie zaburza pracę widelca. Wracając do sedna, proszę o aby ktoś poświęcił kilka minut i opisał pkt po pkt, jakie czynności wykonać, aby wideł był dobrze odpowietrzony. Z góry bardzo dziękuję za poświęcony czas.
  6. Np: Link: https://www.forumrowerowe.org/topic/167424-serwis-rock-shox-recon-silver-tk-solo-air/
  7. Licząc od tłumika: 1. Podkładka 2. Sprężyna 3. Śruba Dokręcić imbusem z wyczuciem, by się znowu nie odkręciła. Ta śruba wkręca się z częściowo, sprężyna delikatnie dociska tą podkładkę do tłumika.
  8. ctm

    [serwis] RS Recon - blokada

    Ponieważ nie znam specjalistycznych nazw wszystkich elementów na rysunku, po raz kolejny pozwolę sobie na "radosną twórczość" i posługiwanie się ich kolorami, co ułatwi opis problemu po raz drugi, być może tym razem, uda mi się to lepiej zobrazować. Szara tuleja na samym dole ma dwa ograniczniki, powodujące że niebieskie kółeczko (2) porusza się w ograniczonym zakresie (proste i logiczne). Po zrzuceniu tego niebieskiego kółka na dół, kolejny element, który tam spada to ta krótka sprężyna. Na tym etapie ustawianie tego niebieskiego kółka na dole nie ma sensu (o tym dalej). Kolejny element wkładany do środka, to czarne pokrętło blokady ze sprężyną. Długość i twardość krótkiej sprężyny powoduje, że wieloklin nie wchodzi od razu do niebieskiego kółka blokującego przepływ oleju, dopiero wkręcanie górnej nakrętki (nie ma jej na obrazku - ta która zamyka blokadę i pozwala na skręcenie blokady z golenią. Podczas skręcania tej ostatniej nakrętki, która ma lewy gwint, kręci się wraz z nią pokrętła blokady w lewo, schodzi jednocześnie w dół, wieloklin wchodzi w niebieskie kółko i przekręca je w lewo blokując jednocześnie przepływ oleju. Aby włożyć blokadę do goleni wypełnionej olejem trzeba przekręcić o kilka obrotów pokrętło w prawo, tak bardzo, aby blokada odbijała po wcześniejszym zablokowaniu jej manetką. Przy odrobinie wysiłku, można to wszystko wykonać i poskładać, blokada odbija po zwolnieniu przycisku na manetce umieszczonej na kierownicy, ale blokada już nie puszcza (amor nie ugina się), jak się domyślam, te niebieskie kółeczko nie kręci cię na dole i nie wiem dlaczego Blokada puszcza, jeśli ręcznie pokręcę pokrętłem blokady, ale to powoduje zluzowanie się sprężyny i zaprzestanie działania manetki na kierownicy. Mam nadzieję, że teraz opisałem to dokładniej i bardziej zrozumiale i ktoś pochyli się nad tematem, nie sprowadzając problemu do samej kolejności składania, bo nie oto chodzi. Dzięki.
  9. Hej, Temat wałkowany wiele razy, ale po kilkudniowej analizie wszystkich wypowiedzi w tym temacie, nie znalazłem takiej, która byłaby dla mnie użyteczna / pomocna. Kiedyś "Maniak" udostępnił taki fajny obrazek z tłumikiem i jednocześnie opisem jego działania / złożenia i nim się posłużę: Będę wdzięczy, jeśli ktoś z Was poświęci chwilę i opisze jak to poskładać / jak ustawić poszczególne elementy podczas składania, na co zwrócić uwagę podczas skręcania samego tłumika, aby po złożeniu działał poprawnie. - jak ma być ułożony ten niebieski element (nie da się go złożyć ze sprężyną i czarnym pokrętłem przed włożeniem do obudowy blokady - czy ma być "wrzucony" jaki pierwszy, a za nim ta końcowa sprężyna? - na co zwrócić uwagę przy wkładaniu tego czarnego elementu, wokół którego owinięta jest sprężyna? Ja swój rozbierałem i składałem na różne sposoby wiele razy i za każdym razem efekt jest taki sam... albo po złożeniu i próbie wsunięcia go do goleni jest zamknięty i kręcenie "wałkiem" z blokady nic nie daje, w rezultacie nie da się go włożyć do goleni, albo po włożeniu i użyciu blokady (na kierownicy) nie potrafię jej zwolnić - tzn: pokrętło z blokady kręci się, ale amor wciąż jest twardy i trzyma blokadę, nawet po odkręceniu blokady ręką wciąż trzyma, jakby przy blokowaniu zapowietrzał się / zassał i już nie puszcza. Może ktoś z Was już kiedyś spotkał się z podobnym działaniem przy składaniu i pomoże? Z góry dziękuję za wszelką pomoc czy podpowiedzi. Literówka...
  10. Witam wszystkich cyklistów To jedno z najbardziej przyjaznych forów jakie znam, dlatego zaglądam tu z przyjemnością każdego dnia Pozdroo
×
×
  • Dodaj nową pozycję...