Skocz do zawartości

mansua

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    313
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://www.mazoviamtb.pl/Jacek_Kwiatkowski_13705

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Jacek
  • Skąd
    Karczew

Osiągnięcia użytkownika mansua

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca
  • Od roku

Ostatnio zdobyte

13

Reputacja

  1. Dzieki z aobszerne info. Na dzień dzisiejszy korbę mam LX-a M585 z fabrycznymi blatami. Chciał bym zostać przy tej korbie bo jest całkiem lekka i sztywna. Zmieniarka Deore M590 i manetka XT M770. Jeśli chodzi o zakres biegów to myślę że taki spokojnie mi wystarczy. głównie jeźdze na 32z, a 44z jest dla mnie zazwyczaj za twardo poza szosą. 38z wydaje mi się najbardzie uniwersalne, bo nie bedzie dla mnie za miekko na szybszych szutrach (zawsze te 6z wiecej w porównaniu do 32z), a na inwerwałowych odcinkach bedzie łatwiej jak szarpać się z blatem 44z. Taki zestaw spokojnie obsługuje mi kaseta 11/28, nawet w górach świetokrzyskich z młynkiem 22z nie mam problemu, a w wieksze nie jeżdze. Rame mam karbnową i tu mam obaw co do klinowania sie łańcucha, myślę że przełozenie podkładek na prawą stronę powinno dać radę Dzięki i pzdr.
  2. Jak sobie radzi przednia zmieniarka z takimi blatami (44z/28z) ?? Dobrze zmienia, łańcówch nie spada. Zastanawiam się nad zmianą blatów na 38/22 (kaseta 11/28), też różnica 16z na przednich blatach i mam obawy jak to bedzie działać. Rowerek bardzo przyjemny.
  3. A jakieś średnicy masz ten otwór wejściowy w rame ? MBike Barracuda, też chinol, ma pełne pancerze od klamki po przerzutkę, a w ramie idzie poprostu cały panerz z linką w środku, żeby to łądniej i "nowocześnie" wygladało. Jest to jak na razie jedyny patent , który ma rece i nogi jak spotkałem. Wiekszosć innych kończy się mocowanie pancerza na trytytki chamsko do ramy, chociazby w Level A+.
  4. Mam rame carbonową, nawet lezejszą od tej z watku 1250g. Zaliczyła juz n gongór, skosiła ostatnio nawet 15cm brzoze i jeździ dalej jak nowa, a kask się rozleciał na 4 części. Puki co ma 2 sezony a rower dostał ksywkę tupolew:). Ramy powyzej 1000g maja bardzo cienkie ścianki rur w miejscach gdzie rama nie przenosi obciażeń, od jazdy ona nie peknie, ale od strzału z kierownicy juz tak. Dobry przykład jest Merida FLX i O.9, ta pierwsza to pancerny czołg, znam sztuki, które ścigają sie po 5-6 sezonów i są w pełni sprawne - moja powinna już dawno się połamać (nakazywała by logika:)), zaś O.9 jest rama radykalnie dalikatniejszą mimo nowszej technologii, teoretycznie lepszych włókien i innych patentów, jest poprostu "za mało ramy w danym rozmiarze"
  5. No wagowo to troche mne zatkało, to w prawie tyle co RDX-y (niby waza ponad 1400, ale pivoty do odkrecenia są) a i cięższa o ponad 100g od Uvinegi za 1700zł . Gdyby nie ten vat, albo gdyby to był niener, to byś dalej zrobił niezły interes, ale tak to wyszło dosyć smutno. Możesz się pocieszyć tym, ze masz dużo karbonu a nie skorupkę pod jajka i raczej długo Ci ta rama pojeździ:) Zastanawiajaca jest ta waga w uwzglednieniu tego , że rama ma PM zamiast IS-a, linki w środku wiec odpada wiekszość tych metalowych "trzymadałek", nawet haki pod koła są z wungla, a wyszła im cięższa od dobrej ale "przed fotopowej" carbo ramy na IS-ie, aluminiowych hakach, pivotach i innym złomie.
  6. Z pivotami to chyba jedyna opcja z nowych uginaczy. Możesz też poszukać RST FIRS AIR, będzie drożej ale praca zdecydowanie lepsza i mniejsza waga. http://allegro.pl/amortyzator-rst-first-air-rl-manetka-vbrake-nowy-i3300461409.html - OEM Meridy http://allegro.pl/amortyzator-rst-first-air-nowy-pod-tarcze-i-vbrake-i3238861766.html
  7. mansua

    [8584g] Sabotage by miller

    Eliptyczny blat w MTB?? Jeździłeś z czymś takim wcześnej w szosie ?? Moim zdaniem radykalie upośledzisz sprawność terenową roweru ;/
  8. A jest sens składać koła za 1000zł ?? Może Mavic Aksium, gotowe, z gwarancją, solidnie zaplecione, bardzo dobre maszynowe piasty, waga niecałe 1750g, i cena nie nadwyręża budżetu. Ja mam odpowiednik tych kół do mtb, czyli crossride, i spisują się super. Jak bym składał to zwiększył bym budżet do ok 1500zł i poskładał koła na piastach z DT Rachet.
  9. Celował bym w tytan, ew reynolds np coś od Niner-a. z FOX-em z przodu, napędem XO i dobrymi hamplami - i blat i ogień "pedall dam it!!" Full będzie bardziej upierdliwy jak pomocny przy takiej jeździe, karbon w zasadzie nie nadaje się do miasta, do tego Twoja waga jest zdecydowanie za wysoka. Do sztywniaka kupisz sobie szosowe gumu i masz szybki rower na miasto-asfalt, a na weekandowe wypady lacze 2.2 albo mocniej i można się powściekać.
  10. Prawie 400g siodło to jest jednak przegięcie . Jesli chcesz faktycznie wygodnie pojeździć to zainwestuj w dobre spodnie z wkładką. O ile siodło jest dobrze dobrane to można jeździć cały dzień bez cierpienia, nawet na 200g desce.
  11. Nie spodziewaj się wielkiej różnicy w wadze ram z węgla, miedzy poszczegolnymi rozmiarami - w wypowiedziach wyczuwam, że na to liczysz. Tylni trójkat jest ten sam, mufa suportowa też i często ta sama główka ramy. Różnica mieczy 17 a 21 to bedzie w porywach może 100g. albo i mniej. Moim zdaniem, jeśli odpowiada Ci geometria w tym chińczyku to pozostałe parametry spełnią Twoje oczekiwania.
  12. Zwróć uwagę, że w koła, rurki korbę i duperele, autor tematu już inwestował i to konkretnie Karbon poza wagą ma też inne zalety związane z trakcją i efektywnością.
  13. Wiecej w tym pogladzie zabobonu jak faktów. Rama alu 1500g jest bez porównania bardziej delikatna jak węgiej 1200-1300g. Abstrachuję od właściwości materiałowych, to można na chłopski rozum ogarnąć , 1500g alu jest bardzo lekkie - 1200-1300g rama z carbonu to jest KOWADŁO !! na dzień dzisiejszy, bo są ramy MTB, które ważą prawie połowę tego (np scott , czy trek). To tak jak by porównywać wytrzymałość ramy alu 2,5kg z ramę 1,5kg w tym samym rozmiarze Miałem kilka ram alu, te które ważyły ok 1500g 19" , po pierwszym lepszym gongu na kamieniach czy twartym podłożu, miały na głównym trójkącie jakiegoś wgniota. Od ok roku mam rame z węgla ok 1250g , zaliczyła już kilka konkretnych wywrotek, leżała po rowach i koziołkowała po kamieniach i oprócz uszczerbku drobnego na lakierze jest w idealnym stanie. Wiekszy znak zapytania, od tego czy karbon się nadaje do ostrego MTB, jest pytanie czy ta konkretna rama się nadaje. Jak by nie było , to nie jest to wytestowana konstrukcja i jednoznacznej odpowiedzi nie ma, a patrząc po tym jak zachowują się podrabiane sztyce z węgla w ciężkich warunkach, trudno spodziewać się rewelacji po ramie, którą wykonać znacznie trudniej jak sztyce czy kiere ;]. Ja ważę 70kg z małym okładem i mieszkam na mazowszu , gdybym składał sobie lekki rower do jazdy po piachu, szosie i szutrach, to nie miał bym większych obaw (zreszta przymierzam się do poskładania takiej "weglowej zimówki" na przyszły rok - budżetowa wersja Taboowego Chinola - rama wegiel, wideł regiel , naped 1x9, do tego solidne komponenty bez pałowania się wagą) . Jesli nie masz wielkich wyścigowych ambicji, a zależy Ci na fajnej wygodnej i trwałej ramie , do tego nie jesteś piórkowej wagi, to może zamiast plastiku , jakaś szlachetna stal albo tytan ?? Był ostatnio wątek o tytanowych chińczykach, możesz tez sobie taką ramę zamówić pod siebie z geo jaka Ci się marzy. Wiedomo że wagowo nie wyjdzie jakoś fantastycznie (porównywalnie do tego co jest), ale za to rama na długie lata, i do tego bardzo wygodna.
  14. Ja rozumiem genezę powstania tego roweru. To jest przykład, że nie jest to jednak optymalna droga do budowania roweru. bo np - zmienisz ramę , bedzie miała inne geo, = bedziesz miał inną pozycję na rowerze = duże prawdopodobieństwo że siodełko przestanie pasować jak pasuje, że mostek nie taki, że sztyca bez albo z offsetem, albo całkiem średnica inna, że kiera na krotka, albo za długa. - i co , i klops. Wymiana ramy, to nie jest taki bzdet jak wymiana korby, hampla czy przerzutki - wykręcę i wkręcę troche podreguluję i lata. Sam zauwazyłeś że jest przepaść miedzy alu Scottem a tym co masz - a są ramy o znacznie lepszych parametrach jak Scale alu. Słowem , jak się zachoruje na cyklozę , lepiej startować od wymiany ramy, jeśli jest taka potrzeba, a nie zostawiać to na koniec - obiektywnie patrząc. Życzę Ci żeby podmiana ramy, przebiegła bezboleśnie, ale bedzie to wymagało sporo szczęścia i roztropnego i dokładnego rozkminiana geometrii . Rama , którą podesłałeś wygląda bardzo przyjemnie, przy Twojej wadze to ona raczej sztywna nie bedzie z takimi widłami, ja bym szukał czegoś w większymi przekrojami (ala RDX-y), co do geo, to porównaj je z tym co masz i przeanalizuj jak Ci to zmieni pozycję na rowerze. Z V-kami, to porównaj sobie ile ważą i kosztują hample tarczowe np używane Deore M595 z lekkimi tarczami - cały zestaw. Porównaj cenę lekkich kół pod V-br i lekkich kół pod disc - wszystko jest produkowane i dostępne ale ceramiczna obręcz jest była i bedzie droga jak disc o podobnych parametrach. Do tego porównaj wagę np V-br XTR-a , dolicz wagę pivotów i oczywiście linek z pancerzami. Efekt bedzie taki, że kupując sprawdzone deorki , jakieś używane tarcze XT, wychodzi na to że tarcze są i tańsze i lżejsze i w działaniu lepsze, To że V-br jest lekki to jest mit, który ma potwierdzenie przy bardzo tanich kołach i bardzo tanich hamplach.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...