Skocz do zawartości

cezartbg

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    69
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Cezary
  • Skąd
    Tranobrzeg

Ostatnie wizyty

611 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika cezartbg

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

17

Reputacja

  1. Waga idzie w dół widzę! Proponuję spojrzeć na dętki ok 200 g do urwania. Sam jeżdżę na Xxlightach poniżej 100 g na sztukę i tylko raz zaliczyłem kapcia (dętka przecięta obręczą - za małe ciśnienie było nabite). Mam ti Pro light ogólnie polecam tą sztycę, ale gdyby nie nietypowy rozmiar 34,9 już dawno śmigałbym na karbonie z Chin . Największy potencjał wg mnie to koła ok. 700 g do urwania, także jest co kombinować.
  2. Witam wszystkich. Długo nic nie dodawałem, ale nastąpiły znaczące zmiany, a że projekt nie umarł więc spora aktualizacja. Po pierwsze dętki Tubolito S Tubo MTB nie zdały egzaminu i dość szybko się poddały. Była to po części moja wina ponieważ nie użyłem opasek na obręcze (wiadomo dlaczego ) przez co dętki przebijały się od ciśnienia w otworach na nyple. Wróciłem do sprawdzonych Schwalbe XX-Light i waga poszła w górę aż 118 g. Po drugie tanie chińskie sidełko poszło w odstawkę. Skusiłem się na Tune speedneedle alcantara i zakochałem się od pierwszej jazdy . Zysk 16 g. Kolejną zmianą były opony. Wjechały: Schwalbe Rocket Ron 26x2.1 Performace Addix i tu również waga poszła nieznacznie w górę 21 g. Kosmetyczna zmiana pancerza przerzutki z czerwonego na złoty - 4 g w górę. Najnowszą zmianą jest korba z blatem i suport. Postawiłem na firmę E*Thirteen. Zysk z całego zabiegu to aż 205 gram. W celu usystematyzowania wrzucam całą rozpiskę. Brake (Front): (Hamulec przedni) Shimano XTR BR-M987 XC + ti bolt -193 Rotor: (Front): (Tarcza prz.) Dartmoor nano -86 Brake (Rear): (Hamulec tylny) Shimano XTR BR-M987 XC + ti bolt -219 Rotor (Rear): (Tarcze tyl.) Dartmoor nano -68 Cassette: (Kaseta) Shimano XT CS-M771-10 + token bolt -285 Chain: (łanńuch): KMC x10 SL 102 ogniwa -231 Crankset: (Korby): E*Thirteen XCX MTB 175mm + E*Thirteen boost UL 34t -420 Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XTR RD-M986 + alu wheel + kcnc bolt + carbon fibre-lyte cage + ti hanger bolt + ti adjustment bolts -204 Fork: (Widelec) Dt Swiss XCR 2014 -1280 Frame: (Rama) Scott Scale 10 2007/2008 ? -1067 Grips: (Gripy): Brompton ultralight -13 Handlebar: (Kierownica) Mortop earldom xc90 -88 Headset: (Stery) + Top Cap: (Top cap) Accent ProSeries + VR3 cap + ti bolt -89 Pedals: (Pedały) Crank Brothers 3ti -184 Seat: (Siodło) Tune speedneedle alcantara - 87 Seatpost: (Sztyca) Kcnc Ti pro lite 34,9 mm -198 Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Carbon -12 Shifters: (Manetki)+Cables: (Pancerze i linki) Shimano XTR M980-A + ti bolt -143 Skewers: (Zaciski koł) Progres -41 Spacers: (Podkładki pod mostek) Accent carbon -8 Stem: (Mostek) Syntace f99 + ti bolts -98 Suport: E*Thirteen BSA 73mm -92 Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe Rocket Ron 26x2.1 Performace Addix -515 Tire (Rear): (Opona tylna) Schwalbe Rocket Ron 26x2.1 Performace Addix -521 Tubes (Dętki): Schwalbe XX-Light -198 Wheel Front: (Koło przednie) -569 Hub: (Piasta): Novatec D411SB -100 Rim (Obręcz): ZTR CREST 28H -330 Spokes + Nipples (Szprychy + Nyple): PSR Aero X-TRA 1420 273mm + 14 mm alu nipples -139 Wheel Rear: (Koło tylne): -706 Hub (Piasta): Novatec D412SB -237 Rim (Obręcz): ZTR CREST 28H -330 Spokes + Nipples (Szprychy + Nyple): PSR Aero X-TRA 1420 273mm + 14 mm alu nipples -139 Misc (Inne): Śruby do tarcz i hamulców, adapter tylnego hamulca -36 Razem : 7651
  3. Ja to kółeczko kupiłem na próbę (Chiny) bo też byłem przeciwnikiem. Miało jeździć aż umrze, a na razie nic nie wskazuje żeby miało się poddać. Co do wagi to faktycznie nie sprawdziłem ale wygląd mi się podoba Szukam Next SL w rozsądnych pieniądzach właśnie :)
  4. Dętki spoko, ale trzba uważać żeby za mocno nie nabić. Kupiłem za granicą gdzieś, nie pamiętam już. Zdecydowanie lepiej trzymają powietrze niż klasyczne. Raczej nie, samo mleko by pewnie tyle wyszło Aktualizacja: Zysku 17 gram Frame: (Rama) Scott Scale 10 2007/2008 ? -1061 Odkręciłem śruby co dało zawrotne 6 g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XTR RD-M986 + alu wheel + kcnc bolt + carbon fibre-lyte cage + ti hanger bolt + ti adjustment bolts -204 Zysk: 11 g Razem : 7723 Dalej nie mogę korby upolować
  5. Aktualizacja: Tubes (Dętki): Tubolito S Tubo MTB - 80 Razem : 7740
  6. Moja sztyca ma 34,9 mm więc liczba modeli znacząco spada. KCNC wydawała się najrozsądniejszym wyborem a zawsze istnieje możliwość jej docięcia i zyskania kilku gramów. W najbliższym tygodniu powinna przyjść paczka z dętkami Tubolito s-tubo wiec szykuje się ponad 100 g zysku
  7. Pełna rozpiska Brake (Front): (Hamulec przedni) Shimano XTR BR-M987 XC + ti bolt -193 Rotor: (Front): (Tarcza prz.) Dartmoor nano -86 Brake (Rear): (Hamulec tylny) Shimano XTR BR-M987 XC + ti bolt -219 Rotor (Rear): (Tarcze tyl.) Dartmoor nano -68 Cassette: (Kaseta) Shimano XT CS-M771-10 + token bolt -285 Chain: (łanńuch): KMC x10 SL 102 ogniwa -231 Crankset: (Korby) Shimano XT FC-M785 175mm + Hello'MTB 34T + allu bolts + ti bolt -652 Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XTR RD-M986 + allu bolt -215 Fork: (Widelec) Dt Swiss XCR 2014 -1280 Frame: (Rama) Scott Scale 10 2007/2008 ? -1067 Grips: (Gripy): Brompton ultralight - 13 Handlebar: (Kierownica) Mortop earldom xc90 -88 Headset: (Stery) + Top Cap: (Top cap) Accent ProSeries + VR3 cap + ti bolt -89 Pedals: (Pedały) Crank Brothers 3ti -184 Seat: (Siodło) Bikein Carbon -103 Seatpost: (Sztyca) Kcnc Ti pro lite 34,9 mm -198 Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Carbon -12 Shifters: (Manetki)+Cables: (Pancerze i linki) Shimano XTR M980-A + ti bolt -139 Skewers: (Zaciski koł) Progres -41 Spacers: (Podkładki pod mostek) Accent carbon -8 Stem: (Mostek) Syntace f99 + ti bolts -98 Suport: Shimano XTR BB93 BSA -65 Tire (Front): (Opona przednia) Rubena scylla v96 26 x 2.1 -505 Tire (Rear): (Opona tylna) Rubena scylla v96 26 x 2.1 -510 Tubes (Dętki): Schwalbe XX-Light -203 Wheel Front: (Koło przednie) -569 Hub: (Piasta): Novatec D411SB -100 Rim (Obręcz): ZTR CREST 28H -330 Spokes + Nipples (Szprychy + Nyple): PSR Aero X-TRA 1420 273mm + 14 mm alu nipples -139 Wheel Rear: (Koło tylne): -706 Hub (Piasta): Novatec D412SB -237 Rim (Obręcz): ZTR CREST 28H -330 Spokes + Nipples (Szprychy + Nyple): PSR Aero X-TRA 1420 273mm + 14 mm alu nipples -139 Misc (Inne): Śruby do tarcz i hamulców, adapter tylnego hamulca -36 Razem : 7863
  8. Koła gotowe! Waga pokazała 1275 g czyli 15 powyżej moich szacunków, ale i taki jestem mega zadowolony (@Punkxtr dzięki za złożenie). Przyznaję, że są to koła budżetowe (kobitka już i tak nieźle kręci nosem ). Piasty Chiny, szprychy i nyple Chiny. Jakość do ceny wg mnie 9,5/10 ( w jednym miejscu na piaście jakby nie do końca zaanodowano, ale powierzchnia może 2 łepek od zapałki), szprychy super. Co do innych zmian: łańcuch na KCM, chwyty na Brompton ultralite. Chain: (łanńuch): KMC x10 SL 102 ogniwa -231 zysk 9g Grips: (Gripy): Brompton ultralight - 13 zysk 10g Wheel Front: (Koło przednie) -569 zysk 176g Hub (Piasta) Novatec D411SB -100 Rim (Obręcz) ZTR CREST 28H -330 Spokes + Nipples (Szprychy + Nyple) PSR Aero X-TRA 1420 273mm + 14 mm alu nipples -139 Wheel Rear: (Koło tylne) -706 zysk 287g Hub (Piasta) Novatec D412SB -237 Rim (Obręcz) ZTR CREST 28H -330 Spokes + Nipples (Szprychy + Nyple) PSR Aero X-TRA 1420 273mm + 14 mm alu nipples -139 Całkowity zysk wagi 482g Razem : 7863 Wynik nie jest ostateczny. Chciałbym skończyć z wagą 75xx tylko już średnio z czego urywać. Myślę o korbie ale kurde kasa kasa. Marzeniem jest Tune Blackfoot ale do domu mógłbym już nie wracać są też Race Face NEXT i Extralite, na allegro już dłuższy czas wisi Lightning Carbon (co o niej sądzicie). Może forum coś podpowie. Oczywiście opony załatwiłyby sprawę ale te są jeszcze nie najgorsze ale przede wszystkim nie papierowe.
  9. Witam Dziś przy regulacji położenia zacisku względem tarczy odwróciłem rower do górykołami i normalnie regulowałem itd. aż klamka zmiękła. Odwróciłem rower z powrotem kilka naciśnięć i wszystko prawie ok, klamka stwardniała ale wyciekła dosłownie jedna kropla płynu z miejsca na zdjęciu. Czy klamka padła? Bo teraz już nic nie cieknie.
  10. Dokładnie o to chodzi! Wartość sentymentalna i historyczna.
  11. Witam Dłubałem ostatnio w garażu i rozglądałem się za kawałkiem aluminiowej blachy. Przeglądałem pojemniki aż doszedłem do tego z napisem ''napęd rower". Zajrzałem z ciekawości, bo nigdy nie wiadomo czy akurat tam nie będzie potrzebnej rzeczy. Wysypałem zawartość na podłogę i moim oczom ukazała się ona: biedna zapomniana, trochę przyrdzewiała i całkowicie zastała przerzutka Favorit jak się okazało po przetarciu brudu model PWB. Decyzja padła natychmiast: "trzeba przywrócić jej blask i funkcjonalność". Stan był słaby: brud, trochę rdzy i absolutnie żadnego ruchu. Praca przebiegała dość żwawo, budowa jest intuicyjna i nie miałem większych problemów żeby ów klasyk rozebrać na czynniki pierwsze (poza dwoma głównymi śrubami, które bez penetratora nie chciały nawiązać współpracy). Przystąpiłem do mozolnego czyszczenia, polerowania i usuwania rdzy. Całość zajęła ok 1,5 h. Przerzutkę nasmarowałem olejem do konserwacji broni palnej, gdyż bardzo dobrze zapobiega rdzy i ogólnie robi robotę. Pacjent przeżył, a raczej odżył. Pantograf chodzi bardzo płynnie, sprężyna wózka ładnie napina a mocowanie haka chodzi bez najmniejszego oporu. Kółeczka kręcą się aczkolwiek tulejki ślizgowe widziały lepsze czasy. Nie zamierzam wykorzystywać tej staruszki do budowy roweru (jeżdżę MTB), ale zrobiło mi się lepiej na sercu widząc tak ładną i sprawną zmieniarkę. Przerzutka leży na półce w pokoju, cieszy oko i na bank będzie zaciekawiać gości. Swoją drogą polecam ten artykuł: http://www.disraeligears.co.uk/Site/Favorit_PWB_racing_derailleur.html gdzie jest opisana historia tego ustrojstwa. W trakcie(tak się zapędziłem, że zapomniałem zrobić zdjęcia w stanie początkowym): Po renowacji:
  12. Waga idzie w dół za sprawą łańcucha KMC x10 SL w kolorze złotym. Zysku nie podaje bo zapomniałem zważyć (zważę w piątek) Ważniejsza jest jednak przesyłka, którą dziś otrzymałem a w niej piasty NOVATEC D411SB i D412SB o wadze deklarowanej 323g komplet. Planuję złożyć na próbę koła poniżej 1300 gramów, obliczenia pokazują ~1250 g. Koła będą złożone na obręczach ZTR CREST i szprychach Filar PSR Aero X-TRA 1420. Muszę znaleźć tylko serwis, który policzy długość szprych i je zaplecie. W każdym bądź razie finalnie rower powinien pokazać poniżej 7900. Pozostaje kwestia wizualna, czy rower nie straci na prezencji przy klasycznym zapleceniu szprych?
  13. Kierownica sprawuje się bez żadnych zastrzeżeń. Przy twojej wadze spokojnie wytrzyma wszystko! Moje 75 kg nie robi na niej wrażenia więc jak najbardziej polecam. Prowadzenie w niektórych sytuacjach jest dość "kłopotliwe", wcześniej też miałem szerszą kierownicę i rower był bardziej stabilny. Generalnie do wszystkiego można przywyknąć a w przypadku przejścia na 10cm węższą kierownicę twój mózg musi powyliczać sobie nowe algorytmy, to wszystko
  14. Drobna aktualizacja: Misc : (Inne) Śruby do tarcz i hamulców, adapter tylnego hamulca -36 Zysk 18g na wymianie 6 śrub od hamulców na tytan ( I coś się nie zgadza ponieważ nowe 6 śrub 18g adapter 10g a śruby do tarcz ważą w okolicach 16g więc 8g gdzieś zjadło ). Podejrzewam, że wynika to z minimalnie niedokładnych pomiarów wszystkich elementów z osobna. W każdym bądź razie masa całkowita ważona była na wadze sufitowej więc od dziś: Razem : 8345
  15. Zawsze mam problem z tymi fotkami, miały się dodać większe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...