-
Liczba zawartości
43 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Dodatkowe informacje
-
Skąd
Warszawa
Osiągnięcia użytkownika yhootek
-
[Lampka] Co kupisz jak masz 50 a co jeśli masz 150zł
yhootek odpowiedział PoleK → na temat → Akcesoria rowerowe
Mam Pave i zamocowałem ją na kierownicy 31,8 mm zwężanej. Na zwężeniu, z wiadomych powodów nie trzyma dobrze - ma symetryczny uchwyt z gumkami od środka, natomiast trzyma dobrze na 31,8 mm gdzie zwężenia nie ma - zatrzaskuje się wtedy max na 2-3 ząbek. -
[Lampka] Co kupisz jak masz 50 a co jeśli masz 150zł
yhootek odpowiedział PoleK → na temat → Akcesoria rowerowe
Jeśli znalazłeś tę ofertę na centrumrowerowe.pl to chyba się pomylili z ceną bo podwyższyli przed chwilą z 99 na 119. P.S: Jednak jest też oferta za 99z nadal, dziwne bo zestawy niczym się nie różnią. Za tę cenę to dobra oferta -
[opinie] Internetowe Sklepy Rowerowe cz.2
yhootek odpowiedział durnykot → na temat → Sklepy rowerowe
Sklep rowerek.pl Pozytyw (ogólnie). Potwierdzają złożenie zamówienia, jego wysyłkę. Czas dostarczenia zgodny z informacja podaną przez sklep. Jedyna rzecz do której można się doczepić to, że wszystko otrzymałem zawinięte w folię bąbelkową i stretch zamiast w paczce. -
[pogadajmy] czyli co dziś robiłeś rowerowego - reaktywacja cz. 18
yhootek odpowiedział Odi → na temat → NIERowerowe forum na max!
Odpowietrzanie układu hamulcowego, mycie całego roweru i smarowanie łańcucha olejem Rohloff. -
[Druciarstwo] Największe rowerowe druciarstwo
yhootek odpowiedział djwiocha → na temat → Druciarstwo rowerowe
To się nazywa sztuka. Piękne- 2 044 odpowiedzi
-
- Druciarstwo
- rower
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Ok. Odnośnie problemu z miękka klamka tylnego hamulca rozmawiałem jeszcze z serwisantem Shimano i poradził, żeby odpowietrzyć jeszcze raz, tylko tym razem na założonym kole i klockach.
-
mysle, ze te Shimano M06 będą ok przy mojej wadze 80kg. Gdzie wsadzić te klocki, na przód czy na tył, gdzie powinien być mocniejszy hamulec?
-
panowie, a nie będą mi piszczeć te metaliki, tak jak pisalem jeżdżę po mieście tylko, nie w górach, wiec tym bardziej spękane nie są mi potrzebne. Wlasnie dzwonilem do sklepu i powiedzieli mi, ze Metalliki będą mi piszczeć dopóki ich nie rozgrzeje, prawda to?
-
MokryxD, klamka od razu wpada po zastąpieniu klocka dystansowego, klockami hamulcowymi i nie twardnieje przy pompowaniu na tarczy. Wczoraj wyczyściłem alkoholem izopropylowym klocki i tarcze i zamieniłem klocki tył z przodem i rower zaczął na tyle hamować (mogę zablokować koło ale tylko na stojąco, siedząc na siodełku mi się to nie udało) niestety klamka dalej jest miękka i przy mocniejszym naciśnięciu mogę ją doprowadzić na ok. 1 cm od kierownicy. Przód natomiast przestał hamować, a klamka zrobiła się jeszcze twardsza i ma krótszy skok - klocki więc idą do wymiany. tobo, klocki maja suche plecy i grubość po 2,5 mm. Pocenia się na przewodzie nie zauważyłem, na zacisku również, znalazłem trochę oleju na łączeniu klamki z przewodem - może to moje subiektywne odczucie ale mam wrażenie że jest krzywo wkręcony przewód w klamkę i to może jest przyczyną że olej nie ma wystarczającego ciśnienia i nie dociska w należytym stopniu tłoczków do klocków na tyle, w takim razie co mam rozbierać układ i wkręcić to prosto? Zaznaczam, że po wyczyszczeniu łączenia, dokręciłem trochę śrubę i udałem się na przejażdżkę, mocno używając hamulca tylnego żeby zobaczyć czy po powrocie się nie pocił i zero śladu oleju. Czy na tłoczkach i w ich zagłębieniu ma prawo znajdować się śladowa ilość oleju mineralnego? Prawdopodobnie została po odpowietrzaniu gdyż do zagłębienia tłoczków nie mogłem dotrzeć czyszcząc zacisk z resztek oleju. Btw, jakie klocki byście polecili, pół-metaliczne, metaliczne, jakiś konkretny producent? Jeżdżę głównie po mieście i utwardzonych drogach ziemnych, czasami jakieś drogi leśne typu Kampinos. Jeżdżę szybko i dynamicznie. To co znalazłem z Shimano http://allegro.pl/okladziny-klocki-hamulcowe-shimano-m06-metaliczn-i5033484676.html, dobre są?
-
Mam nadzieję, ale dzięki chłopaki za ożywiona dyskusję jadę zaraz po alkohol izopropylowy i będę odtłuszczał tarczę i zamieniał klocki z przodem, zobaczę czy jest jakaś różnica.
-
mmisiek9612 płynu zostawiłem po sama krawędź gwintu śruby odpowietrzającej w klamce i sam się zaczynam zastanawiać czy może jest jakaś nieszczelność w układzie bo jak pisałem wyżej jak włożę klocek dystansowy to nagle klamka twardnieje, a przy klockach i tarczy jest zapadnięty mimo iż układ jest odpowietrzony bo za drugim razem zero powietrza w układzie, a zrobiłem to 100% poprawnie robiąc to własnie wg tego filmu.
-
To że się zapowietrzył bez jazdy to rozumiem ale zastanawia mnie fakt z tym zatłuszczeniem. Tak, tylko tył się zapowietrzył. Ok to wychodzi na to że będę musiał kupić nowe klocki, warto się pchać w organiki czy coś lepszego znajdę żeby później nie wyrzucać znowu i może żeby siła hamowania była nieco lepsza?
-
Klocki i tarcza były odtłuszczane po odpowietrzaniu ale nie wiem czy płyn do okien pomógł bo tylko to miałem pod ręką. Klocki organiczne dodatkowo wygotowałem. Zastanawiam się skąd klocki i tarcza mogły się stać tłuste, całą zimę rower stał w mieszkaniu i raczej na pewno nic tam się nie dostało tłustego, a poza tym to czy zatłuszczenie ma wpływ na zapadanie się klamki do kierownicy jeśli robię to na postoju, a nie podczas jazdy hamując? Może zamienić klocki z przodem i zobaczyć czy klamka dalej wpada?
-
Przeczytałem wątek o "Hamulec tarczowy nie hamuje - dlaczego?". Niestety nie znalazłem tam odpowiedzi na mój problem. Po zimie ściągnąłem rower ze stojaka i udałem się na pierwszą przejażdżkę, okazało się że klamka tylnego hamulca zapada się, można ją było wcisnąć praktycznie do samej kierownicy i bardzo osłabiła się siła hamowania. Pomyślałem, że trzeba odpowietrzyć, więc do dzieła, szło bąbelków całe mnóstwo, w ostatnim etapie odpowietrzania klamka zrobiła się twarda o krótkim skoku - taka jak powinna być, wyjąłem klocek dystansowy, przykręciłem zacisk, włożyłem klocki, łapię hamulec a tutaj to samo, klamka w kierownice i brak siły hamowania. Pomyślałem, że może zrobiłem coś nie tak więc następnego dnia powtórka z rozrywki, żadne bąbelki nie idą więc wygląda na to, że za pierwszym razem zrobiłem to jednak dobrze. Schemat ten sam po wyjęciu klocka dystansowego, włożeniu klocków w zacisk i koła klamka hamulca dociska się do kierownicy. gdy znowu włożyłem dystans wszystko było ok, skoro tak to hamulec myślę jest dobrze odpowietrzony. Zmierzyłem klocek dystansowy, wyszło ok. 9,5-10 mm, klocki mają po 3,5 mm z blaszką montażową, tarcza ok, 2,5 mm więc miejsca zajmują tyle samo. Coś z klockami nie tak? Możliwe że to jakieś ich lub tarczy zatłuszczenie lub może coś nie tak z zaciskiem, tłoczkami, ale wydają się chodzić prawidłowo. Na klocku dystansowym wszystko działa jak należy.