Skocz do zawartości

dlmtb

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    118
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    W-wa/Stara Miłosna

Osiągnięcia użytkownika dlmtb

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

2

Reputacja

  1. Mam Trance X 2, model z 2021r. Jest skonfigurowany identycznie jak obecna jedynka a jednak lepiej. Lepsze w starym modelu są hamulce (Shimano 4 toczkowe ) oraz piasty również Shimano, ale na łożyskach maszynowych a nie na konusach.
  2. Ja właśnie zmontowałem takie koła o jakie ci chodzi. Koszt ? Wyrobiłem się w cenie poniżej 1000 zł. A oto co zastosowałem. Obręcze szerokie jak na ścieżkowca przystało Rodi Tryp 35 Enduro MTB 32. Średnica wewnętrzna 35mm. Na Allegor są po 109 zł/szt. Moim zdaniem rewelacja ! Piasty Shimano pod centerlok, przód EHBMT410B i tył FH-MT410-B. To najlepsze piasty Shimano. Obie na łożyskach maszynowych !!! Mam takie w fabrycznych kołach mojego Gianta Trance X i nic ich nie jest w stanie zabić. Cena piast od 140 zł za tył do 180 zł za przód. Szprychy Sapim klasyczne dwójki oraz mosiężne nyple. Robota serwisu 200 zł. Jak widać można.
  3. dlmtb

    [rower]Kona Hei Hei 29

    http://www.grawitacyjny.pl/p13293-wtb-siodelko-speed-v-pro-gel.html
  4. dlmtb

    [rower]Kona Hei Hei 29

    Nie ma wielkiej różnicy w pracy bo amortyzator sprężynowo-olejowy jaki jest fabrycznie zamontowany pracuje bardzo dobrze jak z resztą każdy tego typu markowy produkt. Tak już jest że tego typu rozwiązanie (olej+sprężyna) jest zancznie bardziej czułe niż powitrze a szczególnie powietrze z niskiej półki jak wspomniany przez ciebie Epicon. Wymiana na Rebę czy jak w moim przypadku na Towera Pro to w zasadzie ucieczka z wagi a nie radykalna poprawa pracy. Więc jeżeli nie zależy ci na urwaniu tych +/- 400g to zostaw RS-a i ciesz się jego pracą.
  5. dlmtb

    [rower]Kona Hei Hei 29

    Moje doświadczenie z oponami jest podobne do tego linka. Czym bardziej napompowana i wąska opona tym mniejszy komfort i więcej siły pochłania jazda w terenie. Nie wiem czy większość entuzjastów twardo nabitych gum zdaje sobie sprawę że jazda na przepompowanej oponie to dodatkowo praca całej grupy mieści zaangażowanych w amortyzacje ciała podczas jazdy w terenie. To tak jak jazda na fulu po korzeniach czy kamienistej ścieżce w porównaniu do sztywniaka. Tu gdzie jadąc fulem trzymamy cztery litery na siodełku klient na sztywniaku trzyma tyłek w górze angażując pracę nóg i rak w amortyzację i utrzymanie się na rowerze. wbrew pozorom taka jazda kosztuje energię a często nie zdajemy sobie z tego sprawy.
  6. dlmtb

    [rower]Kona Hei Hei 29

    Rower przejechał już prawie 3000km i w zasadzie mogę już coś napisać o tym jak to jeździ. Na wstępie powtórzę że rower kupiłem na wyprzedaży posezonowej za 1/2 ceny i nie spodziewałem się po nim wiele a tym czasem jestem nim zauroczony Co poszło do wymiany: Amortyzator z RS XC32 TK na Manitou Tower Pro. Oprócz wagi 400g zmiana nie wpłynęła specjalnie na odczucia że jest lepiej czy bardziej wybiera. RS działał znakomicie tyle że swoje ważył. Przeplot kół na szprychach Saphim D-Light + aluminiowe nyple. Obręcze zostały te same. Koła są sztywne i lżejsze o jakieś 150g na sztuce. Zmiana opon z drucianych Maxisów Ignitor na Shwalbe Racing Ralph. Tu znowu waga poszła w dół o jakieś 100g na kole. Dodatkowo zastosowałem system bezdętkowy Getho. Przy okazji przeplotu kół i amortyzatora z osia 15mm wymieniłem przednią piastę z Acery na XT. Acera była nieszczelna i już po 1000km było w niej pełno piachu. Tyle zmian, reszta pozostała na swoim miejscu. Zawsze zastanawiałem się czy warto inwestować w drogie komponenty jak hamulce, przerzutki, korby itd. Zawsze jeździłem na minimum XT i uważałem że po niżej tej grupy to wszystko jest kiepskie i nieprecyzyjne w działaniu. Tym czasem w przypadki Kony jestem zaskoczony tym że niskie grupy SRAM-a spisują się znakomicie przerzutka przód i tył X7 proste manetki X5 i wszystko działa perfekt ! Hamulce najtańsze tarczówki Shimano chodzą jak moje XT-ki z ostatniej 26"-ki. Nie mam uwag! Damper nie wiadomo co to jest ale hula jak trzeba. Ma blokadę i tylko jedną regulację tłumienia ale mi wystarczy. Do tej pory jeździłem na przekombinowanych Fox-ach i Monarhah gdzie i tak nie korzystałem z tych wszystkich kręciołów. Reszta klocków jak sztyca, kierownica i mostek pozostały bo wbrew przewidywaniom okazały się nadzwyczaj lekkie i nie trzeba było szukać zamienników. To samo tyczy się korb SRAM X5 lekkie porównywalne z XT, po co je ruszać? Do wymiany poszło siodełko ale tu dla odmiany dołożyłem komfort i dodatkowe 200g. Taki kaprys na stare lata. Po całej operacji ulepszania waga spadła z 15 do 13,98kg czyli 14kg. Czy to dużo? No nie mało mam wyścigówkę Authora która waży 9,8kg a mój ostatni full ledwie przekraczał 12kg. Mimo tego że rower swoje waży na Mazowszu specjalnie mnie to nie spowalnia a 29" koła rekompensują tę "stratę" a nawet jest lepiej. Wrażenia z jazdy Do tej pory jak większość z nas ujeżdżałem 26-ki i przesiadka na 29" przewróciła do góry nogami mój pogląd na to czym jest jazda na rowerze. To po prostu jedzie, płynie po dziurach, piach nie istnieje a podjazdy wjeżdżają się same. To co kiedyś w naszym okolicznym terenie sprawiało mi trudność przestało podnosić ciśnienie. Dziś praktycznie nie mam takiego kawałka na którym bym się czuł niepewnie na Konie. Dodatkowo jeżdżę o wiele szybciej co potwierdzają w spół jeżdżący. Rower ma naprawdę ogromny potencjał i co ciekawe każdy kto go dosiada już rozgląda się za klientem na swoje 26"
  7. Oczywiście jest wyjście i można kupić niezłe 29” za 3000 zł ale na koniec sezonu. Np. Kona w październiku i listopadzie wyprzedawała swoje rowerki w cenie - 47%,. I tak całkiem niezły sztywniak Kahuna http://2k12.konaworld.com/29er_hardtail.cfm?content=kahuna#1 był za 2699 zł a niewiele droższy full Hei Hei był w końcowej fazie wyprzedaży już za 3790 zł !!! http://2k12.konaworld.com/mtb_xc_race_dual_suspension.cfm?content=hei_hei_2-9#1
  8. Taka prawda nie da się kupić eleganckich butów za 90zł do garnituru w Lidlu, tak i nie da się kupić sensownego roweru w najniższym przedziale cenowym . To dotyczy wszystkich branż i nikt nie wymaga od podstawowego modelu Daci komfortu, jakości, prestiżu i nowoczesnych rozwiązań.
  9. Problem w tym że rowery w cenie do 3000zł przed sezonem i w cenie około 2000zł po sezonie to modele podstawowe i niestety ale są to rowery przeznaczone dla bardzo "amatorskiego" użytkowania. Niestety nie da się kupić roweru w podanym zakresie cenowym który będzie rokował długotrwałą bezawaryjną eksploatację że nie wspomnę o komforcie amortyzacji czy lekkiej wadze.
  10. zastanów się jeszcze nad Koną która proponowałem. http://www.sportsales.pl/rowery/29ers/2179-kona-mahuna Jej przewaga nad Northtec Cayon 29" SLX to przede wszystkim dożywotnia gwarancja na ramę ! Przy twojej wadze nie jest to błachy argument. Ponadto w przypadku Cayona amortyzator ma cieniutkie golenie, jedynie 28mm. W standardzie 29" to za mało a w połączeniu z twoją wagą to totalna kicha. Amortyzator będzie się gioł i szybko dostanie luzów. W Konie też luksusu nie ma choc amortyzator solidniejszy ale jego praca to porażka. Zaleta kony jest cena 1999zł do 2499zł. Dieki tej różnicy możesz zainwestować owe 500zł w normalny płynnie działajacy amortyzator np ten http://ww2.bikekatalog.pl/2012//komponenty/1764/RockShox.XC.30.TK/ na allegro nowe chodzą po 500-450zł.
  11. Takie same argumenty były podnoszone przez właścicieli 8-śmio rzędowych napędów w chwili gdy wchodziła 9 –tka. Pamiętam wojny na forach, że to przesada, że siódemka to było już nieźle a ósemka to optimum. I co? I dziś ósemka praktycznie nie występuje w rowerach o przeznaczeniu wyżej niż rekreacyjnym a 9-tka to absolutny standard i jakoś nikt nie narzeka na trwałość. Tak samo będzie z 10-tką. Powoli staje się standardem i wypchnie 9-tkę do niższych modeli. Co do hamulców tarczowych na linkę to absolutna porażka a szczególnie dla amatora. Linka tak samo jak w przypadku klasycznych V-ków zaciera się z czasem w pancerzu i przestaje to działać. Wtedy wizyta w serwisie obowiązkowa. A przecież amator z racji niezaangażowania się w technikę sam sobie tego nie naprawi. Dziś nawet najtańsza hamulce hydrauliczne Shimano są praktycznie bezobsługowe i w zasadzie mi się jeszcze nie zdarzyło a przebiegi miałem słuszne i po 20.000km żeby coś przy nich grzebać oprócz wymiany klocków.
  12. Trochę ważysz wiec rower powinien być solidny. Może niech wypowie się ktoś kto ma podobne gabaryty i doświadczenie z trwałością sprzętu.
  13. Na jesieni można było kupić dwa fajne rowery w cenie 2500 i 2800zł. Pierwszy to Kona Kahuna za 2499zł ale zdaje się że już wyprzedana http://2k12.konaworl...tent=big_kahuna Drugi to Wheleer za 2800zł http://www.wheeler.pl/eagle-50-29 Ten rower w tej cenie był oferowany przez przedstawiciela w Zakręcie koło Warszawy. W listopadzie w magazynie była jeszcze dość pokaźnej ilości więc, może coś jeszcze zostało. Trzeba dzwonić.
  14. Potrzeby czy nie potrzebny ale jeżeli kosztuje podobne pieniądze to niech lepiej ma te hydrauliki i te 3x10. Skoro za zbliżone pieniądze można mieć lepszy osprzęt to chyba warto.
  15. No coś ty przecież za dodatkowe 500zł mozna już mieć rower z normalnymi tarczówkami i 10 rzędowym napędem. A za tyle samo co te GT to ta Kona będzie o niebo lepsza http://www.sportsale...178-kona-mahuna
×
×
  • Dodaj nową pozycję...