Skocz do zawartości

szamysz83

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    48
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Marecki
  • Skąd
    Mazowsze

Ostatnie wizyty

780 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika szamysz83

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Reaktywny
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. Kolego tak po dłuższym czasie się zapytam co do tej praski: ogarnie ona ten suport w standardzie DUB? średnica korby 29mm, miska ma 41mm. Pytam bo chcę sobie prezent na święta zrobić Nie widać tam na zdjęciu wszystkich tulejek, a napisane są na nich wymiary. W opise też nie za wiele jest, są oznaczenia łożysk które po sprawdzeniu rozmiaru i najbardziej podobne to 6806 30x42
  2. @bartek_86 a tak z ciekawości zapytam: głośne te trzaski miałeś?
  3. Witam. Mój dotychczasowy suport to Sram PF-A1 Suport DUB Press Fit 89.5/92mm MTB. Chciałbym aby kolejny nowy nie był tym samym, może być innego producenta. Coś tam czytałem o Tokenach, w sumie to mam stery od nich i nie narzekam - dobrze uszczelnione, nic się z nimi złego nie dzieje. Polecicie coś od siebie?
  4. Witam. Mój dotychczasowy suport to Sram PF-A1 Suport DUB Press Fit 89.5/92mm MTB. Chciałbym aby kolejny nowy nie był tym samym, może być innego producenta. Coś tam czytałem o Tokenach, w sumie to mam stery od nich i nie narzekam - dobrze uszczelnione, nic się z nimi złego nie dzieje. Polecicie coś od siebie?
  5. Chyba jednak wybiorę oryginał, nie wiem jakoś mam mieszane uczucia co do tych tańszych. Kiedyś w samochodzie górne mocowania amortyzatorów wybrałem tańsze, i robiłem dwa razy Dzięki wielkie za podpowiedź @Dokumosa
  6. @Dokumosateraz po Twojej odpowiedzi już zupełnie mam mętlik, co do producenta łożysk Takzę chyba pójdę w oryginał. Smaru również nie będę żałować. Co do prasy: zawsze podczas montażu łożyska dobieram jakąś tulejkę czy po porostu nasadkę klucza w rozmiarze zewnętrznej bieżni. I jak je wprasować? W sensie mają wejść do końca, do frezu? Bo wewnątrz jest jeszcze ośka, domyślam się że jej długość jest zbliżona do rozstawu łożysk, aby mogła się wewnątrz korpusu piasty przesuwać, aby jedno z łożysk od strony napędu można było wybić wybijakiem. No i end capy, wciskane mają taki jakby ring który je blokuje w korpusie. Mam go wcisnąć aż się oprze na łożysku? Kiedyś w którymś Novatecu za mocno ścisnąłem łożyska, oparły się łaśnie na wewnętrznej osi, przez co w chwili montażu od razu się uszkodziły.
  7. A to nie jest tak że nierdzewne są lepszej stali? Tak tylko rozkminiam. Dobrym smarem powiadasz, a jaki masz na myśli? Myślę że z zewnątrz łożyska dość obficie mogę walnąć n Motorexem Fett 2000 albo Shell Gadus S3 bo takowe mam Nowych łożysk nie bedę otwierał, smar zostawię tak jak z fabryki wyjechały
  8. Jakąś praskę chałupniczej prdukcji mam - śruba metryczna plus podkładki SKFa jakoś w ogóle nie brałem pod uwagę. Oczywiście mam szukać nierdzewnych, i czy z jakimś luzem?
  9. Padło mi łożysko prawe w przedniej piaście 370. Luz porzeczny dość mocno wyczuwalny na "paluchu" Czuć też toczące się z oporem kulki. Zastanawiam się jakiego producenta łożyska mam wybrać. Najbardziej oczywistą opcją wydaje mi się pójść w oryginał, ale czy warto? Jest wielu producentó łożysk, przeglądałem tematy na tym forum i wiele osób pisało o np Codexach czy Ezo. Wiadomo że szukam najlepszego stosunku cena/jakość. Oryginały DT 6902 RS coś około 60 zeta za sztukę. Kinexy np już tylko 23 złocisze. Generalnie oryginalne wytrzymały ponad rok, jeżdżę w każdych warunkach, rower myję na myjni ale uważając na newralgiczne miejsca i nie walę całym ciśnieniem z lancy w kierunku właśnie piasty czy suportu. Druga sprawa jak to z osadzeniem nowych łożysk: chodzi mi o to jak głeboko mam je wbic? Do samego frezu mają siąść? Pytam bo po środku między łożyskami jest oś i zastanawiam się czy da się mocniej wbić aby łożyska za mocno się nie oparły o tą oś, i przez to nie dostałuy oporu (kiedyś zrobiłem tak w jakimś Novatecu). No i endcapy: mam wciskane. Rozumiem że je mam tylko tak leciutko wcisnąć z powrotem?, czy mają się oprzeć na łożysku? Manuale oglądałem jakieś, ale nie bardzo z nich się tego dowiedziałem.
  10. A więc: dzisiaj rozebrałem dziada żeby zrobić ten legendarny serwis zero. Przyznam że w środku był olej, ale na pewno nie 5 ml. Smar na uszczelkach kurzowych też licho, tak tylko oby nałożone. Shafty zupełnie suche, ani grama oleju na nich. Wlałem po 6ml, zastanawia mnie tylko jeden fakt. Czy pod tym "odbojem" plastikowym w lewej ladze, olej będzie się rozprowadzać tak jak powinien. Wklejam fotki, z ilością oleju bo rozłożeniu amortyzatora jak i tego odboju o którym piszę (zaznaczony na czerwono, grafika pochodzi gdzieś z forum)
  11. @Tomek595ja bym zakazał wjazdu do lasu 🤪
  12. @Krypto.Szosowiec jakiś czas temu w Kampinosie widziałem jak geriatria cisnęła szlakiem na dobrym tempie ;) Widzę że na forum rowerowym jest podział zwykły rower/elektryk jak na forach motoryzacyjnych - spalinowe/elektryk Wszystko ok, tylko jak ktoś powiedzmy ma mniejsze zdolności manualne w jeździe rowerem - czytaj rozgarnięty jeździec, tudzież starsza osob, aczkolwiek nie wszystkich wrzucam do jednego garnka - to myślę że o wypadek raczej nie będzie trudno.
  13. @Krypto.Szosowiec z serwisem sobie poradzę, jak do tej pory ogarniałem swoje zawieszenie sam: zaczynając od jakiś ugniataczy Suntour'a XCM, Raidon, RS XC30, Recona Golda i teraz nabyłem Rebę. Olej mam, jakaś IPA w szpreju też się znajdzie. Crush Washerów nie mam co prawda, ale te oryginalne raczej będą ok. Przyglądając się tej Rebie z zewnątrz widzę różnice w budowie. Mianowicie chodzi mi o te że górny cap komory powietrznej nie jest na śrubę 24mm tylko na klucz jakby od kaset. No i nad tłumikiem też widzę mechanizm blokady troszkę inny jak w Reconie. W okolicach capów widzę smar, to chyba pozostałość po tym jak go w fabryce złożyli (foto). No i manetka, nie potrafię rozszyfrować czy prawa czy lewa Guglując trochę obstawiam lewą, ale może się mylę. Podrzucę foto.Jeszcze Ogólnie napompowałem go trochę, tak podobnie jak Recona. Jakoś "ciasno" i z oporem to pracuje, wiadomo uszczelk kurzowei muszą wypracować swoje jak i olej się rozprowadzić. Na pudełku data produkcji kwiecień 2021 - leciwy troszkę.
  14. Ja to robię tak: biorę strzykawkę z igłą, napełniam wodą z płynem do naczyń. Podważam lekko z jednej strony, wsumwam nieco iglę i wstrzykuję wodę. Obracam chwytem troszkę, i schodzi Sprawdzony patent, nawet kilka dni temu jak musiałem manetkę blokady zdjąć, a mam ComboLocka.
  15. A koniecznie muszą być z obejmami? ESI nie mają, i nie zauważyłem żeby w jakiś sposób się przkręcały. One dość ciasno wchodzą, trzeba użyć płynu do naczyń aby je nałożyć. PPłyn wyschnie i siedzą mocno. Nigdy nie udało mi się ich obrócić.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...