-
Liczba zawartości
565 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
2
Ostatnia wygrana klon w dniu 31 Marca 2014
Użytkownicy przyznają klon punkty reputacji!
Dodatkowe informacje
-
Imię
Bart
-
Skąd
Trójmiasto
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia użytkownika klon
-
klon obserwuje zawartość → [obręcze] Stan's NoTubes ZTR Crest MK3 27,5" 650B , [Lampka] Co kupisz jak masz 50 a co jeśli masz 150zł , [korba] Deore FC-M590 170mm i 4 innych
-
[Lampka] Co kupisz jak masz 50 a co jeśli masz 150zł
klon odpowiedział PoleK → na temat → Akcesoria rowerowe
Czyli jednak głośna piasta odpada, ludzie są często przerażeni jak ich mijam 😅 A wracając do tematu wątku, szukam lampki przedniej w kwocie do 200zł. Dostępnej na naszym alledrogo, bo chciałbym szybkiej dostawy i łatwego zwrotu w razie "W". Kupiłem już nawet Fenix'a BC21R i byłby to bardzo fajny wybór, ale lampka wyraźnie migotała po uruchomieniu na jakimkolwiek innym trybie niż turbo. Wymagania - fajnie byłoby, żeby miała ładowanie w czasie świecenia i była na wymienne ogniwa, takie użyteczne 400-700 lumen wystarczy, jeśli poświeci tak kilka godzin. Łatwe/uniwersalne wypinanie będzie plusem. -
Korba z ramionami o długości 170mm. Sama korba: 120zł lub z blatem Blackspire 38T 150zł Wysyłka paczkomatem 10zł lub odbiór w Trójmieście.
-
[klucz do nypli] Co wybrać?
klon odpowiedział Roballinho → na temat → Naprawa i konserwacja roweru - zrób to sam
Mam identyczny i po zapleceniu 2 kompletów kół stwierdzam, że wolałbym taki jak proponuje @Garlock Już mówię dla czego - zaplatanie to mechaniczna, powtarzalna praca, klucz czasem nie myśląc za dużo zakłada się na nypel i tu bardzo fajnie jak jest tylko jedna opcja włożenia i nie można się pomylić. Kilka razy zdarzyło mi się ten mój uniwersalny klucz obrócić i włożyć stroną, która nie pasowała, zazwyczaj kończyło się to tym, że zauważyłem, że coś nie gra, raz porysowałem nypel dookoła i musiałem go wymienić. Ze względu na to, że szybciej pracuje się dedykowanym i jest mniejsze ryzyko porysowania nypli, brałbym dedykowany. -
Zawsze mogę wpiąć się w standardowe bloki, a jak wywrotek bez wypięcia będzie za dużo, to zainstaluję sh56, fortuny nie kosztują. Zamówienie złożone - SPD PD-M540(tylko 80zł drożej od 520), do tego zamówiłem bloki SM-SH56, ale sprawdzę na początku jak mi idzie w standardowych i te najwyżej odeślę. No i trzy pary butów też zamówione, nie mogłem się zdecydować online, więc ostatecznie coś wybiorę jak przyjadą Mam nadzieję, że rozmiary będą ok Jeszcze raz dzięki za pomoc
-
Zostało mi wybrać buty, biorę 520 i bloki sm-sh56. Jak się przyzwyczaję do wpinanych pedałów to może przejdę na XT/XTR albo potestuję Time'a Co do butów, myślę, że zdecyduję się na jedne z tych: - NORTHWAVE Rockit Plus https://www.bike-discount.de/en/northwave-rockit-plus-mtb-shoes-2 - Schimano SH-EX500 https://allegro.pl/oferta/buty-rowerowe-spd-e-bike-trekking-shimano-sh-ex500-czarne-44-15322870792 - Leatt Clip 6 v22 https://allegro.pl/oferta/leatt-buty-rowerowe-6-0-clip-spd-shoe-stealth-kolor-czarny-rozmiar-43-2-15716629228 Na tą chwilę buty Leatt są moim faworytem(mam kask tej firmy, jest bardzo dobrze przemyślany i wygodny), Northwave mają świetne recenzje, Shimano nie wyróżniają się niczym, a cenowo wypadają podobnie. Poczytam recenzje i coś wybiorę. Dzięki wszystkim za pomoc!
-
Trochę mi się wybór w głowie klaruje, coraz bardziej przekonuję się do standardowych Shimanowskich SPD, bez platform, roważam też tańsze Shimano 520 lub 540 i wtedy więcej będę mógł wydać na buty. Zwłaszcza jeśli jest z nich się łatwiej wypiąć, temat do zweryfikowania. Co do butów, takiego typu jak @zekker proponuje wydają mi się fajną opcją na początek i ten jesienno - zimowo - wiosenny okrees
-
[odchudzanie] Nowy projekt - Scott Sportster Tour
klon odpowiedział klon → na temat → Mania lekkości
Dodaję zdjęcie całości na wadze - z pedałami i gripami GS2 - czyli taka realna waga roweru, bez akcesoriów, to 10,57kg. -
[odchudzanie] Nowy projekt - Scott Sportster Tour
klon odpowiedział klon → na temat → Mania lekkości
Czas na małe podsumowanie prac, na początek tabela Te zaznaczone na niebiesko elementy, to akcesoria, które pewnie w ważeniu "fabrycznym" nie byłyby założone na rower. Waga bez nich(a w zasadzie z gripami, ale tymi podstawowymi z wersji v1) to 10,16kg - chyba nie najgorzej? Tak gravelovo, a z amorkiem Waga ze wszystkimi akcesoriami to 10,97kg. Rower ważyłem i wagi nie odbiegają od realnych,(nie robiłem zdjęć, ale niedługo się poprawię) Niżej parę fotek z ważenia: Koło tylne zaplecione, wyszło całkiem sympatycznie: Najwięcej masy rower nabrał przez nowe opony Michelin Power Gravel 2 w szerokości 40mm, doszło po prawie 100g na koło. Wymieniłem też gripy ESI na Ergon GS2 - wersja z małymi rogami. Dla wagi to gorzej, ale dla przyczepności i nadgarstków lepiej, gripy przy długich wycieczkach sprawują się świetnie, zero bólu i drętwienia nadgarstków. Nie spodziewałem się tego, że nowe klocki będą lżejsze od tych zużytych, wymieniłem przy okazji wymiany kół, niech się układają do nowych obręczy. Dalszy ciąg modyfikacji błotników, modyfikacja za grosze (aluminiowy profil z Castoramy za 16zł, trochę pracy i 46g mniej Wymieniłem też śrubki na aluminiowe, zawsze to parę gram mniej, a śrubki z zapasów własnych. Sumując wymienione pręty, zaczepy i śrubki zszedłem 161g, całkiem fajnie biorąc pod uwagę to, że materiały kosztowały łącznie 22zł Tak a propos śrubek, jest tego więcej, wymienione w: - klamkach hamulcowych(tu musiałem trochę dotoczyć te aluminiowe, bo fabryka stosuje niestandardowe), - tylnych piwotach(tam siły działają w stronę ramy a nie łebków śrub, więc raczej bezpiecznie, ale będę obserwował czy się nie chcą urwać), - regulacji przedniej przerzutki, - śrubki do akcesoriów w ramie - śruba korka sterów, - śrubki mocujące gripy Może kiedyś przyjdzie mi do głowy odchudzać go bardziej, kreatywne pomysły mile widziane Z takich oczywistych rzeczy, przychodzi mi do głowy wymiana korby na jakiś karbon, zmiana kokpitu i może jakaś lżejsza sztyca(choć w tym rozmiarze to już chyba nie realne). Amortyzator lepiej wybierający nierówności też by się przydał, ten RST jest dla mnie za dużym kompromisem. Niestety lekkie amortyzowane widelce pod Vbrake'i wyginęły, kto wie, może wrócą, sztywniaka nie chcę, to nie szosa, ani gravel, ma być turystycznie i wygodnie. A propos wygody, siodełko Spec Toupe jest wygodne, ale do mojego roweru MTB kupiłem ostatnio jeszcze wygodniejsze i chyba do Scotta też takie zamówię, lepiej tyłek przyzwyczaić do jednego modelu(przy okazji zejdzie z wagi ze 20-30g). W innym miejscu forum zacząłem temat o wyborze moich pierwszych SPD, pewnie przybędzie przez to około 120g, jak je założę to zaktualizuję listę i wrzucę jakieś fotki całości z jazdy testowej -
Wyścigów nie planuję, te moje maratony jeżdżę, żeby się sprawdzić i nie być ostatnim Też je rozważałem póki gdzieś nie wyczytałem, że są raczej dla osób przyzwyczajonych do wpinania i wypinania się, trochę się ich obawiam. Córce na pierwsze kupiłeś SPD? Co do butów - to jeśli dużo stracę na tym wyborze to jestem w stanie zmienić koncepcję i wziąć takie z twardą podeszwą. Myślałem o miękkiej ze względu na to, że "sztywne" buty będą do wyrzucenia, a w miękkich jeździłbym na platformach, gdyby wpinanie mi się nie spodobało. Time ATTAC LINK i Shimano PD EH500 to z jednej strony "pełnoprawna" platforma - pręty schowane i brak możliwości wpięcia się, w Shimano nawet są metalowe piny, więc w zwykłych butach podejrzewam, że jeździ się normalnie. Po drugiej stronie jest możliwość wpięcia się, ale wtedy jest taka półplatforma, tak jak piszesz.
-
Przymierzam się do przejścia cienkiej czerwonej granicy i spróbowania sił w świecie wpinanych pedałów Z gąszczu forumowych porad wybrałem 2 marki i 4 różne modele pedałów. Linki niżej, co polecicie? Aktualnie skłaniam się do Time z platformą jednostronną - tanie, w miarę lekkie, a jak nie one, to CHYBA i tak skłaniałbym się do Time'ów. Ale może te dobre rzeczy, które o nich piszą to marketing i kupione opinie, może Shimano są lepsze? Może są jakieś sklepy w których można pożyczyć jedne i drugie i przetestować które sprawdzą się lepiej? Jeździć będę 50:50 miasto/ścieżki leśne, jakieś maratony XC w błocie lub długie około 100km przejażdżki po szlakach "Velo" mogą się zdarzyć. Jedne i drugie podobno łatwo się czyszczą. Wagowo i cenowo również są podobne. Będę zadowolony z każdego z poniższych, czy coś zdecydowanie odradzacie? Podkreślę raz jeszcze - nigdy nie jeździłem w SPD. Może na początek lepiej wybrać coś, co jest popularne i wszędzie znajdę instrukcję(albo pomocną dłoń) co przestawić i jak ustawić, żeby było dobrze - czyli pójść bezpiecznie w SPD? A może muszą być z platformą, bo buty jakie chcę kupić to buty MTB z płaską podeszwą, coś w stylu O'NEAL Flow SPD: https://allegro.pl/oferta/oneal-buty-rowerowe-enduro-dh-platforma-spd-mtb-43-11861876072 Swoje rozważania podzielę na 2 grupy: Z platformą: Shimano PD EH500 https://allegro.pl/oferta/pedaly-shimano-pd-eh500-platformowe-spd-bloki-box-15196824242 TIME ATAC LINK https://allegro.pl/oferta/pedaly-rowerowe-1str-spd-time-atac-link-bloki-12484450323 ewentualnie dwustronne z platformą: TIME ATAC MX 6 https://allegro.pl/oferta/pedaly-rowerowe-mtb-enduro-time-atac-mx-6-bloki-14932720790 Bez platformy: TIME ATAC XC 6 https://allegro.pl/oferta/pedaly-rowerowe-time-xc-6-zatrzaskowe-czarno-fioletowe-15642883057 Shimano Deore XT PD-M8100 https://allegro.pl/oferta/pedaly-spd-shimano-deore-xt-pd-m8100-bloki-box-pl-12241001443
-
[odchudzanie] Nowy projekt - Scott Sportster Tour
klon odpowiedział klon → na temat → Mania lekkości
Nadchodzi zima, czas więc coś podłubać, zrobić serwis...odchudzić Scotta jeszcze o jakieś pół kilo...a może nawet zejść do < 10,5 kg 😅 Mały teaser tego co będzie zmienione(nie zawsze na lżejsze): koła, dętki, opony, gripy, przednia przerzutka, znalazłem woreczek ze śrubkami alu i tytanowymi, więc może coś dopasuję i pozamieniam. Tak jak wspomniał @munioman masy z błotników można urwać sporo, już udało mi się zejść o 100g...a jeszcze stalowe zaczepy czekają na zmianę na alu 😀 Niestety wyginanie prętów to trochę karkołomna (a może bardziej prętołąmna) dyscyplina: Ważne, że za 3 podejściem się udało, pręty kosztują około 3zł sztuka, więc warto było zamówić więcej Update z rozpiską wagi komponentów będzie niedługo, jak tylko zaplotę tylne koło i złożę rower w całość -
[Kompatybilność napędów] Temat do dyskusji, zadawania pytań, etc.
klon odpowiedział Puklus → na temat → Napęd rowerowy
Szukam przerzutki z dolnym ciągiem linki i niską obejmą, która będzie współpracowała z zębatką 48t. Mam do was kilka pytań Znalazłem kilka opcji ale w tych najfajniejszych teoretyczna maksymalna pojemność to 42-44t. Czy teoria w przypadku przednich przerzutek równa się praktyce, a może da się "nagiąć" specyfikację? Mam napęd 2x10 - tu myślę, że możemyu potwierdzić kompatybilność przedniej przerzutki 3x do manetki 2x? Mogę mieszać manetkę Sram x-7 z przerzutką Shimano? -
[odchudzanie] Nowy projekt - Scott Sportster Tour
klon odpowiedział klon → na temat → Mania lekkości
Rower zyskał nowy amortyzator i siodełko, zmienił się napęd na 2x10, zmieniły się klamki hamulca. Sporo części z odzysku, bo w swoim MTB zmieniłem napęd na 1x12 Teraz jestem całkiem zadowolony z wagi i bardzo zadowolony z tego jak Szkot jeździ. Do rzeczy, zmiany wyglądają następująco: Przerzutka tylna Sram x9 z krótkim wózkiem - 204g 309,8g Kaseta Shimano XT 11-34T - 316g 368,5g łańcuch Shimano SLX 10sp 247g 305,4g Siodełko: Specialized Toupe: 250,5g 389,6g Amortyzator: RST M7 Singleshock: 1673g 2251g Klamki: Avid FR5: 150g 199,4g 199,3g Manetki 2x10 Sram x7: 221g Waga całości, realna, zważona na wadze podwieszanej to 11,38kg Na chwilę obecną nie przewiduję zmian*. Rower wyszedł naprawdę świetny, jak znajdę chwilę to wrzucę zdjęcia finalnego produktu * ale to nie znaczy, że ich nie będzie, bo może będą lżejsze koła, może dojdzie jakiś lekki bagażnik, a może sprzedam Szkota i zacznę kolejny projekt...czas pokaże! After: Before: -
Opony świetne, szybko się toczą i bardzo dobrze trzymają, ale boczne ścianki przepuszczają mleczko. Myślę, że jeszcze trochę pojeżdżą. Są bardzo lekkie, około 500g każda. Jedna z nich albo nie chciała mi się dobrze ułożyć na obręczy, albo ma lekkie bicie, ale to tak od początku i nie przeszkadzało mi to w jeździe. Cena jaka mnie interesuje to 100zł za komplet. Odbiór osobisty w Trójmieście, lub wysyłka paczkomatem 14zł.
-
Do sprzedania używane obręcze Stan's NoTubes ZTR Crest w rozmiarze średnim, 27,5" Obręcze w stanie BDB - wizualnie jak na foto, technicznie są proste, nie poobijane, nie brały udziału w kraksach Cena jaka mnie interesuje za komplet to 300zł. Odbiór osobisty w Trójmieście, wysyłka ubezpieczoną paczką - 16zł.