Skocz do zawartości

Naprawiacz

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    103
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Patryk
  • Skąd
    warszawa

Osiągnięcia użytkownika Naprawiacz

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca
  • Od roku

Ostatnio zdobyte

4

Reputacja

  1. kato39 Normalnie nauczyciel, dzięki za lekcje ale ja już swoją szkołę przeszedłem. I na pewno nie biorę swojej wiedzy z forum. Jestem tu żeby doradzać, wszystko co piszę jest przezemnie sprawdzone. Nie sprzedaję tu teoretycznej wiedzy, tylko i wyłącznie praktyczną i sprawdzoną. Więc jak piszę to wiem o czym, jak o czymś niemam pojęcia to się nie udzielam.
  2. Oczywiście, jeżeli tłuszcz całkowicie przeżarł okładzinę to nie da się jej odratować, czasami poprostu rozsypuje się podczas przecierania. Ale nie zawsze tak, jest bardzo często wypalam żywiczne i w większości przypadków pomaga. Wiem to też jak najbardziej z doświadczenia.
  3. No właśnie nie. Jesteś w błędzie. Żywiczne też się wypala. Szczególnie palnik w ich przypadku bardzo pomaga.
  4. Jestem ciekaw czy podczas hamowania hamulce piszczą? Na początek wyjmij klocki popatrz na zewnętrzną stronę(tą bez okładziny). Jeżeli jest tłusta od płynu, znaczy to że masz uszkodzony zacisk. Mieliśmy wiele takich przypadków swojego czasu z hamulcami shimano(nie tylko ten model). Jeżeli masz jeszcze gwarancję(2lata) to shimano bez problemu wymienia zaciski na szczelne.Musisz się zgłosić do sklepu gdzie kupowałeś hamulce lub cały rower. Natomiast załóżmy że zacisk jest sprawny. Jaką barwę mają klocki? Jest lusterkowaty czy raczej ciemny i postrzępiony?. Jeżeli ten drugi przypadek to możesz spróbować je odtłuścić. Żadna bęzyna broń Boże. Odtłuszczacz do hamulców samochodowych. 1.Wyrównaj klocki na papierku ściernym nie za grubym. 2.Popsikaj odtłuszczaczem i podpal. 3.Powtórz czynność jeszcze raz. 4.Przetrzyj tarczę papierkiem ściernym i odtłuść odtłuszczaczem. 5.Załóż do roweru i zobacz jak będzie, po takim zabiegu klocki mogą potrzebować dotrzeć się na nowo. Możesz jeszcze użyć palnika i podgrzewając okładzinę od strony metalowej wypalić tłuszcz.. Domowym sposobem wrzuć do piekarnika i podkręć na max. Tłuszcz na klocku zacznie wychodzić i się gotować tak samo jak przy podgrzewaniu palnikiem. To chyba by było na tyle.
  5. Na oringi najlepiej stosować stały smar, ale nie byle jaki "Military grease" albo "Judybutter". Do gąbeczek stosujemy tzw. "Red rum", nasączamy gąbeczki tym gęstym olejem i zakładamy na uszczelki kurzowe. Na koniec od spodu można wstrzyknąć trochę oleju którego używasz do zalewania komory z tłumieniem, tak ze 2cm.
  6. Tak, chyba że po wyjęciu koła nie włożymy wsuwki zabezpieczającej a w transporcie naciśnie nam się klamka. Wtedy niestety robi nam się więcej zabawy, chociaż nie zawsze.Czasami wystarczy rozepchnąć tłoki i jest dobrze.
  7. Dokładnie. Masz napisane na klamce. Na bank dot-4
  8. Niestety często tak jest że trzeba regulować na nowo zacisk. Pamiętaj żeby zawsze wkladać kolo w widełki równiutko najlepiej docisnąć widelec do osi i dopiero zamknąć zacisk koła. Potem wez sobie białą kartkę i podłuż tak żebyś widział prześwit między klockami a tarczą i do dzieła
×
×
  • Dodaj nową pozycję...