Skocz do zawartości

Shottas06

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    127
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Krzysiek
  • Skąd
    Legionowo

Ostatnie wizyty

2 778 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Shottas06

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Conversation Starter
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

7

Reputacja

  1. Dokładnie jak napisał kolega powyżej - masz krótkie nogi i długi tyłów. Na twoim miejscu szkukałbym długich ram. Cube ma bardzo krótkie ramy. Dla porównania ja przy wzroście 175 mam nogę 82 cm. Zamiast błądzić i ciągle zmieniać ramy i komponenty odżałowałbym parę złociszy i zrobił sobie profesjonalny bikefiting.
  2. GC 6.9 na 100% ma otwory pod bagażnik.
  3. GC 6.9 ma jeszcze turystyczną geometrię - 610 mm horyzontalnie dla rozmiaru L. Sportowa geometria jest od modeli 7.9 w górę. 6.9 jako rower do turystyki i wypady po 100 km sprawdzi się znakomicie. Reba jest już naprawdę porządnym amortyzatorem - trzy lata tyrana w maratonach i górskich wyprach. Ma przejechane jakieś 12000 km i w dalszym ciągu spisuje jak nowa. W 6.9 Koła to systemowe Mavic crossride czyli piasty, proste szprychy i obręcze ogólnie chwalone tu na forum. Napęd to SLX 2016 3x10 do turystyki idealny pozwoli podjechać wszystko a na asfaltowych zjazdach bez problemu dokręcisz 80 km/h. Jeżeli nie planujesz startów w zawodach, to 6.9 lub niższy 5.9 będą idealne. Żona przy wymiarach 170/78 ma 6.9 rozmiar S. Była zaskoczona jak lekko się jeździ nawet na asfalcie w porównaniu do Crossa Kellys Clea 90. Mnie osobiście zaskoczyła realna bardzo niska waga GC 6.9 i dopracowanie szczegółów np naklejki na ramie i gumowe osłonki na pancerzach chroniące ramę i amortyzator przed obtarciami.
  4. Wybór rodzaju roweru 29" plus w przyszłości lekkie koła na miasto najbardziej rozsądny - gratulacje. Z wymienionych modeli brałbym Canyona. Nie wiem jak z dostępnością modelu 6.9. Jak jest na magazynie, to może będą wyprzedaże robić i zejdą do 4000. Pytanie czy czekasz na okazje, czy już kupujesz?
  5. Zabierz go do Świeradowa i ciesz się singlami pod Smrkiem.
  6. Całkowicie zgadzam się kolegą Alsew. Las to więcej niż tylko szutrowe przesieki. Wg mnie cross w lesie to porażka. Miałem i więcej nie chcę. Moja żona złapała się na uniwersalność Grossa, jak tylko zjechaliśmy z asfaltu, to wskazała na mojego 29'ra bo crossa w luźnym piachu musiała pchać, a na szutrze każdy kamień czuła. W 29'erze grube opony i lepszy amor sprawiają że rower płynie po szutrze a nie telepie się cały. Pomijam już trudniejszy teren. Reasumując żona po roku sprzedała crossa i kupiła 29. Jeżeli do tej pory jeździłeś MTB to opory toczenia Ci nie straszne.
  7. MTB jest bardziej uniwersalny. Krosowy w luźnym piachu i błocie będzie miał problemy. Uginacze w crosach to porażka. A 29" pójdzie wszędzie. Jeżdżę na Noby Nickach po asfalcie przez większość sezonu, bo z lenistwa nie chce mi się gum przekładać i opory toczenia są akceptowalne.
  8. Zamiast Krossa B8 RIO kupiłbym Kellys Gate 50 2015
  9. Od kiedy rozmiar normalnego roweru dobiera się w taki sposób, że siedząc na siodełku dziecko ma dotykać stopami ziemi jak rower stoi pionowo? Ta zasada dotyczy rowerów biegowych, gdzie dziecko powinno całą stopą dotykać podłoża. Rower z pedałami powinien mieć tak ustawioną wysokość siodełka, aby noga wyprostowana pewnie opierała się śrudstopiem na pedale w dolnym położeniu korby. Dziecko może paluszkami dotykać ziemi jeżeli nie potrafi ruszać bez siedzenia na siodełku, ale zbyt nisko ustawione siodełko sprawia, że maluch jeździ z podkurczonymi nogami machając kolanami na wysokości brody. Bardziej kierowałbym się przekrokiem, czyli jak dziecko stoi wyprostowane na ziemi i trzyma rower między nogami to rama przed siodełkiem nie powinna dotykać krocza. Swoją drogą 104 cm to kruszynka, zdecydowanie lepszy byłby 16" tylko z dłuższą ramą.
  10. Witam, Posiadam hamulce Avid Elixir X9 (2013), tarcze Avid HS1 180/160 mm Obecne tarcze przy transporcie minimalnie skrzywiłem. Czy mogę zamiast Avid HS1 wsadzić Sram Centerline, ewentualnie jakieś inne zamienniki, czy mam szukać po sieci HS1? Czy na terenie Warszawy jest jakiś serwis, który prostuje tarcze? Tarcza jest minimalnie skrzywiona, podczas obrotu koła rytmicznie pociera w klockach. Przy prędkości powyżej 30 km/h rytmiczne pocieranie zamienia się w metaliczny jednostajny gwizd. pozdrawiam
  11. M może być za duża. Kupiłem żonie AL 6.9 w rozmiarze S. Ona tez ma przekrok 79 cm, tylko trochę niższa jest. Różnica między M a S w długości horyzontalnej to tylko 1 cm (580 mm w S vs 590 mm w M). Dzięki szerokiej kierownicy nie masz wrażenia, ze rower jest przykrótki. Ja mam wzrost 178 cm i 81 cm przekrok i całkiem przyjemnie mi się na nim jeździ.
  12. Witam, Może ktoś mi przesłać lub podlinkować geometrię Grand Canyon AL SL 6.9 z rocznika 2015? Czy geometria na 2016 zmieniła się względem 2015? Widzę, że w 2016 pancerze przerzutek poprowadzone są wewnątrz ramy.
  13. Dla zainteresowanych - dostałem odpowiedź z CANYONa Ramy damskie i męskie w Grand Canyon AL SL 6.9 są identyczne. Jedyne różnice to siodełko, chwyty i malowanie.
  14. Witam, Czy jest różnica w geometrii Grand Canyon AL SL 6.9 WMN, a Grand Canyon AL SL 6.9 - np: niższy przekrok w wersji damskiej? Na stronie producenta jak porównywałem geometrię, to wszystkie wymiary są identyczne. Pytam bo chciałem kupić dla żony męską wersję w malowaniu GRAN TOURISMO BLUE ps Próbowałem zasięgnąć informacji u producenta rożnymi kanałami: telefon, maile, facebook - przez tygodnie nie otrzymałem odpowiedzi. Daje to trochę do myślenia w kwestii obsługi klienta.
  15. Shottas06

    MBIKE Shottas HT06

×
×
  • Dodaj nową pozycję...