Magazyn RennRad ponownie wyróżnił model Backroad! Tym razem w teście wzięło udział 16 modeli graveli, szerokim zakresie cenowym.
Ich zestawienie można znaleźć tutaj:
https://bit.ly/2nXET7j
Nasz rower został wyróżniony jako najbardziej "wyścigowy" w zestawieniu.
W opinii magazynu nasz Backroad to ponownie jeden z najlepszych graveli na rynku. RennRad podkreśla, że rama czerpie w przełajowych tradycji, a węzeł suportu jest umiejscowiony o 1 cm wyżej niż zwykle w gravelach lub rowerach szosowych. To, że rama bardziej nadaje się do gravelowania niż przełajów wychodzi po bliższym zapoznaniu się. Otwory na bagażnik i błotniki kryją się w ramie i na widelcu. Ponieważ otwory montażowe nie są zbyt duże przy montażu błotników i bagażnika należy używać wysokiej jakości śrub – inne mogą się wygiąć.
Zachowanie na drodze? Bardzo zwrotny, bezpośredni i bardzo precyzyjny, ma pewną tendencję do driftu, ale zakres limitu jest dość szeroki. Pozycja w ramie jest zdecydowanie przechylona do przodu stąd zmiana kierunku jazdy jest szybka.
Prowadzenie nie sprawia problemów i rower od razu reaguje na ruch kierownicą, lekkie koła zapewniają dobre przyspieszenie, sztywny widelec i 40 milimetrowe opony zapewniają wysoką precyzję prowadzenia.
W tym roku ponownie jest jednym z najlepszych graveli na rynku. Jeśli chodzi o komfort jazdy, to faktycznie inni producenci mają trochę więcej do zaoferowania. Rose jest na przedzie jeśli chodzi o prowadzenie oraz stosunek wartości do ceny.
Ten rower jest najszybszy w teście i podobny charakterem do przełajówki.
Magazyn RennRad testował model na Shimano GRX 810, w standardowej konfiguracji, waga dla rozmiaru 54 cm pokazała masę 8,74 kg.
Link do testu: https://bit.ly/2nXET7j