Skocz do zawartości

pemekscreen

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    109
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Łódź

Ostatnie wizyty

1 692 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika pemekscreen

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Reaktywny
  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

9

Reputacja

  1. zapomnij, niedawno przerabiałem próbę obsługi deore cuesem, nic z tego, można ustawić, że będzie od dołu 1 bieg, potem 3, 4,6,7 i 9, tylko że większość z tych biegów trochę ściąga na górę lub dół, innymi słowy aktuacja jest nieliniowa, tylko do końca nie wiem gdzie, czy w manetce i przerzutce, czy tylko w manetce, czy może tylko w przerzutce, np. sram robi aktuację 1:1 (m. inn. w Apex), czyli każdy uciąg linki bez względu na bieg jest taki sam, w ogóle kultura obsługi linki jest zupełnie inna, jest specjalna prowadnica na przerzutce po której jest prowadzona linka zanim trafi pod śrubę blokującą, a jak to jest w Deore? idzie po dzikim łuku z ramy, po to żeby przechodzić do śruby tuż nad śrubami regulującymi, więc w razie regulacji zawsze nieco naciągam śrubokrętem linkę. Co ciekawe chatgpt mi to podowiedział, miałem iść z tym do mechanika, bo myślałem że coś źle robię, chociaż już wiele razy wymieniałem manetkę bądź przerzutkę, ale tym razem czas produkcji przerzutki to ok. 2008, a manetka CUES 2019 lub później, technologia miała sporo czasu na zmianę, i zrobiła to. Trzeba zadać precyzyjne pytanie "czy manetka Shimano CUES jest kompatybilna z przerzutką Shimano Deore?" odpowiedź: " Manetka Shimano CUES nie jest kompatybilna z przerzutką Shimano Deore, ponieważ obie grupy wykorzystują różne systemy indeksowania biegów. Shimano CUES stosuje technologię LinkGlide, natomiast Shimano Deore działa w oparciu o system HyperGlide. LinkGlide i HyperGlide mają inną liczbę skoków oraz charakterystykę przesuwania, przez co łączenie komponentów z obu systemów może prowadzić do problemów z precyzją i płynnością zmiany biegów. Aby uzyskać najlepsze działanie, zaleca się, aby manetki i przerzutki były zgodne z tą samą technologią, czyli LinkGlide dla Shimano CUES i HyperGlide dla Shimano Deore. " teraz to oczywiste, jak śmiałem łączyć HG z LG, no cóż.. mimo że wiedziałem że używam łańcucha HG nie miałem pojęcia że HG może dotyczyć sposobu działania manetki.
  2. chyba powinien być oddzielny wątek na kompatybilność przerzutka -/ manetka bo np. kwestia korby ma się tu nijak do kompatybilności, wiadomo że kobra pod np. 10s będzie problem na 11s, bo tam łańcuch węższy, jest to oczywiste, ale np. dlaczego manetka CUES 9speed jest niekompatybilna z względnie nowym Deore również 9speed, to już nie jest takie oczywiste, w CUES jest inny ciąg, jak ktoś ma DEORE 9 speed to najlepsze manetki jakie może kupić (nowe) to np. Altus, czyli plastikowa brzydota dość nietrwała. Ciekawostka że manetki CUES są niekompatybilne z tym DEORE w ten sam sposób jak manetki SRAM x5.
  3. Bracia i Siostry, czy manetka 9s CUES linkglide będzie kompatybilna z przerzutką deore 9sp meganine ?
  4. również nie polecam butów z miękką podeszwą do jazdy na rowerze, niektóre buty mają bardzo sztywną podeszwę, ale lekko profilowaną w bardzo spłaszczone "U" tak więc można w nich chodzić dość naturalnie, nie jak kaczka, np. XM9 są takie, ale to buty na zimę, późną jesień, często opisywane jako całoroczne, ale na lato i jesień, i generalnie zimowe dni bez mrozu lepiej coś z niższą cholewką, ale to już kwestia upodobań Natomiast miękkie buty spd męczą stopę, w miękkich butach lepiej jeździ się na zwykłym pedale, wtedy stopa opiera się o dużą powierzchnię pedału, są jakieś hybrydowe pedały i może to jest wyjście dla trekkingowców, ja jednak preferuję sztywną podeszwę, bardziej efektywne rozwiązanie jeśli chcesz się pościgać z samym sobą z przedwczoraj
  5. brunox to dopiero brudas! "gotowanie" wosku (bo tak naprawdę się go nie gotuje tylko podgrzewa) jest najlepsze, kiedyś może zrobią porządny wosk w spray lub płynie ale jak dotąd żaden nie jest ok, np. squirt tak chwalony się brudzi, zbiera kurz, no chyba że się poczeka dobę aż dobrze odparuje rozpuszczalnik ale kto ma na to czas, mieć 3 łańcuchy bo squirt wolno paruje? bez przesady wolę sobie podgrzać ;}. próbowałem robić sam, benzyna szybko powinna odparować, ale niestety nie, tempertyna okazała się lepsza, ale też za długo paruje, który rozpuszczalnik mógłby okazać się bardziej lotny od benzyny? ;}
  6. ciężko to znaleźć, podejrzewam, że gdzieś tutaj jest moja odpowiedź, ale nie do wykopania, więc zapytam, może trafię na kogoś kto akurat będzie w sosie i z wiedzą, mam tylną deore 9 speed i potrzebuję porządne manetki, trafiłem na fajne double tap-y Srama również 9 speed, jako że przecież ciągną linkę dzięląc całą długość przeciągnięcia na 9 faz, tak samo jak każde inne... czy może jest korekcja mechaniki przerzutki w manetkach, że któreś indeksy są krótsze? może to jakaś krzywa że odstępy są coraz dłuższe, bo tak wynika z ruchu przerzutki? Nie sądzę, ale kto wie, jednak nie widzę żadnego logicznego uzasadnienia dlaczego miałyby być niekompatybilne, może poza tym że gdybym miał znajomego japończyka to by się obraził, ale nie ma więc gdzie problem?
  7. ale ja nie widzę nic złego w tym, że są ukraińskie, co do ceny, jak się sprawdzi ceny kaseta Sram do grupy Rival albo RED to te Garbaruka mogą wydawać się tanie. "Olej żółte pola" np. na dolnym śląsku, i dalej twierdź że mamy olej ze zbóż, jeśli słonecznik i rzepak to zboża, te żółte pola to rzepak... 95% roślin oleistych w polsce to rzepak, na Ukrainie jest względnie podobny klimat, z jakich to zbóź produkuje się olej? generalnie olej produkuje się z bylin, od sezamu do słonecznika wszystko to kwitnące obficie łodygowce. Lepiej i zdrowiej kupować w Dino, tylko trzeba zadbać żeby w lokalnym nie pracowali wariaci.
  8. Jestem ciekawy tych ukraińskich kaset, są produkowane w Krakowie jeśli dobrze pamiętam, ale jednak założyciel firmy to ukrainiec, Jako że są monoque albo bikue daje to niską wagę, może to też dawać niezłą sztywność, ale co z wytrzymałością? To kwestia stopu głównie, możliwe że Kraków dostaje lepszą stal niż fabryki w Chinach? Jeździ ktoś na tym? Jak ktoś nie zna, to tu jest wszystko co istotne https://www.garbaruk.com/pl_PL/cassettes.html
  9. No właśnie jest w tym coś bardzo nieprawidłowego według mnie, bo chyba zdajesz sobie sprawę, że jeśli szprychy są naciągnięte różnie pod względem napięcia tensometrycznego, to może powodować np. pękanie szprych, dziwne wrażenia przy przyspieszaniu, wrażenie miękkiego koła, to się dzieje właśnie przy nierównomiernym napięciu szprych, warto uruchomić wyobraźnię i zdać sobie sprawę z tego co to oznacza jeśli tensymetrycznie prawidłowe koło bije na wszystkie strony, jak napisałem, lewa prawa jest prawie idealnie, natomiast góra dół jest wyraźne, niestety jest to odczuwalne podczas jazdy ale tylko na bardzo równej drodze. To co piszesz brzmi mądrze, tylko że na samym początku, właściwie nie widać problemu, szprychy są za luźnie na początku montażu, Szprycy są raczej podobne, sprawdzałem i zamieniałem szprychy miejscami, to nie w nich tkwi problem, to raczej obręcz, źle wymieszana surówka Szczególnie, że napisałem, inne koła, które sprawdzałem są właściwie idealne tensometrycznie.
  10. Zaplotłem już drugie koło i znowu mimo dociągania szprych z pomiarem mam wyraźnie bicie góra-dół, lewa-prawa jest bardzo ok, wymagało to właściwie bardzo niewielkich korekt, obręcz ma perfekcyjną geometrie z jeśli można tak napisać, ale coś bardzo nie tak jest z geometrią xy jeśli patrzymy na koło z boku, nie byłoby w tym nic dziwnego, ale to już drugie koło które zaplatam i z poprzednim też był problem, z tym że to ma szprychy J a poprzednie było straight pull Mam pecha do obręczy czy to po prostu tak jest z zaplataniem że korekcja bicia xy jest nieodzowna? Z pomiaru innych kół to nie wynika, bo szprychy na całych kołach są naciągnięte tak samo po każdej jednej stronie, bo oczywiście zawsze prawa strona jest naciągnięta nieco mocniej. Jakieś sugestie jak najszybciej sobie z tym poradzić? niestety nie mam centrownicy z tensometrem wskaźnikowym mam tylko tensometr sprężynowy do szprych
  11. zacząłem kopać w pdfach producentów kół i kolejne sensownie zbudowane piasty to zippy i dtswiss, ale te ostatnie wielu tu zjeżdża.
  12. możliwe, że akurat miałeś suchy i nie piaskowy moment w swojej mikrokarierze rowerowej, np. z moim napędem 3x9 najcichsze są KMCy, i co dla mnie ma znaczenie brud itd. najszybciej można wypłukać z KMC SL i EL, mają chyba najlepszą stal, ostatnio na takim kmc jeździłem chyba 4 mies. a jeżdżę prawie codziennie.
  13. musi kolega czytać ze zrozumieniem, pokrycie to tylko pokrycie, jak może być grube? łańcuch jest stalowy, a prokrycie to powłoka bardzo cieńka, cieńsza nawet niż jedna warstwa rzadkiej farby nakładanej zanurzeniowo.
  14. Nawet w Mavic Cosmic z tego roku jest seger :}. jeśli stal jest wysokiej jakości to seger może być zakładany i wyjmowany tysiące razy, ale ten w allroadach jest przeciętny, podoba mi się jak rozprawili się z problemem Miche https://api.miche.it/media/847/miche-manuale-istruzioni_graff-xl.pdf pokrywka piasty jest blokowana na osi poprzeczną śrubą, tak jak się blokuje wsporniki siodeł w niektórych rowerach, trudno o prostsze rozwiązanie, przecież koło jest stabilizowane poprzecznie do osi na łożyskach, segery to w tym przypadku dziwactwo, stery piasty mavica były skręcane, trzeba było uważać, żeby nie skręcić za mocno, nie był to wielki problem. W kołach z tarczami jest to istotne bardziej niż w rim brakes, ale bez przesady, do tego w Cosmicach wgłębienia w osi na segery sądząc po grafach są dużo głębsze, czyli dalej się uczą, może dlatego Mavic biznesowo ciągle wpada w tarapaty.
  15. pokrycie SIL-TEC'iem jak sama nazwa wskazuje... każda powłoka będzie już tylko gdzieś za Tobą po około 100km, cokolwiek by to nie było. Drążone piny to rzeczywiście różnica na wadze, za to warto trochę dopłacić.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...