Skocz do zawartości

robertrobert1

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    3 213
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    18

Ostatnia wygrana robertrobert1 w dniu 28 Marca 2018

Użytkownicy przyznają robertrobert1 punkty reputacji!

2 obserwujących

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    z LASa

Ostatnie wizyty

8 695 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika robertrobert1

Mentor

Mentor (11/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Automat Rzadka
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

1,1tys.

Reputacja

  1. Drapieżników? Jakich? Niedźwiedzie śpią a wilki unikają ludzi. Strach tylko natknąć się na myśliwych bo to nie wiadomo co im nagle wypali.
  2. P R O J E K T. Karpaty to łańcuch górski, ciągnący się przez kilka krajów Europy Środkowej i Wschodniej. Jego południowy kraniec to już Bałkany, rejon granicy rumuńsko-serbskiej. Drugi, północno-zachodni, wyznacza dolina Dunaju koło słowackiej Bratysławy. Pomiędzy nimi – kilkadziesiąt pasm górskich, uformowanych w potężny łuk, zajmujący niemal 3/4 okręgu. Jego długość to 1300 kilometrów. Przez lata wędrowałem po Karpatach nie mając pojęcia gdzie zaczynają się i kończą. Dopiero impuls, jaki wywołała samotna wędrówka przez Beskidy w 2001 roku sprawił, że zadałem sobie pytanie: czym właściwie są Karpaty? Odpowiedź na to zmieniła moje życie, popychając jednocześnie do samotnego przejścia tych gór. Nie byłem pierwszym, który wpadł na ten pomysł. Już w latach 60. i 70. zeszłego wieku wyprawy przewodników beskidzkich próbowały przejść Łuk Karpat, nie udało im się jednak, ze względów politycznych. Dopiero w 1980 roku pięciu Polaków ukończyło przejście Karpat. Wyprawa pod kierownictwem Andrzeja Wielochy, ukończyła całość Łuku w 90 dni. Poza trzonem grupy korzystali oni z pomocy ekipy wspierającej, dowożącej zaopatrzenie na trasę marszu. Kolejne wyprawy powtarzały się co kilka lat, w dużych odstępach czasu. Nigdy nie były to wyprawy solowe – nawet idący przez całą Europę Brytyjczyk Nicolas Crane szedł w towarzystwie przewodników. Kolejne lata przynosiły nowe przejścia. Łuk Karpat przeszła pierwsza kobieta (2007, z towarzyszem), a po 2009 roku przejścia zaczęły powtarzać się regularnie. W 2013 padły 2 rekordy czasowe (ze wsparciem i bez). W 2018 roku Weronika Łukaszewska i Sławek Sanocki wykorzystali sprzyjające warunki, by ukończyć przejście zimowe. Zaawansowaną próbę samotnego przejścia kobiecego podjęła w 2018 r. Aneta Bejnar. Łukiem Karpat, przejście zimowe. Wiele razy wędrowałem po Karpatach zarówno latem jak i zimą. Przeważnie były to 2-3 dniowe wypady. Teraz zamierzam spędzić w tym paśmie ponad 2 tygodnie czasu. Teraz jestem o wiele lepiej przygotowany zarówno sprzętowo jak i wyposażony w doświadczenie. Zamierzam iść z pulkami czyli saniami transportowymi, które sam stworzę w ze zwykłych sanek dwuosobowych. Wyposażenie: sprzęt: rakiety MSR z przedłużkami raczki pulki, hol, uprząż, pokrowiec, amortyzator, rep jako hol awaryjny, plecak 70 l, plecak 30 l ubranie: 1 x spodnie softshel jako warstwa ocieplająca lub spodnie do marszu, 1 x spodnie-bielizna termiczna 1 x spodnie membranowe jako warstwa zewnętrzna 1 x bluza -bielizna termiczna 1 x bluza lekka z długim rękawem 1 x polar 100, 1 x sweter puchowy 1 x sweter primaloft 1 x kurtka membranowa 2 x skarpety b.ciepłe 1 x skarpety z polar stretch 1 x b.cienkie skarpety wewnętrzne, woreczki foliowe jako vapor barrier majtki 1 x czapka cienka, 1 x czapka gruba, kominiarka, maska, rękawiczki windstoper, rękawiczki polarowe 2 x rękawice ciepłe (1x łapawice), stuptuty biwak: namiot, przedłużone śledzie, karimata + Therm-a-Rest prolite 4 2 x śpiwór puchowy (500g + 800g) butelka na mocz, torba na śmieci łopata palnik Primus Multifuel, zapalniczka, zapałki, krzesiwo, podkładka pod palnik, osłona palnika benzyna 2,5 ltr 2, nóż Victorinox, 2 x menażka, dekiel, łyżka termos, inne: czołówka, power bank 20000 mah paszport, karty, gotówka, ubezpieczenie notes, długopis x 2 komórka gogle, okulary lodowcowe, chusteczki higieniczne, ręcznik papierowy krem UV, sztyft do warg szczoteczka, pasta do zębów apteczka zestawy reparacyjne (namiot, mata), trytki, taśma klejąca, superglue rep: 10m x 3mm; 10m x 6mm, taśma 10m x 25mm, zapasowe klamry, karabinki, impregnat do butów szczotka do śniegu worki wodoodporne na sprzęt do pulek foto statyw Slik Compact jedzenie na 10 dni3: gotowe zestawy obiadowe (kasza kuskus, zupki chińskie, zupki "gorący kubek", susz warzywny) suszone mięso, gotowe zestawy śniadaniowe (kaszka, muesli, bakalie, suszone owoce) suchary, batony, czekolada, herbata preparat witaminowy Mapa trasy : https://mapy.cz/Łukiem_Karpat Inspiracja przejscie-karpat-luk-karpat luk_karpat_pasmo_pikuja luk-karpat-zima-weronika-lukaszewska-slawek-sanocki Uwagi techniczne http://www.andrzej.czaplinski.pl/hardangervidda/sprzet.html
  3. Przedstawiam moją wyprawę plecakową odbytą we wrześniu 2019. https://zbagazemprzezswiat.blogspot.com/2019/09/19-dni-samotnosci-czyli-przez-pireneje.html
  4. Pireneje 2019… wrzesień Dzień 1. Niedziela Znajduję na przystanku butlę z resztką gazu. Przechadzka po Lourdes. Same hotele, knajpy i pamiątki. Istny zakopiański bazar. Drogie zakupy spożywcze. Wędlina, ser, bułka i pomidor kosztują ponad 10 euro. TGV drogi pociąg do Pau, około 11 euro. Lokalny tani. Gałęzie obijają się o wagon. Bedous. Miasteczko małe i ładne. Ciąg dalszy na moim blogu : https://zbagazemprzezswiat.blogspot.com/2019/09/19-dni-samotnosci-czyli-przez-pireneje.html
  5. Jest to jakaś opcja ale na łatwy teren złożyłbym koła 29 cali na zdecydowanie lepszych oponach, oponach dostosowanych do turystyki. Dzięki za namiary na Gripshift 11 rzędowy. Opcja włożenia większej tarczy powoduje że traci się niskie biegi. Zdecydowanie wolę już spłodzić napęd 2x11 niż użerać się z jedną tarczą.
  6. Dzięki. Ten z alledrogo jest interesujący. 2 kolejne propozycje są bez sensu gdyż Marina jestem wstanie łyknąć za 3,500 pln. Właśnie to mnie najbardziej zastanawia. Czy piasty o takim standarcie są ogólnie dostępne?
  7. 1. Oglądałem ten rower w sklepie i są w ramie oczka do prowadzenia linki do przedniej przerzutki. Napęd 3x9 jest najbardziej uniwersalny a jednocześnie najmniej kosztowny. Jednocześnie jest półka akceptowalna by użyć gripshiftów, nie lubię klików. Manetki obrotowe srama dla napędów 10 rzędowych to jakiś kosmos! 3. Kradzieży się nie obawiam. Chcę uniwersalnego roweru do zadań specjalnych. Budować koła to ja potrafię więc bez najmniejszego problemu sam sobie stworzę koło 26 do fata czy 29 na lekki teren. A szosy nie potrzebuję.
  8. Witam, Wpadł mi w oko https://www.joe-bike.com/product/marin-pine-mountain-1-290125-1.htm. Chciałym go używać do turystyki wyprawowej w ciężkim terenie a także do turystyki zimowej oraz po zmianie kół do typowej codziennej jazdy. W związku z tym chciałbym go dostosować do swoich potrzeb i upodobań. 1. Przede wszystkim napęd 1x10 chciałbym zastąpić napędem 3x9 2. zastapić agresywne opony nieco mniejszym bieżnikiem 3.0 https://www.centrumrowerowe.pl/opona-maxxis-chronicle-pd19552/?v_Id=128783 3. zbudować koła 29" pod opony 1,75" W Marinie podoba mi się rama i widelec. Koszty wymiany elementów będą gigantyczne. W związku z tym nasuwają się pytania 1. Czy są rowery 29 MTB o napędzie 3x9 zdolne przyjąć oponę 3.0? 2. Czy są ramy stalowe o zbliżonych cechach co rama Marina? Ktoś coś jest w stanie mi pomóc? Edytuję. Znalazłem taką ramę https://7anna.pl/product-pol-10043-Rama-NS-Bikes-Eccentric-Cromo-29-27-5.html Ale nie pasuje mi ze względu na brak oczek montażowych. Edycja nr 2. https://www.somafab.com/archives/product/sandworm-fat-bike-26-27-5 Co sądzicie o tej ramie aby na niej złożyć uniwersalny rower do zadań specjalnych?
  9. Jeszcze nie powinien. Widać wyrażnie, że to nówka, nieułożone, i dopiero po nastej wycieczce może zapomnieć, że na czymś siedzi.
  10. Dzięki. Nie, nie ma relacji i nie będzie nawet fotorelacji. Teren jest mega ciężki i mega ciekawy. Warto pojechać bo stereotypowe nudne Węgry naprawdę mnie zaskoczyły.
  11. Na słoweńskim szlaku wraz z moja partnerką wyprawową.
  12. Zacznę od końca. Dzisiejsze smartfony są różne i możemy sobie sprawić a takim ekranem, który nam odpowiada. A jaki wybrać? Może taki możliwie pancerny albo taki z jak najbardziej pojemną baterią. Mapy.cz ... mam, używam i szczerze mówiąc już w ogóle nie powrócę do mapy papierowej. Czy działa jako nawigacja? Skoro jest bardzo dobrą mapą to po co nawigacja? Można wyznaczyć trasę i swobodnie po niej się poruszać. Dokładność około 5 m. więc bardzo dobra.
  13. Mam podobnie. Gravel mnie kusi ale brak amortyzacji całkowicie zniechęca. Doświadczenie związane z wiekiem, co by nie powiedzieć ułomności, powodują, że amortyzacja nadgarstków jest niezbędna. Gravela mam zamiar traktować czysto wyprawowo więc odpada ułomności trakcji na technicznych odcinkach. To ma być jazda z przyjemnością na każdej nawierzchni, w każdym terenie i w każdym kraju. Niskie ciśnienie odpada bo jazda na niskim ciśnieniu w przypadku jazdy wyprawowej objawia się potęznymi oporami toczenia. Dlatego najbardziej do mnie przemawia amortyzowany mostek na elastomerach. Pozostaje teraz tylko wyszukać go w sieci.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...