Skocz do zawartości

Daniel84

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    15
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Olsztyn

Osiągnięcia użytkownika Daniel84

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca
  • Od roku

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Witam. W ostatnią niedzielę zaliczyłem małą wywrotkę, żeby nie powiedzieć "dachowanie" . Wygięciu uległ jeden z prętów służących do mocowania siodełka do sztycy przez co jestem zmuszony do zakupu nowego siodła. Na alleportalu znalazłem kilka sztuk Vaderów, które są montowane do Integrala, w cenie niewiele ponad 40 zł z przesyłką. I tu mam pytanie: Czy w podobnej cenie mam jakiś lepszy wybór?
  2. Dziękuję za radę. Sprawdzę po południu.
  3. Myślę, że to może być właśnie ta przyczyna. Lewa szczęka przedniego hamulca jest ustawiona bliżej obręczy, a klocek niemal jej dotyka. Prawa jest wyraźnie dalej. Po naciśnięciu manetki lewa szczęka ma do pokonania mniejszą drogę. To chyba nie jest prawidłowe ustawienie i da się wyregulować, tak? Poza tym sprawdzę, czy klocki są ustawione równolegle do obręczy. Jednak, mimo nieznacznego popiskiwania, hamulec jest skuteczny.
  4. Przy delikatnym naciśnięciu manetki lekko popiskuje mi przedni hamulec. Wydaje mi się że wymaga regulacji,
  5. Pedały należy ponownie mocno dokręcić po pierwszych kilometrach. Miałem podobne objawy. Pedały lekko się poluzowały. Dokręciłem na wszelki wypadek 2 razy: po pierwszej i po drugiej przejażdżce. Objawy nie powróciły.
  6. To ile w końcu masz tego wzrostu? 184 czy 187 cm? Na moje 184 cm rama 19 calowa jest idealna. 21 calowa byłaby pewnie nieco przyduża. Przy 187 cm wzrostu 21 może być dobra.
  7. Luzu powinno być tyle, byś mógł swobodnie zeskoczyć z siodełka bez obawy o zgniecenie klejnotów.
  8. Ja wybrałem 19 calową ramę przy wzroście 184 cm i rower jest w sam raz.
  9. Witam, Od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem Lazaro Integral. Zdecydowałem się na ramę w rozmiarze 19' i uważam, że rower jest dla mnie idealny. Przypomnę, że mam około 184 cm wzrostu. Rower zamówiłem w środę z opcją płatności przy odbiorze. Już w czwartek rano otrzymałem od sprzedawcy numer listu przewozowego. Wieczorem tego samego dnia pojawił się status przesyłki - w doręczeniu. Cały piątek cisza. W sobotę rano status zmienił się na "awizo". Okazało się, że w piątek około południa kurier nie zastał mnie w domu. Tu zaznaczę, że przesyłka nadana została za pośrednictwem firmy OPEK. Skontaktowałem się z oddziałem i miła Pani poinformowała mnie bym w poniedziałek rano zadzwonił raz jeszcze to dostanę namiary na kuriera. Niestety musiałem przełożyć pierwszą jazdę. W poniedziałek akcja nabrała rumieńców. Dostałem namiary na kuriera, który obiecał, że da mi znać pół godziny przed dostawą. Tak, też zrobił. Zerwałem się z pracy na godzinkę. Pan kurier pomógł mi wnieść rower na 5 piętro, sam zaproponował otwarcie kartonu i sprawdzenie stanu przesyłki. Ogólnie pozytywne odczucia. Po pracy zabrałem się za skręcanie roweru i od razu ruszyłem na pierwszą przejażdżkę. Rower chodzi bardzo ładnie, cichutko. Po kilku kilometrach poczułem jakby zgrzytanie, czy tarcie w lewym pedale. Po ponownym dokręceniu jest cisza. Pojeździłem zarówno po mieście jak i po leśnych i polnych drogach. Na tę chwilę jestem bardzo zadowolony. Składając zamówienie poprosiłem o wymianę standardowych pedałów na antypoślizgowe. W paczce znalazłem jednak dwie pary. Taki mały gratis. Zrobię jeszcze parę kilometrów i napiszę czy coś się zmieniło. Tym czasem dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam.
  10. Rozmiar już wybrałem, ale pojawiła się alternatywa dla Integrala w postaci Kellera Aventis za 1049 zł. To chyba ten sam rower tylko z innymi naklejkami. Co sądzicie?
  11. Znów opinie są różne Myślę, że opcja bezpiecznej 19 powinna być dobra. Dziś po południu przymierzę się jeszcze do roweru kumpla. Następnie go zmierzę i zdecyduję. Dziękuję wszystkim za opinie. Dam znać co wybrałem.
  12. Czy wysunięcie sztycy w na 75% to maks? Nie ma obaw o uszkodzenie ramy?
  13. Jestem zdecydowany na tego Integrala. Mam zamiar wymienić tylko pedały na antypoślizgowe montowane w trekkingowym Senatore. Pozostała jedna kwestia - rozmiar ramy. Informacje zebrane w pierwszym poście nie są jednoznaczne. Mam 184 cm wzrostu. Prześwit w kroku boso w lekkim rozkroku - ok 82 cm, może ciut więcej. Czy są tu użytkownicy tego roweru o podobnych do moich gabarytach?
  14. Masz rację. Nie jest powiedziane, że przy domyślnym siodle i wsporniku kierownicy będzie niewygodnie. Tyle, że wtedy zapłacę za obie części, natomiast przy wymianie na etapie składania zamówienia dopłacę ewentualną różnicę w cenie. Tylko czy przy tych pedałach z ząbkami będę mógł jeździć na rowerze w zwykłych butach? Te ząbki mi ich nie zniszczą? Czy muszę zaopatrzyć się w jakieś "specjalne" obuwie? Mi również wydaje się, że różnicy w użutkowaniu/wytrzymałości mogę nie zauważyć, ale co ja to wiem Czarny byłby najpiękniejszy. Zresztą z tego co poczytałem to rower "gubi" lakier. Poza tym kolor nie jeździ Wydaje mi się, że mniej uniwersalny, chyba głównie przez opony i kierownicę "jaskółkę". Poza tym konstrukcyjnie (geometria) to chyba niemal takie same rowery.
  15. Witam wszystkich. Szukając roweru dla siebie trafiłem na to forum, a dokładnie na jeden z tematów gdzie polecana była marka Lazaro. Zajżałem na "allegrosz" i porównałem konfiguracje rowerów Lazaro z modelami z podobnej półki cenowej dostępnymi w sklepach stacjonarnych w moim mieście. W tym miejscu zaznaczę, że mam niemalże zerowe doświadczenie w temacie rowerów. Oczywiście trochę jeździłem. Na zakupionym w 1993 roku Romecie Agat zdarzało mi się za młodu robić około 30-50 km dziennie. Przez chwilę pojeździłem też na bardzo budżetowym góralu siostry, ale to była tragedia. Przez kilka ostatnich lat nie jeździłem niemal w ogóle. Moja wiedza ogranicza się tak naprawdę do tego, co przez ostatnie kilka dni przeczytałem na tym forum. Wracając do wyboru roweru. W pierwszym momencie wpadł mi w oko trekkingowy Senatore, ale uznałem, że jest za mało uniwersalny. Planuję jeździć głównie po mieście (ścieżki, ulice), ale również trochę poza miastem (szosy, ubite leśne i polne drogi). Dlatego też moje zainteresowanie skierowałem na Integrala. Przewertowałem oba rozległe tematy dotyczące tego roweru i jestem niemalże zdecydowany na jego zakup. Chciałbym jednak dokonać pewnych modyfikacji w stosunku do stanu stock’owego, a mianowicie: - Wymiana wspornika kierownicy na regulowany – Zależy mi na możliwości uzyskania wygodnej, w miarę wyprostowanej pozycji, przynajmniej podczas spokojniejszej jazdy. - Wymiana siodła na wygodniejsze – Siodło montowane w trekkingowym Senatore wydaje się wygodniejsze. Czy to dobry pomysł? Nie popełnię w ten sposób jakiegoś bluźnierstwa? - Wymiana pedałów na antypoślizgowe – Na temat pedałów stock’owych przeczytałem niemal same negatywne opinie, w tym o gięciu się/łamaniu ząbków i łapaniu piachu przez łożyska. Tutaj również wrzuciłbym pedały z trekkingowego Senatore. Ponadto dołożyłbym pełne błotniki i oświetlenie. Czy takie zmiany mają sens? Oprócz omawianego Integrala pod uwagę biorę również crossowego Lazaro Senatore. Jest on nieco tańszy, a nie ukrywam, że cena jest również ważnym czynnikiem. Stąd też nasuwa się pytanie: Czy takiemu amatorowi jak ja warto inwestować w Integrala (+1099 zł), czy może wystarczający będzie crossowy Senatore (+939 zł)? Przypomnę, że Integral oferuje napęd Alivio, natomiast Senatore oparty jest na Acera (tył) oraz Tourney (przód). Mam nadzieję, że napisałem wszystko co chciałem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...