No właśnie, coś mi się tak wydawało, że z tym tłumikiem może być problem. Kontrolnie oczywiście rozebrałem oba amory i podkładek dystansowych nie znalazłem.
Co ciekawe, sprężyny powietrzne w obu wyglądają tak samo tylko w 120mm ogranicznik jest ustawiony o 2 cm wyżej, jest nawet drugi otwór do zainstalowania ogranicznika na 100mm.
Co do tłumików to faktycznie jest różnica w długości, float 100 ma oczywiście krótszy o około 1,8 cm - ustawienie 120 mm by ogarnął, z minimalnym zapasem luzu, więc to chyba właśnie tu jest cały problem - powinno go być więcej - na sucho wszystko - działa ale jazdy bym nie zaryzykował.
Tak poza tematem to niby oba amortyzatory są z tego samego roku, a anoda na lagach jest zupełnie inna Fit ma ciemniejszą i jakby bardziej gładką.
Co do interwałów serwisowych to dość często zmieniałem olej, rzadziej uszczelki, serwisy robiłem sam, oleje oryginalne. Starałem się tego pilnować a po każdej cięższej przeprawie zaglądałem do środka. Problem pojawił się tylko w jednym amortyzatorze, obie lagi mają wytarcia od ślizgów po wewnętrznych stronach, lewa jest bardziej wyczuwalna.
Wytarcia są między czerwonymi strzałkami
Jeszcze na spokojnie przemyśle temat, zamówię nowe uszczelki kurzowe, jak nie pomogą w 120 to będą w sam raz do 100. W ostateczności poszukam nowej korony bo ta należy do tych strzelających i bardzo mnie irytuje...