Skocz do zawartości

szamysz83

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    70
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Marecki
  • Skąd
    Mazowsze

Ostatnie wizyty

1 330 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika szamysz83

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Reaktywny
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

2

Reputacja

  1. Na włączonej blokadzie muszę mocno docisnąć kierownicę aby się coś schował. Podciągnąłem troszkę linkę od manetki blokady i zrobiło się sztywno: tutaj też mam pytanie, czy poprawnie to zamontowałem (foto). Odblokowany czyli kropki mają się zejść na środku podziałki? Wczoraj złożyłem i ja na skompresowanych goleniach, ale dzisiaj postanowiłem wsunąć trytykę między uszczlkę a lagę, i znowu pojawił się luz. Teraz jestem w kropce A czy możliwe jest że komora negatywna może zassać olej z dolnych lag? Zastanawiam się bo rozbierając pierwszy raz tą rebę wydawało mi się że nie było prawie oleju w lewej ladze (komora powietrzna), a po wyciągnięciu tłoka z górnej lagi chlupnęło olejem.
  2. Złożyłem Rebę, blokada działa- znaczy jak ją właczę manetką, jestem w stanie ugiąć amortyzator tak 2-3 cm. Co do tego luzu w pionie: składałem amortyzator na maksymalnie skompresowanych goleniach. Włałem olej w dolne lagi, skompresowałem je i zakręciłem suby od dołu. Napompowałem i miałem wrażenie jakby amortyzator zapadł się tak około 5-6mm (akurat tyle co wynosie ten luz). Postanowiłem go "odpierdnać" przy pomocy trytyki, wkładając ją pomiędzy górną lagę a uszczelkę kurzową - usłyszałem syknięcie i amor podskoczył o te 5mm do góry i luz pojawił się z powrotem. Także nie wiem czy ta próżnia która powstałą przy jego skręcaniu z goleniami skompresowanymi maksymalnie czy nie powinna być tam cały czas. Ale podczas jazdy, przy mocniejszym dobiciu np uszczelka kurzowa potrafi wydmuchać powietrze na zewnątrz czy nie? Czy raczej szczelność na tym połączeniu jest zachowna? Jeszcze mam takie pytanie: aby dolać oleju do blokady, trzeba ją wyciągnąć zupełnie czy można odkręcić korek, wyciągnąć tłumik troszeczkę i dostrzyknąć kapkę oleju aby utwardzić blokadę?
  3. Ok. Właśnie będę zalewał. Dołożyłem jednego tokena, jak sądzisz jest jakiś sens? Czy w ogóle jeden token wniesie jakąś zauważalną różnicę w progresji ? No i zalałem tłumik" wlałem 100 ml na początek, mierząc suwmiarką (98mm do lustra oleju, bo taką wysokość ma tłumik od kołnierza przy korku do dolnego oringu) bagnet suwmiarki wchodzi mi jakieś prawie 1cm pod lustro oleju. Zostawić?
  4. Czyli ta odległosć, dobrze myślę?
  5. Rozumiem że do takiego "kołnierza" tuż nad oringiem na korku blokady?
  6. @Dokumosaa jeszcze mam pytanie dotyczące ilości oleju w tłumiku. Otóż gdy zlewałem stary, do naczynka z miarką - miarka pokazała no takie 100ml. Wiadomo że ze dwa czy trzy ml mogło zostać na tłumiku, w ladze, nie wszystko zleciało do końca z pozostałych elementów. Manual podaj takie 100ml lub Oil Height 71-77mm. Wlać takie 100 ml, czy mierzyć? Czym się objawi że wlałem za mały lub za dużo oleju? Tzn rozumiem że jak go wleję za dużo, to będzie zabokowany cały czas?
  7. OK, dzięki za rady Dzięki.
  8. Reba to rocznik 2021, tak napisane mam na pudełku. Tak jak pisałem wcześniej, dopiero robię jej pierwszy duży serwis - od razu jak ją wyjąłem z pudła, zrobiłem zerowy. Faktycznie z fabryki wyjechała z małą ilością oleju w dolnych lagach, jak i mało smaru na uszczelkach. No to zrobię tak że Sram Butter na oringi, shafty, oringi komory powietrznej i na tłok. Do uszczelnienia korka powietrznej i blokady dam PM600. Oleju 15wt w dolne dam coś około 8ml, i 2-3ml od góry w powierzną. Na tą chwilę uszczelki mam takie (na fotot). Przy kolejnym serwisie dam te uszczelki o których napisałeś.
  9. Seal Grease czy Butter będzie lepszy do Reby?
  10. @Dokumosa no rozumiem, już robiłem research w tym temacie. Ogólnie Reba do komfortowych amorów nie należy, tak z mojego pkt widzenia. Twardo, znaczy szybciej 🤣Ale miałeś rację co do PM600, upośledza jej pracę. Nie wiem czy jeszcze raz nie rozbiorę, i użyję Dynamic Seala. Nawet już go zamówiłem... Co do tokenów, szukałem coś w trailhead.rockshox.com po nr seryjnym, ale nic mi nie wyskakuje. Ale znalazłem takie coś: https://allegro.pl/oferta/rock-shox-token-do-widelcow-32mm-sid-reba-bluto-argyle-rs1-recon-16336357561?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=ps&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_rowery_pla_pmax_ps&ev_campaign_id=19694848528&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAzPy8BhBoEiwAbnM9O6jDIyqM-EnvrUBLn4pPfekHPRJj0rqWE3Ie_Q03nL0uo1DQMaAZyRoCo4cQAvD_BwE Z opisu wnioskuje że ma pasować, czy się mylę?
  11. @Dokumosa a zastanawiam się jeszcze nad czymś takim: Rebę mam napompowaną tak na ~80 PSI (sag w okolicach 20%), ważę 80kg. Stając na pedałach, nachylając się (pompując jakby) swoim ciałem w kierownicę dobijam rebę do końca. Nie pamiętam czy też taki efekt miałem przed serwisem. To normalna sprawa, że da się ją tak dobić? Sprawdzając w domu, ciężko mi tak ustać na pedałach ale oring do mierzenia sagu potrafię dobić tak na 5 mm przed koroną widelca.
  12. @Eathan Dzięki za odpowiedź. Wymiary DUBa to 41/29mm, no w tym zestawie nie widzę takiej podkładki do prasy. Można by to zlecić jakiemuś tokarzowi, żeby dorobił lub przerobił którąś z zestawu o podobnych wymiarach. Ogólnie przeglądałem Allie i jakoś typowej pod standart DUB nie widziałem.
  13. @Eathan prasa DUBa obsłuży? Właśnie szukam szukam jakiejś prasy od braci z Chin
  14. Ogarnąłem, przy pomocy żyletki. Co co luzu raczej się nie powiększa, ale jest dość irytujący bo o nim wiem Nie pamiętam czy od nowości taki był czy nie, Rebę kupiłem w sierpniu zeszłego roku, oczywiście nową. Wczoraj zrobiłem duży serwis, dzisiaj objechałem swoją trasę ~40km po lesie i nie widzę różnicy. Ale będę obserwował czy się nie powiększa. Z tymi pomiarami to ciężki temat, bardzo precyzyjny. Chyba odpuszczę. Póki co Reba działa, trzeba jeździć!
  15. @Dokumosa dobry człowieku masz jakiś sprawdzony patent na wyjęcie tego washera z tej śruby?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...