Skocz do zawartości

Ilia

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    732
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Dawid
  • Skąd
    Strzelin

Ostatnie wizyty

1 610 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Ilia

Stały bywalec

Stały bywalec (7/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Automat Rzadka
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

114

Reputacja

  1. Trzeba mieć taką wielką maszynę podobną do prasy z tą różnicą, że precyzyjniejszą. Z tego co mi świta w głowie to ten mój stary widelec to był chyba CR9V.
  2. Kiedyś bywały amory z taką średnicą goleni.
  3. Ilia

    [Widelec/Amortyzator] FOX Rythm 32 29

    Tu masz tabelkę. Po stronie sprężyny wlewasz 10 ml oleju. Po stronie tłumika 40 ml. Fox 20 wt. Gold można zastąpić olejem Elf Moto Fork Oil 20 W. Teflonowy nie pamiętam czy ma jakiś zamiennik. Na serwisie używam Foxowy. Jak się pokusisz o rozbieranie sprężyny to na całą dajesz te 3 ml. Ale możesz to zrobić tak jak zaleca Rock Shox. Sprężyna w RSach jest bardzo podobna i ją się smaruje smarem Sram Butter lub Slickoleum. Jak chcesz zrobić to po kosztach to możesz użyć jakiś inny w miarę dobry smar, tylko nic pokroju Łt-43 czy grafitowego.
  4. W zamierzchłych czasach, długo jeszcze przed pojawieniem się 29erów, miałem amortyzator Suntoura z goleniami chyba 24 czy 26 mm zbudowany na tych samych założeniach co dzisiejsze XCRy. Skubany 6 lat przetrwał bez żadnego serwisu. Powierzchnia na goleniach się trochę starła i złapał lekki luz. W środku nie było nawet zbyt dużo brudu. Przeszlifowałem golenie, dotoczyłem nowe tulejki z odpowiedniego tworzywa, udało się dobrać nawet uszczelki kurzowe i do niedawna ten amortyzator jeszcze był używany.
  5. Jeśli używałeś Brunoxa - to normalne, lepiej go nie używaj. Warga uszczelki kurzowej po pewnym czasie się zużywa i zaczyna wpuszczać do środka brud, kurz i td, a na zewnątrz wychodzi smar lub olej. Gdy używałem zmortyzator Suntoura z tymi gorszymi uszczelkami to wymieniałem je około 3 razy do roku. Jak się nie robi serwisów to w tych lepszych też coś zaczyna wyłazić.
  6. Ilia

    [Widelec/Amortyzator] FOX Rythm 32 29

    Jeśli na jednej goleni jest zawór Shradera to nie. Chyba, że Fox ostatnio coś nowego wymyślił, ale wątpię. Tam jest sprężyna w IFP i kilka mniejszych sprężynek od regulacji. Czy działa dobrze to zależy na ile ktoś czułe ma ręce i na czym wcześniej jeździł. Ja po trzech tysiącach kilometrów bez serwisu bym już szczególnie na niego uważał. Jakość pracy jakoś mocno się nie pogorszy, ale jak przesadzisz z długością interwału serwisowego to w środku może być już taka impreza, że żaden serwis nie pomoże. Podaj ile ma skoku to potwierdzę ile oleju do niego wchodzi. Co do trudnych miejsc do odkręcenia to tak jak wyżej.
  7. Ilia

    [Widelec/Amortyzator] FOX Rythm 32 29

    Mały serwis robisz tak jak w każdym amortyzatorze. Żeby rozebrać sprężynę potrzeba odpowiednie szczęki i palnik. Można wyjąć cały zespół sprężyny z goleni, ale nic Ci to nie da. Airshaft przesuwa się przez element, który trzyma go w goleni. W środku są trzy uszczelki. Żeby je posmarować/wymienić trzeba końcówkę airshaftu złapać w szczęki i podgrzać by można było wykręcić śrubę blokującą ten element przez który przechodzi airshaft. Potem trzeba to skręcić na Loktite. Z tłumikiem jest podobnie plus z tego co mi w pamięci świta trzeba mieć coś takiego jak klucz do konusów tyle, że w rozmiarze 10 czy 12. Gdybyś chciał w tłumiku tylko olej wymienić i mniej więcej wiesz jak to się robi to powinieneś sobie poradzić strzykawką z apteki.
  8. Ten link to dla jaj chyba dałeś. Obstawiam, że źle złożony tłumik. Pewnie jakiś drobny element teraz lata sobie luzem w tłumiku albo w ogóle go tam nie ma.
  9. @gab187 Oddaj do jakiegoś serwisu naprawiającego amortyzatory. Shimy albo igła to tanie części. Już nie takie rzeczy się naprawiało.
  10. W takim razie też stawiam na to, że ten jeden dolny jest uszkodzony. Ślizg do Boxxera można dokupić. Poświeć latarką do środka i przyjrzyj się dokładnie czy pozostałe nie są też uszkodzone. Warstwa po, której ślizga się goleń jest dosyć cienka. Jak zostanie zdarta to momentalnie uszkadza się goleń i wtedy naprawa kosztuje prawie tyle co nowy amortyzator.
  11. Jeśli chodzi Ci o ślizgi to nie są. Nie rób nic na siłę ślizgi są dosyć miękkie i możesz łatwo je szkodzić. Może już są uszkodzone i stąd te objawy. Wyciągnij wszystko z lag, zdejmij kurzówki. Pozbądź się wszystkiego tak by zostały same lagi, golenie i ślizgi, i wtedy sprawdź czy dalej jest opór. Jeśli tak to pewnie ślizgi do wymiany. Zakładam, że masz jeszcze anodę na lagach i nic im nie jest.
  12. Jak już tak mocno się upierasz by coś do niego wlewać to olej 15-20 Wt. Np. Motorex. 10 ml po stronie sprężyny i 5 ml po stronie tłumika. Wydaje się mało ale w zupełności wystarcza. Jak dasz za dużo oleju smarującego to może zniszczyć tłumik, kurzówki mogą się szybciej zużywać i może wystąpić jeszcze kilka niemiłych objawów. Głównie przez to, że przy ugięciu w goleniach mocno wzrasta ciśnienie i jak dasz za dużo oleju to to ciśnienie będzie jeszcze większe. Z drugiej strony sucho też nie może mieć. I używaj tylko dobrych smarów. Amor dłużej pożyje i będzie lepiej chodził. Ja polecam Sram Butter lub Slickoleum.
  13. Jest jeszcze wersja gdzie zamiast bladera jest komora jak w Gripie Foxa. Koledze chyba chodzi o to do czego pokrętła służą. @Szymon132 opisz dokładniej z czym masz problem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...