Skocz do zawartości

karolg

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    431
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Karol
  • Skąd
    wawa

Ostatnie wizyty

911 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika karolg

Stały bywalec

Stały bywalec (7/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

112

Reputacja

  1. Loca nie robi customowych ram. Mają gotowe ramy w kilku rozmiarach, i dopiero na nich robią rowery według widzimisię klienta.
  2. Słaba porada, ale... Najlepiej przetestować na sobie co się sprawdzi 😉 Jeden poleci hamak, inny bivy, a Ty np. uznasz że jednak full namiot jest potrzebny. Spróbuj może kupić sprzęt z drugiej ręki - tarp, hamak, czy bivy. Przy odsprzedaży potem niewiele stracisz, o ile w ogóle. A będziesz dzięki temu mógł wyrobić sobie zdanie. A z doświadczenia - jeśli coś ma być "awaryjnie", bo i tak nocujesz w pokojach, to lepiej nic nie wieźć. Bo motywacja żeby coś znaleźć i strach przed spaniem w nieznanym będą codziennie wystarczające, żeby coś znaleźć. Na ultramaratonach typu Wisła1200 świetnie to widać - większość uczestników wozi namioty, a przynajmniej śpiwory i bivy albo tarpy, a i tak ostatecznie codziennie śpią po kwaterach. "Awaryjnie", to można na ławce pod zadaszonym przystankiem spać 😁
  3. A tymczasem pojawiły się nowe rowery w ofercie - gravel carbon. https://locabikes.pl/kategoria/rowery-gravel-carbon Jak to w branży bywa, w oparciu o ramy tzw. open mould z dalekiego wschodu (w detalu dostępny jako Carbonda CFR707). Ich poprzedni projekt (CFR696) zbiera dobre opinie i jest oferowany przez wiele marek, m.in. Bombtrack Hook Ext C, czy nasz rodzimy Kross Esker 7.0. Wygląda bardzo obiecująco - sensowna geometria (chociaż patrząc na kąt główki, to w zależności od rozmiaru prowadzenie roweru będzie mocno różnić, trzeba indywidualnie ocenić), do tego miejsce na uczciwe 700x50c i zestaw mocowań. A dla odważnych opcja pełnej integracji pancerzy w ramie i zintegrowanym kokpicie. Jestem ciekaw opinii z testów, bo kusi!
  4. Z tą wagą, podobnie jak w moloko, dba o to żeby na stromych podjazdach przednie koło się nie odrywało 😉
  5. Im większy backsweep, tym trudniej idealnie ustawić kierownicę, trzeba o tym pamiętać. OG mogę szczerze polecić, ale nie pożyczę bo użytkuję i nie oddam Za to On One Mary mógłbym pożyczyć, bardzo podobna, minimalnie węższa i minimalnie większe gięcie
  6. Robiłem podobne podchody, mam mieszczucha trekkingo-singla z ETT 61 cm, ja mam 186, chyba. Żeby było mi wygodnie na baranku, musiałbym mieć mostek chyba zjazdowy, żeby kierownica była tuż przed sterówką. Miałem podczas testów do dyspozycji 80mm i taki regulowany, zakładany od góry na rurę. Z tym pierwszym było dużo za daleko, z tym drugim, jak go ustawiłem prawie pionowo, było niezłe - ale za wysoko i za nerwowo.
  7. Nie mogę już edytować posta, a powinienem, bo pytanie o wrażenia jest co najmniej nie na miejscu. Idę do okulisty
  8. Było! Nie wszystkie wersje, ale już są, np. tu: https://www.bike24.com/p2290565.html
  9. O, a mi się wydawało, że jest ponadstandardowo szeroka. Byłaby szansa na zdjęcie torby na rowerze od góry? Przyłączam się do gratulacji! Piękne osiągnięcie. Odkopuję, bo miałem okazję założyć i wypchać. Może nie na 100%, ale konkretnie. Tak to wygląda, Giant Scout w rozmiarze L, rama 19":
  10. http://whatbars.com Świetna strona - baza kierownic, w większości tych bardziej dziwnych i niestety często u nas nie dostępnych. Ale kilka znanych i lubianych też jest.
  11. Topeaka mogę śmiało polecić, wodoodporny, dobrze się trzyma, ma kieszonkę w środku.. Jedyna wada, a może raczej mój pech, to że mi się suwak trochę uszkodził od wystającego kantu powerbanku, i teraz jak jest mocno wypchany, to ciężko zapiąć, bo haczy.
  12. Jasne, rozumiem ideę. Ale chyba nie jestem przekonany Z moich doświadczeń* wynika, że: 3" dają jednak zauważalnie większy opór, jeśli się spuści ciśnienie o tyle, żeby dawały większy komfort niż ~2.2". z kolei jeżeli się je dodmucha, to nie dają już większego komfortu niż 2.2, za to ogólnie są cięższe i wyraźnie czuć efekt żyroskopowy. Więc o ile wygodne, zbaraniałe szutro-połykacze na kołach 29x2... z groszami potrafię sobie umieścić na liście "adekwatny sprzęt do zastosowań XYZ", to dołożenie grubej opony sprawia, traci to u mnie sens w oczach. Bo jeżeli teren jest aż tak wymagający (teren=nawierzchnia), że 2.x nie wystarczy, to nie widzę powodu, dla którego baran będzie lepszy niż wygodna kierownica - prosta, gięta, z rogami - wedle upodobań. I to chyba słowo klucz - pisząc posta sam doszedłem do odpowiedzi, która mnie satysfakcjonuje - baran nie ma żadnej przewagi, ale jak ktoś po prostu lubi, to ma * mam (miewam) 29x3" na przodzie, trochę jeździłem różnymi 27+ ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- A z innej beczki, chociaż też baranowej - Shimano pokazało nową kierę, PRO PLT Discover 42 albo 44 cm 12 albo 30 stopni gięcia http://ridinggravel.com/gravel-news/gravel-grinder-news/gravel-grinder-news-shimano-pro-introduces-flared-drop-bars-bags/ (a przy okazji jakieś nowe torbiszcza)
  13. Zawsze mnie to zastanawiało - do czego nadaje się taki rower? Wiem, wszystko się da i odpowiedzią może być "zbudowali bo można", ale zwykle buduje się rower w jakimś celu. Asfalty, single w lesie, górskie szlaki, długie proste szutry, albo jakiś kompromis pomiędzy kilkoma potrzebami. A w przypadku 3" z baranem po prostu nie potrafię znaleźć zastosowania. Opory stawiane przez opony niwelują zysk "aero" na baranku, a pogorszona kontrola względem prostej kierownicy niweluje zysk terenowy opon. Oświećcie mnie proszę
×
×
  • Dodaj nową pozycję...