Skocz do zawartości

Ziemko

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    1 371
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana Ziemko w dniu 12 Lipca 2014

Użytkownicy przyznają Ziemko punkty reputacji!

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Ziemko

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Od tygodnia
  • Od miesiąca
  • Od roku
  • Reaktywny
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

179

Reputacja

  1. A co ja napisałem a co napisał autor postu? Luz roboczy jest i będzie ale nawet w niskich modelach nie jest on taki że przeszkadza w kierowaniu rowerem. Poza tym mam XCR'a ( w 26er zastąpił XCM'a) i nie jest tak że ich dolegliwością jest luz roboczy spowodowany plastikowymi (a właściwie jest to rodzaj tekstolitu/grilonu) ślizganie.
  2. Ale k***a wymyśliłeś. Każdy amortyzator ma lekki luz roboczy ale jest on prawie niewyczuwalny. Na bank nie ma tam nic stukać i pukać. Dotyczy to każdej marki i półki cenowej.
  3. Koledze chodziło chyba o coś takiego http://allegro.pl/prowadnica-napinacz-dartmoor-keeper-na-rame-i6605617169.html
  4. Koledze chodziło chyba o coś takiego http://allegro.pl/prowadnica-napinacz-dartmoor-keeper-na-rame-i6605617169.html
  5. "Shimmy" - dokładnie ale jak doczytełem na polskich forach nikt nie wspomniał o oponach [emoji14]
  6. Nie mam pojęcia ale... na tym forum jest kilka wątków opisujących ten problem (różne nazywany) i najczęściej prowadzą do geometrii ramy. W każdym razie wynika że nie jest to przypadłość jedynie Expert'a
  7. Nie odniosłem takiego wrażenia. Miałem Experta i jest to był z mniejszych 29er na rynku. Jako że użytkowałem Expert'a 29 to wypunktuje swoje spostrzeżenia. - płaski kąt podsiodłowy. Wymaga siłowego pedałowania - wolno przyśpiesza - myszkuje na podjazdach ale tragedii nie ma (względem obecnego, bardziej podjazdowego roweru) + Jak na koła 29" bardzo zwrotny + Znakomicie zjeżdża + Właśnie pancerny. Zdarzało się że na asfaltowych zjazdach przy prędkości +50km/h rowerem zaczynało szarpać ale w terenie nie ma tragedii
  8. Podstawowym błędem w oceni napędu 1x11 jest całkowite pomijanie jego przeznaczenia, którym jest XC. W zawodowy peletonie praktycznie nie ma już choćby 2x10/11. Niedawno miałem okazję na FB Konwa Bike obserwować dyskusję nt czy taki napęd pozwoli pomykać ~38km/h z kadencją 90obr/min. W odpowiedzi Marek Konwa (chyba) napisał że prędzej braknie nogi i wysokiej kadencji na podjazdach jak twardych przełożeń. Przyznał też że nawet wśród elity nie ma mowy o większych prędkościach niż 20 parę km/h. Osobiście uważam że dla osób lubiących poszaleć w lesie i czasem zaliczyć jakiś maraton czy XC, najlepszy jest napęd 2x. Oferuje w miarę spory zakres twardych przełożeń nie pozbawiając nas tym miękkich. Obecnie mam 2x10 i jest to mój ulubiony zestaw Posumowując 1x - XC 2x - Maratony 3x - Wszystko
  9. Ziemko

    [Rower] Jaki 29er na maratony?

    Nie koniecznie. W roczniku 2014 nie było takiej osi ale zdaje się że w 2015 już jest. Poza tym zauważ że mimo obecności osi 148x12 na rynku parę lat to piasty w standardzie na zwykły QR 10mm jest nadal sporo na rynku.
  10. Ziemko

    [Rower] Jaki 29er na maratony?

    Bez przesad z tymi kołami. Przyzwoita waga obręczy oscyluje w granicach 500g a oprócz opony i dętki reszta mało się liczy. Co do sztyczy to wytrzymają obie.
  11. Ziemko

    [Rower] Jaki 29er na maratony?

    Pod nogę 90cm idelanie pasuje rozmiar 20" i tu stawiałbym na tego Focus'a lub Rocky'ego. Przy czym Rocky w rozmiarze XL jest dość długi i IMHO po czasie będziesz szukła krótszego mostka albo węższej kiery (w 29er nie polecam) Ewentualnie taki GT Zaskar Carbon 29" Pro http://www.gtbicycles.pl/rowery/2015-gorskie/xc-race/zaskar-carbon-29-pro Akurat sztywna oś nie jest wyznacznikiem sztywności ramy tylko jej wagi. Po prostu tylko wylajtowanie ramy takie cuda jak taperowana główka, poszerzana podsiodłówka sztywna oś posiadają żeby rekompensować straty wynikające z cieniowania czy zastosowania lekkich obręczy. Kiedyś był nawet test ram w bB i jedną ze sztywniejszych była rama Ghost'a ważąca circa 2kg a że w porównaniu do konkurencji nie posiadała ani taperowanej główki ani sztywnej osi Przy twojej wadze nie zawracałbym sobie głowy wagą kół. Mają wytrzymać a nie się rozpaść pod koniec sezonu.
  12. W moim RS XC30 TK nie było grama oleju w goleniach. Chyba jedynie gąbki były nasączone
  13. Lejesz 5W lub 7,5W Zasada jest jedna im lżejszy jesteś tym olej o mniejszej lepkości jest bardziej wskazany. Od siebie dodam taki filmik instruktażowy
  14. W Deore? Tam przecież tylko najmniejszy tryb jest luzem... tak samo jak w prawie każdej kasecie.
  15. Bez przesady. U siebie na DT 350 mam PG-1030, która jedynie dwie największe koronki ma na pająku a reszta jest luzem. Na tym zestawie już trochę kkm zrobiłem a prócz śladów nie mam takich wżerów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...