-
Liczba zawartości
1 874 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Dodatkowe informacje
-
Imię
Piotr
-
Skąd
Łódź
Ostatnie wizyty
Osiągnięcia użytkownika Garlock
-
[suport] do starego Rometa, co kupić?
Garlock odpowiedział sejang → na temat → Naprawa i konserwacja roweru - zrób to sam
Masz klasyczny suport wkręcany. Korba na kwadrat. Zamiast tego proponowałbym wkręcić kompaktowy: Jeśli zostawiasz korby, to kup suport na kwadrat, jeśli wymieniasz, korby to dobierz suport do korb (mocowanie, długość osi.) -
[wkładki antyprzebiciowe] Opona 45-622700x45C) z dętką. Jak to uodpornić na przebicia?
Garlock odpowiedział grissley → na temat → Koła rowerowe
Nie wiem, zimą nie testowałem. Zdarzyło mi się jechać na tym rowerze przy temperaturach koło zera, ale akurat kapcia nie złapałem. Taki pech 😟 -
[wkładki antyprzebiciowe] Opona 45-622700x45C) z dętką. Jak to uodpornić na przebicia?
Garlock odpowiedział grissley → na temat → Koła rowerowe
Nie, robisz to przed wyjazdem. Do butelki dołączają wężyk pasujący do wentyla samochodowego. Spuszczasz powietrze, wykręcasz wkład/zaworek (nakrętka Slime ma nawet końcówkę do wykręcania, ale ja preferuję metalowy kapturek zaworu do tej czynności) Wlewasz wymaganą ilości Slime do dętki. To jest dość gęsta maź , trzeba ściskać butelkę. Teoretycznie masz na butelce znaczniki określające ilość preparatu, ale to mazidło oblepia przy wlewaniu ścianki, wiec niewiele dają. Trzeba to zrobić na wyczucie. Zdejmujesz wężyk, wkręcasz zaworek i pompujesz. Obracasz kołem kilka razy, żeby płyn rozlał się równo w dętce. Powtarzasz w drugim kole. Warto się przejechać kilka kilometrów, żeby płyn równo się rozprowadził. Masz koła zabezpieczone przed przebiciami (w granicach rozsądku oczywiście). Oczywiście, można ze sobą wozić butlę i pompkę i aplikować dopiero po złapaniu kapcia. Ale to bez sensu, lepiej na spokojnie przygotować rower w domu i cieszyć się jazdą bez konieczności wymiany dętek w terenie. -
[wkładki antyprzebiciowe] Opona 45-622700x45C) z dętką. Jak to uodpornić na przebicia?
Garlock odpowiedział grissley → na temat → Koła rowerowe
Mleczko antyprzebiciowe do opon (z "wiórkami" z włókna szklanego czy czegoś podobnego): https://allegro.pl/oferta/slime-plyn-uszczelniacz-mleczko-do-detek-237ml-12426652745?snapshot=MjAyMi0xMS0wMVQxNDowMDo1Ny4yOTdaO2J1eWVyOzQ0YmM5NDJjNGRlZjQzZDExNzU5ZTg4Njc0ZTQ4NTc3ZjhhYTk0ZDkzY2QxYzNlZWJjZjc4Nzk5MjQ5MmVlYzY%3D Sprawdzone, działa. Ubytek powietrza po przebiciu jest niewielki, można dalej jechać. Ew dopompować i trzyma. W domu zakleić dętkę. Widać gdzie jest dziura, bo w tym miejscu jest zielona fluo plama. Jedna butelka starcza na 2 dętki MTB. Nie da się wlać do dętek z prestą, za mały otwór w zaworze. Ew dętki antyprzebiciowe np: https://smartrowery.pl/detki/107348-detka-antyprzebiciowa-michelin-protek-max-29x245-30-ebike-3528703553861.html Nie testowałem. Sporo droższe (licząc 2 dętki) w porównaniu z mleczkiem SLIME. -
[Malowanie] Problem z montażem haka po lakierowaniu ramy
Garlock odpowiedział Radek_89 → na temat → Renowacje rowerów i części rowerowych
Teoretycznie niemalowanie miejsca pod hak jest bardzo proste. Wystarczy, że po nałożeniu proszku przed wjazdem do pieca lakiernik pędzelkiem usunie proszek z miejsca mocowania haka. Ale tak jak pisałeś, to że lakiernia obieca, że zabezpieczy wszystko co ma nie być malowane to jedno, a co faktycznie zrobią to druga sprawa. Dlatego ja staram się sam zabezpieczać wszystkie miejsca. -
[Malowanie] Problem z montażem haka po lakierowaniu ramy
Garlock odpowiedział Radek_89 → na temat → Renowacje rowerów i części rowerowych
Najlepiej by było zabezpieczyć to miejsce przed pomalowaniem. Np. przez przykręcenie haka. Może być nawet jakiś uszkodzony (jeśli gdzieś taki znajdziesz). Podobnie zresztą z suportem, sterami i wszelkimi otworami gwintowanymi. Ja zawsze wkręcam tam jakieś stare szpeje, bo usuwanie lakieru proszkowego jest mocno up...dliwe. -
[do 1600] Wymiana wigry na coś nowego
Garlock odpowiedział Representant → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Skoro rower ma koła 24" to Jubilat. Co w sumie ma niewielkie znaczenie. Oba są bardzo archaiczne. -
Manetka 7 biegów będzie działać z 6 rzędowym wolnobiegiem. Indeksowanie jest takie samo. Oczywiście, przy założeniu że nie zaczniesz mieszać np. Shimano ze Sramem. Wtedy mogą pojawić się problemy. Nie wiem, czy nowe revoshifty sa lepsze niż stare. Ja zakładałem dzieciom jak były małe manetki dźwigniowe, bo miały problem z kręceniem revosiftami. Ale Decathlon chwalił się, że w rowerach dziecięcych zakłada specjalne lekko obracające się manetki obrotowe. Sprawdziłem, faktycznie leciutko się obracały. Ale nie sprzedawali ich luzem. Może znajdziesz gdzieś takie w używkach.
-
Wolnobiegi raczej nie miały dystansów od strony koła (ja się przynajmniej z nimi nie spotkałem). W starych PRL-owskich rowerach zwykle udawało mi się założyć ósemkę zamiast szóstki. Chociaż czasami bywało bardzo ciasno. Ale nakrętka kontrująca konusy zawsze wystawała poza wolnobieg. Tyle, że najmniejsza zębatka była bardzo blisko rurki tylnego trójkąta. W tym przypadku wolnobieg ewidentnie jest za wysoki. Można kombinować z podkładką pod nakrętkę kontrującą, ale wtedy oś nie zmieści się w ramie. Trzeba by było wyrzucić jakieś podkładki od drugiej strony (o ile tam są jakieś) i przeciągnąć (przepleść) obręcz aby była w osi roweru. Robota raczej nieopłacalna. Można spróbować założyć wolnobieg 7 rzędowy, one są niższe (bo mniej zębatek), a czasami ostatnia zębatka jest bliżej czoła wolnobiegu: Nie ma wystającej nakrętki kontrującej jak w tym Sunrace'sie(chyba): Albo z suwmiarką w dłoni udać się do sklepu rowerowego i mierzyć wolnobiegi różnych producentów. Może znajdzie się niższy. Warto też sprawdzić jak łańcuch będzie biegł z najmniejszej koronki. Może biec bardzo blisko łączenia rurek tylnego trójkąta (tam, gdzie mocuje się oś), w skrajnym przypadku nawet trzeć o górną: Jeśli to mały dziecięcy rower (krótki) to kąt przekoszenia łańcucha będzie duży. I to może w skrajnych położenia prowadzić do spadania łańcuch z zębatki z przodu. Zębatka n-w może pomóc, ale nie testowałem w praktyce.
-
Laura zapewne miała 6 biegowy wolnobieg. Z praktyki wolnobiegi 7 rzędowe wchodza bez problemu, 8 rzędowe zwykle też ale tu już bywa trochę ciasno. Nie testowałem ich z Favoritami więc nie mogę potwierdzić, czy ogarną większy zakres zębów. Unikał bym wolnobiegów z dużą zębatką większą od 28 (tzw. megarange). Który to model Favorita? Klasyczny pantograf czy tzw. szuflada? Jeśli taką: to obsługuje prawdopodobnie największą zębatkę 28z i ma zakres 24z https://www.disraeligears.co.uk/site/favorit_special_derailleur_3rd_style.html Ilość biegów nie ma znaczenia, bo masz prawie na pewno manetkę bezstopniową (cierną) Długość łańcucha możesz dobrać wg instrukcji Shimano albo wg starych instrukcji Rometa: https://mslonik.pl/rowery/rowery-romet/706-rowery-instrukcja-obslugi
-
Ja w miejskim pomykaczy (mocno leciwym) mam z tyłu tzw. "silent clutch" od Shimano. Kompletna cisza gdy się przestanie pedałować. Ale Shimano zaprzestało produkcji takich piast ok 2020 roku. A na dodatek zimą, gdy temperatura spadnie poniżej zera, piasta potrafi rozłączyć napęd. Można kręcić pedałami jak chomik w karuzeli, a rower stoi w miejscu. Ponoć Onyx produkuje ciche piasty, ale ja ich nie testowałem. Może jak padnie moja, to kupię koło na Onyxie (choć cena jest zaporowa) https://onyxrp.com/product-category/mtb-hubs/
-
[Serwis] Złamany bit w sztywnej osi piasty tylnej
Garlock odpowiedział Spoconymanek → na temat → Naprawa i konserwacja roweru - zrób to sam
Ja zwykle przy takim dłubaniu paluchy mam brudne. A nie chciałbym zapaprać moich cennych smarowideł brudem czy piaskiem. Dlatego nakładam czymś czystym (lub wyciskam z tubki) a potem paluchem rozmazuję. Czasem korzystam z dość radykalnej metody mycia rąk przed smarowaniem (zwykle przy pracy z łożyskami), ale to już jest trochę hardcor dla mnie 🤢. -
[Serwis] Złamany bit w sztywnej osi piasty tylnej
Garlock odpowiedział Spoconymanek → na temat → Naprawa i konserwacja roweru - zrób to sam
Pasta bardzo dobra (sam używam) tylko, że 20ml to jest taka mała tubka (dla porównania typowa pasta do zębów jest w tubce 75-80ml). I w zasadzie taka ilość by wystarczyła do sporadycznego dłubania przy rowerze, ale ten sprzedawca z All..o walnie tę kupkę pasty do plastikowego kubeczka od farby plakatowej. Jak to potem nakładać? Wykałaczką? Pędzelkiem? Raczej mało wygodne. Ja bym na razie kupił zwykły smar molibdenowy np: https://www.bricomarche.pl/smar-molibdenowy-50-ml?cd=20631582189&ad=&kd=&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIwvj-8brjiwMV1l6RBR0sPiXBEAQYBCABEgKg0vD_BwE i poczekał jak znowu pojawią się w sprzedaży wygodne tubki Shimano https://ctbike.pl/shimano-anti-seize-smar-przeciw-spiekaniu-50-ml.html A molibdenowy (albo grafitowy) zawsze można potem wykorzystać do smarowania zawiasów w drzwiach itp. Albo na razie skręcał wszystko na zwykły smar, też zapobiega zacieraniu. Byle nie na sucho. -
[Serwis] Złamany bit w sztywnej osi piasty tylnej
Garlock odpowiedział Spoconymanek → na temat → Naprawa i konserwacja roweru - zrób to sam
Ew. jako tani zamiennik zwykły smar grafitowy lub molibdenowy (brudzą paskudnie). Shimano ma niezły Never Seize w tubkach 50g (wystarczająco długo starczają) za ok. 20 zł, ale widzę, że obecnie w sklepach brakuje go. -
[Serwis] Złamany bit w sztywnej osi piasty tylnej
Garlock odpowiedział Spoconymanek → na temat → Naprawa i konserwacja roweru - zrób to sam
To teraz dodaj do budżetu oprócz tych 150zl i ceny ośki jeszcze komplet dobrych bitów 😁. Jak widać zakup zwróci się szybko (o oszczędności nerwów nie wspominam)