Skocz do zawartości

Dazuo

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    24
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Filip
  • Skąd
    Toruń

Osiągnięcia użytkownika Dazuo

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca
  • Od roku

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. Więc mam powiedzieć, żeby nie ruszał hamulca, bo jak się wygina (rzeczywiście, to widać gołym okiem) to dobrze?
  2. Podjechałem dzisiaj przy okazji i podpytałem się w serwisie, czy nastawią wszystko jak trzeba - koleś od razu zauważył, że między innymi przyda się poprawa tylnego hamulca - przy hamowaniu klocki wyginają lekko tarczę, a tak nie powinno być. Przy okazji wyregulują hamulce, przerzutki, blokadę amorka, podpompują koła
  3. Challenger zakupiony. Jutro doleję nowego smaru (facet w sklepie mówił, że do roweru musi być gęsty [bo rzadki chlapie] i dał odpowiedni), Do zamontowania jeszcze błotniki. Aha, w sklepie stały 2 challengery i 3 leadery, porównałem sobie, pojeździłem w sklepie, późną godziną praktycznie nikogo nie było I stwierdzam - nie wiem, czy odczułem różnicę między kasetą a wolnobiegiem, ale mimo dołożenia 100zł mam dużo lepiej wykonany rower, lepsze opony, blokadę przedniego amorka (XCM). Aha, dużo lepiej wykonany, bo porównywałem sobie z wszystkich egzemplarzy jakość spawań i dwa challengery miały to dużo porządniej zrobione (czyt. dokładniej i równomierniej). Jestem zadowolony, jak na razie wróciłem nim jedynie do domu, jakieś 5km, i jechało się bardzo dobrze Nie za bardzo jednak odczułem różnicę między zablokowanym a odblokowanym przednim amorkiem. No cóż, wszystkim dziękuję za cenne rady, możecie jeszcze tylko wspomnieć co warto zrobić po zakupie roweru i czy sam mam naoliwić te zębatki i podpompować koła (własnie, jakie ciśnienie?), czy lepiej dać do pobliskiego serwisu, (kilka razy mój stary rower tam naprawiali i jest ok)? Jeszcze raz dziękuję
  4. Jasne, nic pochopnie. Zatem wybieram się niebawem do używek, zobaczymy, może jednak będzie coś jeszcze ciekawszego w przystępnej cenie?
  5. @gdy Tak też zrobię. Więc chyba moje wątpliwości rozwiane - kupuję w najbliższym czasie Challengera i nic nie zmieniam, dopóki nie zajdzie taka potrzeba. W przyszłych czasach może rzeczywiście zastanowię się nad nową piastą + kaseta Martwi mnie tylko jedno - ani razy jeszcze nie spotkałem na żywo żadnego Leadera - może jednak jest dużo lepszy? Do zakupu poczekam jeszcze, a w międzyczasie podjadę do tych używek, porobię jakieś zdjęcia ciekawszych modeli (jeśli takie będą) w dobrym stanie i cenie też ok. 800zł, mam nadzieję, że otrzymam tu jakąś fachową opinię "Czy warto".
  6. A jakie by były koszta wymiany piasty i kasety łącznie? jeśli ok. 500zł, to chyba się nie opłaca, poza tym, jak ktoś wcześniej wspominał, wolnobieg w tym modelu nie jest taki znowu najgorszy
  7. @djzatorze Ja nie mam najmniejszego zamiaru wydawać na rower aż 1280zł, raczej oglądam się za tym samym za 9 stówek Oglądałem też różne używane u takiej babki w złejwsi wielkiej (jest raczej znana w moim regionie) i jak już był jakiś przyzwoity rower - dobry osprzęt itp. to nie był zazwyczaj w najlepszym stanie technicznym - rama w niektórych miejscach miała rdzę itp. Zobaczę może jeszcze raz, bo ostatnio byłem u niej kilka mscy temu. No niestety - może ktoś poleci jakieś fajne miejsca z używkami w Toruniu i okolicach? @madhammmster Owszem, zwróciłem uwagę na tą odwróconą kłódkę już przy moim pierwszym spotkaniu z tym rowerem Nic tylko dać na demoty i podpisać "Made in China" @wszyscy A co myślicie o tym, żeby kupić tego challengera i ewentualnie dokupić kasetę zamiast wolnobiegu? Czy poza nią trzeba będzie też wymieniać łańcuch i jeszcze jakieś inne elementy, żeby wszystko działało?
  8. Zatem Auchan odwiedzony! Cena Challengera dużo wyższa niż w Realu - 899 (Real), 1285 (Auchan) Osprzęt, z tego co patrzyłem, ten sam: Continentale, blokada skoku, wolnobieg (niestety, ten Megadrive), no i zobaczyłem z przodu nalepkę "Made in Poland" Zdjęcia: Blokada skoku: Przedni hamulec: Tylna przerzutka: No i to tyle, chyba ostatecznie mój wybór padnie na challengera, chociaż jeszcze podpytam się w Realu czy może nie mają niebawem dostawy z tym Leaderem. PS. Ta cena!!!!
  9. @UP Dzięki, dzisiaj jadę do pobliskiego Auchana, zobaczymy co oni tam mają
  10. @perzon (poprzedni post) Więc dlatego pytam się po czym mam odpóżnić kasetę od wolnobiegu? Aha, kolorystycznie bardziej podchodzi mi challeng
  11. Ale suma sumarum mimo braku kasety warto brać challenga? Pytam się, bo u mnie w sklepie jak na razie jest tylko on
  12. @Perzon Wielkie dzięki, moim priorytetem chyba też jest po pierwsze solidny napęd Zatem będę szukał tego Leadera po sklepach jeszcze. A jak rozróżnić kasetę od wolnobiegu? Obydwa komponenty są złożeniem kilku zębatek o różnych promieniach - może ktoś wyjaśni?
  13. Dzięki! Zatem rozejrzę się jeszcze, a jaka jest zasadnicza różnica między wolnobiegiem a kasetą (jestem raczej mało obeznany w tym temacie)? Poza tym oczywiście, że jak wyczytałem wolnobieg to stara już konstrukcja, spotykana w rowerach z niższej półki cenowej, a kaseta to dużo nowsze i ponoć lepsze rozwiązanie.
  14. @Perzon Więc teoretycznie to właśnie ten granatowy matowy challenger jest lepszy, tak? U mnie w realu ma blokadę amortyzatora (właśnie taki pstryczek), z tego co pamiętam tarczówki, continentale i kosztuje 899 A lepsze są amortyzatory XCM czy XCR? Czy różnica jest na tyle odczuwalna, aby mogło to zaważyć na wyborze roweru? Aha, dlaczego w takim razie wziąłeś Leadera - tylko ze względu na kolor? Bo jak powiedziałeś lepszy osprzęt ma challenger.
  15. Hej, to jeszcze raz - Czy ktoś może mi wyjaśnić różnicę między tym leaderem i challengerem? Czy warto dopłacać do droższego? Które opony są lepsze?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...