1) Napęd
W starym rowerze miałem 3x9 i wykorzystywałem głównie 3-4 biegi. Ciągle jeździłem na 2 z przodu, a z tyłu poniędzy 3-7. Stąd pomysł aby pójść w 1x9.
A żeby to zrobić i tym samym zugradować klasę sprzętu, musiałbym chyba wskoczyć na SLX bo widzę że jest to najniższa grupa wspierająca 1x z przodu?
Myślałem o 36/38 zębach z przodu oraz 11-34 bądź 11-36 z tyłu. Jeszcze się nad tym zastanawiam.
Idąc w SLX z przodu, wygooglałem taki zestawik (470 zł):
Korba SLX FC-M7000 290 zł
Tarcza Shimano SLX FC M7000 38T 100 zł
Wkład suportu SHIMANO SLX/XT BB-MT800 80 zł
Mając SLX z przodu, wydaje mi się że kiepsko byłoby zostawać na Alivio/Acerze, więc poszukałem też jak to wygląda z tyłu.
Opcja 1 (1x9) (~420 zł)
Kaseta SHIMANO Deore XT CS-M770 (9-rzędowa) 200 zł
Manetka SHIMANO Deore SL-M590 (9-biegów) 93 zł
Przerzutka tylna SHIMANO Deore RD-M591 (9-biegów) 135 zł
Opcja 2 (1x10) (475 zł)
Kaseta SHIMANO SLX CS-HG81 (10-biegowa) 150 zł
Manetka SHIMANO SLX SL-M7000 125 zł
Przerzutka tylna SHIMANO SLX RD-M7000 200 zł
Sporo wyszło, około 900 zł za całość albo 470 za sam przód. I nie wiem czy to wszystko pasowałoby do siebie, a tym bardziej do Muirwoodsa. Co o tym myślicie?
2) Oponki
Tegoroczny model ma: Vee Tire, Speedster, 700x40, Puncture Protection, Reflective Sidewall, Wire Bead @m0d dlaczego uważasz, że wymiana na Speed Ride'a byłaby jedną z pierwszych rzeczy którą dobrze by było zrobić? Jaką różnicę w szybkości, przyczepności i amortyzacji miałbym zauważyć?