-
Liczba zawartości
104 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Dodatkowe informacje
-
Imię
Pawel
-
Skąd
Edynburg
Ostatnie wizyty
Osiągnięcia użytkownika imperatorus
-
[renowacja] Peugeot PX18 Mixte
imperatorus odpowiedział imperatorus → na temat → Renowacje rowerów i części rowerowych
Hehe dzieki oryginalnie byly strzepy naklejek, ale byly pomocne w identyfikacji. Naklejki zamowilem na ebayu, druk solwentowy wiec to nie to samo co sito, ale musze przyznac ze bardzo dobrej jakosci. Link: http://www.ebay.co.uk/itm/Peugeot-Bicycle-Decals-Transfers-Stickers-1-/321031341432?hash=item4abef58578 -
[renowacja] Peugeot PX18 Mixte
imperatorus odpowiedział imperatorus → na temat → Renowacje rowerów i części rowerowych
Bardziej chodzilo mi o wyglad przedniego kola, niestety nie zrobilem zdjecia roweru przed renowacja :/ -
Witajcie! Chcialbym sie z Wami podzielic moim najnowszym projektem - renowacja Peugeota PX18 z 1979 r. Na rowerek trafilem calkowicie przez przypadek szukajac klamek do szosy dla kolegi. Byl wystawiony za tak smieszne pieniadze, ze grzechem byloby go nie kupic. Rower byl oparty o sciane szopy prawdopodobnie przez 30 lat. Pewnie przez to ze przednie kolo wygladalo tak: Po przytaszczeniu go do domu nie moglem sie powstrzymac, rower zostal rozlozony na czynniki pierwsze. Na drugi dzien rama byla juz u lakiernika Najwiecej czasu zajelo mi kompletowanie brakujacych czesci i polerowanie aluminium na polysk. Troche specyfikacji: - rama - Mixte Peugeot 20'' - widelec - ? - obrecze - Weinmann AS23X (przod) i 4019 (tyl) - opony - Michelin Dynamic Classic - piasty - Atom - kierownica - Belleri - mostek - SR Custom 60 - stery - 1'' klasyczne - klamki - Weinmann 121W - hamulce - Shimano Tourney BB-200 - suport - Sugino - korby - Sugino Super Maxy 52/40 - wolnobieg - Shimano UG 5sp - lancuch - SRAM PC850 - manetki - Suntour Power Shifter LD-1500 - przerzutka prz. - Shimano 60 EC-200 - przerzutka tyl - Shimano Altus RD-AT11 - waginosceptycy - Kyokuto Pro Vic II - blotniki - Dia-Compe ENE Alloy A tak wyglada po 1,5 miesiaca zabawy:
-
[Wycena] szosy po renowacji.
imperatorus odpowiedział alagor96 → na temat → Renowacje rowerów i części rowerowych
Z taka baza wedlug mnie mozna zrobic trzy rzeczy: - odrestaurowac zachowujac jak najbardziej oryginalny charakter roweru; - ostre kolo; - cos w ten desen: http://urbanvelo.org/wordpress/wp-content/uploads/2013/08/Lungo-1.jpg- 13 odpowiedzi
-
[Identyfikacja] kolarzówka Raleigh Sensor
imperatorus odpowiedział Ink → na temat → Renowacje rowerów i części rowerowych
47 tydzien 1987 roku inaczej listopad '87 mozliwe ze go tak poskladali w fabryce. W kazdym badz razie czysc, smaruj i jedz, szkoda lata ;] -
[Identyfikacja] kolarzówka Raleigh Sensor
imperatorus odpowiedział Ink → na temat → Renowacje rowerów i części rowerowych
Rok 1986, maj. Rower moze byc wyprodukowany w '86 albo '88, roznica 2 lat raczej sie nie zdarzala, cos musialo byc wymienione. Shimano tez robi, chociaz nie mozna powiedziec, ze Tourney to cos dobrego Maillard/Atom byl swego czasu producentem OEM wiec praktycznie wszystko z tamtych lat mialo te wlasnie piasty. Sa to po prostu przyzwoite piasty. Proszek kilka lat temu kosztowal mnie 80zl z piaskowaniem, jezeli to bedzie nawet 2x drozej to i tak spoko. Co do kol to wez pod uwage, ze rozstaw widel z tylu i z przodu jest mniejszy niz w nowych rowerach i bedziesz musial przerabiac. To samo sie tyczy przerzutki tylnej, prawdopodobnie bedziesz musial dorobic hak na ksztalt tego starego. -
[Identyfikacja i remont] Stary rower z Niemiec "Torino"
imperatorus odpowiedział cjsimon → na temat → Renowacje rowerów i części rowerowych
Sierpien 1980, ten Custom spoko tylko niklowany, osobiscie wole aluminium WECO to producent z RFNu, malo info na necie. Na ta chwile robie Peugeota PX18, jak skoncze to tez wrzuce fotki, wlasnie jade po blotniki ;] -
[Identyfikacja i remont] Stary rower z Niemiec "Torino"
imperatorus odpowiedział cjsimon → na temat → Renowacje rowerów i części rowerowych
Napisalem dwucyfrowy, moj blad, dwuliterowy w styly AF, DE itp. (podaj tez z przedniej dla pewnosci). Ten Stronglight wyglada na prawie nowy, fajny. Moze troche nie pasowac do reszty w sensie Shimano 600 - Stronglight, ale tylko ze wzgledu ze Shimano 600 to wysoka grupa, odpowiednik Dura Ace, a ten Stronglight to raczej miejski turysta Opony kup 27x1 1/4, tylko takie beda pasowac. Powiedz jeszcze jakie ma piasty, podejrzewam Maillard/Atom ale moze byc tez Campa, pozdro. -
[Identyfikacja i remont] Stary rower z Niemiec "Torino"
imperatorus odpowiedział cjsimon → na temat → Renowacje rowerów i części rowerowych
Nie wiem co to za rower ale podoba mi sie osprzet, rok prod. pomiedzy '75-'80 (mozesz mi podac dwucyfrowy kod z tylnej przerzutki, od strony kola to Ci powiem). Na twoim miejscu znalazl bym podobna korbe z tamtych lat na necie, odmalowal rame i wyczyscil reszte. Niestety z tymi hamulcami jestes skazany na kola 27x1 1/4 no chyba ze chcesz sie bawic w przerobki. Masz jakies pytania to wal, pomoge bo sam sie zajmuje rowerami z tamtego okresu, pozdro. -
[Identyfikacja] kolarzówka Raleigh Sensor
imperatorus odpowiedział Ink → na temat → Renowacje rowerów i części rowerowych
Wyglada na rok ok '88 tak jak jest na piastach, wysun mostek, SR tez nabijal daty pod linia max. wysuniecia. Ten Raleigh w sensie podzespolow plasuje sie raczej w dolnej sredniej polce, aczkolwiek jest swietna baza zeby zrobic z niego fajne ostre, albo go odmalowac i wyczyscic. Te stare ramy cr-moly sa po prostu dzielem sztuki, teraz takie nowe sa naprawde drogie. -
-
[rower] 5000km na Merida Matts 10-V - wrazenia
imperatorus odpowiedział imperatorus → na temat → Rowery i ramy rowerowe
Na noc biore go do domu, wczesniej trzymalem go na dworzu, ale juz mam dosyc problemow z korodujacym lancuchem wiec od paru miesiecy stoi pod daszkiem. -
Witam wszystkich, Jako ze dzisiaj w drodze do pracy spojrzalem przez przypadek na licznik przejechanych kilometrow i ujrzalem magiczne 5k km, postanowilem, ze fajnie bedzie opisac wrazenia z ostatnich 3 lat uzytkowania tego roweru. Rowerek kupilem prawie 3 lata temu w sklepie internetowym za 950zl razem z przesylka, byl to model z roku poprzedniego, wiec stad pewnie ta przecena. Dlugo sie nie zastanawialem, sprawdzilem geometrie i wybralem wlasciwy rozmiar ramy. Kurier dostarczyl go po 2 dniach. Jako ze do tamtej pory jezdzilem na produktach rowero-podobnych pierwsza jazda zrobila na mnie naprawde duze wrazenie. Nie musialem wkladac tyle sily w pedalowanie, wszystko chodzilo gladko i cicho. Do dzisiaj natrzaskalem nieco ponad 5k km. Po drodze wymienilem: - tylne kolo - fabrycznie byl wolnobieg, nieuniknionym bylo ze peknie mi os, tak tez sie stalo, wiec od razu zmienilem kolo z piasta na kasete, obrecz Mach 1, kaseta HG-43 (chyba), piasta Shimano - opony - fabrycznie CST All Purpose, gowno jakich malo, praktycznie zerowa odpornosc na przebicia, na Michellin Wild Run'r 1.4, jako ze pomykam na asfalcie, - pancerze i linki - stare popekaly, kupilem zestaw Jagwire CEX + LEX, - klocki V-brake - to akurat jest nieuniknione, kupilem Alligatory i do tego zestaw okladzin, jestem bardzo zadowolony, - lancuch - wymienilem ich duzo, na fabrycznym Shimano jezdzilem dlugo, czego nie moge powiedziec o innych, a w szczegolnosci o KMC X8 99 ktory pekl mi dwa razy, ten lancuch nadaje sie tylko na suche warunki pogodowe, klimat Szkocji nie sluzyl mu za bardzo, Co trzeba wymienic: - przedni ''amortyzator'' XCM-V3, korozja na prawej goleni spowodowana ''doskonalym'' uszczelnieniem regulacji stywnosci, amorek-atrapa, nie spodziewalem sie cudow, - suport - nie ma luzu ale pare miesiecy temu zaczal wydawac dziwne dzwieki, wymienie razem z korbami, na razie jezdze, - stery - luzy, - przednia i tylna przerzutka - ze wzgledow estetycznych, fakt, na tylnej jest luz i biegi nie wchodza precyzyjnie, ale nie przeszkadza mi to w jezdzie, Podsumowujac. Glownym powodem zakupu roweru byly wzgledy ekonomiczne, wyeliminowanie samochodu i koniecznosci jego tankowania na dojazdach do pracy. Jezeli ktos sie zastanawial, ile mozna zaoszczedzic jezdzac na rowerze do pracy, oto kilka liczb: Koszt roweru, szacunkowa kwota wydana na czesci i czesci potrzebne do przywrocenia go do stanu zwanego ''igla'': ok 2100zl, Pieniadze ktore zaoszczedzilem na dojazdach do pracy (najtansza mozliwa alternatywa zamiast samochodu), w polsce, koszt biletu miesiecznego w moim miescie ok 3 lata temu to 120zl, dojezdzalem 8 miesiecy wiec wychodzi ok. 960zl. O dwoch lat mieszkam w Szkocji, cena biletu 4-ro tygodniowego: £54, rok ma 52 tyg wiec 13x54x2=£1400 (ok 8000zl) Jezeli ktos jeszcze sie zastanawia, czy oplaca sie jezdzic rowerem do pracy, odpowiedz brzmi: no raczej Jezeli ktos sie zastanawia, czy kupic Meride Matts 10-V, odpowiem, ze lepiej dolozyc i kupic nastepny model z kaseta. Tak poza tym rower pierwsza klasa!
-
[reinkarnacja] Druga młodość kolarki - romet?
imperatorus odpowiedział nonameuser1 → na temat → Renowacje rowerów i części rowerowych
Wrzucę, ale pewnie w week bo teraz nie mam czasu. Mam już zamówione opony, pancerze i pedały, pozostało mi tylko poskładać to do kupy i nakleić naklejki -
[reinkarnacja] Druga młodość kolarki - romet?
imperatorus odpowiedział nonameuser1 → na temat → Renowacje rowerów i części rowerowych
A jak błotniki, będziesz je montował czy zostawiasz tak jak jest? Ja już prawie na finiszu ze swoim projektem Niedługo wrzucę swój temat i fotki