Skocz do zawartości

kieraj

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    20
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika kieraj

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Niestety regulacja nie likwiduje cykania i strzałów, może ma ktoś jakieś pomysły.
  2. Ja mam inne manetki, ale może faktycznie wykręcona sprawdzę, bo jak kręciłem to tylko przeskakuje dziwnie i nic to nie daje.
  3. To przy manetce dziwnie się kręci i nie zmienia pozycji, przypuszczam że nie ma tam gwintu i nie służy to do regulacji, przy przerzutce jeszcze się nie przyjrzałem. Jest jeszcze śrubka coś jakby napinacz łańcucha...ale nie jestem pewien. Trochę mam wątpliwości gdyż kręcenie śrubkami nie ma wpływu na przerzutkę natomiast im więcej kilometrów tym głośniej cyka.
  4. A co to śruba baryłkowa?
  5. No cykanie na pewno, chociaż kręce tymi śrubkami i nic bez zmian cykanie nie ustaje. Jeśli chodzi o głośne sporadyczne strzały to raczej nie jest źle wyregulowana przerzutka.
  6. Hmmm, nikt nie zna...Przerzutkę nasmarowałem zgodnie z radą....ale po kolejnej setce coś zaczyna w niej coraz bardziej cykać podczas jazdy....a i jeszcze dziwna sprawa czasami jak lecę na luzie i trzeba dość mocno popedałować, rower wydaje dziwny trzask metaliczny w okolicy zębatki-łańcuch-zębatki i to nie jest ślizg po wyjechanej kasecie bo takowy znam.
  7. A zna ktoś może te obręcze? Czy to coś dobrego?
  8. W opisie jest Bl-M360...to lepsze czy gorsze od steff60? Oleju kapnę na przerzutkę bo łańcuch jest nasmarowany tylko nie widać tego na zdjeciu bo ten teflon na taki suchy wyglada i zobaczymy
  9. Fotki 2 wrzuciłem. Kolega nie zalewał amorka na pewno, co do kasety może wytrzyma 2 tys, Deora szajs tak powinna się nazywać, kompletna porażka, rzęzi podczas jazdy i długo i głośno zmienia biegi.
  10. Po wygarnięciu Panu w servisie dostałem nowy suport Shimano nawet myślę niezły.
  11. Dziś mało nie padłem jak wyciągnąłem suport, zresztą to nie jest suport, to dwa łożyska owinięte w miękki plastik, lud twardą gumę symulującą tuleję dokręcone nakrętkami z miękkiego plastiku z których główna się ukręciła podczas wykręcania i musiałem wybijać ją obrotowo. Zamierzam konkretnie wyżyć się jutro na kierowniku serwisu ARKUS i odeśle mu to coś ale nie chcę takiego z powrotem, a jak nie maja tam suportu to niech idzie do sklepu i kupi. JAJA sobie robią z ludzi.Suport który 6 latek pogryzł by zębami na kawałki.
  12. Ale ja go kupiłem w necie z Rowerzysta.pl wiec gdzie się zgłosić do sprzedawcy czy serwisu? Naprawdę chętnie bym go oddał, bo poza tym że siedzi się super to się wszystko rozlatuje, mimo iż to podzespoły innych firm wkładane do wszystkich rowerów.
  13. Kolejna awaria - padł już suport na dobre, a ja chyba mieszkam na pustelni bo jakoś do najbliższego serwisu 1 z 300 mam 90 km
  14. To pytanie do filozofów....pewnie pojawi się wiele głosów sprzeciwu, że przesadzam itd. Cóż może masz racje i trafił mi się omyłkowo model który miał iść do zezłomowania, ale faktycznie nie ma się z czego cieszyć jeżdżąc tym sprzętem. Czekam więc na wrażenia innych użytkowników Arkusa.
  15. Witam Chciałbym się podzielić swoimi wrażeniami z użytkowania VIP 6.0 i posłuchać opinii innych, a przede wszystkim dać materiały poglądowe potencjalnym nabywcą tego modelu. Rowerek zakupiłem miesiąc temu, nie wiele wiedząc na jego temat, gdyż na forach jest mało informacji o tym sprzęcie, co nie uchroniło mnie przed błędem (przynajmniej na razie tak myślę) jaki popełniłem nabywając ten pseudo rower.Z góry zaznaczam, iż nie jestem ekspertem, tylko zwyczajnym użytkownikiem pokonującym jakieś 3tys km rocznie, wiec kilka modeli już przerobiłem, niestety takich z niższych półek.Poniżej przedstawiam specyfikacje producenta i swój komentarz do podzespołów: VIP 6.0 Kolekcja 2010 - ciężko powiedzieć jaki to rocznik bo gwarancja jest podbijana jako 2009 Rama/Koło Alu 6061 T6, 26"- ciężko coś powiedzieć o ramie ale nie stwarza wrażenia solidnej, a linki poprowadzone górą nie są zbyt praktyczne, szczególnie że biją na nierównościach przy większej prędkości. Widelec Suntour XCM V2, 100mm - nie wiem z kąt oni wzięli ten widelec....może to 3 gatunek, kolega ma taki w scocie i sprawuje się dobrze, natomiast w Vip wygląda to tak: siadasz ugina się do połowy i tak już zostaje, wrażenia z jazdy jak na widelcu bez amorka, jedyne co jest w stanie go zmusić do ugięcia się to ostre hamowanie, lub krawężnik min 5cm Piasta przód Joytech aluminiowa/Piasta tył Joytech aluminiowa- podobno to taka piasta niestety serwisant nie potrafił ustalić jej pochodzenia, brak jakichkolwiek symboli, ogólnie prócz pływania kasety nic się na razie nie wydarzyło Obręcze stożkowe- na zdjęciach zawsze AIRLINE w rzeczywistości Euroline, wytrzymałość raczej niska/ ścieżki leśne i polne - centrowanie tylnego koła co 300-400 km wskazane, dużym minusem jest to że obręcze lubią deformować się w pionie tworząc tak zwane jajo, co jest cięższą formą uszkodzenia Opony Schwalbe Black Jack 26x2.10 - faktycznie...dobrze się spisują Ilość biegów 24- jak przerzutki działają to faktycznie tyle jest.... Mechanizm korbowy Truvativ X-Flow - tak ale czy to nie odpad produkcyjny......wizualnie wyglada kiepsko,jakby wyprodukowała go manufaktura z XIX wieku Manetki Shimano Acera Rapid Fire SL-M360 - sprawują się bez zarzutu Przerzutka przód Shimano- i tu już producent się nie pochwalił jaki model, no bo czym się chwalić C050 20zł na allegro i do tego nie jest właściwa do tej ramy,w której powinna być nie TOP a BUTTON. Maksymalne obniżenie daje rezultat 11mm nad tarczą gdzie powinno być 3mm. Ogólnie przerzutki chyba też są 3 gatunek, bo fabrycznie krzywe i nie każdy serwisant potrafi sobie z tym poradzić, po wielu ku...z jego ust usłyszałem "lepiej nie będzie", no i faktycznie trzeba się nauczyć przerzucać bo albo narobisz sobie kichy przy ludziach dusząc manetkę albo łańcuch wpadnie ci pomiędzy tryba/ rada jeśli już kupisz wymień przerzutkę na dolną i lepszej jakości. Zębatki przednie biją fabrycznie... Przerzutka tył Shimano Deore- tak....kultura pracy na poziomie wysłużonego TOURNEY, do tego krzywa fabrycznie, nie da się jej perfekcyjnie wyregulować(gatunek 3), a może to wina komponentów z którymi współpracuje Kaseta Shimano 8-rz - HG30 z rodziny Altusa o niskiej twardości (przy deore powinna chyba być HG50), po kilometrach jakie zrobiłem daje jej max 1.5tys km do tego pływa Dźwignie hamulcowe Shimano STEF 60 - albo Shimano robi taki chłam albo tez 3 gatunek, sprawiają wrażenie że odpadną przy mocniejszym hamowaniu Hamulec przód V-brake aluminiowy/Hamulec tył V-brake aluminiowy - często się rozregulowuje i łapie luzy na kołkach, klocki piszczą Kierownica aluminiowa - na razie nic się nie dzieje 800 km Wspornik kierownicy aluminiowy - powłoka lakieru da się zdzierać paznokciem Siodło Selle Royal Mach - bez zarzutu, choć chyba szybko się zużywa Wspornik siodła aluminiowy - niezbyt solidny do tego zdziera farbę ze sztycy Pedały aluminiowe - padły po 300km totalny chłam Pozostałych podzespołów producent nie podaje wiec omawiam je sam: Suport - jakiś Thun nie można ustalić rozmiaru, złapał luzy po 500 km i coś zaczyna delikatnie rzęzić Łańcuch- podobno KMC72 wykończył się po 400 km Wentyle - wystają 11 mm z obręczy, nie każda pompka je napompuje Ogólnie rower stwarza wrażenie Makrokesza, i na pewno nie jest wart 1400zł, a zaledwie połowę tego. Po zrobieniu 800 km wysypało się już kilka podzespołów a nie wiadomo ile wytrzyma reszta....
×
×
  • Dodaj nową pozycję...