Skocz do zawartości

gab187

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    28
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

454 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika gab187

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

2

Reputacja

  1. Z tym prostowaniem to tak 50/50 Wyprostować to by go wypadało przed całą akcją, ale jeśli nie ma jak wkręcić w niego przyrządu to ja nie mam innego pomysłu. Jeżeli insert wszedł by krzywo to wyprostowanie haka przyrządem niewiele da i będzie trzeba się pobawić trochę na oko, już po założeniu przerzutki, w trakcie regulacji. Wystarczy jednak wiercić "po trochu" i na bieżąco kontrolować czy zbieramy taką samą ilość materiału po całym obwodzie otworu i będzie dobrze. No i oczywiście później prosto nagwintować... Kilkukrotnie zdarzało mi się że pomimo nowego , prostego haka i nowej przerzutki, całość wymagała drobnej korekty będąc już poskładana.
  2. Dziwne, ściągacz powinien pasować, ale skoro nie chce się wkręcić to jest pewien sprytny sposób na ściągnięcie korby bez ściągacza, pod warunkiem że się nie zdążyła zespawać z osią. Złap delikatnie nakretką, tak na 3-4 obroty i idź się przejechać. Korba powinna sama zejść, a nakrętka zabezpieczy Cię przed zgubieniem świeżo zdjętej korby
  3. Jeśli możesz, to pokaż jaki konkretnie insert kupiłeś Pamietaj aby podczas naprawy zachować osiowość oraz wkleić go w ramę. Ja użyłem takiego kleju https://allegro.pl/oferta/plynny-metal-2x20ml-techniqll-13715205741
  4. @Martinus_vmnie zamontujesz tej przerzutki, tak samo jak nie zamontujesz tego haka że zdjęcia. Po pierwsze jest ona dedykowana pod ukośne haki koła, a po drugie nawet jeżeli byś jakoś to urzeźbił to każdorazowe zdjęcie koła to kombinacje z regulacją przerzutki. Po trzecie jest to najniższa półka z możliwych. Jest to kompletnie bez sensu i jest to utrudnianie i komplikowanie prostej naprawy na siłę. Możesz zamontować dedykowaną wkładkę-redukcję gwintu z m12 na m10 ale jeżeli ona będzie po prostu wsuwana to będzie to niewygodne i niezbyt precyzyjne przy pracy z przerzutką. Wklejenie dwustronnie gwintowanej wkładki (helicoil lub zrobiona ze śruby nierdzewnej) załatwi sprawę raz na zawsze, gwint będzie mocniejsze niż oryginał, a praca i działanie przerzutki (dowolnej) będzie identyczne jak w przypadku nowej ramy czy nowego haka. Możesz oczywiście naprawę wykonać samodzielnie pod warunkiem, że masz narzędzia i umiejętności Z tych wszystkich rozważanych rozwiązań wg mnie jedyne słuszne to naprawa haka i montaż dowolnej przerzutki.
  5. Sprawa banalnie prosta. Musisz zamontować tam insert z gwintem. Możliwości są 2. Kupujesz zestaw do montażu helicoil oraz odpowiednią wkładkę. Musisz znać średnicę i skok gwintu w śrubie przerzutki-nie pamiętam, mogę jutro sprawdzić. Musisz znać także średnicę uszkodzonego otworu choć zapewne helicoil dobrany pod średnicę śruby przerzutki da radę. Następnie montujesz helicoil. Sposób drugi to wycieczka do tokarza-możliwe że wyjdzie taniej niż zakup wszelkich gratów do helicoila. Idziesz najlepiej ze śrubą przerzutki lub jej parametrami i prosisz o wstawienie w hak wkładki do naprawy gwintu. Możesz napomknąć o czymś a'la helicoil. Tokarz wstawia Ci takiego helicoila. Jeżeli go nie ma, a jest myślącym tokarzem to bierze śrubę odpowiedniej średnicy, nastepnie nawierca otwór wewnątrz śruby i gwintuje go aby pasował gwint śruby przerzutki. Następnie rozwierca i gwintuje hak (najlepiej jakiś drobnozwojowy gwint a przygotowaną wcześniej śrubę gwintuje zewnętrznie tak by pasowała do gwintu w haku. Na koniec wkręca tak stworzoną wkładkę na kleju do gwintów, lub lepiej-na kleju epoksydowymi do metalu, a nadmiar śruby odcina i szlifuje Dziękuję, dobranoc, hak jak nowy Naprawiałem w ten sposób zerwany gwint w korbie-nie istnieją helicoile w tym rozmiarze Ten sposób to bardzo zły pomysł, nie polecam, zniszczysz wtedy ramę nieodwracalnie
  6. Damper już był w serwisie i nie podołali, z tym że nie pamiętam z jakiego powodu. Myślisz że wymiana shimow/igły może rozwiązać również problemy które opisywałem na początku tematu? Oprócz tego pojawił się problem z pracą-po kilku kilometrach w lekkim terenie damper zmienia charakterystyke-robi się bardzo zmielony i mało czuły., Wybiera tylko wieksze nierówności Nie wiem czy jest sens w niego inwestować, czy naprawa nie przekroczy jego wartości, stąd pomysł wymiany, tylko że nie wiem na co
  7. Cześć poszukuję ramy do roweru miejskiego/trekkingowego pod koła 28". Koniecznie przystosowaną do montażu przerzutki. Mile widziana sterówka 1" Cena do ok 200zł ale rozważę każdą ofertę
  8. I u mnie koniec końców też blokada padła. Serwis też nie podołał. Zastanawiam się nad wymianą dampera. Pozostała mi do rozwiązania kwestia jaki. Jaki dampera kupić, jak dobrać tune dampera itd... Jest ktoś w stanie mi podpowiedzieć?
  9. Cześć! Składam do kupy graty które walają mi się po domu i w związku z tym kupię ramę jakiegoś populatnego producenta typu Kelly's, Giant, Merida, Kross. Wymagania: Rozmiar M lub L, koła 27,5, mocowanie pod tarczę Cenowo do 200zl Pozdro
  10. W grę wchodzi też matts speed
  11. Cześć Chętnie kupię starą ramę Meridy Matts Special Edition (chyba z 2004 roku) w rozmiarze M, oczywiście nieuszkodzoną Ewentualnie rozważę inną, ale koniecznie z taką samą geometrią Cena-im taniej tym lepiej-w końcu to stara rama Załączam fotki poglądowe
  12. Szczerze mówiąc nie... Częściowo z braku środków, częściowo z braku czasu i chęci... Aktualnie blokada też coś zaczyna szwankować... Generalnie z tą meridą co chwile coś się dzieje, nie mam już do niej siły...
  13. Ja do 83 kg pompuje ok 65-75 psi i jest dość wrażliwy na zmiany temperatury
×
×
  • Dodaj nową pozycję...