Skocz do zawartości

przemokolarz

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    238
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Przemek
  • Skąd
    podlaskie

Ostatnie wizyty

1 387 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika przemokolarz

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca
  • Od roku
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

12

Reputacja

  1. W SLX masz inne mocowanie przewody więc i tak będziesz wymieniał.
  2. Mieszkałem przewody z insertami i w sumie nie odczuwałem żadnych negatywnych skutków. Ile w tym prawdy a ile marketingowego bełkotu? Shimano nawet odradzało łączenie klamki 596 z zaciskiem 520 bo to nie ta sama grupa, zalecali dedykowane komponenty. Pomimo mixów wszystko działało tak jak powinno. Jak to mawia mój znajomy mechanik samochodowy "jeździć i obserwować, jak je....nie to się wymieni na nowe"
  3. Na tyle używam Maxxis Aggressor, wersja to już zależy od budżetu. Całkiem spoko trzyma się suchych tras, opory toczenia dość niskie, w mokrym i śliskim raczej się ślizga.
  4. A ile chcesz wydać PLN? I czy rozważasz wymianę piasty pod inny standard?
  5. https://linkagedesign.blogspot.com/ - tu znajdziesz odpowiedź. Elektryczny HT z powietrznym amortyzatorem, do miasta i sporadyczne wypady w teren nic więcej nie trzeba - taka refleksja po przeczytaniu wątku. Oczywiście sam jeżdżę po mieście fulem AM na "minionkach" 2,5'', blokady amortyzacji nie używam i w okolicach okrężnicy mam to co inni myślą. Lubię swój rower, mam frajdę jak nim jeżdżę i to, że muszę włożyć więcej watów mi nie przeszkadza. Jak autora wątku stać na elektrycznego fula i chce nim jeździć po mieście to niech kupuje. Osobiście szukałbym bajka z zawiasem w okolicy 120mm bo to w zupełności wystarczy żeby wjechać z DDR w las i sunąć po korzeniach. Zamiast bić pianę, że moja racja jest mojsza to lepiej podlinkujecie swoje typy, jeśli takie macie.
  6. Napisz lepiej gdzie jeździsz i jakie trasy preferujesz, dużo zależy od podłoża, inne bym wybrał na suche i twarde bikeparki a co innego w miękką ściółkę. A tak pół żartem, pół serio to bierze Pan Maxxis Minion 😁
  7. Skoro się zastanawiasz to już ok, teraz wyciągaj wnioski. Pytanie o to czy Ty coś dasz radę moim skromnym zdaniem powinieneś kierować do Siebie.
  8. https://activia.sgl.pl/cena/czaci-zamienne/toki/z-x-ringiem_toczek-komory-powietrznej-do-aionaurondurolux-z-goleniami-35mm/2228 taki wstawiłem i tylko smar daję do komory powietrznej, a strzeliło dokładnie tak samo jak u autora wątku.
  9. Sam mam mix Shimano, Korba SLX 12s, manetka XT 12s, kaseta i przerzutka to Deore 11s z serii 5000, stosunkowo tani i dobry napęd. Manetkę XT M8100 wybrałem z uwagi na ww. plusy, kaseta jak i przerzutka są względnie tanie. Latem po konkretnej glebie musiałem zmienić przerzutkę, nowa M5100 kosztowała 139 PLN, dziś na Allego kupisz za 102,90PLN. Miałem piastę z bębenkiem HG, której już nie chciałem zmieniać, stąd świadoma decyzja o napędzie 11s i jego ograniczeniach. W mojej skromnej opinii, jeśli nie chcesz dużo inwestować to wystarczyłaby zmiana przerzutki na Deore i manetkę Deore XT a kaseta mogłaby zostać. Ale to czy kaseta SRAM ma taki sam rozstaw koronek jak w Shimano to trzeba zweryfikować. Ostatnie moje doświadczenia ze SRAMem to też był mix, X7 manetka i przerzutka X9 z kasetą SLX 10 s i wtedy to też dobrze działało. Ale to tak jako ciekawostka.
  10. To jak zmienię skok ze 150mm co mam teraz na 180mm to zwiększy się czułość genialne!!!!
  11. Z pierwszą częścią wypowiedzi się zgodzę, z drugą już nie. Ciśnienie to kwestia bardzo subiektywna i zależy od stylu jazdy, miejsca, wagi rowerzysty/roweru itp. Wolę określenie "zacznij od 2 barów i testuj".
  12. Po przeczytaniu wątku dochodzę do wniosku, żeby nie ufać sprzedawcom w sklepie bo się "....no znają ". Kiedyś sprzedawca w sklepie uświadomił mnie, że większa tarcza ma iść na tył, bo tam jest napęd, większy nacisk i przez to efektywniej będzie hamować. Wysłuchałem co miał do powiedzenia i mu podziękowałem. Eksperci z forum wiedzą lepiej, nawet są w stanie podać limity na to i tamto bo do tego i tamtego 😁 Forum śledzę od kilkunastu lat, jest specyficzne bo panuje tu podejście, że jak jesteś amator i zaczynasz przygodę z kolarstwem to potrzebujesz budżetowy sprzęt bo lepszy to będzie overkill. Ale jak już twierdzisz, że coś potrafisz i "uprawiasz lekkie enduro" i pytasz co ulepszyć to w odpowiedzi się dowiesz, że tylko topowy szpej bo reszta się nie nadaje 😁 Prawda jest gdzieś pośrodku. Autor jak ma możliwości to niech kupuje i się cieszy hamulcami z 4 tloczkami. Kiedyś na tym forum fachowcy się rozpisywali, że tarczówki są zbędnym bajerem, że "fałki" wystarczają, że to fanaberia mieć dyski w XC. A teraz się sprzeczają o 2 czy 4 tłoczki.
  13. Serio Klocki metal i dobra tarcza, nawet na zimnych hamują lepiej niż żywiczne.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...