Skocz do zawartości

paszczaq

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    213
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana paszczaq w dniu 22 Maja 2012

Użytkownicy przyznają paszczaq punkty reputacji!

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Kuba
  • Skąd
    Warszawa

Osiągnięcia użytkownika paszczaq

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

6

Reputacja

  1. Z dodatkowych informacji zapomniałem dodać: -mocowanie jedynie pod hamulec tarczowy w standardzie PM - 160 mm -sporo miejsca na mięsistą oponę - rozstaw tylnych widełek - 70 mm, wg. informacji od źródła czyli z Velo, bezpieczna będzie opona o szerokości do 60mm.
  2. Witajcie, do napisania tematu o ramie Accent Peak przeznaczonej do kół 26" skłoniła mnie mnogość zapytań od użytkowników forum i nie tylko o tytułową ramę, jej jakość, geometrię i tym podobne rozterki. Sam takowe miałem gdy kupowałem ramę w zeszłym (2012) roku. Wtedy też jedyne czym mogłem się kierować to sporo opinii na temat większego brata czyli wersji Peak 29. Opinie były bardzo pozytywne i pomyślałem, że skoro bliźniacza konstrukcja jest chwalona to czemu zaryzykowałem twierdzenie że i wersja pod klasyczne 26" powinna być udana. Cała przygoda z Peakiem rozpoczęła sie gdy stwierdziłem że zbudowany rok wcześniej rower na ramie Trek 3700 jest zbyt "turystyczny" - ma krótką górną rurę, wysoką główkę ogólnie bardziej klasyfikował się jako ATB niż MTB. Poszukiwania prowadziłem na allegro i w różnych sklepach internetowych, ale cenowo nie mogłem znaleźć "złotego" środka. Gdy natknąłem się na Peak'a stwierdziłem że powinien to być strzał w 10! 1. Geometria Tutaj nie mam się do czego przyczepić, z racji wzrostu (186/7 cm) rozważałem rozmiary L/XL. XL po kilku dyskusjach odrzuciłem i na placu boju pozostał rozmiar L. Jego geometria jest typowo sportowa/maratonowa. Peak ma to czego szukałem czyli długą górną rurę która horyzontalnie w rozmiarze L wynosi 610 mm, stosunkowo niską główkę - 135 mm, podsiodłówka to 485 mm. Przy sztycy 400 mm mam zapas ok 2-3 cm do linii minimalnego insertu. Przeglądając ramy/rowery innych producentów można łatwo dojść do wniosku, że geometria Peak'a jest zbliżona do chociażby SCOTT'a Scale 40/80. Co do możliwości bojowych to jestem raczej laikiem więc wypowiem się jedynie "jak czuję" i mocno subiektywnie. Wcześniejsza jazda na Treku 3700 po "terenowych" okolicach Warszawy wymagała sporo wysiłku szczególnie przy podjazdach pod nieco większą "górkę", na Peaku podjazdy stały się nieco łatwiejsze i przyjemniejsze Rower zbudowany na Peak'u sprawnie poddaje się woli prowadzącego i łatwo podjeżdża, zjeżdża i skręca. Sztywności mu nie brakuje przy mocnym ciśnięciu w korbę nie uświadczyłem ocierania łańcucha o wózek, obserwacja wzrokowa też nie wykazała aby suport "pływał" na boki. 2. Wygląd Sam zakupiłem wersję biało-czerwono-czarną. Nie jest to szczyt czy wyżyny designu i wybajrzenia. Malowanie ramy oceniam jako oszczędne, ale stonowane i nierzucające się w oczy. Warto przy tym wspomnieć o lakierze o którym krążą legendy. Nie będę oszukiwał powłoka lakiernicza jest po prostu kiepska. Oczywiście lakier od patrzenia nie odłazi, ale kilka wycieczek, opierania innych rowerów i przewożenia w samochodzie spowodowały, że na mojej ramie pojawiły się drobne przetarcia i rysy pod którymi widać aluminium. Zdecydowana większość "ubytków" w lakierze powstała w wyniku zetknięcia z innymi rowerami lub nieuważnego opierania o murki inne obiekty betonowe. Mam nadzieję jeszcze przeczołgać Peak'a po górach i kamieniach i wtedy zobaczymy co się wydarzy... Zaraz po zakupie okleiłem taśmą "bike protect" dolną rurę i miejsca styku pancerzy z ramą. 3. Waga Domowa kuchenna waga wykazała, że goła rama waży 1800g. Nie jest to pewnie szczyt hi-tech, rurki to zwykłe aluminium 6061-T6 podówjnie cieniowane, więc nie należy spodziewać się kosmicznej technologii rodem z NASA. 4. Podsumowanie Moim zdaniem idealny wybór w kategorii budżetowych ram o sportowym zacięciu. Ramie nie można odmówić sztywności, jej waga nie jest może zachwycająca, ale myślę że akceptowalna i można zbudować sobie całkiem przyzwoitego ściganta. Do największych wad należy zaliczyć lakier - jeśli ktoś jest fetyszystą wyglądu proponuję poszukać czegoś innego. Dla mnie rower ma jeździć, a wyglądać to może na zdjęciach. Mam nadzieję, że powyższe przemyślenia okażą się pomocne dla wielu planujących zakup tejże ramy. Czekam na uwagi i ew. pytania. Pozdrawiam,
  3. paszczaq

    Projekt Peak

  4. paszczaq

    Trek 3700 (2008)

    Budowa nowego rowerka
  5. Potwierdzam - Reba 2012 - po zablokowaniu i odblokowaniu nie chce odbijać, ale wystarczą wyboje czy jakieś wymuszone ugięcie amorka czy telepnięcie a manetka robi pyk i jest gites. No worries
  6. Podpytaj może u dystrybutora: http://www.bdc-bike.com/ Cęści od A do Z - róznież spoza oferty BDC Bike Kierownik hurtowni: Sławomir Dominiak tel: 22 784 00 63 wew.26 kom: 512 484 122 E-mail: s.dominiak@bdc-bike.com Sprzedawca hurtowni: Daniel Walczak tel: 22 784 00 63 wew. 27 E-mail: d.walczak@bdc-bike.com
  7. Ivan, wyborna relacyja, jak i zdjęcia pierwszej klasy. Aż zachciałoby się tam być i integrować z kolarstwem pierwszego sortu (bez parcia na winning), alem i tak niegodny gdyż 3x10
  8. Nie jest to nic nadzwyczajnego co potwierdzi pewnie 99,9% użytkowników powietrznych amorków. Rozbieżnośc pomiędzy tabelką producenta (RS/SR) spokojnie może sięgać 50%...aż czasami się zastanawiam skąd oni biorą te wartości...
  9. paszczaq

    8

    Odblaski aż się proszą o usunięcie
  10. Oho widzę że Panowie Ivan oraz anarchy wypełzli byli z rezerwatu "29" i poczęli mieszać i mącić w głowach nam biednym maluczkim na tycich kółeczkach Ja niestety nie mam się czym pochwalić w tej materii, gdyż symetrię wielbię, więc pozwoliłem sobie tylko mały offtop zrobić
  11. @Sol: Kurza stopa, duża kicha, na wypasie. Gratulacje!
  12. paszczaq

    [11022g] Fuji Tahoe Pro, mekp

    Fajny projekt i korba niebanalna. Odnośnie V-ek...jeździłem kilka lat na "zielonych" magurkach HS-22 i potem tylko "chwilę" na Vce...IMHO przyzwyczajenie do hydrauliki spowodowało że nie wyobrażam sobie teraz powrotu do Vek z racji brak modulacji
  13. Oczywiście, że nie! Charty GoliNogi liczą rozbieżności w oponach Continentala RK które sięgają o zgrozo 15% deklarowanej wagi. I zamiast jeździć i cieszyć buzię, to ważą co popadnie jak w aptece
  14. Olgierd, przepiekny ascetyczny biały kokpit! No i ładnie wkomponowane czerwone gripy!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...