Skocz do zawartości

Borek0073

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    44
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Borek0073

Odkrywca

Odkrywca (3/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Borek0073

    Merida 96

  2. Dzień dobry, czy to możliwe, że w damperze rozregulowuje się tłumienie powrotu podczas jazdy? Co kilkanaście km dokonuję korekty ustawień, bo mam wrażenie, że się zmieniają. Jestem niemal pewny, że miałem raz sytuację, gdzie podczas sprawdzania regulacji, pokrętło było odkręcone maksymalnie, tymczasem nie zostawiałem go wcześniej w takim ustawieniu. Myślę, że może mieć to związek w pokrętłem blokady skoku, którego używam stosunkowo często, ale mam teraz damper przed sobą na biurku i pokrętło regulacji tłumienia obraca się razem z drugim pokrętłem w jedną jak i w drugą stronę, więc już sam nie wiem.
  3. Borek0073

    [damper] X-fusion O2 RL

    Nie wypadł, bo gdybym tego momentu odpadnięcia nie zobaczył to nawet bym się nie zorientował, że coś się stało. To jest chyba plastikowe i widocznie drasnąłem puszką tak, że naprawdę mały kawałeczek odpadł. Ale dobrze wiedzieć, że należy to wyjmować. W instrukcji ani w filmiku nie było nic na ten temat, a dopóki nie dowiedziałem się do czego to służy to myślałem, że jest to niedemontowalne
  4. Borek0073

    [damper] X-fusion O2 RL

    No i po serwisie. Zdjęć jednak nie robiłem, bo to trochę brudna robota, zresztą nie byłoby specjalnie za dużo do oglądania. Uszczelki były suche, ale wyglądają dobrze. Za to puszka nie była sucha, więc chyba jednak ktoś tam zaglądał niedawno. Miałem problemy z odkręceniem, ale ten patent z rączką od wiertarki, o którym wspomniał mrmorty, jest świetny. Przynajmniej w przypadku mojej rączki z wiertarki o praktycznie takiej samej średnicy jak damper Jak już odkręciłem to nie mogłem ściągnąć puszki. Udało się, gdy użyłem większej siły, ale ułamał się przy tym malutki kawałek tego elementu: Jeśli dobrze wyczytałem to ma to związek z odpowietrzaniem, ale nie wiem na jakiej zasadzie to działa. Na koniec miałem problem z naciągnięciem korpusu na gwint, więc zamontowałem damper w rowerze i naciągnąłem przy użyciu dźwigni. Dzięki Panowie za pomoc
  5. Borek0073

    [damper] X-fusion O2 RL

    A jakiej gęstości olej stosujesz? Z tego co widzę to może być dowolny 80W.
  6. Borek0073

    [damper] X-fusion O2 RL

    Już naprawdę ostatnie głupie pytanie. Ciągle mówicie o wlewaniu, czyli uszczelki można potraktować wazeliną techniczną z domieszką oleju, ale samą komorę już tylko olejem? Bo na filmiku, który dołączyłem w poprzednim poście, jest to raczej gęsta konsystencja tak jak wspomniana wazelina.
  7. Borek0073

    [damper] X-fusion O2 RL

    Mrmorty, napisałeś abym sprawdził ile oleju daje się do komory powietrznej, ale niestety nie znalazłem takiej informacji na stronach x-fusion. Na filmiku oraz w jakimś pdfie pokazane jest, że smarują tylko uszczelki. Bo rozumiem, że chodziło Ci o ten etap: http://youtu.be/tXWLpMOUVEo?t=12m20s ?
  8. Borek0073

    [damper] X-fusion O2 RL

    Nie wiem czy uda mi się zabrać za to jeszcze w tym tygodniu, ale w przyszłym na pewno, więc napiszę jak poszło i może jakieś fotki wrzucę
  9. Borek0073

    [damper] X-fusion O2 RL

    Mrmorty, przepraszam, rzeczywiście umknął mi ten akapit nad cytatem. Jestem naprawdę wdzięczny za tak rzeczową odpowiedź. Pisałem również, że nigdy nie rozbierałem dampera, więc nic dziwnego, że nie wszystko jest dla mnie oczywiste, a po Twoim ostatnim zdaniu mam wrażenie, jakbyś pisał ten post na siłę. W każdym razie dowiedziałem się wszystkiego czego chciałem i dziękuję jeszcze raz za pomoc. Pozdrawiam
  10. Borek0073

    [damper] X-fusion O2 RL

    Widzę, że opinie na temat serwisu podzielone, ale dziękuję za odpowiedzi Może jednak oddam damper, w celu wymiany oleju, do jakiegoś serwisu, ale na koniec nadchodzącego sezonu. Shotgun, sugerujesz, że warto otworzyć damper żeby tylko przesmarować co jakiś czas, czy koniecznie z wymianą uszczelek?
  11. Borek0073

    [damper] X-fusion O2 RL

    Tylko czy z reguły nie jest tak, że jak się coś zacznie dziać to jest już za późno?
  12. Witam pod koniec zeszłego roku stałem się posiadaczem ramy Merida 96, w której montowano damper X-fusion O2 RL. Damper ten chodzi bez zarzutów, ale nie wiem kiedy był wykonywany ostatni przegląd/serwis i zastanawiam się nad wymianą uszczelek. Problem w tym, że ciężko je znaleźć. Nigdy również nie rozbierałem dampera i nie chciałbym niczego uszkodzić. Z filmiku ze strony producenta (http://www.xfusionshox.com/service/service-videos/484-o2-air-sleeve-service.html) wnioskuję, że powinienem sobie poradzić. 1. Czy Waszym zdaniem opłaca się to robić samemu czy lepiej oddać do serwisu? 2. Kiedy należy wymienić tuleje ślizgowe? Ocenia się to wizualnie czy wystarczy poruszać damperem i jeśli chodzi płynnie to jest ok? 3. Jak wygląda wymiana oleju w takim damperze?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...