Skocz do zawartości

clip7

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    286
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Robert
  • Skąd
    Szczecin

Ostatnie wizyty

713 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika clip7

Stały bywalec

Stały bywalec (7/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

5

Reputacja

4

Trafne odpowiedzi

  1. Ostatecznie wziąłem fula. Specialized Epic Expert, model 2022 w super cenie.
  2. Trzeba to regulować na sagu? Widziałem filmy instruktażowe i wydaje mi się, że rower był podwieszony na uchwycie. Ale może to był sztywniak, głowy nie dam.
  3. Może rzeczywiście górne kółko przerzutki jest za blisko kasety. Wtedy przy zrzucaniu, na dużych zębatkach może jest za sztywno. Będę musiał to sprawdzić w wolnej chwili.
  4. Witam. Nie mogę sobie poradzić z ustawieniem tylnej przerzutki Sram X01 1x12 w rowerze Specialized Epic Expert 2022. Odległość górnego kółka przerzutki ustawiona za pomocą przymiaru. Nie mogę znaleźć złotego środka. Kiedy linka przerzutki jest mocniej naciągnięta, biegi wchodzą idealnie w stronę większych zębatek. Natomiast przy zrzucaniu na mniejsze kółka, jest to dość wolne a w okolicach większych zębatek, na jednym czy dwóch biegach, trzeba zrzucać o 2 biegi żeby łańcuch zszedł. Zatem zmniejszam naprężenie linki przerzutki. Łańcuch jest już zrzucany dobrze w stronę mniejszych zębatek ale na tych mniejszych zębatkach słychać "cykanie", widzę że łańcuch delikatnie haczy o niektóre zęby na sąsiedniej zębatce o mniejszej średnicy. Wygląda to tak jakby łańcuch był za szeroki. No chyba, że to cykanie jest normalne w sramie. Wcześniej jeździłem na Shimano m8100 1x12 i nic takiego się nie działo. Rower ma przejechane kilka jazd. Hak raczej prosty. Jak to ustawić?
  5. Znalazłem pomiar mocy ronde na pająku, trzeba jeszcze dokupić zębatkę 104bcd. Szukam jakiś opinii na temat ronde. Strona ronde.pl nie działa. Kto to produkuje? Czy warto?
  6. Witam. Czy istnieje pomiar mocy w lewym ramieniu do tej korby SRAM X1 Eagle aluminiowy, DUB? Stages, Inpeak...? Szukam ale nie bardzo mogę znaleźć.
  7. Jest też super spec ht epic expert 2022 ale w wyższej cenie.
  8. Jest jeszcze fajny, biały trek procaliber 9.7 też z tego roku. Na sram gx, reba solo air i kołach karbonowych. W sumie ciut lżejszy i dożywotnia gwarancja na ramę.
  9. Witam. Widzę, że pojawiła się promocja i można kupić ten rower za 13600zł. Ponad 10,6kg, karbon, osprzęt shimano xt, karbonowe koła reynolds z szerokimi obręczami, amor fox 32 performace. Czy ten rower wart jest swojej ceny? Są jakieś słabe punkty? Czy w tej cenie można wyrwać coś lepszego do ścigania?
  10. Witam. Nowe buty zimowe Northwave Celsius XC Arctic GTX r.44. Zakup grudzień 2022, gwarancja, rachunek, nowe w kartonie. Link do aukcji: https://allegrolokalnie.pl/oferta/buty-rowerowe-northwave-celsius-xc-arctic-gtx-r44
  11. Witam. Szukam typowo zimowych butów mtb na temperatury poniżej 0 stopni. Wiem, że odczuwanie zimna to indywidualna kwestia. Otóż w tej chwili mam taki patent: skarpeta neoprenowa 3mm, but mtb letni, na to wszystko ochraniacze neoprenowe shimano xc thermal z powłoką hydrofobową. Do zera stopni luz. Jak spada do -5 to już zaczynają mi marznąć palce stóp. Pytanie jest takie, czy jak zainwestuję w buty zimowe jak w temacie, to będzie mi zdecydowanie cieplej czy niewiele cieplej przy 0 stopni i niżej? To dość spory wydatek.
  12. No ja już się przyzwyczaiłem do twardych klamek i na miękkich nie czuje się pewnie. Może to wynika z tego, że na starych klamkach, które najpierw się pociły a potem były wycieki, zdarzyło mi się zapadnięcie tylnej klamki i parę razy musiałem pompować na zjazdach, zanim stwardniała.
  13. Dziś wymieniłem tarcze. Różnica między zużytymi a nowymi to ponad 0,5 mm. Wkręciłem lejek w klamkę, zalałem płynem i włożyłem tylne koło i nacisnąłem parę razy klamkę. Klamka twarda jak cholera. Niby tylko pół milimetra a taka różnica, dziwne. Problem w tym, że nie dało się wyregulować zacisku i tarcza cały czas ocierała o okładziny. Czyli od nowa, cofnięcie tłoczków i pompowanie klamką na nowej tarczy. Przestało ocierać ale klamka zrobiła się miękka jak wcześniej. Te hamulce chyba tak po postu działają. Nie pasowało mi to. Podkleilem starą tarczę taśmą przezroczystą tak, żeby grubość była pomiędzy tarczą nową a zużytą i na takiej tarczy zrobiłem całą procedurę na nowo. Jak dla mnie dopiero teraz jest idealnie. Klamka twarda, okładziny bardzo blisko tarczy ale nie ocierają. Teraz mogę spokojnie przybliżyć dźwignię do kierownicy bez obawy, że przy naciśnięciu dotnie jej. Zastanawia mnie tylko czy zużycie klocków nie spowoduje znów miękkiej klamki. Nowe chyba mają 3mm a przy chyba 1mm wymiana. Czyli w sumie 4 mm do zużycia. Będę jeździł i dalej obserwował
  14. Wydaje mi się, że powinny być twarde. Jeśli nacisnę dźwignię tylnego hamulca to można powiedzieć, że wciska się gdzieś ponad 50% i ma około 2cm do kierownicy (jest to przy maksymalnym oddaleniu dźwigni pokrętłem regulacyjnym). Jeśli pokrętło regulacyjne oddalenia dźwigni ustawie gdzieś w połowie zakresu to po naciśnięciu, dźwignia dotyka już kierownicy.
  15. Ciągle mnie to zastanawia. Sytuacja kiedy mam wkręcony lejek z płynem w klamkę. W zacisku żółty klocek Shimano. Płyn przelany, odpowietrzone. Klamka przy naciskaniu twarda jak cholera. Po wyciągnięciu klocka i włożeniu zacisku z okładzinami, ze sprężyną w tarcze hamulcową, klamka się zapada. Robi się twardsza po kilkukrotnym jej naciśnięciu ale jak dla mnie już jest za miękko. Rozumiem, że skoro lejek jest wkręcony to płyn się dolał automatycznie. Próbowałem też po tym przelewać płyn, odpowietrzać ale to samo. Jutro wymienię tarcze ale nie chce mi się wierzyć, żeby te prawie 0,5 mm robiło taką różnicę. Na mój rozum to wygląda tak: tłoczki mniej wychylone (żółty klocek) jest ok. Tłoczki bardziej wychylone (okładziny i tarcza) więcej płynu w układzie i tu klamka robi się miękka.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...