Skocz do zawartości

szybszy

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    167
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Polska centralna

Ostatnie wizyty

1 667 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika szybszy

Znachor

Znachor (6/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Reaktywny
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

11

Reputacja

  1. Jednak lipa przekrok dla rozmirów S: Rose 743 mm i Cannondale 737 mm. Dla komfortu i jako takiego bezpieczeństwa to narzuca wzrost > 175 cm. Zależy też od długości "torby", czyli wieku
  2. Dzięki, dzięki. Rosebike Ground Control 3 i Cannonndale Habit 4 są bardzo ok ! Pod wzgl. moich potrzeb szczególnie ten pierwszy. W obu eleganckie solidne spawy i wzmocnienia w miejscach połączeń. Schowane linki są na plus, bo hamulców nie zamierzam zmieniać Kolory straszna lipa, się obleci spray-em Cena za ten drugi 1379 eur / ok 5900 pln "bardzo akceptowalna" w odniesieniu do innych rowerów i jak za nowy produkt. Jako ROWER dużo za dużo, no ale jest rynek wtórny, a i ja daleki jestemod dowartościowywania się logami/gadżetami. Trochę nie rozumiem stadopędu za Kross-em / Meridą, które jednak nie ma doświadczeń/sukcesów jak znane marki, a cenowo jest identyczny jak nie droższy. A Polska pozostała jedynie nazwa.
  3. Rosebike wykonanie ramy LUX.. specyfikacja niemal jak na miarę, ale to zupełna nisza markowa. To też dokładnie wpasowuję się w grupę TRAIL. Myk Myk irytuje mnie już z samej nazwy, od razu to wyrzucę.. nie potrzebuje wodotrysków i komplikowania konstrukcji, kolejnych cięgien itp. Halo pisałem nie jeżdże na czas, epickie zjazdy to nie mój klimat. Jeżdże dla siebie, bo lubię. Nie mam insta i dużego zegarka, licznika ani stravy. Mój stary spec stumpjumer (zakładka) nie wiem ile miał stopni w główce, w zupełności wystarczał jesli chodzi o geometrię Co z Wheeler, Giant, Scott, Orbea, Kross i inna masówka ??? Chyba przejadę się na Słomczyn tam zawsze do wyboru do koloru.
  4. dzięki, jak pisałem karbon odpada, no i 500s ma nieco większą ramę TT 595 mm. Wiem, że na Rockiderowym XC 100 trochę osób jeździ, przydałaby się od nich opinia. Są jeszcze starsze XC530 (S 15,4 kg) i XC540 (S ok 14,3 kg) w obu przypadkach rama bez tylniego amortyzatora ok 2,7 kg kontra XC100 S 2,58 kg: www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-st-530-s-27-5/_/R-p-311716?srsltid=AfmBOoqaoIMbpNXpoYCA_wqCSJ6F_LBPxYO5SYrWEOb8wmJ5kvSt-_f3 www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-st-540-s-27-5/_/R-p-301117?srsltid=AfmBOorF4WPNXJE3ibvz9T3u5lv-ghSNYnFIFoB_xWB6fGr4037r9ST4 które mają potencjał do odchudzenia o spokojnie 1,5-2 kg i zbliżenie się wagą do XC100, za to długość TT 555 mm, ale koła 27'5. Nie wiem czy główka taper, bo jeśli tak to słabo będzie z dokupieniem amortyzatora.
  5. Dzięki, spoko, ale 1 kg cięższy od Rockidera.. styknie nawet 8-9 rzędowa kaseta Przy okazji jakoś bardziej trafia do mnie i bardziej podoba się, częściej widzę tylni amortyzator umieszczony niemal w poziomie pod górną rurą, a nie w pionie . Zastanawia jaka jest różnica w pracy, wady lub zalety ?
  6. Budżet określony za nowy rower. Aktualny model kosztuje 5999 pln: www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-xc-100-s-29-eagle/_/R-p-304208 W sieci jest trochę poprzednich ładniej wyglądających modeli, z tego co widać na tym samym osprzęcie: https://katalog.bikeworld.pl/2021/web/produkt/rowery_gorskie/trail_all_mountain/rockrider/70190/xc_100_s_29 https://katalog.bikeworld.pl/2022/web/produkt/rowery_gorskie/trail_all_mountain/rockrider/82351/xc_100_s_29_eagle Zaletą rama wielkości S z TT o długości 580 mm i znośnej wadze 13,4 kg. Podobne inne wątki w tym temacie, mój: www.forumrowerowe.org/topic/269084-6000-8000-mtb-full-275-29-kr%C3%B3tka-rama-do-przemieszczania-si%C4%99-po-g%C3%B3rach-i-ich-okolicach/ www.forumrowerowe.org/topic/269084-6000-8000-mtb-full-275-29-kr%C3%B3tka-rama-do-przemieszczania-si%C4%99-po-g%C3%B3rach-i-ich-okolicach/?do=findComment&comment=2479589 żeby ograniczyć nic nie wnoszące wpisy, serdecznie proszę doczytać jakie mam oczekiwania. i inny kogoś o podobnych potrzebach zwłaszcza niechęci do leżącej pozycji :): www.forumrowerowe.org/topic/263434-6000-mtb-rockrider-xc100-vs-xc500/?do=findComment&comment=2420928 Podpowiecie jakieś alternatywy? Tylko znane w sensie popularności marki, chodzi o późniejszy dostęp do części, łatwość zakupu i odsprzedaży. Wystarczy sprzęt ze średniej półki o skoku 120 mm i osprzęcie klasy Deore lub niżej. Amortyzacja raczej RS niż FOX, łatwiejszy i tańszy serwis. Może: Radon, Orbea... ? z jak najmniejsza ramą (górna rura o dług ok 550 mm i nie więcej niż 600 mm). Zdecydowanie nie modele do DH i Enduro. Priorytet i główne zastosowanie GÓRY od schronu do schronu i MOŻE ale tylko od czasu jako drugi rower na niewielkie nierówności na Mazowszu przez ¾ sezonu. Aha zakup roweru ma nie być lekiem na kompleksy i próbą udowadniania otoczeniu czegoś.. Proszę bez kąśliwych wpisów i nietrafnych domysłów, co niestety na tym forum ma często miejsce. Stawiam na merytorykę.
  7. Przód piasta dowolna i tu nie ma problemu, tył piasta typu torpedo akurat 28 otworów, stąd wątek. Poza tym dla mnie koła z mniejszą ilością szprych są łatwiejsze do utrzymania w czystości oraz wyglądają znacznie, znacznie lepiej Planuje zaplot na 3 krzyże, gdyż zależy mi na max komforcie, choćby kosztem sztywności. Szprychy TYLKO nierdzewne, nyple mosiężne - bo jeżdżę cały rok. Szerokość opon rzędu 47-50 wg Ertro. Na allegro w zaplanowanym budżecie do ok 100 pln tylko: Rodi Airline corsa 89 pln i cięższe Rodi cyclone 109 pln. 1 Rozwiercał ktoś, którąś z nich pod wentyl samochodowy ? Cyclone jest nieco szersza na grzbiecie. Tylko ten rodzaj wentyla akceptuje. 2 Jakieś alternatywy w tym budżecie ? 3 28 szprych styknie ? Ważę 64 kg, pakunki o ile w ogóle to max 5-8 kg. 4 absolutny brak napinek na czas, max prędkość i wysokość lotu skakania nie będzie. 5 co do zaplatania polecicie kogoś ?
  8. Starałem się jak najdokładniej przedstawić sytuację. Burchlak, dzięki za detale i w końcu jakiś konkret, a nie biadolenie. Dopiero teraz przypadkowo wrócił ważny, a często pomijany aspekt długości korb. Mam 170 cm wzrostu, noga od pachwiny 78 cm. Wg kalkulatorów: https://www.applemanbicycles.com/resources/riders-guide-to-crank-length/ https://bikedynamics.co.uk/FitGuidecranks.htm Zatem optymalna długość korby to 155-165 mm. Trzeba by jeszcze zmierzyć długość kości piszczelowej (tibia lenght) i doczytać dokładnie artykuły. Skorzystam chyba też z usługi podst. bikefittingu. Jako, że dużo jest jazdy w mieście chciałbym mieć nadal w miare łatwy ale nie koniecznie dynamiczny start ze świateł. Aktualne 38/17 jest dla mnie niemal idealne. W trasie/na dłuższych odcinkach będę celował w ok przełożenia 2,75-3,00. Utrzymanie kadencji w ok 70-75 (tak na oko) na dystansach na jakich potrzebuje jechać z wyższą prędkością nie stanowi problemu, chciałbym się zbliżyć do 80-85 co jest mocno zalecane i przede wszystkim zdrowsze m.in. dla kolan. Poza tym ułatwienie pedałowania, z wyższą kadencją umożliwi lepsze wykorzystanie napędu typu single. Nie skupiajmy się na ilości zębów, przełożenia sobie przetestuje, tylko na producentach budżetowych korb.
  9. Założenia: jak w temacie ! czytać ! + singiel i całoroczna jazda miejska + lekki teren Tylko estetyczne/ażurowe jak np budżetowy Prowheel w Romet Rambler: https://imgur.com/a/6gen6OQ Do 120 pln ! Max 650 gram korby o długości 170 mm, spróbowałbym 165 mm Z ilością zębów jeszcze się okaże, bo: zbyt powolne 38/17 w jednobiegowym torpedo Velosteel zamienię na 40-42/17 a dla opcji z piastą dwubiegową i mając na uwadze przełożenie piasty 1,36 : (www.forumrowerowe.org/topic/156224-tylna-piasta-sram-automatix-lub-sturmey-archer-duomatic-w-rowerze-miejskim-lub-trekkingu/) planuję 36-38/17 Od ok 8 lat jeżdżę w singlu na pojedyńczym blacie 38z Mirandy, jest na foto w powyższym linku. To będzie już drugi czy trzeci Jest: solidny; lekki ok 600 g; dość łatwo korodujący. Idealnie pasuje pod linię łańcucha w retro MTB z niemiecką ramą i piasta torpedo Velosteel. No jest obrzydliwy i pragnę go zmienić
  10. rowerowe_lowe który model ??? kamfan spoko, ale cena oficialna z nieba :) poza tym brak ząbków i co za tym idzie wątpliwe trzymanie na mokrym, błocie lub w zimę..
  11. A jasne umknęło: w cenie do ok 1800 pln oficjalnie nowy. SID przekombinowany budową i regulacjami, nie potrzebne aż takie parametry
  12. Szukam alternatywy dla uginaczy: waga < 1,9 kg zatem pewnie powietrzny; jak najprostszy w budowie/serwisie; może być bez regulacji; Myślałem o Markhor, ale podobno już nowy posiada zauważalne luzy.. Potrzebuję 2 szt: jeden do miasta skok 60-80 mm, drugi do full-a skok max 120 mm bez epickich skoków. Ważę ok 64 kg.
  13. Posiadam 2 sztuki 28/29" nową i używaną jeden z najprostszych modeli ze sprężyną - każda z nie akceptowalnymi luzami. Te produkty nie powinny trafić do sprzedaży. Totalne badziewie i zaśmiecanie środowiska. Do tej pory używałem 26" RockShock budżetowego Judy używany cały rok przez kilka lat ( w końcu przerobiony na olejówkę ) oraz ze średniej półki Reba, żaden nie posiadał, aż takich luzów. PYTANIA: 1 jest szansa na reklamacje w sklepie ? 2 czy jeden z tańszych i lekkich amortyzatorów Markhor będzie miał zbliżone luzy ?
  14. Cały czas od 2 lat cały rok używam wspomnianych platform NEXELO L144213NEX https://imgur.com/a/7GPecjD Jedne z najtańszych na allegro, waga para coś ok 400 g, ale na oko raczej nieco mniej. W drugim zestawie dodałem o-ring pomiędzy osią a korpusem, zamiast izolacji elektrycznej oraz tulejkę zabezpieczającą przyciętą z węża ogrodniczego. Nie dziurawią butów z cieńszą podeszwą: np typu trampki i sandały. Zatem polecam !
  15. RabbitHood chodzi o ewentualne gwałtowne zlamamie po zmęczeniu materiału.. bo zgięcie to nie to samo. Maciek, faktycznie średnica jest przy mostku większa
×
×
  • Dodaj nową pozycję...