Skocz do zawartości

wymiennik

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    253
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    wymiennik
  • Skąd
    Śląsk

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika wymiennik

Znachor

Znachor (6/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Reaktywny
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

18

Reputacja

  1. Bontrager XXX - 16 g. Ale ciężki kloc. 😉😄 https://www.carbonworks.de/produkte/?lang=en 5 g, to jest dopiero waga. Można zaoszczędzić 11 g. Są tej samej firmy cięższe, 9 g. Są podobne w konstrukcji jak Alpitude i chińskie.
  2. Udało mi się znaleźć dwa pasujące amortyzatory: Rock Shox Recon Silver RL lub Rock Shox Judy Gold (prawdopodobnie wersja TK) Który polecicie?
  3. Czy można do amortyzatora przeznaczonego do 29" wsadzić koło 27,5" bez żadnego ryzyka? Co się stanie w takiej sytuacji?
  4. O. Nie wiedziałem, że jest takie rozwiązanie. A jeśli zastosowałbym takie rozwiązanie, to jaki amortyzator byście polecili?
  5. Cześć. Mam stary rower Merdia Matts Trail. Oryginalny amortyzator już dawno wyleciał i od dobrych kilku lat mam w nim Manitou Marvel Comp 120 mm. Przyszedł na niego już czas. Poszukuję czegoś nowego i dobrego. rodzaj - powietrzny koło - 27,5 " rura - 1 1/8" nie zwężana skok - ok. 120 mm hamulec - tarcza mocowanie koła - 9 mm QR lub sztywna oś (mam koło z mocowaniem na 9 mm QR, ale z możliwością szybkiej zmiany na sztywną oś) najchętniej z manetką na kierownicy, ale nie jest to wymóg niezbędny cena - do ok. 1500 zł Zależy mi na czymś bardzo dobrym i wytrzymałym. Najlepiej im lżejszy tym lepszy. Najlepiej coś ze stajni Fox, Rock Shox, Manitou. Czy możecie mi polecić jakiś amortyzator spełniający ww. wymagania. Dziękuję za pomoc.
  6. Właśnie o to chodzi. Najchętniej chciałbym rower, którym można trochę pojeździć po górach, ale raczej jazda stokówkami niż downhill, a do tego treking nizinny po lasach i asfaltach, z możliwością zablokowania zawieszenia. Wiem, że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego i nie będzie dobre ani do trekingu ani do jazdy po górach. Ale zdaję sobie z tego sprawę ze wszystkich ułomności takiego pomysłu, ale jestem gotów spróbować. Z tego co piszecie, to rzeczywiście wynika, że tylko napęd 1x12 ze świadomością, ze czasami zabraknie przełożenia. Ale do długich i szybkich tras, to używam Gianta Anyroad'a, więc nie zamierzam na tym rowerze jeździć szybko. Chyba będę szukał fajnej okazji na Treka Supercalibra i przerzucę do niego trochę swoich gratów: hamulce, siedzisko, kierownica z gripami. Dzięki za pomoc.
  7. Dopiero teraz odpisuję bo mnie zmogła choroba. Za dużo roweru i mnie przewiało. 🤪 O napędach 1x12 poczytałem trochę, posłuchałem znajomych jeżdżących na takich napędach i często powtarza się opinia, ze są bardzo wrażliwe na rozregulowanie, na brud itp. Po pierwsze primo zawsze mnie uczono, że nie wolno robić przekosów bo to niszczy napęd, a tu świadomie mam korzystać z przekosów. Nie rozumiem tego. A po drugie primo obecnie jeżdżę na 2x11 i chciałem wykorzystać napęd, który posiadam. Ale widzę, że trudno znaleźć taką ramę i pewnie będę musiał przekonać się do 1x12. Najbardziej podobają mi się ramy typu Trek Supercaliber lub Specialized Epic World Cup, z tego typu amortyzacją tylną.
  8. Cześć, poszukuję roweru/ramy z przednią i tylną amortyzacją z gotowym napędem 2 x. Ewentualnie z możliwością dodatkowego montażu przedniej przerzutki. Z nowych rowerów, które oglądam to fulle są już z napędem 1x11, 1x12. Najchętniej kupiłbym gotowy rower ale jestem w stanie zaakceptować samą ramę i złożyć rower z tego co mam i co bym chciał dokupić. Jeśli chodzi o geometrię, to nic wyścigowego ani żaden dowhillowy rower. Coś do spokojnego toczenia się po lasach i górkach. Czy jest coś takiego, czy jestem skazany na 1x12. Dzięki za pomoc.
  9. Ja wożę ze sobą awaryjne światełko Sigma Micro Duo. Jako awaryjne światło daje radę. Niestety nie ma odblasku. Ja zamiast typowego odblasku mam wokół sztycy naklejoną taśmę odblaskową czerwoną tego typu: https://allegro.pl/oferta/tasma-odblaskowa-samoprzylepna-folia-czerwona-10cm-8929794537
  10. Te zapięcia Combiflex Abusa są w różnych długościach. Gdzieś widziałem podobne rozwiązanie firmy Gerda.
  11. Mam takiego Knog'a tylko bez czaszki - wcześniejszy model. https://www.knog.com/products/blinder-front-bike-light Ten drugi uchwyt chyba będzie pasował. Dzięki.
  12. Cześć. Czy spotkaliście się z uchwytem/adapterem mocowanym pod uchwytem garmina z dodatkową "rurką"? Czyli np. taki uchwyt https://allegro.pl/oferta/rockbros-uchwyt-rowerowy-do-garmin-magene-cycplus-z-adapterem-varia-gopro-14051631957 i do tego adapter z dodatkową rurką. Coś w tym stylu (chodzi mi o jaką dodatkową rurkę mi chodzi, a nie dosłownie o ten uchwyt) https://allegro.pl/oferta/uchwyt-rowerowy-przedluzka-kierownicy-extender-bar-12325111629 Mam lampkę Kong Blinder i chciałbym ją zamontować pod nawigacją.
  13. Cześć. Małżonka zażyczyła sobie spersonalizowanie roweru sobie kolorami. 🙃 Chcę wymienić śruby w mostku na kolorowe. Oryginalne w mostku są M5 o długości gwintu 22 mm. Kupiłem M5 o długości gwintu 18 mm i łapią mostek na oko na długości 4-5 mm, 4-5 zwojów gwintu, gdzie oryginalne śruby wchodziły znacznie dalej. Czy mogę wkręcić te krótsze śruby bez ryzyka?
  14. Zabezpieczenia do rowerów - tema rzeka. I tyle opinii co użytkowników rowerów. Dla jednego najlepszy będzie łańcuch dla drugiego ulock. Na youtubie jest sporo filmików z "testów" różnych zapięć. Jedne są pewnie sponsorowane, a inne powiedzmy, że uczciwie przeprowadzone. Każde zapięcie/blokadę rowerową da się rozwalić i ukraść rower. Poziom zabezpieczenia trzeba dostosować do miejsca przechowywania roweru. Do galerii handlowej raczej nie wybierze się złodziej z kątówką i wielkimi nożycami do cięcia. Będzie się bał reakcji ludzi, chociaż przy dzisiejszej znieczulicy i obojętności na ludzkie losy, kto się przejmie jak zobaczy pod galerią kolesia który 5 minut próbuje przeciąć kątówką ulocka. 😔 Takie zabezpieczenia, które oprą się statystycznemu złodziejowi rowerów, to dobry ulock z dobrym zamkiem, dobry łańcuch z hartowanej stali. Posiadam takie składane zabezpieczenia Onguard. Hmmm, co mam o nim powiedzieć. Używam na wakacjach jak gdzieś zostawiam rower (zabezpieczenia wożę w sakwie). Do tej pory nikt nie ukradł roweru. Ale to żaden dowód. Nie wiem czy była jakaś próba kradzieży. Do tego stosuję duży ulock Abusa. Podobno te składane zabezpieczenia są newralgiczne w miejscach składania. Najłatwiej je tam rozerwać. Ale za to są duże i obejmą dwa rowery. Na co dzień rower zostawiam pod pracą w stojaku, na zamkniętym terenie, monitorowanym, bez dostępu osób postronnych. Zapinam dla zasady jakimś zwykłym ulockiem z allegro, który zostawiam w stojaku pod pracą. Poza pracą nie zostawiam roweru bez opieki. Prosto do domu, bez zostawiania pod żadnym sklepem. Jak trzeba zrobić zakupy, to wracam do domu i dopiero wtedy idę do sklepu. Żadnego zostawiania pod sklepem po drodze do domu. Myślę, że na statystycznego złodzieja rowerów "spod galerii" lub Żabki najbardziej działa psychologia. Jak widzi rower zapięty na coś dużego/masywnego to go odpuści i zainteresuje się rowerem zapiętym jakimś łańcuszkiem lub linką. Grube/masywne kojarzy się z czymś trudnym do rozerwania i wymaga czasu, a on ma mało czasu. Ale to tylko moje podejrzenie, że tak to może działać.
  15. Jeśli chodzi o bagażnik z twojego linku, to go nie polecam. Moja córka miała kiedyś taki bagażnik i na pewno nie wytrzyma on 50 kg. Może 5 kg. Problem jest z montażem tych dolnych rurek. Są one zrobione z bardzo cienkiej blachy i pod obciążeniem się wyginają. Do tego te wszystkie połączenia z śrubkami się luzują. Nie polecam. Jeśli zwykły bagażnik będzie kolidował z hamulcem, to są bagażniki dedykowane pod taki hamulec - są szersze. Obecnie w dwóch rowerach żona i córka mają takie bagażniki Sport Arsenal i nic się z nimi nie stało. Były obciążane dużymi sakwami i wszystko z nimi w porządku. Co do bagażników montowanych do sztyc, to dużego obciążenia tam nie oczekuj. Używam czasami bagażnika do sztycy Topeak'a wraz z wsuwaną torbą. Do niedużych obciążeń jest fajny. Do pracy spoko, na krótkie wypady. Ale na jakieś wyprawy, wycieczki wakacyjne, gdzie chcesz zabrać więcej rzeczy to kiepskie rozwiązanie. Lepszy zwykły bagażnik - więcej możliwości przewożenia bagażu. No i są jeszcze torby podsiodłowe do bikepackingu. W tym sezonie kupiłem jedną i przejechałem z nią trasę 40 km. Trzyma się dobrze, ale majta się na boki. 😖 Chyba, że ją źle wypakowałem i ściągnąłem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...