Skocz do zawartości

as70

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    29
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Artur
  • Skąd
    Warszawa

Osiągnięcia użytkownika as70

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Dzień dobry, Jaką przyczepkę rowerową polecilibyście do zakupu w wypożyczalni rowerów w ośrodku wypoczynkowym? Powinna być w miarę wysokiej klasy ale jednocześnie odporna na błędy, trudna do zepsucia (a jak ktoś coś porwie to żeby się dało naprawić), łatwa do przechowywania oraz łatwa do wyczyszczenia. Z kolei nie będzie potrzeby jej przewożenia samochodem. Trasy to asfalt plus szutr, który może być nierówny. Wstępnie myślę o dwóch przyczepkach dla jednego oraz dwójki dzieci. pozdrawiam
  2. Jeździłem też górskie maratony i inne cykle niż Mazovia - jak widać w wynikach. Co do mazovii na przełajówce - nie wiem czy nie łatwiej przejechać niektóre górskie na przełaju - w górach nie ma tyle piachu czy upierdliwych korzeni. Oczywiście zależy wszystko od konkretnej trasy - przejechałem Mazovię kilka razy przełajem. W wolnej chwili jak zrobię zdjęcie. Ale kwestia pozycji to nie jedyny powód dla zmiany ramy. Więc tak czy inaczej to rozważam. Taka koncepcja mi nie pasuje, na pewne okazje mam przełaj. Poza tym jak pisałem jeżdzę też poza mazowszem. Poza tym nie przepadam za zbyt szerokimi oponami, 2.1" to raczej max co zakładam. Więc nie rozpatruję innych opcji niż wymiana ramy i optymalizacja pozycji.
  3. U mnie było tak, że nigdy nie miałem 26" (tzn, kiedys dawno przez parę lat czasem na MTB wsiadałem ale jakoś nie podobało mi się). Więc to w zasadzie mój pierwszy rower MTB (kiedyś głównie szosa), więc i brak doświadczenia ale i przyzwyczajeń z 26". Ramę taką wybrałem, bo trochę nie wiedziałem jaka mam kupić - wszystkie były niby duże. A ta robiona na zamówienie no i właściciel Luxtecha mojego wzrostu. Więc sie zdecydowałem, nie zdawałem sprawy - że w sumie ważniejsza jest główka ramy a ta krótka nie jest. 2-3 centymetry mniej by się przydało. Tak źle nie jest. Rower jeździ nawet w trudnym terenie: http://www.cyklopedi...rtur_Korol_9865 (przejechane tym rowerem z wyjątkiem kilku przełajem). Pewnie większość z was jeździ lepiej ale ten rower jak widać też jakoś jeździ i powiem nawet, że na trudnych fragmentach zyskuję raczej. 80mm wystarczy. Właśnie ta główka ramy ...nie chcę przechodzić na różne wynalazki typu 27,87" czy 26.9" z powodu chociażby komplikacji z kołąmi/oponami. To nie wchodzi w grę. Ale zmianę ramy rozważam nie tylko z uwagi na rozmairy ale miałem z nią pewne problemy w okolicach suportu, jest tam troche schrzanione, częste zapychanie się itd. TAK WIĘC NAPRAWDĘ CHĘTNIE POSŁUCHAM DOBRYCH RAD CO DO NP. DOBORU INNEJ RAMY . Z DOPASOWANIEM NIE BYŁO JUŻ TAK ŹLE (TAK JAK PISAŁEM MAM TERAZ INNY MOSTEK)...ALE MOŻE ZMIENIĘ ZDANIE JAK USIADĘ NA COŚ INNEGO
  4. Mam jakieś 165 wzrostu a mój rower mniej wiecej wygląda tak: Na zdjeciu mostek ma 14cm i bodajże 17 stopni w dół. To stare zdjecie, teraz mam krótszy mostek i jakieś 35 stopni w dół. Pozycja teoretycznei jest za wysoka - ratowałem się dłuższym mostkiem. Pewnie nie jest to optymalne i jako, że z ramą są pewne problemy, będę szukał innej ramy z krótszą głowką (tak to się nazywa?) - żeby obniżyć pozycję. Więc da się - na 26 calowy rower się nie przesiadam.
  5. as70

    [obręcze] Karbonowe obręcze

    Kojarzycie jakieś linki/namiary? Nie, żeby mi się nie chciało szukać - ale o ile z kołami nie ma problemu to obręcze w Europie (a najlepiej w Polsce) cieżko znaleźć. dzięki
  6. Niezłe karbonowe obręcze XC do 29er ale bez obscenicznych cen typu Envy Composites? Z pewnych powodów chcę złożyć koła a nie kupować gotowe. Co można kupić w Polsce lub powiedzmy Europie?
  7. Trochę kierując się sugestiami z tego forum, składam 29er'a - tzn. kompletuję komponenty. Jeśli ktoś po treningu się nudzi i chciałby coś doradzić to chętnie wysłucham Rower będzie służył do jazdy raczej po lasach i w terenie - w górach to głównie tych które są na Mazowszu:) W bardziej poważnych górach raczej rzadko. Ew. starty w maratonach ale też rekreacyjna jazda. Ważę 70kg. Na razie wygląda to tak: Rama karbonowa jednego z polskich manufaktur (taki eksperyment) Koło tył: WTB Stryker TCS Cross Country 29” Koło przód: Spinergy xyclone Amortyzator: Manitou Minute Pro Korba: Sram XX 2x10 39/26 Łańcuch Sram PC-1090 10speed Przerzutka przednia: Sram XX Top Swing 34,9mm dolny ciąg Manetki: Sram XX 2x10speed Kaseta: Sram XX 11-32T 10 speed Trochę osprzętu jeszcze brakuje . I mam kilka pytań, co byście doradzili do takiego zestawu: 1.) Hamulce (priorytet to niska waga i ich bezproblemowość). Hamować zakładam, że wszystkie nieźle hamują. Nie jestem zbyt ciężki, poza tym to rower raczej do jeżdżenia raczej XC po płaskim, bez jakichś szaleństw zjadowych. Jeśli już, to bardziej na dobrej modulacji mi by zależało, niż sile hamowania. Zastanawiałem się nad Formula RX, naturalnym wyborem jest też SRAM (SRAM zdaje się jest droższy i cięższy). 2.) Przerzutka tylna: nie wiem czy średni czy długi wózek jest właściwy w moim przypadku? 3.) Kierownica - mam przyzwyczajenie z szosówki do trzymania za klamki. Nienaturalne jest dla mnie trzymanie za prostopadłą belkę. Poza tym naturalna jest dla mnie kierownica dość wąska. W związku z tym kierownica wąska z rogami i być może nieco wygięta Zostają jeszcze stery, sztyca ..siodełko - na szosie używam Selle Italia SLR Kit Carbonio Flow - ciekawe, czy tutaj też zda egzamin ..? Czy lepiej coś bardziej "miękkiego" Generalnie nie mam dużych ograniczeń budżetowych (może z wyjątkiem cen ewidentnie obscenicznych) - aczkolwiek jeśli mam nie widzieć różnicy, to wolę wydać mniej . Więc wolę taniej ale nie jest to decydujący argument. pozdrawiam
  8. Czy znacie jakieś sensowne koła pod V-Brake, obręcz nie musi być specjalnie szeroka - powiedzmy max ETRTO 622x19 a może nawet lepiej ETRTO 622x17? (wkładałbym opony max 2.0 a raczej węższe typu 1.75). I powiedzmy bez większych ograniczeń budżetowych ..
  9. as70

    [29er] na osprzęcie szosowym

    tzn. czy zwykłe hamulce mogę zamontować w każdej ramie a tarczowe tylko w niektórych - czy na odwrót? W tym komplecie jak jest? http://www.on-one.co.uk/i/q/FTSCA29REBA/on-one-scandal-29er-frame-reba-rlt-29er-100mm-forks-bundle
  10. as70

    [29er] na osprzęcie szosowym

    Właśnie, jakbym się zdecydował na płaską kierownicę - to czy są klamkomanetki, które by działały z szosowymi przerzutkami? Co do hamulców tarczowych ...zdaje się, że wadą jest wyższa waga oraz trudniej się koło zdejmuje? Po za tym, czy koła są takie same? Czy muszą być dostosowane do tarcz? .. tak samo pewnie rama .. A co myślicie konkretnie o tej propozycji, sprzedają razem z amortyzatorem w komplecie: http://www.on-one.co.uk/i/q/FTSCA29REBA/on-one-scandal-29er-frame-reba-rlt-29er-100mm-forks-bundle
  11. as70

    [29er] na osprzęcie szosowym

    Czy możecie wytłumaczyć, czym się różni rama trekingowa (taka jak chociażby Gary Fisher Nirvana) od ramy 29er? Obie są pod koła 28 calowe, tu i tu wejdą dość szerokie .. Inna geometria, która pozwala włożyć "konkretniejszy" amortyzator?
  12. as70

    [29er] na osprzęcie szosowym

    Ciekawa koncepcja, zwłaszcza że ramę crossową mam (a właściwie koleżanka). Garry Fisher Nirvana .. może by tak na tym coś zbudować ..
  13. as70

    [29er] na osprzęcie szosowym

    Rezczywiście, skłaniam się bardziej ku 29er niż przełajówce z amortyzatorem - miałbym wtedy coś diametralnie innego niż już mam. Itr, dzięki za uwagi - jak zwykle wartościowe - i zgadzam się z Tobą w tych tematach gdzie mam też doświadczenia (jazdą przełajówką - jest szybka, trochę szybsza niż MTB i fajniej się nią jeździ ale jak się trafi na trudniejszy teren lub piach to się zostaje). Co prawda nie jestem tak uczulony na trzęsienie ..ale mam w niej trochę karbonu . Ale wracając do 29er ...czy znacie firmę On-One http://www.on-one.co.uk/c/q/frames - na pierwszy rzut oka ramy mają dobre parametry (tzn. ja jestem w stanie ocenić tylko wagę . .., ładnie wyglądają .. i mają rozsądne ceny. No i chwalą się, że są świetni. Tych karbonowych jeszcze chyba nie ma, ale nawet ta: "On-One Scandal 29er Frame" (waga 1588)
  14. as70

    [29er] na osprzęcie szosowym

    Ja jeżdżę na ok. 7 atmosferach i jakoś mnie nie trzęsie zazwyczaj. Pomijam asfalt naprawdę zły ..(no, powiedzmy znacznie poniżej przeciętnej). http://salsacycles.com/bikes/el_mariachi_ti_complete_2011/ na powyższym rysunku to chodzi o wymiar B czy N ? I jak ta najmniejsza rama miałaby się do mojego wzrostu?
  15. as70

    [29er] na osprzęcie szosowym

    Dzięki za sugestie, Ma już korbę 46x34 (Fulcrum - odpowiednik Campagniolo Record), Mam przerzutki Shimano Durace, łańcuch oraz kasetę. Nie chciałbym, żeby taki sprzęt się marnował .. Mam też niezłe koła, ale tu być może i tak kupiłbym nowe bo obręcze szosowe będą za wąskie .. Dlatego biorę pod uwagę tylko kolejną przełajówkę ale z jakimś amortyzatorem lub 29er. Roweru 26" nie biorę pod uwagę, bo nie chcę kół, opon, dętek 26. Nie znam się na amortyzatorach, więc tak napisałem. Niewiele w życiu jeździłem z amortyzatorem. A gdy już jeździłem ileś lat temu, to amortyzator wydawał mi się tragicznie miękki (przynajmniej na asfalcie). Spytam tak: amortyzator optymalny do szybkiej jazdy po lesie, gdzie trafiają się poprzeczne korzenie lub po ścieżkach leśnych/żwirowych, gdzie są różne poprzeczne nierówności. A czy Racing Ralph 29x2.25" to dużo za szeroko? Myślę, że na sam widok takiej opony odeszłaby mi ochota do jeżdżenia Mam jeszcze pytanie, jaki rozmiar ramy 29er jest odpowiedni dla wzrostu 165? Rozmiarówka 29er nic mi nie mówi ..
×
×
  • Dodaj nową pozycję...