Skocz do zawartości

sabZIRO

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    209
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana sabZIRO w dniu 19 Lutego 2015

Użytkownicy przyznają sabZIRO punkty reputacji!

3 obserwujących

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Mariusz
  • Skąd
    Piaseczno

Ostatnie wizyty

2 133 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika sabZIRO

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Od tygodnia
  • Od miesiąca
  • Od roku
  • Reaktywny
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

43

Reputacja

  1. Hej, przy takim wzroście to zdecydowanie polecam rozmiar 54. Dla porównania spójrz sobie choćby na te zestawienia - https://www.######.pl/Jak-dobrac-wielkosc-ramy-do-swojego-wzrostu-cinfo-pol-22.html#trekkingowy
  2. max. tysiąc.
  3. napęd wymiana

  4. Foto zrobiłem pod koniec września jak umykaliśmy przed burzą w kierunku Wawy. Na foto widoczny "Łasic" (ostry zawodnik z Wawy). PS. Dodaję to na wszelki wypadek. Na foto widać 2 drogi, które w rzeczywistości są jedną, prostą. Dodatkowo efekt niepożądany podczas robienia panoramy to "matrix" na wiatrakach...
  5. Pewnie, że można nie widzę przeciwwskazań. Ale generalnie u mnie założeniem było wykorzystanie jednego przewodu dla obu czujników i trochę więcej estetyki niż we wspomnianym temacie Podaję odległości między czujnikami a magnesami: - kadencja: 6 mm - prędkość: 9,5 mm
  6. Jasne, później zmierzę i dołączę taką informację do postu. Zmierzę i podam generalnie odległości dla obu czujników.
  7. Nie spokojnie testowałem na wszystkie sposoby. Działa już od niemal 500 km bez problemu nawet przy nieco dalszym odsunięciu też łapało sygnał. Jedno z połączeń jeszcze zalałem cyną dla porównania trwałości (na przyszłość zobaczę, które szybciej siądzie). Ale pamiętaj, że te tulejki są zaciskarką później zaciśnięte, także tam nie ma opcji na wysunięcie się czegokolwiek. Izolacja termokurczliwa to już tak bardziej jako sama izolacja i dla zamaskowania wszystkiego.
  8. Z pozoru prosta sprawa, ponieważ zachciało mi się jakiś czas temu czujnika kadencji. Problem pojawił się, gdy zakupiłem ów czujnik i okazało się, że długość kabelka jest identyczna jak czujników prędkości montowanych na przednich widelcach - kadencję montujemy trochę dalej bo zwykle na tylnym widelcu. Tyle odnośnie wstępu. Założenia: Przeciągnąć sygnał kadencji z tylnego widelca, żeby nie było kabli za bardzo na wierzchu owiniętych w koło ramy Przy okazji przenieść czujnik prędkości w to samo miejsce, aby wszystko pociągnąć w jednym kablu - choćby dla łatwiejszego i bezinwazyjnego demontażu amora. W skrócie tu zaznaczyłem czerwoną kreską jaki jest przebieg okablowania (foto jest od strony napędu, ale przewody idą z drugiej strony - kreska pokazuje jedynie przebieg kabla): Tu zaznaczę jeszcze, że ten patent wymaga odrobiny wprawy manualnej oraz kilku narzędzi, natomiast większość elektroników amatorów poradzi sobie z tym bez problemu. Lista materiałów użytych do eksperymentu: Około 1.5 m skrętki UTP (bez ekranu) do warunków zewnętrznych ale bez silikonu wewnątrz pancerza Końcówki zaciskowe - w celu połączeń kabelków Izolacja termokurczliwa o 2 średnicach - na pojedyncze przewody oraz na całość Kilka czarnych opasek zaciskowych, żeby wszystko pomocować do przewodu hydraulicznego Wspomniane końcówki do przewodów wyglądają tak (należy obciąć plastik, aby została sama tulejka): Po obcięciu tworzywa jedna końcówka jest zaprasowana. Należy lekko ścisnąć szczypcami i po prostu otworzyć ją, aby z obu stron można było wcisnąć kabelek. Narzędzia: Ściągasz do izolacji Zaciskarka do końcówek (elektrycznych) Zapaliczka do izolacji termokurczliwej Nóż i inne drobiazgi które ułatwią ucięcie przewodów Wszyło tak: Poniżej widać jeszcze tylne połączenie nie przymocowane opaskami. Całość oczywiście nie zwisa tak luźno i jest przytwierdzona do przewodu hydraulicznego. Samo łączenie przewodów wyglądało następująco: Całość działa wyśmienicie. Kable są puszczone razem z przewodem hydraulicznym, dzięki czemu są praktycznie niewidoczne. sabZIRO rzadko coś poleca z "druciarstwa" ale to akurat polecam!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...