Nie wiem dlaczego spodziewales sie, ze uszczelka jest elementem odpowiadajacym za luz. Troche zbyt duzo zakladasz na podstawie cudzych wypowiedzi
Oczywiscie chodzi o ocene luzu miedzy goleniami gornymi a dolnymi w miejscu, gdzie jest uszczelka. (Nie, nie chodzi o luz gora-dol, tylko w plaszczyznie poziomej ) Twoja odpowiedz, gdzie przytaczasz tolerancje dla odstepu miedzy goleniami a slizgami jest byc moze aktualna, ale raczej niepraktyczna w warunkach domowo-garazowych
Dzieki za szczegolowe wyjasnienie:)
W nowych foxach zmienil sie olej. Nowy olej ma ma na tyle rozne parametry wzgledem starego, ze trzeba pilnowac kompatybilnosci uszczelek. Nie jest to az taka abstrakcja, zeby zmienila sie tez tolerancja na slizgach - wszak nowy olej jest kompatybilny ze starymi amorkami (w pewnych warunkach), ale stary olej z nowymi amorami nie.
Dokladnie, ew. relacje organoleptyczne, nie pozostaje nam w tej chwili nic innego Chyba, ze znasz jakis prosty i pewny sposob, zeby powtarzalnie zmierzyc przemieszczanie sie goleni wzgledem siebie? Wpychanie miedzy slizgi a golenie zwyklego szczelinomierza to chyba zly pomysl?
Wlasnie o to 'wyczucie' mi chodzi, czy dana osoba czuje luz zawsze, po jezdzie, czy czuc go przy uszczelkach na ~1mm czy wiecej itd. dlatego wypytuje ludzi o ich wrazenia, ew. czy naprawiali to.
Odnosnie tej niewyczuwalnosci, to oczywiscie Fox i RS twierdza cos innego, niz ty piszesz. Macalem juz kilka nowych amorow (glownie Foxy 32, ale byl tez pajk, reby i revelation) i wiekszosc z nich miala luz. Oczywiscie, moglo sie zdarzyc, ze duza czesc amorow byla w jakis sposob uszkodzona, wszak sa problemy z jakoscia produkcji, ale na razie zbieram sobie relacje i staram sie wyrobic wlasne zdanie:)