Skocz do zawartości

upsman

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    5
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika upsman

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca
  • Od roku

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. azure ja jakiś czas temu założyłem pożyczonego jakiegoś zooma i powiem Ci, że nawet jak uniosłem na te jego max 60o to i tak była lipa. W stosunku do oryginału poszło może do góry/tyłu ze 2cm. I przy okazji trochę on waży... Jak iść w wymianę mostka to w moim odczuciu tylko na taki który da się postawić na "sztorc", jak na przykład XLC ST-T13. Ale to już prawie 100PLN.
  2. Miałem to samo. też cierpiałem z powodu tej długiej ramy. Pomóc może wymiana kierownicy na taką o większym wzniosie (60-100mm) i ewentualnie większym kącie cofnięcia. Uzyskasz bardziej wyprostowaną sylwetkę i odciążysz łokcie i nadgarstki. Koszt 10-15PLN za jakąś stalową. Wady - utrata crossowości.
  3. Co do mostka w zbliżonej cenie, to chyba bym wolał taki: http://allegro.pl/mostek-regulowany-xlc-comp-31-8-90mm-i4304299931.html Z tego co widzę to są 4 rodzaje - 2 długości i 2 rodzaje średnic kierownicy. Poza tym pozwala podnieść nawet do 90o, a te zwykłe to raczej tylko do 60o, czyli w zasadzie niewiele wyżej od stock'owego. Ten producent też ma inny ciekawy model - regulowane 2 osie: http://www.xlc-parts.com/produkte_detail_en,1230,3602,detail.html Można też "podnieść" standardowy: http://www.xlc-parts.com/produkte_detail_en,1230,3646,detail.html Pozostaje jeszcze kwestia dostatecznej długości linek ... A jak już wszyscy się chwalą swoimi białasami to może ja też poddam się Waszej krytyce: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/49d7a919d5c7606e.html BTW. Uporałem się (jak na razie) z wk....jącym obcieraniem łańcucha o prowadnik przedniej przerzutki. Rozwiązaniem była zmiana łańcucha na 9-cio rzędowy (HG-53 114 ogniw). Najlepiej zainwestowane pieniądze z ten rower. Teraz dopiero jazda stała się przyjemnością. Słychać tylko opony. Nie wiem tylko czy wina leżała w kiepskiej jakości oryginalnego czy w ilości ogniw. Wyciągnął się prawie pół ogniwa po ~1000 km. Zastanawia mnie bardzo tok rozumowania producenta. Podejrzewam że większość z nas odżałowała by te 100PLN (25 do łańcucha i z 50 do korby, 25 za suport na octalink) więcej za rower żeby mieć pełny osprzęt Alivio.
  4. Odnośnie regulacji - próbowałem sam wykonywać jakieś mikroruchy baryłką i śrubkami ale nie było postępów. Zwątpiwszy w swoje umiejętności zjawiłem się w najbliższym serwisie rowerowym. Efekt : bez zmian. Skoro fachowiec nie dał rady to ja po nim pewnie nie poprawię. Skrzywiony blat - w korbie fc-m311 chyba się ich nie wymienia? Co do wymiany łańcucha na 9-rzędowy. Też miałem taki plan - w końcu jest on o te około 0,3mm węższy...
  5. Witam wszystkich! Od samego początku użytkowania mojego Maestro 2013 moje obawy wzbudza sztywność korby (ew. suportu). Wszystko jest prawidłowo dokręcone, nie czuć żadnych luzów na mechanizmie, indeksowanie też ok. Mimo tego przy mocniejszym kręceniu na wysokich przełożeniach (na największym blacie) mimo prawidłowej regulacji zawsze łańcuch haczy o prowadnik. I co z tego że rower jest szybki i dość lekki, doprowadza mnie to powoli do furii i odbiera radość z jazdy. Studiując te prawie 90 stron tego wątku nie znalazłem sensownego rozwiązania. Mam zamiar wymienić korbę na Alivio fc-m431-8 + odpowiedni suport. I teraz 2 pytania do fachowców: 1. czy idę w dobrą stronę i czy octalink zmieni coś w tym temacie? A może ktoś już wpadł na ten sam pomysł przede mną? 2. odnośnie długości suportu - doczytałem że ten obecny ma 123mm a ten dedykowany do ww. korby ma 126 - czy konstrukcja tej korby na octalink'u kompensuje tą różnicę długości? Żebym nie przekombinował w drugą stronę ...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...