Skocz do zawartości

cervandes

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    5 613
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    4

Ostatnia wygrana cervandes w dniu 8 Marca 2023

Użytkownicy przyznają cervandes punkty reputacji!

2 obserwujących

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Marcin
  • Skąd
    Gdańsk

Ostatnie wizyty

8 006 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika cervandes

Emeryt

Emeryt (13/13)

  • Conversation Starter
  • Reaktywny
  • Od roku
  • Od miesiąca
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

1,7tys.

Reputacja

  1. Powietrzny, pracujący na smarze. W pracy przypomina drewniane kołki typu Raidon, Epicon itp. W rowerze mojego dziedzica był założony fabrycznie, pierwszy serwis ujawnił, że amortyzator nie miał nawet grama oleju na gąbkach. Nawet po nasmarowaniu najlepszymi specyfikami nadal pracuje jako-tako. Ujdzie, ale nic nie wyszło nie urwana.
  2. Ja o MTB się wypowiem, bo to bliższa memu sercu odnoga kolarstwa. Tak, sama dobra opona da 2-3km/h porównując topowe Race Kingi i jakieś syfiaste Kendy. A 2-3km/h to jakby nie patrzeć - 10%. Zawsze pierwsze lepsze opony dają efekt WOW u każdego rozwijającego się rowerzysty.
  3. Po dobrych doświadczeniach ze Schwalbe Aerothan w nowym rowerze (który i tak dostał tubelessa ) postanowiłem dołączyć do teamu TPU i w rzadziej już użytkowanym rowerze przechodzę z tubelessa x-sauce z granulkami - na zielone TPU Cyclami. Waga w rozmiarze 27,5" to 67g, zatem lepiej niż w przypadku tubelessa. No, ciekawy jestem jak to się sprawdzi. Póki co szorowanie opon z uszczelniacza... ehhh
  4. A ja się nie bawię w wynalazki, kupuję tylko produkty Shimano i nigdy mi żaden hamulec nie piszczał. Obecnie mam w jednym z rowerów G04Ti, wybitnie dobre klocki, serdecznie polecam.
  5. @bzyk69 - zanim wydasz szmal - zacznij od dodania smaru, to naprawdę wycisza tę piastę mocno. Osobiście nie eksperymentowałem ze smarami innymi niż oryginalny DT Swiss, ale na lato zawsze lubiłem suszę i postrach na trasie a na zimę i złe warunki smarowałem obficie i piasta była niemal bezgłośna. I to 240tka z 36T SL.
  6. Ja mam w rowerze dwa airtagi. Jeden po prostu airtag, w torebce podsiodłowej, przerobiony na silent. Ale nie jest klasycznie wrzucony, tylko wsadzony pod podszewkę i umieszczony w takim miejscu, że nie ma prawie żadnych szans go wymacać. Nie widać nic ani od zewnątrz, ani od wewnątrz. Drugim airtagiem jest u mnie Knog Scout, tutaj klasyczek, przykręcony pod bidonek, służy za alarm i lokalizator, działa znakomicie. Czyli tak. Inni ulegają cudownemu marketingowi, ale nie @pecio, bo Pecio nie ulega, bo JUŻ nie zapina, czyli dawniej ULEGAŁ bo jednak to wszystko kupił? A ja napiszę tak; find my apple jest genialne. Nieważne jakiego urządzenia dotyczy i czy jest ono włączone czy wyłączone. Gubisz, masz szansę odnaleźć. I nie ma alternatywy, Samsungowe lokalizatory działają znacznie gorzej a ludzi z tymi telefonami jest zdecydowanie mniej niż z jabłkami, zatem skuteczność jakiegokolwiek innego rozwiązania jest zdecydowanie mniejsza. Więc tak, skoro za gówniane sto złotych można kupić małą szansę na zlokalizowanie roweru po kradzieży, to moim zdaniem lepiej z tej możliwości skorzystać, niż olać i nie mieć żadnego zabezpieczenia. Jedyna kwestia, to cwana lokalizacja taga.
  7. Joooo. Niby szczelne i suche opony jak się pojeździło na mrozie i w błocie pośniegowym to tak jak piszesz, zaczęło uciekać powietrze i opony po wysuszeniu szczały w stu miejscach. Od tamtej pory zawsze wrzucałem dętki na zimę.
  8. Zrób zdjęcie czystego bębenka od strony ratcheta. Masz użyć jakiegoś przyrządu do stukania w wewnętrzną bieżnię. Wsadzasz przyrząd przez otwór po stronie endcapu ale tłuczesz głęboko, w łożysko po stronie ratcheta. Tak myślę - nie znam konstrukcji. No i tak wynika z fotki którą znalazłem w sieci.
  9. Wymacaj czy w środku, między łożyskami jest tulejka którą da się przesunąć względem osi. Jeśli tak, to odsłania Ci to bieżnię wewnętrzną łożyska. Do zewnątrz ewidentnie się nie da wybijać (w stronę endcapa), ale moim zdaniem zdecydowanie wielowypust ratcheta jest monolitem z korpusem bębenka i niczego się nie rozkręca. Po prostu wybijasz najpierw wewnętrzne łożysko a potem to bliższe endcapowi - obydwa przez otwór od strony ratcheta. Myślę, że to dobre pytanie dla @Punkxtr - jesteś w stanie pomóc? EDIT: Tak wygląda Twój bębenek od wewnątrz? No to moim zdaniem jest tak jak napisałem, walisz do środka. Widać na łożysku metalowo-gumową wargę, która wyskoczy razem z łożyskiem bez odkręcania ratcheta. Może być problemem jej ponowne wciśnięcie w idealnej kondycji na miejsce.
  10. Mówisz o takim jednostkowym łupaniu jakby ktoś strzelał z armatohaubicy Krab? Jedno zrzucenie biegu i jedno ŁUP? No to moim zdaniem tak właśnie pracują przerzutki z wysokich grup, z mocnymi sprężynami. Wymagają nieco więcej siły w kciuku gdy się bieg wrzuca, ale rekompensują tę niedogodność oszałamiającą precyzją i błyskawicznym zrzucaniem, króremu towarzyszy taki właśnie dźwięk. Shimano ma w ofercie dla wrażliwszych słuchaczy produkty ze sprężyną słabszą: acera, alivio...
  11. Ja od zawsze na zimę spuszczam powietrze do zera z amortyzatorów, żeby w rowerach które są w piwnicy golenie były schowane a nie narażone na jakieś piwniczne przygody. Nigdy nie doświadczyłem żadnego z tym związanego problemu.
  12. Nie mam tej lampki ani podobnej, ale z opisu wnioskuję, że miganie możesz włączać przytrzymując przycisk na lampce, gdy ta już jest włączona. Podejrzewam, że początek cyklu parowania to jest przy wyłączonej lampce - w takim stanie przytrzymujesz włącznik przez kilka sekund...
  13. No i lezynka pocket drive jest lżejsza niż dwa naboje i minimalistyczna głowiczka.
  14. W mojej ocenie rower taki se pojedzie X na godzinę. Rower dobry z półki za kilka tysięcy pojedzie przy tej samej mocy o 10% szybciej. Oczywiście rozmawiamy o takim samym typie roweru, wielkości kół, szerokości opon itd.
  15. Ja też mam zefala, tę w postaci rurki. Ale nie wiem jak to miałoby działać w przypadku wentyla plastikowego bez gwintu. Nawet nie wiem co to jest. To ma prawo zadziałać? To są raczej klasyczne głowice nakręcane na prestę...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...